• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Pasażerowie: nowy rozkład SKM to porażka

piw
19 grudnia 2010 (artykuł sprzed 13 lat) 
Najnowszy artykuł na ten temat Od grudnia więcej kursów SKM
Po zmianie rozkładu kolejek jest mniej, jeżdżą także bardziej zapchane. Po zmianie rozkładu kolejek jest mniej, jeżdżą także bardziej zapchane.

O tym, że lepsze jest wrogiem dobrego przekonali się w ostatnich dniach mieszkańcy Trójmiasta, korzystający z usług SKM. 12 grudnia wszedł w życie nowy rozkład kolejek. Miały być one "lepiej dopasowane do potrzeb pasażerów", okazało się to jednak tylko pobożnym życzeniem, o czym świadczą dziesiątki listów, które otrzymaliśmy od rozczarowanych pasażerów SKM.



Czy po zmianach rozkładu rozważasz zamianę kolejek SKM na inny środek lokomocji?

Poprzedni rozkład idealny z pewnością nie był, trudno było się jednak spodziewać, że jego nowsza wersja będzie lekiem na całe zło, bowiem już na początku władze SKM zapowiedziały, że po 12 grudnia kolejek, przynajmniej w dni powszednie, jeździć będzie mniej.

Wyszło więc jak zwykle, czyli źle. - O tym co się dziej rano w pociągach pisać mógłby sam Dante. Wygląda to tak, jakby naprawdę wieziono bydło na rzeź. Było źle, a jest jeszcze gorzej. Sama SKM ma jeszcze tupet reklamować się hasłem "Dajemy ludziom swobodę przemieszczania się!". Szkoda, że nikt nie daje nam przy tym powietrza do oddychania w zatłoczonych do granic kolejkach - denerwuje się pani Marta z Gdyni.

Teoretycznie (nie biorąc pod uwagę typowych dla okresu zimowego opóźnień i awarii) w godzinach szczytu kolejki kursują podobnie jak do tej pory, czyli średnio co 7,5 minuty. Tak jest jednak tylko na trasie między Gdynią Główną a Gdańskiem. Żeby dojechać po godz. 8 do Gdańska z północnych dzielnic Gdyni, na peronie trzeba spędzić nie 7,5 minuty, a nawet 17 minut. Krótko mówiąc, część kolejek dojeżdżających do Gdyni Głównej już "na starcie" jest kompletnie zapchana, a dalej jest jeszcze gorzej, bo ograniczając liczbę kolejek wcale nie przedłużono składów.

- Kolejki liczą nie więcej niż trzy-cztery wagony, drzwi na stacji w Sopocie otwierają się i jedyne co można zobaczyć to ściana ludzi. Około 30 proc. osób czekających na peronie zwyczajnie nie jest w stanie wejść do takiej kolejki. Człowiek czeka kwadrans na dziewięciostopniowym mrozie na kolejny skład i znów to samo - pociąg za krótki i ponownie nie wszystkim udaje się wejść. Jeżeli ktoś jeździ do pracy czy do szkoły ok. godz. 8-9 i wraca ok. godz 15-18, to jest zmuszony do podróży w ścisku niczym w puszce sardynek. Czy za takie warunki płacimy kupując bilety? - dziwi się z kolei inny z naszych czytelników, pan Michał.

Zmiany można też odczuć poza godzinami szczytu, gdy kolejki kursują nie jak do tej pory, co 10 min., a co 15 min. - Jak dodamy do tego ciągłe opóźnienia i awarie, to mamy obraz prawdziwej tragedii. Ale nawet w takich sytuacjach SKM powinna bardziej dbać o pasażerów. Ostatnio jechałam z Gdańska do Sopotu, na peronie stała kolejka, chociaż był siarczysty mróz, przez 10 min. nikt nawet nie pomyślał, aby otworzyć drzwi i wpuścić ludzi do środka - mówi z kolei pani Anna.

Marcin Głuszek, dyrektor ds. marketingu i sprzedaży SKM:

Rozkład będzie jeszcze korygowany. Jeżeli chodzi o godziny odjazdów, będą możliwe pewne przesunięcia, lecz założenia rozkładu pozostaną raczej niezmienione. Mniejsza liczba pociągów między Gdynią Główną a Gdańskiem Głównym wynika z nieco innej częstotliwości kursowania - między godz. 9 a 13 jeździmy na tym odcinku co 15 minut.

