• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Otwarcie drugiej nitki tunelu od wtorku 11.05. Liczymy na mniejsze korki

Szymon Zięba
6 maja 2021 (artykuł sprzed 3 lat) 
Najnowszy artykuł na ten temat 18-latek wbiegł do tunelu. 2 tys. zł mandatu

Zamknięcie nitki w Tunelu pod Martwą Wisłą pokazało jak bardzo przejazd w tym miejscu był potrzebny.

Na początku przyszłego tygodnia drogowcy zakończą pierwszy etap prac w obrębie ronda w ciągu ul. Marynarki PolskiejMapka. Z 10 na 11 maja planowane jest otwarcie drugiej nitki Tunelu pod Martwą WisłąMapka. To dobra wiadomość dla kierowców, którzy od początku remontu narzekają na olbrzymie korki na Trasie SucharskiegoMapka i na drogach w Letnicy.



Czy odczułe(a)ś korki związane z utrudnieniami w tunelu?

Prace gwarancyjne w obrębie ronda w ciągu ul. Marynarki Polskiej mają być prowadzone w dwóch etapach. Pierwszy z nich zaczął się w drugiej połowie kwietnia.

W efekcie w godzinach szczytu Trasa Sucharskiego i okolica stadionu w Letnicy praktycznie stoi w obu kierunkach, o czym regularnie informują nas czytelnicy w Raporcie z Trójmiasta.

Dzieje się tak, ponieważ:
  • w związku z robotami, rura T1 Tunelu pod Martwą Wisłą (w stronę Letnicy) została zamknięta,
  • ruch dwukierunkowy poprowadzony jest jedynie jezdnią rury T2 (w stronę Stogów) na odcinku od al. Płażyńskiego z ul. Uczniowską do węzła Ku Ujściu,
  • kierowcy jadący od strony Stogów jadąc rurą T2 "pod prąd" nie mają możliwości bezpośredniego wjazdu na rondo Marynarki Polskiej. Muszą więc jechać prosto do al. Hallera, a następnie zawrócić,
  • obniżono dopuszczalną prędkość w tunelu do 50 km/h.

Pan Karol, czytelnik, który napisał do naszej redakcji, wylicza problemy, na jakie trafia jadąc do pracy.

14:53 5 MAJA 21 (aktualizacjaakt. 15:37)

Ogromne utrudnienia drogowe w Letnicy (49 opinii)

Paraliż Letnicy, zablokowane rondo im. Mazowieckiego i wjazd do tunelu pod Martwą Wisłą.
Paraliż Letnicy, zablokowane rondo im. Mazowieckiego i wjazd do tunelu pod Martwą Wisłą.

- Jest ogromny problem z wjazdem na rondo im. T. Mazowieckiego, jedni kierowcy nie wpuszczają drugich. Problemem jest też zjazd z ronda - osoby jadące prosto ani myślą zrobić miejsce dla innych aut. Najgorzej jednak gdy na swoją kolej czeka duża ciężarówka - wówczas blokuje się cała okolica, a czas zjazdu ze skrzyżowania wydłuża się jeszcze bardziej - opisuje nasz rozmówca. - Z drugiej strony, jak ktoś jednak wpuści ciężarówkę to zwykle ta nie ma miejsca na włączenie się do ruchu. No i wreszcie czas włączenia się TIR-a do ruchu jest bardzo długi. Zanim taki pojazd ruszy i rozpędzi się w tunelu, w tym czasie spokojnie przejechałoby parę innych samochodów.
TIR-y korkują dojazd do ronda w Letnicy. TIR-y korkują dojazd do ronda w Letnicy.
Zdaniem pana Karola, problem mogłaby rozwiązać jazda na suwak, tymczasowa sygnalizacja świetlna, albo policjant, który sterowałby w okolicy ruchem.

Drugi etap w przyszłym tygodniu. Mniejsze utrudnienia dla kierowców



Wszystko jednak wskazuje na to, że w przyszłym tygodniu niedogodności kierowców zmniejszą się. Magdalena Kiljan z Gdańskiego Zarządu Dróg i Zieleni zapowiada, że koniec pierwszego, najbardziej uciążliwego dla kierowców, etapu zaplanowano na pierwszą połowę maja. Zmiana organizacji ruchu planowana jest w nocy z 10 na 11 maja Obecnie trwają prace związane z wykonaniem ostatnich szpachlowań oraz prace malarskie.

Duże korki na obwodnicy możliwe od 14 maja



- Drugi etap remontu obiektów w kierunku Stogów nie zakłada utrudnień w Tunelu pod Martwą Wisłą - podsumowuje urzędniczka.
Czego powinni spodziewać się kierowcy?
  • Ruch odbywać się będzie obiema rurami.
  • Kierowcy jadący z Brzeźna w kierunku Stogów będą mogli wjechać do tunelu tylko z poziomu ronda (górą).
  • Niemożliwy jednak będzie wjazd do tunelu bezpośrednio z al. Płażyńskiego.

Z jakiego powodu prowadzony jest remont?



Jak informuje GZDiZ, prace gwarancyjne na trzypoziomowym rondzie znajdującym się przy wjeździe do Tunelu pod Martwą Wisłą, prowadzone będą łącznie na siedmiu obiektach inżynierskich - dwóch wiaduktach drogowych, dwóch przejściach dla pieszych, dwóch wiaduktach technologicznych oraz wiadukcie tramwajowym.

- W trakcie cyklicznych przeglądów oceniających stan techniczny obiektów w okresie gwarancji zauważono pojawienie się zarysowań. Rysy czy pęknięcia na konstrukcjach budowlanych, w tym żelbetowych, są typowym zjawiskiem. Ich wystąpienie związane jest z pracą elementów konstrukcji. To naturalna ich cecha i obecność zarysowań jest dopuszczalna - tłumaczy Magdalena Kiljan.
Paraliż Letnicy, zablokowane rondo im. Mazowieckiego i wjazd do tunelu pod Martwą Wisłą to codzienność od rozpoczęcia prac remontowych. Paraliż Letnicy, zablokowane rondo im. Mazowieckiego i wjazd do tunelu pod Martwą Wisłą to codzienność od rozpoczęcia prac remontowych.
Dążąc do poprawy stanu i trwałości obiektów, aby nie dopuszczać do penetracji wody i innych szkodliwych czynników atmosferycznych przez beton oraz żeby zabezpieczyć stal zbrojeniową przed korozją, należy je zabezpieczyć i zamknąć.

- W ramach gwarancji wykonawca obiektów - firma OHL - usunie powstałe zarysowania. Prace polegają na oczyszczeniu powierzchni betonowych, zamknięciu zarysowań, zaszpachlowaniu oraz malowaniu powierzchni - podsumowuje urzędniczka.

Damroka, maszyna, która drążyła tunel pod Martwą Wisłą, skończyła na złomowisku.

Opinie (70) 2 zablokowane

  • A ja mam jedno pytanie...

    Który yntelygentny urzędnik ZDiZ zarządził demontaż sygnalizacji świetlnej z ronda Mazowieckiego ?

    • 2 1

  • korki (1)

    ja mam wrażenie, że przez zamknięte tego tunelu stoi cały Gdańsk. Jak nigdy od początku roku codziennie wracam kartuską do domu, która na ul. Nowe ogrody i przy Adamowicza stoi.....

    • 2 1

    • Galerie otworzyli

      korki wrociły bo poluzowali trochę gospodarkę, otwarte sklepy, fryzjerzy. To nie tylko klienci ale tysiące pracowników którzy do tej pory siedzieli w domach.

      • 1 0

  • Naprawdę dla tak błahych prac

    jak szpachlowanie i malowanie, jest korkowany cały tunel? Brawa dla organizatorów prac...

    • 4 1

  • 5 lat i już sie sypie....

    • 5 0

  • Co ma obniżenie prędkości do 50 kmh

    Do powstania korków? Redaktor napisal swoją opinię, która jest bzdurą

    • 3 1

  • Kierowcy samisobie winni gigantycznym korkom !!!

    Problemem nie sa prace ale idioci, którzy przez tunel jada 10km/h mimo, ze przed sobą nie mają utrudnień.
    Gdyby każdy stosował się do prędkości 50km/h to korki byłyby zapewne o 80% mniejsze.
    Ludzie padają ze skrajnosci w skrajność - albo "grzeją" 100km/h albo, w przypadku robót, nie przekraczają 10km/h.

    • 4 1

  • Do kiedy trwać bedzie 2 etap

    Szkoda tylko, że niema informacji w artykule o tym ile ma potrwać 2 etap... korki będą tak czy inaczej...

    • 2 0

  • A miało być lepiej

    Od rana armagedon. Zapowiadane otwarcie spowodowało jeszcze większe utrudnienia.
    Co z tego,że otwarta druga nitka jak dojazd zajmuje 30 minut. Jest gorzej niż było.

    • 0 0

  • Kto tym zarządza?

    Miesiąc korków z powodu kilku panów łatających rysy z rusztowania ustawionego na ulicy! W dodatku pracują pn-pt od 8:00-16:00! Takie remonty powinni robić 24h na dobę żeby jak najszybciej skończyć a nie zatruwać ludziom życie. Kto podpisał takie umowy z wykonawcą? W czasie takiego remontu zbudowali u mnie 3 bloki na osiedlu... paranoja!

    • 0 0

  • Fatalna organizacja

    Dlaczego remont odbywa się od pn do pt w godz. 8:00-16:00?!

    • 0 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane