- 1 Powstanie kilometrowy tor do jazdy rowerem (115 opinii)
- 2 Piękne werandy odtworzone w kamienicy (44 opinie)
- 3 Remont "Słoneczka". Będzie nowy wystrój (93 opinie)
- 4 Od soboty spore utrudnienia na A1 (75 opinii)
- 5 Całe Trójmiasto w strefie zakażenia ASF (260 opinii)
- 6 Lody Miś były serwowane na ruinach zamku (122 opinie)
Pasażerom pod choinkę
Na mapach można znaleźć nazwy ulic, dzielnic, gmin i ponad 600 przystanków obsługiwanych przez ZKM oraz dokładny układ tras linii autobusowych i trolejbusowych. Zaznaczone są też wszystkie punkty sprzedaży biletów okresowych oraz informacji o komunikacji miejskiej. W Gdyni są 222 wiaty z kasetonami. Obustronnie zafoliowanych, odpornych na działanie wilgoci i promieni słonecznych schematów powstało 400. Opracowanie, przygotowanie i druk zostało sfinansowane z programu unijnego - gdyński podatnik nie dołożył do tego ani złotówki.
Mapa, jakiej wcześniej nie było, to wynik wyścigu z czasem. Maciej Warszakowski, inspektor z Wydziału Integracji Europejskiej w Urzędzie Miasta Gdyni przekazał do ZKM wiadomość, że Gdynia otrzymała 25 tys. zł na promocję transportu publicznego, jednak pod warunkiem, że zostaną wydane do 8 grudnia, co oznaczało... 2 tygodnie. Pomysł na zagospodarowanie tej sumy powstał błyskawicznie. ZKM dotarł do wszystkich wydawnictw, które kiedykolwiek wydały sensowny plan Gdyni czy Trójmiasta.
- Zadaliśmy im pytanie co za te 25 tys. zł są w stanie zrobić zaznaczając czego oczekujemy - mówi Marcin Gromadzki z ZKM Gdynia. - Po negocjacjach i licytowaniu się chętnych, udało się nakłonić gdańską firmę "Tessa" do... dołożenia do interesu. Nie dość, że schemat był gotowy w ekspresowym tempie (w 400 egzemplarzach plus 1000 egzemplarzy składanych), to na dodatek prawa autorskie do mapy przeszły na ZKM, więc w razie objazdu możemy go sami wyedytować nie płacąc za powielanie schematu. W trakcie realizacji wyszło, że koszt przekroczył początkową kwotę.
Głównym twórcą mapy jest Mariusz Józefowicz z ZKM, wiceprezes Klubu Miłośników Komunikacji Miejskiej "Vetra", geograf i kartograf, a przedsięwzięcie nie było łatwe, ponieważ kasetony na przystankach są poziome, a mapa zasięgu ZKM jest "pionowa". Ujęto jednak całą sieć komunikacyjną od Gdańska Oliwy, poprzez Borowo, jezioro Sitno, Redę po Wejherowo. Jak to się udało? Warto przekonać się samemu.
- Wydawca podszedł do nas bardzo życzliwie, choć już myślałem, że przestaną od nas odbierać telefony... - przyznaje Marcin Gromadzki. - Kolejna wersja korekty trafiała do nas np. w sobotę o godz. 17, o godz. 1 w nocy ktoś przyjeżdżał po nasze poprawki, o godz. 11 w niedzielę przyjeżdżała kolejna wersja i tak spaliśmy na przemian. Na mapach pasażerowie zastaną stan na styczeń 2004 r. Dociekliwi zauważą linię 296 z węzła Franciszki Cegielskiej do pętli Obłuże - Maciejewicza ulicą Warszawską i Morską. W godzinach szczytu popołudniowego w autobusach linii 141 odnotowujemy bardzo duże zapełnienie, więc aby mieszkańcy Gdyni nie musieli się tłoczyć uruchamiamy dodatkową linię "szczytową".
Opinie (104)
-
2003-12-29 13:54
Trochę prawdy o Gdyni
Nie ma jak gdyńskie samouwielbienie. Ostatnimi czasy mnóstwo inwestorów uciekło
z Gdyni zobaczywszy coś co nawet dworcem nazwać nie można. Dworzec PKP
pamiętający Gomółkę, dworzec PKS- brak, dworzec morski- przeksztalcony w jakąś
marną dancbudę, terminal promowy - połączenie kilku blaszanych baraczków. Gdzie
ta wspaniała, gospodarna Gdynia???
Widzę jedynie zachwyt kmiejscowych urzędasów, którzy mienią się
przedstawicielami gdyńskiej społeczności...
Gdynia to jedyne miasto w Polsce powyżej 250 tys mieszkańców z jednym kinem!!!
