- 1 Napad na bank czy głupi żart? (77 opinii)
- 2 Śmierć Adamowicza. Wyrok ws. finału WOŚP (68 opinii)
- 3 "Pani już tu nie mieszka". Wyrzucili też kota (629 opinii)
- 4 Znamy kandydatów PiS do Europarlamentu (289 opinii)
- 5 Napadał ludzi przy bankomatach. Złapali go (98 opinii)
- 6 Były wiceprezydent Gdańska skazany (188 opinii)
Otwarto Gdańskie Centrum Kontaktu
W gdańskim urzędzie rozpoczęło pracę Gdańskie Centrum Kontaktu. Stworzona jednostka ma ułatwić mieszkańcom kontakt z miastem, a także udostępnić jedno miejsce, gdzie będą mogli w pełni zasięgnąć informacji i zgłosić ważne problemy.
- Idea jest prosta: ułatwić mieszkańcom kontakt z miastem, udostępnić jedno miejsce, gdzie będą mogli w pełni zasięgnąć informacji i zgłosić ważne problemy - mówił Tomasz Filipowicz, dyrektor Wydziału Spraw Obywatelskich, koordynator projektu GCK.
W jednym miejscu każdy będzie mógł zwrócić się z pytaniem lub przesłać zgłoszenia interwencyjne. Zgłoszenie dowolnego problemu związanego z funkcjonowaniem miasta uruchamia procedurę, w wyniku której powiadomione zostają odpowiednie służby. Mieszkańcy nie będą odsyłani do kolejnych jednostek. Ich interwencja ograniczy się jedynie do kontaktu z konsultantem GCK, a na koniec otrzymają oni informację zwrotną o realizacji ich zgłoszenia.
Na podstawie napływających pytań utworzona zostanie baza odpowiedzi. Mieszkańcy będą mogli sprawdzić, czy w systemie nie ma już odpowiedzi na nurtujące ich pytanie. Zgłoszenia interwencyjne, to tylko część zadań realizowanych przez GCK.
- Jeden punkt kontaktu, w którym będzie można uzyskać informacje na temat spraw, które załatwia się w różnych instytucjach publicznych, ale również jeden punkt kontaktu, w którym będzie można zgłosić różnego rodzaju problemy związane z infrastrukturą miejską, a także przekazać spostrzeżenia na temat tego jak powinno funkcjonować miasto - dodaje Tomasz Filipowicz.
Zadania Gdańskiego Centrum Kontaktu:
- umawianie wizyt w Urzędzie Miejskim, a z czasem również w innych miejskich jednostkach,
- udzielanie informacji na temat usług świadczonych przez wszystkie jednostki miejskie,
- umożliwienie płatności on-line,
- wsparcie linii 986 i 112,
- wsparcie Miejskiego Centrum Zarządzania Kryzysowego,
- pomoc przy prowadzeniu konsultacji społecznych,
- wsparcie dla jednostek miejskich podczas akcji informujących o ważnych wydarzeniach dla mieszkańców,
- pomoc w głosowaniu nad Budżetem Obywatelskim.
Siedem dni w tygodniu przez 24 godziny
Gdańskie Centrum Kontaktu działa całodobowo przez siedem dni w tygodniu. Mieszkańcy mogą kontaktować się z GCK na kilka sposobów. Bardzo ważną częścią całego projektu jest specjalnie zaprojektowana strona internetowa. Witryna, dzięki synchronizacji z Biuletynem Informacji Publicznej i stroną gdansk.pl, jest doskonałym źródłem informacji, ale i wygodną platformą komunikacji z pracownikami GCK.
Strona umożliwia skorzystanie z ogromnej ilości usług świadczonych przez GCK i inne oddziały i jednostki Urzędu Miejskiego w Gdańsku. Na witrynie można zgłosić problem za pomocą formularza "Zgłoś nam" lub chatu.
Sprawy wymagające interwencji można zgłaszać poprzez dostępną na stronie Mapę Porządku. Możliwe jest też dokonanie wpłaty on-line na podatki, opłaty skarbowe, licencje i cały szereg innych opłat urzędowych. Strona internetowa umożliwia też łatwe zarezerwowanie wizyty w dowolnym Zespole Obsługi Mieszkańców oraz sprawdzenie liczby klientów oczekujących w kolejce. Strona zaprojektowana jest tak, aby bez problemu mógł z niej skorzystać każdy, nawet osoby, które niezbyt biegle poruszają się po internecie.
- Telefon: 58 52 44 500,
- SMS: 500 105 115 - ten kanał dedykowany jest głównie osobom głuchym i głuchoniemym,
- E-mail: kontakt@gdansk.gda.pl,
- Interaktywna mapa porządku
- Formularze dostępne na stronie GCK,
- Możliwość zamówienia wiadomości z ostrzeżeniami e-mail lub SMS,
- Chat
- Wiadomości za pośrednictwem mediów społecznościowych Facebook, Messenger,
Opinie (162) ponad 10 zablokowanych
-
2018-10-01 08:09
Przerost formy nad treścią.
- 7 1
-
2018-10-01 10:21
Aha, czyli zamiast upraszczać prawo i likwidować biurokrację to tworzy się jeszcze więcej biurokracji...
Ale pewnie PUP się pochwali ilu to bezrobotnym pracę załatwił...- 9 1
-
2018-10-01 13:34
Puk... puk..
kto tam? to ja hipopotam
- 2 0
-
2018-10-01 13:36
Kolejna paranoja.. (1)
jak w Giżycku. w pup zatrudnionych było 33 urzędników a zarejestrowanych bezrobotnych w całej gminie było 29 osób.
- 2 0
-
2018-10-01 14:14
niezle ...
- 2 0
-
2018-10-01 14:30
Zmarnowane pieniędze podatników
Większej bzdury nie widziałem. Zamiast tworzyć e-urząd wdraża się pomysły jak za króla Ćwieczka. Ale po wyborach przyjdzie czas na nową refleksję i być może nowi włodarze wycofają się z tych karkołomnych rozwiązań generujących gigantyczne koszty.
- 2 0
-
2020-01-17 17:31
Spychologia
No ale parę osób ma pracę
- 0 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.