- 1 Rozporządzenie ws. zakazu wstępu do lasów (36 opinii)
- 2 8 godzin opóźnienia i lądowanie w Poznaniu (372 opinie)
- 3 Śmierć Adamowicza. Wyrok ws. finału WOŚP (113 opinii)
- 4 Nie będzie lepszej segregacji - będą kary (258 opinii)
- 5 "Pani już tu nie mieszka". Wyrzucili też kota (739 opinii)
- 6 Pomorze za 36 lat: kobiece i... stare (86 opinii)
Pierwsi kierowcy przejechali już al. Pawła Adamowicza
Otwarcie dla kierowców al. Pawła Adamowicza w Gdańsku. 13.01.2020 r.
W poniedziałek przed południem oddano do użytku kierowców ostatni fragment ulicy Nowej Bulońskiej - od dziś zwanej al. im. Pawła Adamowicza. Po raz pierwszy auta pojechały efektownym wiaduktem nad potokiem Siedleckim, tzw. estakadą wenecką. To pierwszy tego typu obiekt powstały w kraju od ponad 100 lat.
Al. Adamowicza: samochody już teraz, tramwaje w maju
Pierwsi kierowcy nowo otwartym odcinkiem drogi pojechali tuż po godz. 10 i otrzymali od prezydent Gdańska drobne upominki.
Na razie z nowej drogi mogą korzystać tylko kierowcy i piesi. Tramwaje na estakadzie pojawią się w maju 2020 r.
Al. Pawła Adamowicza ma niespełna 3 km długości i połączyła Piecki-Migowo z Jasieniem. Droga powstawała przez 20 miesięcy.
Estakada wenecka atrakcją al. Pawła Adamowicza
Jej najbardziej charakterystycznym fragmentem jest 220-metrowy wiadukt nad potokiem Siedleckim, tzw. estakada wenecka. Swoim kształtem nawiązuje do powstałych ponad 100 lat temu wiaduktów kolejowych w Stańczykach (woj. warmińsko-mazurskie). Gdańska estakada składa się ze 154 łuków prefabrykowanych o średniej wadze 38 ton każdy i rozpiętości 20 metrów.
- Jej wyjątkowość polega na tym, że zastosowaliśmy klasyczną formą w nowoczesnej technologii - tłumaczy Piotr Gosch, kierownik robót mostowych z firmy NDI, wykonawcy obiektu.
Otwarcie al. Pawła Adamowicza nie oznacza jednak zakończenia prac w tym miejscu. Te potrwają jeszcze przez cztery miesiące. Do maja mają zakończyć się wszystkie roboty torowe i trakcyjne.
Zgodnie z harmonogramem tramwaje na torach pojawią się w tym miejscu pod koniec maja.
Budowa drogi i linii tramwajowej kosztowała 240 mln zł.
Obchody pierwszej rocznicy śmierci Pawła Adamowicza
Udostępnienie dla ruchu al. Pawła Adamowicza jest jednym z elementów odbywających się w Gdańsku obchodów pierwszej rocznicy śmierci Pawła Adamowicza.
Ciemno na al. Pawła Adamowicza (18 opinii)
Opinie (626) ponad 100 zablokowanych
-
2020-01-14 13:06
Prezydent ... który zabetonował pół miasta , bez możliwości odpływu wód i bez poprawy infrastruktury komunikacyjnej...i co najgorsze dalej kontynuowana jest taka polityka organizacyjna...
- 9 3
-
2020-01-14 13:40
Dlaczego tak wielkie inwestycje nie sa do konca przemyślane
Przecież na skrzyżowaniu kartuska A nowa bulońska aż się prosi o wiadukt. Dlaczego nie kontynuowany jezdni dwupasmowej? Za ile lat będzie to przeksztalcane
- 10 0
-
2020-01-14 15:05
Dlaczego jednopasmówka!?
Popieram bardzo nazwę ulicy. Nie zrozumiem tylko dlaczego w tak zakorkowanym mieście buduje się trasę jednopasmowa.. to chore. Już podczas budowy widziałam że to absurd.
- 7 3
-
2020-01-14 16:06
Jak taką jeszcze nieskończoną ulicę można przekazać do eksploatacji. Chyba ją jutro zamkną i dokończą. Takie przekazanie może się zdarzyć tylko w Gdańsku. Wstyd na całą Polskę.
- 10 0
-
2020-01-14 18:27
Nie podoba mi się ,a już na pewno nazwa --powinno być nie al- a ul. Deweloperów !!!
- 4 1
-
2020-01-14 19:33
Korki
Rano są większe korki niż były, tragedia
- 3 0
-
2020-01-14 20:24
Ul. Myśliwska to porażka i wstyd dla urbanistow , władz miasta i deweloperów. Za to co się na niej dzieje powinni być pociagnieci do odpowiedzialności. Wąska ulica , a na chodniku nie wiadomo czy jest ścieżka rowerowa, czy jej nie ma. Jak rowerzysta jedzie ulicą tworzy się jeszcze większy korek.
- 6 0
-
2020-01-14 20:33
podziekowanie
Brawo!!!! pozdrawiam serdecznie aktualną Panią Prezydent Gdańska i życzę takich samych rządów jak to robił Pan Prezydent Paweł Adamowicz.Gdańsk jest piękny.Od roku jest nam strasznie smutno z powodu tragedii jaka się stała.
- 2 7
-
2020-01-14 23:16
Czy to jest uczciwe ???
Zapewne nie wszyscy mają świadomość, że przedstawiona estakada w dokumentacji przetargowej posiadała ustrój nośny w formie konstrukcji stalowej z zespoloną płytą żelbetową. Wykonana estakada w formie łuków żelbetowych jest znacznie tańsza od wersji przetargowej.
Gdyby wszystkie firmy biorące udział w przetargu wyceniały to samo, to czy można byłoby wygrać przetarg z różnicą 46 mln - nie sądzę :)
https://www.trojmiasto.pl/wiadomosci/Nowa-Bulonska-i-tramwaj-za-mln-zl-n119573.html- 6 0
-
2020-01-14 23:45
Wbrew pozorom jeden pas nie jest głupi
Po pierwsze będzie ograniczać napływ samochodów na Morenę, inaczej stanęłoby kompletnie skrzyżowanie rakoczego-bulońska. Po drugie będzie promować ruch tramwajowy i rowerowy. Już sam czekam kiedy będę mógł hulajnogą elektryczną jechać z Zakoniczyna (jest nowa ścieżka pieszo rowerowa z Porębskiego do nowej szkoły a potem już dalsze połączenie aż na morenę).
- 2 2
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.