Rozumiem rozgoryczenie pasażerów, ale to konieczne działania, żeby przyszły rok, tak jak obecny, również zamknąć na małym plusie finansowym. Tego wymaga Unia Europejska, a przypomnę, że remonty peronów oraz rozpoczynająca się w tym roku masowa modernizacja 21 pociągów, jest możliwa właśnie dzięki funduszom unijnym.

Oprócz wymaganych przeglądów, cały tabor jakim dysponujemy, znajduje się w ruchu. Posiadamy jedynie pewną minimalną ilość pociągów w tzw. rezerwie taborowej, które są wykorzystywane podczas nagłych awarii i podstawiane w zamian za uszkodzoną jednostkę. To konieczne, aby zachować ciągłość jazdy według rozkładu. Niestety, z tego właśnie powodu rezerwa nie może być wykorzystana do wydłużenia składów kursujących w danym momencie. Wszystkie pociągi w określonym harmonogramie odstawiane są na obowiązkowy przegląd okresowy, resztę czasu "spędzają" wożąc naszych podróżnych i zapewniam, że żaden nie stoi bezczynnie.
piw

Miejsca

Opinie (639) ponad 50 zablokowanych

  • Zastanawiające, że

    my jeszcze za to płacimy... Przecież jazda w tych warunkach to urąga wszelkim zasadom... Nikomu oprócz podróżnych to nie przeszkadza, Panu Dyrektorowi także... a barany z Renomy to nawet nie wejdą do pociągu, taki ścisk, więc jaka kontrola?

    Ps. Panie Dyrektorze, a Pan czym dojeżdża do pracy? Może korzysta Pan z usług SKM?

    • 8 0

  • Po prostu Przewozy Regiolne korzystać i po sprawie

    Oddech konkurencji zawsze motywuje

    • 2 1

  • Mało wagonów? (10)

    "Oprócz wymaganych przeglądów, cały tabor jakim dysponujemy, znajduje się w ruchu. Posiadamy jedynie pewną minimalną ilość pociągów w tzw. rezerwie taborowej, które są wykorzystywane podczas nagłych awarii i podstawiane w zamian za uszkodzoną jednostkę."

    A jak skmki jeździły częściej to jakoś nie brakowało wagonów, a teraz jest problem... Przy takim podejściu do pasażerów to spółka i tak będzie na minusie bo mało kto chce w takich warunkach jeździć.

    • 227 2

    • ..kiedyś na Trojanie były ZNTKolejowego a dziś no kto to ma zrobić. Stoją popsute i rdzewieją.

      • 0 0

    • to po co jeździcie do Słupska?? (1)

      To skoro nie macie taboru, to po jaką ch..lerę walczycie aby obsługiwać połączenia do Słupska czy Tczewa? Od początku jest to kosztem przewozów aglomeracyjnych, co powinno być Waszym podstawowym zadaniem. Najpierw do Słupska jeździły najlepsze składy, teraz brakuje wagonów do obsługi trasy w Trójmieście, chęć do jazdy poza miasto jet też powodem niechęci do likwidacji dziury między peronem a wagonem, co naraża pasażerów na duże utrudnienia, a starszych również na utatę zdrowia lub życia (schody są potrzebne, aby obsługiwać niskie perony poza aglomeracją)

      • 12 0

      • akurat do Tczewa mogą jeździć co jakiś czas

        wszak to mniej więcej taka odległość jak z Gdyni do Wejherowa.

        • 5 0

    • Nie rozumiem tego... (2)

      Jeżeli wcześniej kolejki jeździły co 10 minut, to na trasie przykładowo było 10 składów, w tej chwili jeżdżą co 15 minut... oznacza to, że w trasie jest ok. 7... A gdzie reszta??

      Wg. tego co napisał sobie dyrektorek wynika, że specjalnie nie wypuszczają tych 3 składów, żeby oszczędzić...

      Jeżeli oni nas olewają, to my pokażmy im, że nie należy specjalnie oszczędzać, bo można więcej stracić niż zyskać...

      • 21 1

      • Tu nie chodzi o rezerwy ! Tylko o remont składów i niemozność ich zastąpienia !

        Tu chodzi o to, że pod koniec roku znany będzie wykonawca modernizacji składów. Te "rezerwowe składy" to te składy, które będą remontowane, ale tego nikt oficjalnie nie powie. Dlatego nie można dać dłuższych składów teraz, bo jak potem wytłumaczyć to, że te nagle zniknęły. To jest próba funkcjonowania okrojonego taboru na czas remontu (1,5 roku na ponad 20 składów). SKM nie ma innych składów, ani znikąd ich nie wypożyczy. Dodatkowe przychody ma dać wypożyczony tabor do Warszawy. Próba generalna trwa!!!

        • 6 6

      • i jezdzijmy na gape!!!

        • 16 0

    • Zapytajcie tego calego gałuszka co robi tabor skm w warszawie, (1)

      jest wypozyczony a ten tu wstawia farmazony że malo pociągów..,
      gnać takich dziadów na cztery wiatry

      • 39 0

      • Nasze kolejki w Warszawie

        Potwierdzam. Właśnie wróciłem z Warszawy.
        Nasze kolejki jeźdzą w tamtejszym SKM aż miło.
        to jedno
        Drugie po jaki grom SKM jeździ do Słupska, gdzie powinni jeździć inni przewoźnicy.
        Między Luzinem, a Słupskiem widać taką metropolię, że aż szok.
        Oczywiście to jest sprawa polityczna i w urzędzie marszałkowskim zawsze znajdą odpowiedź.
        Ogólnie dno i siedem metrów mułu.
        Nasza SKM koniecznie musi być na poziomie reszty PKP.
        Niemożna się wyrywać przed szereg.

        • 32 0

    • Toż kur** jak ma się za mało składów/wagonów to chyba się nie wypożycza ich do Warszafki?!
      Czy to za trudne do zrozumienia dla Głuszka i reszty tej komunistycznej SKM?!

      • 20 0

    • ale teraz Trójmiejskie składy

      jeżdzą w warszawskiej SKM - zostały wypożyczone.
      Pozatym są więszke rezerwy - czyli takie co nie jeżdzą.
      No i trasa do Słupska zabiera też składy z Trójmiasta...

      • 29 2

  • A dlaczego nie wybudujemy metra,wystarczy tylko zrobić dziure w ziemie ,położyć szyny i jazda

    myślmy przyszłościowo

    • 4 1

  • WSZYSCY WŁAŚCICIELE DO DYMISJI

    Już po wyborach więc pupki typu Adamowicz Karmowski Szczurek powinni podać się do dumisji . Do tego grona dochodzi Struk czy jak go tam zwą . To największe zło na Pomorzu. Tą całą sitwę trzeba rozgonić . Kolesie maja nas teraz w d..e . Rozliczyć ich za to co dorobili sie nielegalnie. Niech NIK wkroczy do akcji ale teraz nik to jest z Milicji Obywatelskiej . sorki to było fawniej teraz yo Platforma Obywatelska

    • 3 0

  • Teraz na pewno nie zatrudnią mnie w Makro. Powiedzieli, że robią wyjątek bo z zasady

    biorą tylko z tego samego miasta, gdzie placówka. Ale wtedy dało się jeszcze żyć w SKM. Dzięki Ci SKM, zabiliście mi karierę.

    • 4 1

  • wejherowo- gdansk

    jade dzis wejherowo nanice (rekord )5.54 skm do gdansk politechnika 2 godziny i 26 minut o scisku nie wspomne i poturbowanych ludziach

    • 5 0

  • Jak to się ma do promocji transportu publicznego?

    • 5 0

  • Dyrekcja cyrku w budowie (1)

    Taką nazwę, rodem z PRL-u w najbliższym czasie przyjmie SKM. I ta nowa nazwa będzie najbardziej adekwatna do tego co wyczynia SKM.

    • 5 0

    • niezadowlony - nie korzystać.... kapitalizm

      • 0 1

  • Teraz juz wiecie - pracę masz miec blisko. (4)

    a w garażu TDI

    a wtedy.... życie jest piękne a komornik bezsilny a taki np

    Kruk to już wogóle może cię ......

    a jesli jestes biedny to masz horor - NOWY ROZKŁAD SKM.

    No dobrze, ale jak z biednego stac się bogatym???

    - trzeba posłuchac mądrzejszego a nie się z niego śmiac.....

    / Poodbno czyta was zarząd skm - strasznie wkurzeni - jutro będzie jezdziła co trzecia kolejka i bez ogrzewania - za karę.../

    • 2 4

    • Zapisz się na wizytę do psychiatry, póki jeszcze nie potrzeba skierowań i NFZ refunduje porady.

      Dobrze dobrane leki to podstawa.

      • 1 0

    • Hmm

      horror to pisać słowo horor zamiast horror...

      • 0 0

    • czy ty się dziś nachlałeś? (1)

      bo coraz większe pierdoły wypisujesz

      • 1 3

      • a co nie można?

        czyzby zabronione to było we własnym lokum?

        • 0 2

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane