• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Opozycja w Gdyni razem przeciwko korkom

Michał Sielski
19 listopada 2016 (artykuł sprzed 7 lat) 
Najnowszy artykuł na ten temat Kierowcy na estakadzie pojadą "na zamek"

- Władze Gdyni niczego się nie nauczyły na swoich błędach i ponownie zostały zaskoczone korkami podczas remontu - mówią radni gdyńskiej opozycji i przedstawiają rozwiązania dla permanentnie zakorkowanych w ostatnich dniach dojazdów na północ Gdyni. Swoje pomysły mają też rowerzyści, którzy przypominają o konieczności budowy drogi rowerowej z Obłuża do centrum.



Jak rozwiązać problem korków na północy Gdyni?

O korkach, które spowodował kolejny już remont starszej części Estakady Kwiatkowskiego, piszemy od dwóch tygodni. Władze miasta po raz kolejny zostały nimi zaskoczone i właśnie o to największe pretensje ma gdyńska opozycja, która pierwszy raz w historii zwarła szeregi i postanowiła zaprotestować przeciwko polityce transportowej miasta. Apel, który został wysłany do prezydenta Wojciecha Szczurka, podpisali przedstawiciele PiS, PO, Kukiz '15, SLD i innych organizacji.

Mamy Tristar? Róbmy symulację korków przed remontami

- Władze chwalą się systemem Tristar, a po raz kolejny nikt nie przewidział korków? Przecież podczas niedawnego remontu ul. Jaskółczej zobacz na mapie Gdyni była identyczna sytuacja. Też skończyło się paraliżem komunikacyjnym części miasta. Dlaczego nikt nie wyciągnął z tego wniosków, nie zrobił symulacji i nie zaplanował jak ulżyć mieszkańcom? Niestety, wiceprezydent Katarzyna Gruszecka-Spychała, która nadzoruje ZDiZ, po raz kolejny zawiodła mieszkańców - mówi Michał Bełbot, gdyński radny Prawa i Sprawiedliwości.
Zobacz więcej: Będzie łatwiej wyjechać z Pustek? Urzędnicy: rozmawiamy o tym

Nie chcemy mostu, jak w San Francisco, ale rozwiązanie z powodzeniem funkcjonujące np. w Świnoujściu, nie przekracza możliwości Gdyni. Kolejka na Kamienną Górę problemów nie rozwiązuje.
Rzeczywiście, pierwszych zmian w ruchu i postawienia dodatkowej sygnalizacji świetlnej doczekaliśmy się kilka dni po zablokowaniu miasta, które skutkowało wielogodzinnymi korkami nie tylko w drodze do północnych dzielnic miasta, ale też w całym centrum i okolicach. W korkach nie stali praktycznie tylko rowerzyści oraz piesi. Ludzie wysiadali więc z autobusów i na piechotę docierali na górny taras Gdyni, pokonując kilka kilometrów znacznie szybciej niż komunikacja publiczna.

Urzędnicy nie omieszkali jednak pochwalić się tym sukcesem na oficjalnej stronie miasta na Facebooku. Za entuzjastyczny wpis o tym, że kilka dni po rozpoczęciu remontu opóźnienia autobusów sięgają dzięki zmianom "jedynie" 20 minut, na władze miasta posypały się jednak głównie ironiczne i złośliwe komentarze.

Jeden z memów, jakie pojawiły się w internecie po ostatnich utrudnieniach na gdyńskich drogach. Jeden z memów, jakie pojawiły się w internecie po ostatnich utrudnieniach na gdyńskich drogach.

SKM na Obłuże konieczna, a może też promy?

Poszukiwane są jednak rozwiązania, które pomogą uniknąć takich wydarzeń w przyszłości. Kolejnym pomysłem, nie nowym, jest uruchomienie linii kolejowej na Obłuże. Wbrew pozorom, nie trzeba w związku z tym ponosić wielkich kosztów, bo szlak komunikacyjny, wiodący w stronę lotniska Gdynia-Kosakowo cały czas istnieje.

Czytaj więcej: Nie budujmy kolei na Obłuże. Ona już tam jest

Radni apelują też o prowadzenie remontów także w godzinach nocnych, co skróci czas zamknięcia drogi oraz niedogodności dla mieszkańców. Pojawił się również pomysł, by na Obłuże kursował prom z centrum Gdyni.

- Nie chcemy przecież mostu jak w San Francisco, ale rozwiązanie z powodzeniem funkcjonujące np. w Świnoujściu nie przekracza przecież możliwości miasta Gdyni. Ale tego trzeba chcieć, mieć wizję, pomysły i determinację. Kolejka na Kamienną Górę nie rozwiązuje komunikacyjnych problemów mieszkańców miasta - podkreśla Mirosława Król, radna Platformy Obywatelskiej.
Rowerzyści: zbudujcie nam drogę, a nie będziemy tworzyć korków

Swoje pomysły mają też przedstawiciele rowerzystów, którzy przypominają, że dogodnego dojazdu z północy do centrum - mimo wybudowania Estakady Rowerowej - wciąż w Gdyni nie ma. A możliwości są.

- Miasto musi podjąć wysiłek inwestycyjny, by stworzyć mieszkańcom północy realną alternatywę dla samochodu. Między Śródmieściem a Obłużem nie ma żadnych większych podjazdów, nie licząc fragmentów przed wiaduktami. Odległość z dworca PKP do przystanku "Obłuże Centrum" to 5 km - tyle samo, co do Orłowa. 25 minut jazdy spokojnym tempem. Oprócz słusznego postulatu budowy odnogi PKM/SKM do Oksywia, upominamy się o możliwość sprawnego i bezpiecznego przejazdu rowerem dla 50 tys. mieszkańców dzielnic północnych - apeluje Kajetan Lewandowski za Stowarzyszenia Rowerowa Gdynia im. Tomasza Milewskiego.
Rowerowi aktywiści przekonują, że konieczne jest wybudowanie bezpiecznego połączenia między ul. Janka Wiśniewskiego a dworcem PKP oraz dojazdu dla rowerzystów do ul. Morskiej.

Opinie (443) 1 zablokowana

  • Gruszecka- Spychała " lalunia " prezydenta jest tak samo kompetentna, jak jej pisowscy wybrańcy.

    • 15 1

  • Nie ma sprawniejsze rozwiązania jak system buspasow!

    Mogą o tym zaświadczyć mieszkańcy Witomina! W szczycie
    Autobus jedzie 2 minuty odcinek który samochód pokonuje nawet kwadrans. W jednym autobusie jest 100 -130 osób a w zajmujących tyle samo miejsca samochodach jest 5 osób. Dzięki ofercie zmniejsza się ilość samochodów, więc i korki są mniejsze - korzystają na tym przede wszystkim... kierowcy! Najważniejsze by Gdynia już zaczęła pracę nad wykorzystaniem linii kolejowej do Obluza i nad budową nowej na wiczlino. Z Gdańska Osowy istnieje rozebrana bocznica do polifarbu, dalej przez Dąbrowie do Chwarzna i wiczlina. Piękne połączenie z Gdańskiem, gdzie pracuje większość mieszkańców Wiczlina (na podstawie codziennej obserwacji ruchu na skrzyżowaniu z obwodnicą i ilości przesiadajacych się ma Wzgórzu na SKM).

    • 17 5

  • Rak jakiejkolwiek koncepcji rozbudowy miasta

    Stawia się domy prawie na chodniku a potem wszyscy dię dziwią że nie można zmodernizować drogi. Stawia się nowe osiedla do których prowadzi po jednej wąskiej drodze , każdy metr wykorzystany na budowę domów a dróg brak, parkingów. brak i korki bo inaczej być nie może. Chwarznienska na Witominie - wpierw na wszystkich wolnych miejscach pobudowano domy teraz żeby zmodernizować ulicę nie ma miejsca i zamiast podjąć decyzje o wyburzeniu przeszkadzających budynków kombinuje się że dołożenie bus pasa - gdzie? i zrobienie lewoskrętów rozwiąże sprawę

    • 13 0

  • Zaraz, zaraz! (1)

    Jestem rowerzystą i absolutnie nie potrzebuje drogi rowerowej z Obłuża do Centrum! Trasa jest świetna. Estakada rowerowa, Wiśniewskiego.

    • 7 6

    • to fajnie. Jak niewiele potrzeba niektorym do szczescia

      wisniewskieto po kostce chodnikowej. Idealna nawierzchnia pod rower ;p

      • 4 2

  • Jest duzo racji, idzie oszaleć w tych korkach.
    Drażni mnie jednak to lobby rowerowe, niestety coraz więcej ludzi bez wyobraźni popyla na tych rowerach stwarzając zagrożenie dla pieszych i innych uczestników ruchu. Jadący ulicą rowerzysta a obok wiedzie trasa rowerowa do już powszedni widok w Gdyni.

    • 9 4

  • ta opozycja sama jeździ samochodami i generuje korki (1)

    niech się nie ośmieszają

    • 5 4

    • fakt
      pociej był z po
      nie zaponijmy, że polityczna "farsiafka"
      ponad podziałami jest promoto
      przeciwpiechotna

      potrzebne są NOWE ruchy polityczne

      • 0 1

  • Drogi (1)

    Zanim zaczną się remonty dróg to wpierw powinni pobudować nowe konieczne drogi! Połączenia między poszczególnymi osiedlami, obwodnica witomina itd.

    • 7 0

    • w jeden rok

      • 2 0

  • Szczurek odejdz

    Szczurek nie mecz juz nas i odejdź...i zabierz Kasię ze sobą!

    • 16 3

  • Gdzie jest OPAT? (5)

    • 8 1

    • (1)

      Hołara wbił łopatę, zapozował do zdjęcia i odpuścił

      • 7 2

      • no tak ale rządzi szczurek nie horała

        • 4 0

    • w planach...

      Decyzją poprzedniego premiera i przy aplauzie władz sąsiedniego miasta opadł był na perspektywę 2024...

      • 3 0

    • Opat sropat (1)

      Lepsza droga czerwona..... ale zaraz zaraz- gdzie i ona zaginela?

      • 0 0

      • to synonim...

        OPAT i Droga Czerwona to praktycznie to samo. OPAT'em nazwano ten pomysł z dawnych lat aby podkreślić jego witalność dla gmin północnych. Po to też (miedzy innymi) powstała Norda.
        A zaginęła po decyzji poprzedniego (a raczej zaprzeszłego) premiera, który przesunął to przedsięwzięcie na perspektywę budżetową 2024...

        • 0 0

  • Ile PO na Pomorzu rządzi ? (3)

    i proszę oni jeszcze mają czelność być"opozycją" tak jak obecni PiS-dolety. Widać bezczelność nie zna granic. Pan poseł Horała, który nawet wbił przedwyborczą łopatę i rządzi od ponad roku w sejmowych dyskusjach, które efektu nie dają oprócz umieszczenia swoich kolegów na intratnych stanowiskach w radach itd, a OPAT-u wybudowanie od lat o ktory zabiegają władze Gdyni oraz samorządowcy zrzeszeni w stowarzyszeniu Norda, m.in. włodarze Wejherowa, Pucka, Helu, Jastarni, Władysławowa, Kosakowa i Luzina jak nie było tak nie ma. Przed wyborami obudzą się jemu podobni, a biedni kierowcy i mieszkańcy tak naprawdę są skołowani, bo dzisiaj na zakłamaniu najlepiej się wychodzi.
    - Nasz korek w Gdyni jest jednym z bardziej znanych w Polsce, a obecnie i Skandynawii. Ludzie, rezygnują z biznesu, zamieszkania, wypoczynku ze względu na kłopoty dojazdowe, widać komuś na tym zależy - nie sadzę, że władzą miasta Gdyni?. Nie można tego problemu rozwiązać za kilka czy kilkanaście lat, tylko już teraz. Dzięki Gierkowi mamy Obwodnice Trójmiasta i zużywającą się cześć Kwiatkowskiego, niestety wymagają modernizacji i remontu, żeby nie I sekretarz to PO na pewno by nic w Gdyni nie pobudowało.

    • 11 5

    • Wina Szczuka tylko i wyłącznie (2)

      Trzeba było głosować na PO w wyborach samorządowych a nie lokalna site to kasa na drogi by splynela jak do Gdańska. Gdynianie sami wybrali "apolityczna" opcje która nie ma przełożenia w Warszawie i Gdańsku stąd żadnej kasy na inwestycje. Druga sprawa to miernoty Samorządności w braku zdolności to uzyskiwania dofinansowania UE na drogi.

      • 3 4

      • uderz w stół... (1)

        Nie ważne czy jest potrzeba, nie ważne czy masz pomysł i potrafisz. Musisz być swój i ze swoimi żyć, to będzi ci żyć dane...
        Nic dodać nic ująć, żywcem credo niektórych "kręgów gospodarczych".
        Tresura przez przekupstwo, merdasz ogonem -> dostajesz.

        • 3 2

        • Widać jak przez ostatnie lata się skundliliśmy

          Gdzie się podziali rozsądni i dumni nasi obywatele ? Widać przykład i chamstwo idzie z góry. Nie ważne analizy i na ich podstawie potrzeby, , ... tylko układziki.
          Masz racje. Co najgorsze, widać to w "kręgach gospodarczych".

          To nawet pisać się odechciewa :(

          • 5 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane