• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Otwarto Gdańskie Centrum Kontaktu

Maciej Naskręt
30 września 2018 (artykuł sprzed 5 lat) 
Najnowszy artykuł na ten temat Pięć telefonów, by zgłosić uszkodzony słupek
Wnętrza nowego Gdańskiego Centrum Kontaktu. Wnętrza nowego Gdańskiego Centrum Kontaktu.

W gdańskim urzędzie rozpoczęło pracę Gdańskie Centrum Kontaktu. Stworzona jednostka ma ułatwić mieszkańcom kontakt z miastem, a także udostępnić jedno miejsce, gdzie będą mogli w pełni zasięgnąć informacji i zgłosić ważne problemy.



Jak oceniasz miejską inicjatywę?

Gdańskie Centrum Kontaktu (GCK) ma udzielać wyczerpujących informacji dotyczących tematów miejskich, w tym informacji o sposobie załatwiania spraw urzędowych. Ma to być to duże ułatwienie, zwłaszcza dla osób, które nie znają kompetencji poszczególnych jednostek miejskich.

- Idea jest prosta: ułatwić mieszkańcom kontakt z miastem, udostępnić jedno miejsce, gdzie będą mogli w pełni zasięgnąć informacji i zgłosić ważne problemy - mówił Tomasz Filipowicz, dyrektor Wydziału Spraw Obywatelskich, koordynator projektu GCK.
W jednym miejscu każdy będzie mógł zwrócić się z pytaniem lub przesłać zgłoszenia interwencyjne. Zgłoszenie dowolnego problemu związanego z funkcjonowaniem miasta uruchamia procedurę, w wyniku której powiadomione zostają odpowiednie służby. Mieszkańcy nie będą odsyłani do kolejnych jednostek. Ich interwencja ograniczy się jedynie do kontaktu z konsultantem GCK, a na koniec otrzymają oni informację zwrotną o realizacji ich zgłoszenia.

Na podstawie napływających pytań utworzona zostanie baza odpowiedzi. Mieszkańcy będą mogli sprawdzić, czy w systemie nie ma już odpowiedzi na nurtujące ich pytanie. Zgłoszenia interwencyjne, to tylko część zadań realizowanych przez GCK.

- Jeden punkt kontaktu, w którym będzie można uzyskać informacje na temat spraw, które załatwia się w różnych instytucjach publicznych, ale również jeden punkt kontaktu, w którym będzie można zgłosić różnego rodzaju problemy związane z infrastrukturą miejską, a także przekazać spostrzeżenia na temat tego jak powinno funkcjonować miasto - dodaje Tomasz Filipowicz.
Zadania Gdańskiego Centrum Kontaktu:
  • umawianie wizyt w Urzędzie Miejskim, a z czasem również w innych miejskich jednostkach,
  • udzielanie informacji na temat usług świadczonych przez wszystkie jednostki miejskie,
  • umożliwienie płatności on-line,
  • wsparcie linii 986 i 112,
  • wsparcie Miejskiego Centrum Zarządzania Kryzysowego,
  • pomoc przy prowadzeniu konsultacji społecznych,
  • wsparcie dla jednostek miejskich podczas akcji informujących o ważnych wydarzeniach dla mieszkańców,
  • pomoc w głosowaniu nad Budżetem Obywatelskim.


Wnętrza nowego Gdańskiego Centrum Kontaktu. Wnętrza nowego Gdańskiego Centrum Kontaktu.

Siedem dni w tygodniu przez 24 godziny



Gdańskie Centrum Kontaktu działa całodobowo przez siedem dni w tygodniu. Mieszkańcy mogą kontaktować się z GCK na kilka sposobów. Bardzo ważną częścią całego projektu jest specjalnie zaprojektowana strona internetowa. Witryna, dzięki synchronizacji z Biuletynem Informacji Publicznej i stroną gdansk.pl, jest doskonałym źródłem informacji, ale i wygodną platformą komunikacji z pracownikami GCK.

Strona umożliwia skorzystanie z ogromnej ilości usług świadczonych przez GCK i inne oddziały i jednostki Urzędu Miejskiego w Gdańsku. Na witrynie można zgłosić problem za pomocą formularza "Zgłoś nam" lub chatu.

Sprawy wymagające interwencji można zgłaszać poprzez dostępną na stronie Mapę Porządku. Możliwe jest też dokonanie wpłaty on-line na podatki, opłaty skarbowe, licencje i cały szereg innych opłat urzędowych. Strona internetowa umożliwia też łatwe zarezerwowanie wizyty w dowolnym Zespole Obsługi Mieszkańców oraz sprawdzenie liczby klientów oczekujących w kolejce. Strona zaprojektowana jest tak, aby bez problemu mógł z niej skorzystać każdy, nawet osoby, które niezbyt biegle poruszają się po internecie.

Jak można kontaktować się z GCK:
  • Telefon: 58 52 44 500,
  • SMS: 500 105 115 - ten kanał dedykowany jest głównie osobom głuchym i głuchoniemym,
  • E-mail: kontakt@gdansk.gda.pl,
  • Interaktywna mapa porządku
  • Formularze dostępne na stronie GCK,
  • Możliwość zamówienia wiadomości z ostrzeżeniami e-mail lub SMS,
  • Chat
  • Wiadomości za pośrednictwem mediów społecznościowych Facebook, Messenger,

Opinie (162) ponad 10 zablokowanych

  • Przerost formy nad treścią.

    • 7 1

  • Aha, czyli zamiast upraszczać prawo i likwidować biurokrację to tworzy się jeszcze więcej biurokracji...
    Ale pewnie PUP się pochwali ilu to bezrobotnym pracę załatwił...

    • 9 1

  • Puk... puk..

    kto tam? to ja hipopotam

    • 2 0

  • Kolejna paranoja.. (1)

    jak w Giżycku. w pup zatrudnionych było 33 urzędników a zarejestrowanych bezrobotnych w całej gminie było 29 osób.

    • 2 0

    • niezle ...

      • 2 0

  • Zmarnowane pieniędze podatników

    Większej bzdury nie widziałem. Zamiast tworzyć e-urząd wdraża się pomysły jak za króla Ćwieczka. Ale po wyborach przyjdzie czas na nową refleksję i być może nowi włodarze wycofają się z tych karkołomnych rozwiązań generujących gigantyczne koszty.

    • 2 0

  • Spychologia

    No ale parę osób ma pracę

    • 0 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane