- 1 Napad na bank czy głupi żart? (39 opinii)
- 2 Napadał ludzi przy bankomatach. Złapali go (84 opinie)
- 3 "Pani już tu nie mieszka". Wyrzucili też kota (578 opinii)
- 4 Były wiceprezydent Gdańska skazany (165 opinii)
- 5 Znamy kandydatów PiS do Europarlamentu (187 opinii)
- 6 Remontują, zamiast wyburzyć. Dlaczego? (93 opinie)
Ostatnia prosta przed przetargiem na budowę Obwodnicy Metropolitalnej
Ministerstwo Infrastruktury uzyskało wstępną opinię Głównego Urzędu Statystycznego, a pakiet wymaganych dokumentów został przetłumaczony na język angielski i przekazany do Eurostatu - to ostatnie formalności przed ogłoszeniem przetargu na budowę Obwodnicy Metropolitalnej Trójmiasta w formule partnerstwa publiczno-prywatnego.
Gdy w czerwcu wróciliśmy do tematu, Szymon Huptyś, rzecznik prasowy Ministerstwa Infrastruktury tłumaczył, że dokumentacja niezbędna do ogłoszenia przetargu w formule partnerstwa publiczno-prywatnego wciąż jest w opracowaniu. Mimo pozytywnej opinii Głównego Urzędu Statystycznego z postępowaniem trzeba się jednak wstrzymać do właściwej kwalifikacji projektu przez Eurostat.
A tej w czerwcu jeszcze nie było.
Wakacje minęły i w temacie OMT coś drgnęło.
- W wyniku konsultacji uzyskano wstępną opinię Głównego Urzędu Statystycznego wskazującą, że proponowane warunki realizacji inwestycji nie powodują konieczności automatycznego jej ujęcia w bilansie sektora instytucji rządowych i samorządowych. Pakiet wymaganych dokumentów został przetłumaczony na język angielski i w ubiegłym tygodniu przekazany przez GUS do Eurostatu. Uzyskanie pozytywnej opinii Eurostatu warunkuje prowadzenie dalszych prac, w tym ogłoszenie przetargu - zapowiada rzecznik ministerstwa.
Zielone światło od Eurostatu to jedna z ostatnich formalności przed ogłoszeniem przetargu na budowę drogi, która ma powstać w formule partnerstwa publiczno-prywatnego. Chodzi o to, by budowa została sfinansowana przez prywatnego partnera, którego państwo "spłaci" w ciągu kilkudziesięciu lat.
Co ciekawe, to niejedyna planowana trasa ekspresowa w kraju, która ma powstać w modelu PPP. Komitet Ekonomiczny Rady Ministrów podjął w 2018 roku decyzję, że oprócz Obwodnicy Metropolii Trójmiejskiej w tej samej formule mają powstać trzy inne odcinki dróg ekspresowych: S6 Koszalin - DK 6 (Bożepole Wielkie), S6 Zachodnia Obwodnica Szczecina i S10 Bydgoszcz - Toruń.
Obwodnica Metropolitalna jest najbliżej realizacji, bo tylko ona posiada opracowany i gotowy nowy wzór umowy PPP.
Według pierwotnych planów budowa 33-kilometrowej ekspresówki ma zakończyć się w 2023 roku. Koszt realizacji szacowany jest na ok. 2,1 mld zł.
Opinie (248) ponad 10 zablokowanych
-
2019-09-07 15:43
Ankieta
Brakuje: ...w końcu bedzie można przeprowadzić jakikolwiek remont na Obwodnicy nie paraliżując Trójmiasta...
- 12 0
-
2019-09-07 15:14
Przedwyborcze obietnice pis
A po wyborach dalsze zawłaszczanie państwa.
- 11 8
-
2019-09-07 15:09
Czyli PiSowski minister znowu zawalił terminy i obiecywał gruszki na wierzbie..
A portal się rajcuje, że coś drgnęło...Drga tak od 4 lat, tak samo jak komunie coś drgało w rajstopach.
- 9 4
-
2019-09-07 15:07
Kpina
O czym my mówimy w 30 lat po upadku komuny żadne duże polskie miasto nie ma domkniętej obwodnicy (ring). Nie ma dróg wylotowych na przedmieścia i dalej w kraj o wysokiej przepustowości. Rząd zamiast zająć się rozwinięciem infrastruktury w rejonach generujących największe zyski by jeszcze je zwiększyć wpakował miliardy w budowę S19 na Lubelszczyźnie i Podkarpaciu i w tunel na Zakopiance.
- 14 0
-
2019-09-07 14:50
oszołomy!!!!!!! (2)
nie jestem przeciwny budowie dróg ale budowa obwodnicy równoległej do północnej obwodnicy do chory pomysł od samego początku.....droga ta będzie płatna chciałbym przypomnieć i było to jasno powiedziane na pierwszych konsultacjach....jeśli ktokolwiek wierzy że warszawka jadąc na wybrzeże czy tiry do portu będą jeździć dłuższą i płatną drogą to gratuluje inteligencji....ktoś od dawna lobbuje za tą metropolitalną zamiast rozbudować starą obwodnicę i inwestować w sprawny transport publiczny który przekona mieszkańców to pozostawienia auta w domu......
- 27 11
-
2019-09-07 14:57
(1)
Przeciez A1 jest dluzsza i platna, a jest zakorkowana, szczegolnie w wakacje, co widac ze ta "warszawka" jezdzi. Nie mierz kazdego swoja miara, dluzsza droga != dluzszy czas przejazdu
- 4 2
-
2019-09-07 15:01
Tylko a1 nie ma w zasadzie innej alternatywy a tu jest - OT.
- 4 1
-
2019-09-07 14:49
dlaczego budowa drogi przez nic jest ważniejsza niż odkorkowanie 6 budową opat
- 8 2
-
2019-09-07 14:34
Leon
PiS zemscil sie na mieszkancach trojmiasta i przekazal obwodnice nastepnym kulczykom i tego podobnym.Bedziemy placic i plakac
- 12 7
-
2019-09-07 14:24
Dobity
Jak długo Eurostat rozpatruje takie sprawy? Powinni napisać w artykule!
- 9 2
-
2019-09-07 14:17
Myląca nazwa
Nazwa jest myląca, bo nie jest to obwodnica metropolitalna, ala co najwyżej jej fragment. Mam nadzieję na szybką budowę i ciąg dalszy inwestycji.
- 6 1
-
2019-09-07 14:10
wielopasmówką sprawnie dojedziemy do korka
rozwiązaniem problemu jest usprawnienie zjazdów z obwodnic i tunele w mieście by tranzyt był niezależny od pieszych i ruchu wewnętrznego
- 22 2
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.