• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Nowy plac miejski i biurowce w centrum Gdyni

Patryk Szczerba, Michał Brancewicz
26 marca 2019 (artykuł sprzed 5 lat) 
Najnowszy artykuł na ten temat Osiem nowych budynków nad samym morzem
  • W ramach drugiego etapu zabudowy terenów po Dalmorze powstaną trzy biurowce oraz ogólnodostępny park.
  • Budowa kompleksu biurowego Marina Office rozpocznie się w drugiej połowie roku.
  • W ramach kompleksu Marina Office powstaną trzy budynki biurowe z usługami na parterach.

W drugiej połowie roku Polski Holding Nieruchomości rozpocznie budowę trzech biurowców przy ul. Waszyngtona zobacz na mapie Gdyni w Gdyni. Pomiędzy nimi a dawnym pirsem Dalmoru powstanie ogólnodostępny plac miejski. Tymczasem oddala się w czasie rozbudowa samej ul. Waszyngtona, która ma stanowić dojazd do budynków powstających m.in. na terenach po Dalmorze.



Chciał(a)byś zamieszkać nad wodą w śródmieściu Gdyni?

Inwestorzy planują zabudowę kolejnych terenów tzw. waterfrontu na nadmorskich terenach w śródmieściu Gdyni. Polski Holding Nieruchomości ogłosi wkrótce generalnego wykonawcę drugiego etapu zabudowy terenów po Dalmorze. Przy ul. Waszyngtona powstanie kompleks trzech pięciokondygnacyjnych biurowców Marina Office o powierzchni najmu wynoszącej 27,4 tys. m kw.

- Zakładamy, że budowa biurowców powinna rozpocząć się w drugiej połowie 2019 roku. Zakończenie inwestycji planowane jest na 2021 lub 2022 rok, w zależności od fazowania - mówi Magdalena Kacprzak z biura prasowego PHN-u.
W ramach tego przedsięwzięcia powstanie też ogólnodostępny plac miejski z alejkami, ławeczkami i zielenią. Prace nad projektem trwają.

Warto przypomnieć, że PHN buduje już przy Nabrzeżu Kutrowym, na dawnym pirsie Dalmoru, osiedle Yacht Park, czyli sześć mieszkalnych budynków wraz z nową mariną. Całość ma być gotowa w przyszłym roku.

Z kolei deweloper Vastint oczyszcza grunty pod kolejny etap swojej inwestycji. Wyburzono już większość dawnego Centrum Gemini zobacz na mapie Gdyni. W jego miejsce, na terenie o powierzchni 5 ha, powstaną sześciokondygnacyjne budynki mieszkalne o łącznej powierzchni użytkowej ok. 9 tys. m kw. Znajdą się tu także pięciokondygnacyjne biurowce, w których znajdzie się 12 tys. m kw. powierzchni.

Nowa Węglowa: kolejne odwołanie



Jedną z dróg dojazdowych do tych terenów stanowić będzie ul. Nowa Waszyngtona, która ma być realizowana w ramach budowy ul. Nowej Węglowej, przebiegającej przez tzw. Międzytorze.

Nowa Węglowa: przebieg trasy

  1. Nowa Węglowa ma połączyć dwiema jezdniami ul. Jerzego Waszyngtona zobacz na mapie Gdyniul. Janka Wiśniewskiego zobacz na mapie Gdyni.
  2. W ramach budowy ul. Nowej Węglowej mają powstać drogi dojazdowe. Zaplanowano m.in. rozbudowę - przedłużenie - ul. Waszyngtona z dowiązaniem do istniejącego układu drogowego. Powstanie też ul. Nowa Władysława IV z połączeniem do ul. Nowej Węglowej.
  3. Inwestycja zakłada przebudowę torowiska kolejowego na terenie Zarządu Morskiego Portu Gdynia zobacz na mapie Gdyni.
  4. W planach jest także tunel drogowy pod torami kolejowymi. Będzie można nim przejechać z ul. Nowej Węglowej do ul. Morskiej, nieopodal splotu z ul. Warszawską zobacz na mapie Gdyni.

Międzytorze i okolice, gdzie ma przebiegać Nowa Węglowa z lotu ptaka

Przypomnijmy: w listopadzie 2018 r. Regionalna Dyrekcja Ochrony Środowiska wydała pozytywną dla władz Gdyni decyzję środowiskową dla inwestycji wartej nawet 100 mln zł. Wcześniej, przez trzy lata trwało postępowanie odwoławcze z powodu skargi jednego z przedsiębiorców.