JEDYNYM!!! Kilka spostrzeżeń TRASA KWIATKOWSKIEGO szerokim łukiem prosto w
krzaki, 20 lat temu kończyła się w tym samym miejscu, Szczurek oszukuje Was że
coś zrobi, ale ani on, ani Cegielska nie wiedzieli jak się za to zabrać. W
Gdańsku się nie gada tylko się buduje. W tym samym czasie wybudowano
Słowackiego i 60% W-Z tki, a także najpiekniejszy most w Polsce, z odcinkiem
trasy Sucharkiego będacym w przyszłości faktycznym początkiem A-1. Obecnie
realizowana jest budowa nowoczesnego węzła Matarnia - skrzyżowanie Słowackiego
z Obwodową wraz z rozbudową Centrum Handlowego Matarnia. Wasza Trasa Różowa
niczego nie wnosi, prawde mówiąc dezorganizuje ruch w miescie i powoduje
mnóstwo stłuczek na ul.Łużyckiej. Spójrzcie na swoją halę targową. Nie wstyd
Wam. Jest brudna i zapyziała, a smród jest wyczuwalny z Pl.Kaszubskiego!
Cieszcie się że Uniwersytet GDAŃSK-i funduje Wam nowy gmach wydz. Oceanologii
na Al.Zjednoczenia, inaczej skazani byscie byli dożywotnio na zardzewiały
lunapark, który gdańszczanie przegonili w trzy wiatry kilka lat temu.
Na koniec rarytas - tzn MEKSYK!!! Podobno są plany, że w połowie XXI wieku
cywilizacja zawita do Gdyni! Przy Waszym Mexico City gdańska Biskupia Górka to
prawdziwe La Defense. Gdyby komisarz europejski zobaczył fotkę z Waszej
reprezentacyjnej dzielnicy bez gazu i kanalizy na Waszym urzedzie miasta
zamiast flagi Europy mogła by zawisnąć flaga z trupią czachą
Mitomani gdyńscy OTRZEŹWIEJCIE!!!- 0 0
-
2003-12-29 13:49
Bolo
Sklecmy sobie Ikarusa : troche zlomu, wal z Ursusa ;)
- 0 0
-
2003-12-29 13:49
już kiedys pisałem, że Gdynia to obrzydliwa komercja
gdzi im tam do gdańskich undergroundowców
gdynia upada
flądry
powiedzcie bratnim rybom skąd macie info o dotacjach, bo ja wstyd przyznać opieram się na informacjach zasłyszanych w trajtku
jak dotąd święcie wierzyłem, że nasz zetkaem jest instytucją samofinansująca się- 0 0
-
2003-12-29 13:46
Mag
I na tym polega urok podróżowania komunikacją miejską.
Po kowbojsku, a nie z kliamtyzacją na niskiej podłodze.
Tak to każdy potrafi.- 0 0
-
2003-12-29 13:44
GDAŃSK-MIASTEM ZABYTKÓW
zwłaszcza w komunikacji miejskiej
- 0 0
-
2003-12-29 13:42
My juz placzemy za ikarusami
Ach te harmonijkowe drzwi co potrafily przyciac pasazera w pol, ach ten odglos silnika przez ktory nie mozna bylo gadac z pasazerem siedzacym obok, ach te podjazdy pod gore przy ktorych prawie zdychal... Chyba sie przejade do Gdanska zeby znowu doswiadczyc przejazdu tym cudem.
- 0 0
-
2003-12-29 13:40
śledzie
gdyńska też jest dotowana tyle, że na poziomie 25%, a nie jak gdańska 45%. no i w Gdyni ceny biletów w 2004 roku na poziomie 2003 r. Jak to było ? WOLNE MIASTO GDAŃSK I SZYBKA GDYNIA ?
- 0 0
-
2003-12-29 13:32
mamo
czy pisząc "schematyczna mapa" masz na myśli taki obrazek, gdzie każdy tramwaj zaznaczony jest kreską innego koloru?
bo jeżeli tak to jest on na wielu przystankach ale ciągle nie nazwałbym go mapą (raczej schematem trasy, nie odmawiając mu przy tym praktyczności i pożyteczności)
jeżeli nie to pardon oczywiście - nie jestem aż tak częstym pasażerem gdańskiego ZKM (dzięki Ci Boże) dlatego się dopytuję
z tego co zrozumiałem w Gdyni jest normalna mapa miasta (dla przyjezdnych to dosć cenne) z dorysowanymi liniami komunikacji miejskiej (schemat oczywiście też jest)
lepszym dowodem na to, że gdyńska komunikacja rządzi się lepiej niż gdańska jest fakt, że gdyńska przynosi dochód, a gdańska jest dotowana
oczywiście podzielam Twe zdanie, że mało dla kogo jest to wystarczjący powód do przeprowadzki- 0 0
-
2003-12-29 13:31
I krzyk o nic
Teraz czekamy co wymyślą ZKM-y gdańskie (oprócz podwyżki cen biletów).
Może bardziej kolorowe trójwymiarowe mapki, bufety na przystankach
A ikarus i tak jest the best - symbol epoki, jeszcze będzie za nim płakać tak jak za starymi jelczami (przegubowymi).- 0 0
-
2003-12-29 13:31
Mama
A po co nam tramwaj? Skacze, klekocze i na dodatek halasuje tym co mieszkaja niedaleko trakcji. U nas masz trolejbusy. Nowiutkie, zadbane i przyjemne.
- 0 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.