• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Opozycja w Gdyni razem przeciwko korkom

Michał Sielski
19 listopada 2016 (artykuł sprzed 7 lat) 
Najnowszy artykuł na ten temat Kierowcy na estakadzie pojadą "na zamek"

- Władze Gdyni niczego się nie nauczyły na swoich błędach i ponownie zostały zaskoczone korkami podczas remontu - mówią radni gdyńskiej opozycji i przedstawiają rozwiązania dla permanentnie zakorkowanych w ostatnich dniach dojazdów na północ Gdyni. Swoje pomysły mają też rowerzyści, którzy przypominają o konieczności budowy drogi rowerowej z Obłuża do centrum.



Jak rozwiązać problem korków na północy Gdyni?

O korkach, które spowodował kolejny już remont starszej części Estakady Kwiatkowskiego, piszemy od dwóch tygodni. Władze miasta po raz kolejny zostały nimi zaskoczone i właśnie o to największe pretensje ma gdyńska opozycja, która pierwszy raz w historii zwarła szeregi i postanowiła zaprotestować przeciwko polityce transportowej miasta. Apel, który został wysłany do prezydenta Wojciecha Szczurka, podpisali przedstawiciele PiS, PO, Kukiz '15, SLD i innych organizacji.

Mamy Tristar? Róbmy symulację korków przed remontami

- Władze chwalą się systemem Tristar, a po raz kolejny nikt nie przewidział korków? Przecież podczas niedawnego remontu ul. Jaskółczej zobacz na mapie Gdyni była identyczna sytuacja. Też skończyło się paraliżem komunikacyjnym części miasta. Dlaczego nikt nie wyciągnął z tego wniosków, nie zrobił symulacji i nie zaplanował jak ulżyć mieszkańcom? Niestety, wiceprezydent Katarzyna Gruszecka-Spychała, która nadzoruje ZDiZ, po raz kolejny zawiodła mieszkańców - mówi Michał Bełbot, gdyński radny Prawa i Sprawiedliwości.
Zobacz więcej: Będzie łatwiej wyjechać z Pustek? Urzędnicy: rozmawiamy o tym

Nie chcemy mostu, jak w San Francisco, ale rozwiązanie z powodzeniem funkcjonujące np. w Świnoujściu, nie przekracza możliwości Gdyni. Kolejka na Kamienną Górę problemów nie rozwiązuje.
Rzeczywiście, pierwszych zmian w ruchu i postawienia dodatkowej sygnalizacji świetlnej doczekaliśmy się kilka dni po zablokowaniu miasta, które skutkowało wielogodzinnymi korkami nie tylko w drodze do północnych dzielnic miasta, ale też w całym centrum i okolicach. W korkach nie stali praktycznie tylko rowerzyści oraz piesi. Ludzie wysiadali więc z autobusów i na piechotę docierali na górny taras Gdyni, pokonując kilka kilometrów znacznie szybciej niż komunikacja publiczna.

Urzędnicy nie omieszkali jednak pochwalić się tym sukcesem na oficjalnej stronie miasta na Facebooku. Za entuzjastyczny wpis o tym, że kilka dni po rozpoczęciu remontu opóźnienia autobusów sięgają dzięki zmianom "jedynie" 20 minut, na władze miasta posypały się jednak głównie ironiczne i złośliwe komentarze.

Jeden z memów, jakie pojawiły się w internecie po ostatnich utrudnieniach na gdyńskich drogach. Jeden z memów, jakie pojawiły się w internecie po ostatnich utrudnieniach na gdyńskich drogach.

SKM na Obłuże konieczna, a może też promy?

Poszukiwane są jednak rozwiązania, które pomogą uniknąć takich wydarzeń w przyszłości. Kolejnym pomysłem, nie nowym, jest uruchomienie linii kolejowej na Obłuże. Wbrew pozorom, nie trzeba w związku z tym ponosić wielkich kosztów, bo szlak komunikacyjny, wiodący w stronę lotniska Gdynia-Kosakowo cały czas istnieje.