Po wydaniu jesienią pozytywnej decyzji, po raz kolejny do siedziby RDOŚ wpłynęło odwołanie - tego samego przedsiębiorcy.

- Sprawa związana z poprzednim odwołaniem (tego samego przedsiębiorcy) toczyła się od lutego 2015 r. do stycznia 2018 r., kiedy Naczelny Sąd Administracyjny w Warszawie ostatecznie oddalił skargę. Oby tym razem zajęło to mniej czasu - ma nadzieję Marek Łucyk, wiceprezydent Gdyni.

Nowa Węglowa a wiadukt na Puckiej



Nieoficjalnie urzędnicy przyznają, że inwestycja będzie realizowana nie wcześniej niż po 2021 roku. Nie wiadomo, czy do tego czasu nie zajdą zmiany w koncepcji. Powodem są zapowiedzi władz Gdyni i PKP dotyczące budowy wiaduktu w ciągu ul. Puckiej zobacz na mapie Gdyni, który musi zostać zrealizowany do 2023 roku, bo PKP dostaje na tę inwestycję środki unijne.

Gdynia: wiadukty na Puckiej


- Projekt ten w pewnym zakresie koliduje z planowaną Nową Węglową, dlatego realizacja obu przedsięwzięć wymaga znalezienia dobrego rozwiązania kompromisowego - przyznaje Marek Łucyk.
autor

Michał Brancewicz

Gdańszczanin od urodzenia. Nie ukryje się przed nim żadna nowa inwestycja w mieście. Gra w piłkę nożną, jeździ na snowboardzie i rowerze. Próbuje swoich sił w scenariopisarstwie.

Miejsca

Opinie (254) 6 zablokowanych

  • Szczurek to Mr BETON -specjalista od betonowania Gdyni (2)

    • 45 5

    • (1)

      A co? Ma ją "cegłować"?

      • 1 5

      • Ma ją rozwijać

        A patrząc po malejącej liczbie mieszkańców, to mu ten rozwój w ogóle nie wychodzi

        • 2 0

  • w kasie miasta pustka. Temat ul.Węglowej kolejny z serii z długą brodą (1)

    Gdynia jako pustynia inwestycyjna cdn

    • 40 1

    • ale że samolocików nie będzie w tym roku ???:(

      • 12 0

  • Polska nazwa. Maryna ofis. (1)

    ...

    • 30 0

    • A od zaplecza D... Maryny.

      • 4 0

  • Świetna wiadomość.

    • 3 17

  • Spacerek pomiedzy wysokimi biurowcami. (2)

    Rownie dobrze mozna takowa rekraacje uprawiac na terenie Parku Technologicznego lub na Mordorze przy Łuzyckiej. Ale sami sobie wybraliscie, to mi Was nie zal.

    • 46 7

    • 5 kondygnacji to wysokie wieżowce? Haha kolejny troll który nie czyta artykułu i się wypowiada

      • 4 10

    • Henio ma rację

      Skoro w okolicy ulicy Łużyckiej jest czesc biurowa - to w tamtym miejscu, konsekwentnie mogłoby się ciągnąć temat powstawania takowych budynków . Natomiast zastawianie reprezentacyjnej części miasta budynkami, które od 16-8 będą puste jest urbanistycznym niewypałem .

      • 4 0

  • Opinia wyróżniona

    Idioci !!! (4)

    Trzeba być totalnym ignorantem i nie mieć zielonego pojęcia o rozwoju i rozbudowie portowego Miasta jakim jest Gdynia !!! - jak można zabudowywać nabrzeża i tereny portowe ? - zdobywane i budowane ciężką pracą i wielkim wysiłkiem przez budowniczych portu gdyńskiego parędziesiąt lat temu pod nadzorem głównego wizjonera i budowniczego inż Kwiatkowskiego ?! ...Proszę aby dzisiejsi dewastatorzy i niszczyciele tego Dzieła odpowiedzieli czy jak zajdzie konieczność i potrzeba to - Port Gdyński będzie się rozwijał i rozbudowywał na Wiczlinie czy w Szemudzie ?...

    • 83 13

    • kwestia czasu jak wizjonerzy Szczurek i Łucyk

      ogłoszą program budowy portu wertykalnego w Gdyni, sky is the limit. nie potrzeba na to dużo powierzchni, będziemy piąć się w górę... we wszystkich rankingach.

      • 16 2

    • No tak... Kolejny niespełniony specjalista, który może sobie tylko pisać na forum, bo do niczego innego się nie nadaje...

      • 3 15

    • (1)

      Chlopie, inne czasy, inny swiat... Dzisiaj buduje sie wielkie nowoczesne porty kontenerowe poza miastami bo nikt nie chce zeby mu setki tirow i dziesiatki pociagow pod oknami jezdzily dzien i noc!!! Przy dzizisejszym tempie dostaw i wielkosci przeladunkow port w miescie oznacza tylko brud, smrod i permanentny halas!!!!!!!!!!!!!

      • 3 9

      • podobno najlepszą lokalizacją jest Radom

        • 8 0

  • Kwiatkowski w grobie się przewraca. Pirsy portowe zabudowują biuriwcami. (2)

    Czy ta władza jest normalna??

    • 60 9

    • Niestety rybołówstwo dalekomorskie to przeszłość. Koncepcja wyprowadzenia przemysłu z centrum Gdyni nie jest głupia. Kwestia dyskusyjna - jak to zrobić? Wg mnie powinna być wyraźnie oddzielona strefa mieszkalna/przystań dla wycieczkowców/promów/marina jachtowa + cały skwer od reszty portu gdzie jest przemysł stoczniowy/przeładunki węgla itd. W gdyńskim porcie jest to strasznie wymieszane.

      • 6 6

    • już odpowiadam: władze miasta nie są normalne.

      • 6 0

  • Panie Szczurek !!!... (1)

    tak jak dziś chełpimy i szczycimy się takimi Ludżmi jak inż. Kwiatkowski p. Wenda tak pan jestem przekonany ! - za takie działania i decyzje - będzie wspominany już niedługo [Jeszcze pewnie przez swoje wnuki !} żle i w niesławie i pomników nikt panu za to nie będzie stawiał !

    • 42 2

    • Deweloperzy mu postawią i znajomi prawnicy.

      • 5 0

  • Opinia wyróżniona

    w latach międzywojennych cały biedny polski naród budował port i nabrzeża gdyńskiego portu (4)

    wiele prac ręcznie, taczkami za pieniądze które ledwo starczały na przeżycie.
    dzisiaj wielki wizjoner szczurek na tych terenach zalanych potem i krwią robotników, stawia bloki mieszkalne i biura. blokuje tym samym rozwój portu i niszczy naszą historię.

    • 60 8

    • Taaaak.... (2)

      tylko w miedzyczasie 100 lat minelo a niektorzy mysla ze swiat w miejscu stal i nic a nic sie nie zmienil przez ten czas. Sugerowanie kontynuacji koncepcji ekonomicznych i rozwojowych miasta sprzed wieku rowniez dzisiaj jest niepowazne - ja nie chce miec terminalu kontenerowego czy przeladunku ladunkow masowych w centrum miasta!

      • 0 12

      • Jak widać przez te lata elementarna wiedza ba temat urbanistyki tez poszła w nuepamięc . Ktoś powinien za to odpowiedzieć .

        • 2 0

      • tak, czas nie stoi w miejscu ale niczego ludzi nie nauczył. Bo oni stoją w miejscu, ze swoją pazernością i ograniczeniem.

        To było się nie wprowadzać do portu.

        "Gdy w Hamburgu, postanowiono przejąć pod zabudowę miejską część tamtejszych terenów portowych, zrekompensowano to z nawiązką terenami położonymi w innym miejscu. Na ogół, we władzach miast portowych istnieje pełna świadomość korzyści, jakie te miasta czerpią z portów. Stosunek naszych gmin portowych do portów świadczy, że u nas z tą świadomością nie jest najlepiej."

        • 2 0

    • nie bloki mieszkalne, ale apartamentowce, to duża różnica

      • 0 0

  • Arka Gdynia (2)

    Cieszy że piszący tu zwracają uwagę na stan dróg ,fatalne zapadające się studzienki które na dodatek są w takich miejscach że trudno ominąć no i drogi wprawdzie trochę poprawiane ale dużo jeszcze brakuje .Dobrze że się miasto rozwija i powstają parki ,budowle sklepy itd ale stan dróg mówi bardzo wiele i aby zachęcić turystów a nawet ludzi z innych miejscowości by tu zamieszkali to drogi to konieczność

    • 15 6

    • piszesz o jakimś mitycznym rozwoju miasta, pokaż mi co i gdzie sie rozwija. (1)

      jedyne co rozwija się to zatrudnienie w urzędzie miasta.

      • 9 0

      • I obwód w pasie urzędników

        • 5 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane