- 1 Pod prąd uciekał przed policją (185 opinii)
- 2 Ukraińcy z Trójmiasta pojadą na front? (571 opinii)
- 3 Rozbój w kolejce SKM. Interwencja SOK (79 opinii)
- 4 Rejsy sezonowe: dokąd popłyniemy? (78 opinii)
- 5 Wyręby w TPK mimo sprzeciwu społecznego (162 opinie)
- 6 Zakaz wstępu do lasów w Gdyni przez ASF (514 opinii)
Parowozownia znika, zamiast niej Droga Zielona
Na razie robotnicy sprzątają teren parowozowni, ale już niebawem zaczną się prace rozbiórkowe.
127-letnia parowozownia przy ul. Uczniowskiej znika z krajobrazu Gdańska. Rozbiera ją wykonawca Drogi Zielonej, która będzie częścią Trasy Słowackiego.
W czwartek ruszyły wyburzenia dawnej parowozowni na granicy Wrzeszcza i Letnicy . Jako pierwsi pokazujemy, jak one przebiegają.
Parowozownia musi zostać rozebrana, bo stoi dokładnie w świetle Drogi Zielonej, która powstaje jako fragment Trasy Słowackiego. W miejscu parowozowni powstanie wiadukt, którym trasa pobiegnie nad torami kolejowymi oraz tymczasowa pętla autobusowa. Sprawę szczegółowo poruszaliśmy w artykule z maja.
Na razie trwają prace porządkowe wewnątrz pomieszczeń, w których kilkadziesiąt lat temu na rozruch oczekiwały lokomotywy. Praca zacznie tam wrzeć od poniedziałku. Wtedy zacznie się burzenie ścian i stalowego nitowanego dachu.
Na razie zostanie wyburzona tylko północna część obiektu, bowiem w południowym skrzydle rezyduje wciąż firma spedycyjna.
Najbardziej spektakularne prace przy rozbiórce jeszcze przed nami. Saperzy planują zburzyć przy użyciu środków pirotechnicznych dwa 25-metrowe kominy o konstrukcji murowanej.
Parowozownia została wybudowana w 1884 r. i mimo strategicznego charakteru dla transportu na Pomorzu nie została zniszczona podczas I ani II Wojny Światowej. Kolei służyła prawie 105 lat. W ostatnim czasie kolejarze wynajęli pomieszczenia dawnej parowozowni.
Przypomnijmy: inwestorem budowy Drogi Zielonej jest miejska spółka Gdańskie Inwestycje Komunalne. Wykonawcą natomiast została firma Budimex. Wybuduje ona 2,1-kilometrową drogę za 135 mln zł. Nową trasą pojedziemy już pod koniec przyszłego roku.
Miejsca
Opinie (183) 3 zablokowane
-
2011-09-17 12:50
wieża (1)
hmm ale wieże ciśnień basztę czy jak by ją nazwać mogli by zostawić.....
- 3 0
-
2011-09-17 13:40
przecież wieża ciśnień jest zabytkiem i niezostanie wyburzona
Rozebrana będzie tylko parowozownia.
- 0 0
-
2011-09-22 11:37
do płaczka
Do kolegi płaczka, czy ty w ogóle byłeś koło tej lokomotywowni i widziałeś ją na żywo? Czy ty w ogóle wiesz gdzie to miejsce się znajduje? Założę się, że gdyby nawet lokomotywownia stała nadal, to i tak bardzo mało ludzi odwiedzałoby ją, cokolwiek miałoby tam być. Jest tyle innych ciekawszych zabytków: Choćby twierdza wisłoujście, która jest dużo bardziej atrakcyjna do zwiedzania... Co każdy rok, zmienia się na lepsze. Drogi są potrzebne, bez komunikacji i transportu, miasto się zwija, a nie rozwija. Wbijcie sobie to do głowy. Płaczkom mówimy nie.
- 0 0
-
2011-09-24 17:47
Kolejny zabytek idzie w pył !!!!!! - gdzie jest rząd!!!!????
...Jak by to nie można było ominąć dawnej parowozowni!!!Typowe polakowate podejście do tematu!!Kretynizm i prostactwo!!!!Niemcy to przynajmniej umieją szanować takie budowle kolejowe - ba! .. cała Europa - tylko nie Polacy żądni sasy (135 mln zł za dwa kilometry ) - co za złodziejstwo w biały dzień i g*wno!!!Rzygać mi się chce jak czytam takie koszmarne wiadomości!
- 0 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.