Czytaj więcej: Nie budujmy kolei na Obłuże. Ona już tam jest

Radni apelują też o prowadzenie remontów także w godzinach nocnych, co skróci czas zamknięcia drogi oraz niedogodności dla mieszkańców. Pojawił się również pomysł, by na Obłuże kursował prom z centrum Gdyni.

- Nie chcemy przecież mostu jak w San Francisco, ale rozwiązanie z powodzeniem funkcjonujące np. w Świnoujściu nie przekracza przecież możliwości miasta Gdyni. Ale tego trzeba chcieć, mieć wizję, pomysły i determinację. Kolejka na Kamienną Górę nie rozwiązuje komunikacyjnych problemów mieszkańców miasta - podkreśla Mirosława Król, radna Platformy Obywatelskiej.
Rowerzyści: zbudujcie nam drogę, a nie będziemy tworzyć korków

Swoje pomysły mają też przedstawiciele rowerzystów, którzy przypominają, że dogodnego dojazdu z północy do centrum - mimo wybudowania Estakady Rowerowej - wciąż w Gdyni nie ma. A możliwości są.

- Miasto musi podjąć wysiłek inwestycyjny, by stworzyć mieszkańcom północy realną alternatywę dla samochodu. Między Śródmieściem a Obłużem nie ma żadnych większych podjazdów, nie licząc fragmentów przed wiaduktami. Odległość z dworca PKP do przystanku "Obłuże Centrum" to 5 km - tyle samo, co do Orłowa. 25 minut jazdy spokojnym tempem. Oprócz słusznego postulatu budowy odnogi PKM/SKM do Oksywia, upominamy się o możliwość sprawnego i bezpiecznego przejazdu rowerem dla 50 tys. mieszkańców dzielnic północnych - apeluje Kajetan Lewandowski za Stowarzyszenia Rowerowa Gdynia im. Tomasza Milewskiego.
Rowerowi aktywiści przekonują, że konieczne jest wybudowanie bezpiecznego połączenia między ul. Janka Wiśniewskiego a dworcem PKP oraz dojazdu dla rowerzystów do ul. Morskiej.

Opinie (443) 1 zablokowana

  • (3)

    Gdynianie obudzcie sie szczurek musi odejsc

    • 25 5

    • (2)

      Myślę że on nawet nie będzie kandydował, tylko pytanie, czy następca będzie lepszy...

      • 6 0

      • ...takie "elity" (1)

        Nie będzie...
        To jest "stołek" lub "trampolina" do obsadzenia a nie miejsce dla ludzi, co szukają wyzwań i spełnień...

        • 0 1

        • Nie 0 wiem czy będzie lepszy ale ciężko mu będzie być gorszym

          • 1 0

  • szczurek ale ty jesteś słaby (4)

    ty nawet wstydu nie masz. ale co jest najgorsze , że ty Gdynian masz za całkowitych idiotów . co ty za propagandę siejesz , że niby wszystko jest ok . otóż nie . nic nie jest ok. zawsze miałem ciebie za zwykłego d*pka , który tylko myśli o sobie jak tu się wypromować . moi znajomi wręcz przeciwnie piali z zachwytu na twoim punkcie ale i oni zmieniają zdanie o tobie. jedyne co ty potrafisz to zarządzić wywieszanie plakatów w autobusach o kolejnych igrzyskach.
    A teraz najważniejsze nie jestem , kur... z PIS

    • 33 4

    • (3)

      no cos ty jeszcze dobrze mu idzie w zalatwianiu cennych gruntow miejskich dla znajomego ciomka z invest komfortu ( orlowo trzymane latami i blokowanie sprzedazy innym deweloper niz inwest komfort, zmiana planu dla dzialki na wzgorzu juz po zakupie dzialki przez invest, nie wspominajac o ogolnodostepnym tarasie w sea tower) zalatwianiu robot drogowych dla mtmu, dobrze mu tez wyszlo zabranie kawalka drogi w orlowie pod pretekstem ustawy drogowej a tak naprawde dla rogera zoltowskiego z intersportu zeby mogl zawracac nawalony swoimi bentleyami , pisac dalej??

      • 11 2

      • Dobrze prawisz!!!

        • 3 1

      • Franka Cegielska to był prezydent (1)

        A nie ten dziad!!!

        • 6 1

        • ta... zwlaszcza jako minister zdrowia w rzadzie Buzka XD

          • 0 0

  • Kolejowo (12)

    Budowa połączenia szynowego z Pierwoszyna, Kosakowa, Pogórza i Obluza (Kusnierska most) - via Chylonia, Leszczynki ---- Gdynia Osobowa jedynie sensownym alternatywnym i wspólnym rozwiązaniem.

    • 27 1

    • można, ale... (7)

      Pamiętaj o przejeździe na Hutniczej.
      Szybciej i taniej będzie po torach towarowych bezpośrednio z Gdyni z pominieciem Chylonii. Do wykorzytania tory Gdyni Towarowej (za pocztę) i szybka przesiadka aby nie utrudniać taktu na główne trasie SKM.
      A tak w ogóle, to zostawny to fachowcom... ;)

      • 4 2

      • Dokładnie - tylko tymi torami mogłoby się udać a nie przez Hutniczą (6)

        no chyba, że jakiś wiadukt na Hutniczej i Puckiej ale jeśli tunel pod Pucką w Chylonii buduje się już 80 lat to słabo widzę kolej na Obłuże/Oksywie. Wie o tym też obecny prezydent Gdyni i dlatego oddał za darmo działkę na północy Gdyni na potrzeby programu "mieszkanie +". Niewiele warte te tereny więc i strata dla miasta niewielka. Pozdrawiam UM.

        • 5 1

        • Ale o to wlasnie chodzi, by na Hutniczej pod torami przepuscic jezdnie. (5)

          Tory wysoko, ulica nisko, tam sie prosi o wiadukt, tak samo jak na Polnocnej.
          To jest taka sama sytuacja. I na co jeszcze wladze miasta czekaja ?

          • 1 0

          • to nie takie proste. (4)

            Na kasę czeka.
            To nie są drobne jak na kosmetykę jak w centrum. Tu nie wystarczy trochę poskręcanego żelastwa. Miasto nie ma dochodów a od conajmniej 8 lat nie ma też "przełożenia" na "wyższe szczeble"... "Kto nie z Mieciem, tego zmieciem" nadal funkcjonuje, tylko imiona sie zmieniają.
            To nie jest jeden wiadukt a dwa - również na Puckiej. Na tym terenie obowiązują plany związane OPAT i budowa prowizorek tylko pogorszy sprawę.

            • 3 1

            • To trzeba postawic porzadne, sprawnie dzialajace rogatki, ale takie na miare XXI wieku (3)

              Ze wzgledow bepieczenstwa (ogromny ruch) full wypasione. A pozniej malymi kroczkami dojdziemy do wiaduktow. Najgorzej jest nic nie robic i w konsekwencji potrzebnej juz od dluzszego czasu PKM-ki nie przedluzyc, usiasc na tylku i czekac, czekac dalej na wieczne nigdy.
              Na Wisniewskiego tez mozna bylo juz dawno zrobic busspasy czasowe dla wiekszej grupy uprzywilejowanych (bus, taxi, motor, ale i w pelni zajete auta osobowe). Mozna je zrobic i dzis, rano trzygodzinny buspass do Gdyni, po poludniu trzygodzinny busspas na Obluze, ale trzeba to zrobic, a nie rozmyslac, zastanawiac sie, debatowac, planowac, obliczac i ----....co jeszcze.

              • 2 0

              • pomyśl (2)

                Rogatki odporne na uderzenie TIR'a? Pozwalające na transport wielkogabarytowy? Wyłączające pojazdom silniki? Przebijające opony? Co jest miarą XXI wieku? Miara XXI wieku jest przygotowanie przedsięwzięcia i, najważniejsze, finansowania. A tego nie ma. Zastanów się dlaczego.
                Tego nie da się zrobić "małymi krokami". Tak budowano estakadę - 20 lat stała pusta bo na następny krok zabrakło.
                Przy takcie 30min, zamknięcie 5min przed, 10min przejazd i ruszanie korka. Czyli 50% czasu ulica stoi. A potem drugi przejazd na Puckiej... ;)

                • 1 0

              • Rozumiem co napisales, (1)

                ale czy przy obecnej slabej kondycji finansowej miasta mamy czekac kolejne 20-30 lat na budowe wiaduktu (wiaduktow), blokujac tym samym rozwoj duzej czesci miasta, a w zamian potegujac korki, tworzac paraliz komunikacyjny, doprowadzajac miasto do calkowitego zapchania ?
                Sorry, ale ja wole wprowadzic w zycie te mniejsze kroczki, te na szybko, za grosze !!!, ktore mozna wykonac juz dzis, by za dwa-trzy miesiace uruchomic niezbedna kolej, odciazajac jednoczesnie Wisniewskiego i Estakade. Dodatkowo dajac mieszkancom szybkie i bezposrednie polaczenia wielu dzielnic Gdyni i Gdanska.
                A kiedy juz bedziemy bogaci, to wtedy postawimy te wiadukty, bo na razie niestety nie widac nawet swiatelka w tunelu.......

                • 1 0

              • jest alternatywa

                W porządku ale nie tędy, bo użytkownicy Hutniczej i Puckiej to przedsięwzięcie rozniosą. Szybka i "tania" możliwość uruchomienia komunikacji kolejowej to z pominięciem Chylonii, bezpośrednio do Głównej. W kierunku pólnocnym są dwie łącznice, spójrz ma mapę. Tory towarowei i przystanek Gdynia Towarowa (za pocztą nr 2) lub po drugiej stronie Wiśniewskiego. Tam też kiedyś był peron, ponoć ostatnio zniknęły ostatnie ślady. Peron 2 Głownej miał komunikację z Towarową za pomocą dużej windy. Zlikwidowano a by się teraz przydała do szybkiej przesiadki prawie drzwi-drzwi. Na główny trakt SKM lepiej nie wjeżdżać...
                Uważam, że takie wykorzystanie tego terenu jest lepsze niż "utopijna" kolej gondolowa do Waterfront, proponowana przez jednego z urzędniczych "wizjonerów".
                Tylko co na to chętni na Międzytorze? ;)

                • 0 0

    • Oraz !

      Uruchomienie " pijackiej " w kierunku Rumii Wejherowa .

      Odciążyłoby to Morska i Hutniczą., Estakadę Kwiatkowskiego .

      • 1 3

    • (1)

      A co ma Gdynia do Kosakowa? Niech Kosakowo samo sobie buduje. My potrzebujemy skm na Obłuże , Oksywie, Dąbrowę i Wiczlino. A Kosakowo nie jest tu priorytetem!

      • 5 2

      • A ma, potrzebne potoki paszerskie, frekwencje.

        Dzieki nim jeszcze bardziej sensowne i oplacalne staje sie wybudowanie 2 kilometrowej nitki do Gminy Kosakowo. W jakim celu ? Tego to chyba nie musze juz , popatrz na zapchane drogi.

        • 0 0

    • Jednym z rozwiązań ale koniecznym

      • 0 0

  • (2)

    Prezydent wojciech szczurek musi ustapic ze stanowiska

    • 18 9

    • (1)

      z powodu rosnącej liczy samochodów?

      • 1 6

      • nie, z powodu kretactwa

        • 6 0

  • Tristar-młokosy (2)

    Oglądaliśmy system Tristar w czasie Openhouse. Juz w tedy uderzyła nas pyszałkowatą postawa ivariganckie odpowiedzi na pytania dot. pracy nad systemem. Na pytanie dot dynamicznej pracy nad Trustarem i regulacjami ruchu usłyszeliśmy ze obsługują ten system wysokiej klasy inżynierowie którzy uczyli sie 1/2 roku zeby to robić. Brak doświadczenia i brak umiejętności @inzynieriw" powoduje ze nie da sie jeździć pi Gdyni. Korki większe niż w San Francisco

    • 14 2

    • wiedzę się zdobywa

      doświadczenia nabywa,,,,

      • 0 1

    • Zatrudnić emerytów...

      • 0 0

  • Najlepszy interes na tristarze zrobił producent i firma która budowała to g. Jakby miasto przeznaczyło ta kasę na budowę dróg to powstał by dodatkowy pas na Janka W albo na Morskiej do estakady. Ale szczurek woli bardzo potrzebna kolejkę na Kamienna Górę. Czas na zmiany Szczurek i jego klika wypad z miasta.

    • 24 1

  • Przejazd na drugą stronę torów (3)

    Od czasów wojny zbudowano jeden - trasa Keiatkowskigo. Drugi na Wzgórzu nie liczę bo zamknięto jeden kierunek na wysokości Piłsudskiego. Z niewiadomych przyczyn nie zbudowano przedłużenia obwodnicy do Hutniczej, Nie zbudowano tunelu na ul Puckiej. Jak widać nic nie zrobiono. Ponoć system Tristar miał rozładować korki na Morskiej. Wczoraj jadąc Morską koło 12 stałem na wszystkich światłach po kolei - miała być zielona fala. System nie działa więc kto go zakładał powinien kddać pieniądze by można by je przeznaczyć na budowę dróg

    • 28 0

    • Dlaczego nie ma przedłużenia Obwodnicy do Hutniczej??? (2)

      Miejsce pod drogę czeka!!!

      • 1 0

      • bo szczurek jest zajety tematami dla znajomtch deweloperow np ciomka z investu

        • 4 0

      • krótka kołdra

        Ponieważ decyzją poprzedniego premiera i aplauzie władz sąsiedniego miasta, jego finansowanie zostało przesunięte na perspektywę 2014. To prrzedłużenie nazywa sie OPAT i zawiera nie tylko przedłużenie do Hutniczej ale połączenie do portu i obwodnicę Rumi

        • 1 0

  • Prosiłbym o odpowiedź (4)

    Miesiąc temu miała się rozpocząć przebudowa ulicy Podjazd - jakoś nikogo nie zauważyłem ?

    • 12 0

    • (2)

      Był artykuł, poszukaj.
      Odłożono do czasu aż wykonawca będzie miał moce przerobowe. No i tego korka równocześnie z Kwiatkowskim "naród" by już nie zniósł... ;)

      • 3 0

      • Zapomniałem że jestem w Gdynii

        a moce przerobowe to firma może mieć za 5 lat

        • 1 0

      • czyli znowu robota dla firmy ktora nie daje rady MTM - wazne ze to kolega szczurka

        • 0 0

    • zaczyna się w poniedziałek

      Zaczyna si ę w poniedziałek nie czytałeś to jesteś ślepy tak zadecydowała opozycja aby udrożnić Gdynię

      • 1 0

  • Tunel dla osobowych na ulicy Puckiej!!! (2)

    W Wejherowie dawno już wykopali i funkcjonuje z powodzeniem! Ale dla naszych włodarzy ważniejsze d*perele jak kolejka na KG.
    - Przebudowa skrzyżowania Morska/Kartuska
    - Prawoskręt ze Swarzewskiej w Morską
    - Usprawnienie wyjazdu z Chylońskiej w Morską kierunek śródmieście

    • 19 2

    • ale po co tunel?

      tunele sa brzydkie. Lepiej zobacz jaka będzie piekna ta nowa fontanna. To sa prawdziwe inwestycje... nie jakies tam drogi,

      • 0 0

    • Malo tego dodam, ze Wejherowo z wolna przymierza sie do kopania drugiego tunelu.

      I wszystkie znaki na niebie mowia, ze wkrotce z tym rusza.

      • 0 0

  • Droga rowerowa to jest oddzielny temat gdyż remont ulicy i chodnika pomiędzy skm Gdynia stocznia a rondem przy Gdyni głównej jest w konieczny natychmiast ! Rowerem jedynie da się przejechać ulicą, w momencie gdzie mamy obok szeroki chodnik ale strasznie dziurawy - ulica również pozostawia wiele do życzenia !!

    • 8 1

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane