• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Opozycja w Gdyni razem przeciwko korkom

Michał Sielski
19 listopada 2016 (artykuł sprzed 7 lat) 
Najnowszy artykuł na ten temat Kierowcy na estakadzie pojadą "na zamek"

- Władze Gdyni niczego się nie nauczyły na swoich błędach i ponownie zostały zaskoczone korkami podczas remontu - mówią radni gdyńskiej opozycji i przedstawiają rozwiązania dla permanentnie zakorkowanych w ostatnich dniach dojazdów na północ Gdyni. Swoje pomysły mają też rowerzyści, którzy przypominają o konieczności budowy drogi rowerowej z Obłuża do centrum.



Jak rozwiązać problem korków na północy Gdyni?

O korkach, które spowodował kolejny już remont starszej części Estakady Kwiatkowskiego, piszemy od dwóch tygodni. Władze miasta po raz kolejny zostały nimi zaskoczone i właśnie o to największe pretensje ma gdyńska opozycja, która pierwszy raz w historii zwarła szeregi i postanowiła zaprotestować przeciwko polityce transportowej miasta. Apel, który został wysłany do prezydenta Wojciecha Szczurka, podpisali przedstawiciele PiS, PO, Kukiz '15, SLD i innych organizacji.

Mamy Tristar? Róbmy symulację korków przed remontami

- Władze chwalą się systemem Tristar, a po raz kolejny nikt nie przewidział korków? Przecież podczas niedawnego remontu ul. Jaskółczej zobacz na mapie Gdyni była identyczna sytuacja. Też skończyło się paraliżem komunikacyjnym części miasta. Dlaczego nikt nie wyciągnął z tego wniosków, nie zrobił symulacji i nie zaplanował jak ulżyć mieszkańcom? Niestety, wiceprezydent Katarzyna Gruszecka-Spychała, która nadzoruje ZDiZ, po raz kolejny zawiodła mieszkańców - mówi Michał Bełbot, gdyński radny Prawa i Sprawiedliwości.
Zobacz więcej: Będzie łatwiej wyjechać z Pustek? Urzędnicy: rozmawiamy o tym

Nie chcemy mostu, jak w San Francisco, ale rozwiązanie z powodzeniem funkcjonujące np. w Świnoujściu, nie przekracza możliwości Gdyni. Kolejka na Kamienną Górę problemów nie rozwiązuje.
Rzeczywiście, pierwszych zmian w ruchu i postawienia dodatkowej sygnalizacji świetlnej doczekaliśmy się kilka dni po zablokowaniu miasta, które skutkowało wielogodzinnymi korkami nie tylko w drodze do północnych dzielnic miasta, ale też w całym centrum i okolicach. W korkach nie stali praktycznie tylko rowerzyści oraz piesi. Ludzie wysiadali więc z autobusów i na piechotę docierali na górny taras Gdyni, pokonując kilka kilometrów znacznie szybciej niż komunikacja publiczna.

Urzędnicy nie omieszkali jednak pochwalić się tym sukcesem na oficjalnej stronie miasta na Facebooku. Za entuzjastyczny wpis o tym, że kilka dni po rozpoczęciu remontu opóźnienia autobusów sięgają dzięki zmianom "jedynie" 20 minut, na władze miasta posypały się jednak głównie ironiczne i złośliwe komentarze.

Jeden z memów, jakie pojawiły się w internecie po ostatnich utrudnieniach na gdyńskich drogach. Jeden z memów, jakie pojawiły się w internecie po ostatnich utrudnieniach na gdyńskich drogach.

SKM na Obłuże konieczna, a może też promy?

Poszukiwane są jednak rozwiązania, które pomogą uniknąć takich wydarzeń w przyszłości. Kolejnym pomysłem, nie nowym, jest uruchomienie linii kolejowej na Obłuże. Wbrew pozorom, nie trzeba w związku z tym ponosić wielkich kosztów, bo szlak komunikacyjny, wiodący w stronę lotniska Gdynia-Kosakowo cały czas istnieje.

Czytaj więcej: Nie budujmy kolei na Obłuże. Ona już tam jest

Radni apelują też o prowadzenie remontów także w godzinach nocnych, co skróci czas zamknięcia drogi oraz niedogodności dla mieszkańców. Pojawił się również pomysł, by na Obłuże kursował prom z centrum Gdyni.

- Nie chcemy przecież mostu jak w San Francisco, ale rozwiązanie z powodzeniem funkcjonujące np. w Świnoujściu nie przekracza przecież możliwości miasta Gdyni. Ale tego trzeba chcieć, mieć wizję, pomysły i determinację. Kolejka na Kamienną Górę nie rozwiązuje komunikacyjnych problemów mieszkańców miasta - podkreśla Mirosława Król, radna Platformy Obywatelskiej.
Rowerzyści: zbudujcie nam drogę, a nie będziemy tworzyć korków

Swoje pomysły mają też przedstawiciele rowerzystów, którzy przypominają, że dogodnego dojazdu z północy do centrum - mimo wybudowania Estakady Rowerowej - wciąż w Gdyni nie ma. A możliwości są.

- Miasto musi podjąć wysiłek inwestycyjny, by stworzyć mieszkańcom północy realną alternatywę dla samochodu. Między Śródmieściem a Obłużem nie ma żadnych większych podjazdów, nie licząc fragmentów przed wiaduktami. Odległość z dworca PKP do przystanku "Obłuże Centrum" to 5 km - tyle samo, co do Orłowa. 25 minut jazdy spokojnym tempem. Oprócz słusznego postulatu budowy odnogi PKM/SKM do Oksywia, upominamy się o możliwość sprawnego i bezpiecznego przejazdu rowerem dla 50 tys. mieszkańców dzielnic północnych - apeluje Kajetan Lewandowski za Stowarzyszenia Rowerowa Gdynia im. Tomasza Milewskiego.
Rowerowi aktywiści przekonują, że konieczne jest wybudowanie bezpiecznego połączenia między ul. Janka Wiśniewskiego a dworcem PKP oraz dojazdu dla rowerzystów do ul. Morskiej.

Opinie (443) 1 zablokowana

  • Korki to wynik wieloletnich zaniedbań Szczurka w zakresie rozwoju infrastruktury (4)

    Niestety nie zapowiada się by miasto zmieniło priorytety z PRu na infrastrukturę

    • 42 7

    • Korki to wynik wzrostu liczby samochodów wśród mieszkańców północy

      • 2 1

    • korki to wynik rozwoju Gdyni (2)

      i nie pleć andronów

      • 2 12

      • zenujacy komentarz, to chyba ty wojtek?

        • 2 2

      • ciekawa definicja rozwoju...

        Od tego jest miasto aby planować swój rozwój i przewidywać jego skutki.
        Niestety, nikt nie jest nieomylny i zbieramy teraz skutki forsowania roli Kwiatkowskiego oraz przebijania się przez las. Zrobiono to kosztem przedłużenia obwodnicy i połączenia jej z portem. Takie było stanowisko Państwa. Miasto przeforsowało swoją koncepcję. I zrobiono to właśnie dla pólnocnej Gdyni.
        Potem koniunktura się odwróciła i skończyła się kasa.
        Pomyślcie dlaczego.

        • 2 1

  • ta opozycja sama jeździ samochodami i generuje korki (1)

    niech się nie ośmieszają

    • 5 4

    • fakt
      pociej był z po
      nie zaponijmy, że polityczna "farsiafka"
      ponad podziałami jest promoto
      przeciwpiechotna

      potrzebne są NOWE ruchy polityczne

      • 0 1

  • Co tu duzo gadac, urzedasy z UM Gdynia z preziem WS na czele (3)

    w ciagu ostatnich 20 lat nic nie zrobili aby usprawnic ruch w miescie. Maja tylko plany i wiele gadaja ale bez rezultatow. Raczej nie mozna liczyc na jakis sukces Szczurka i jego przydupasow. Brak jest wizji rozwojowej miasta i skutki tego ponosza teraz mieszkancy. Dzielnice polnocne i zachodnie potrzebuja drog alternatywnych a UM Gdynia proponuje drogi ale rowerowe. To zenada. Moze Stepa z WS zaloza pe**lskie ubranka i jako cudowne dzieci 2 ped**ow rusza do pracy na 2 kolkach. Juz czas ich zwodowac do WC-tu.

    • 31 5

    • Można się gimnastykować nad usprawnianiem ruchu, ale to niewiele da jeśli ludzie będą mnożyć samochody (2 na rodzinę), jeździć w pojedynkę , bo im się nie chce skorzystać z komunikacji miejskiej. Betonów nie przekonasz cokolwiek byś robił. Tych z Kosakowa będzie coraz więcej, więc korki się nie zmniejszą. A swojego dojazdu nie mają.

      • 2 2

    • łatwo oskarżać...

      Nie usprawiedliwiam władz miasta ale jakie by one nie były, problem mają ten sam.

      Jest nim brak dochodów.

      Gdynia drastycznie odczuła ostatnie 10lat, praktycznie stała się ładną sypialnią. W dostępie do środków państwowych ma za to dużą i lepiej ustawioną pobliską konkurencję. Na pewno nie pomagają w tej sytuacji pomysły na zabudowe terenów przemysłowych. To faktycznie biała flaga. Lub wąskie partykularyzmy aby ściągnąć "śmietankę" i żyć z ich PITów. Ale to żałosny plan...

      O tym powinna pamiętać "opozycja" bo "podbijając bębenek" opinii publicznej i szkodząc obecnym władzom, sama stanie na tych "zgliszczach". Tego nie da się odbudować z dnia na dzień...

      • 0 3

    • jak ja lubię krytykę w czambuł

      • 0 0

  • Szczurek odejdz

    Szczurek nie mecz juz nas i odejdź...i zabierz Kasię ze sobą!

    • 16 3

  • Jest duzo racji, idzie oszaleć w tych korkach.
    Drażni mnie jednak to lobby rowerowe, niestety coraz więcej ludzi bez wyobraźni popyla na tych rowerach stwarzając zagrożenie dla pieszych i innych uczestników ruchu. Jadący ulicą rowerzysta a obok wiedzie trasa rowerowa do już powszedni widok w Gdyni.

    • 9 4

  • Rak jakiejkolwiek koncepcji rozbudowy miasta

    Stawia się domy prawie na chodniku a potem wszyscy dię dziwią że nie można zmodernizować drogi. Stawia się nowe osiedla do których prowadzi po jednej wąskiej drodze , każdy metr wykorzystany na budowę domów a dróg brak, parkingów. brak i korki bo inaczej być nie może. Chwarznienska na Witominie - wpierw na wszystkich wolnych miejscach pobudowano domy teraz żeby zmodernizować ulicę nie ma miejsca i zamiast podjąć decyzje o wyburzeniu przeszkadzających budynków kombinuje się że dołożenie bus pasa - gdzie? i zrobienie lewoskrętów rozwiąże sprawę

    • 13 0

  • Nie ma sprawniejsze rozwiązania jak system buspasow!

    Mogą o tym zaświadczyć mieszkańcy Witomina! W szczycie
    Autobus jedzie 2 minuty odcinek który samochód pokonuje nawet kwadrans. W jednym autobusie jest 100 -130 osób a w zajmujących tyle samo miejsca samochodach jest 5 osób. Dzięki ofercie zmniejsza się ilość samochodów, więc i korki są mniejsze - korzystają na tym przede wszystkim... kierowcy! Najważniejsze by Gdynia już zaczęła pracę nad wykorzystaniem linii kolejowej do Obluza i nad budową nowej na wiczlino. Z Gdańska Osowy istnieje rozebrana bocznica do polifarbu, dalej przez Dąbrowie do Chwarzna i wiczlina. Piękne połączenie z Gdańskiem, gdzie pracuje większość mieszkańców Wiczlina (na podstawie codziennej obserwacji ruchu na skrzyżowaniu z obwodnicą i ilości przesiadajacych się ma Wzgórzu na SKM).

    • 17 5

  • Gruszecka- Spychała " lalunia " prezydenta jest tak samo kompetentna, jak jej pisowscy wybrańcy.

    • 15 1

  • Droga rowerowa to jest oddzielny temat gdyż remont ulicy i chodnika pomiędzy skm Gdynia stocznia a rondem przy Gdyni głównej jest w konieczny natychmiast ! Rowerem jedynie da się przejechać ulicą, w momencie gdzie mamy obok szeroki chodnik ale strasznie dziurawy - ulica również pozostawia wiele do życzenia !!

    • 8 1

  • (1)

    opozycja logicznego myślenia tak ta grupa powinna się nazywać jak widać demagogia odnosi sukces bo wmawianie mieszkańcom ze to urzędnicy są winni korkom to już szczyt faryzeizmu.Zgodnie z teoria obłudy lewacko-liberalnej to urzędnicy wciskają kierowców w ich auta to urzędnik piątek spowodował nieodpowiedzialna jazda wypadek na skrzyżowaniu Morska-estakada który spowodował korek.
    Może lewactwo uczuli swoich wyborców by cztery litery wozili komunikacja miejska razem z populistami pisowsko-liberalnymi a nie potrzeba nic zmienia

    • 10 19

    • pętla zwrotna

      Potrzeba, potrzeba... Urzędnik tez człowiek i bacika potrzebuje... Poza tym, miasto z PIT również żyje.
      Ale masz rację, coś w tym jest, że co rusz pojawia się artykuł o Gdyni pod którym pojawia się zawodzenie "...musi odejść!", "ma być", "mamy dostac"
      A może zainteresowani sie zorganizują, zrobia ściepę, wezmą kredyt pod swoje pólnocne posiadłości i zbudują co trzeba.
      Z sąsiadami tak zrobiłem i mam drogę. Miasto nie chciało zrobić... Właśnie kończymy spłacać...

      • 2 2

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane