- 1 Dulkiewicz niechętna do wymiany zastępców (135 opinii)
- 2 Zakaz wstępu do lasów w Gdyni przez ASF (455 opinii)
- 3 Kleksem asfaltu w gumę przy Zieleniaku (81 opinii)
- 4 Za rok pojedziemy Obw. Metropolitalną (299 opinii)
- 5 4- i 7-latek opuścili mamę. Pojechali do parku (138 opinii)
- 6 "Ławka wstydu" zniknęła i nie ma wstydu (105 opinii)
Pendolino pojedzie do Rzeszowa, przyspieszenie na innych trasach
Od połowy grudnia pociągami Pendolino dotrzemy z Trójmiasta do Rzeszowa. Podróż zajmie z Gdyni blisko osiem godzin. Skróceniu ulegną czasy przejazdów do Warszawy, Krakowa i Katowic, a także na trasach obsługiwanych pozostałym taborem kolejowym.
Obecnie do Rzeszowa także możemy dotrzeć bezpośrednim pociągiem, ale podróż trwa ok. pięć godzin dłużej i trzeba zarezerwować na nią całe popołudnie oraz noc - pociąg rozpoczyna bieg w Gdyni o 18:53, do Rzeszowa dociera dopiero o 7:36. Podobnie wygląda podróż nad morze - odjazd o godz. 21:26, przyjazd o godz. 9:40.
Niestety krótsza podróż oznaczała będzie większy wydatek. Obecnie za połączenie bezpośrednie pociągiem TLK płacimy co najmniej 56 zł w II klasie i 119 zł w I klasie (im bliżej do odjazdu, tym cena wyższa).
Za pokonanie tej samej trasy bezpośrednim pociągiem Pendolino (EIP) zapłacimy co najmniej 139,30 zł w II klasie i 259 zł w I klasie.
Pociąg z Gdyni do Rzeszowa będzie zatrzymywał się na stacjach: Sopot, Gdańsk Oliwa, Gdańsk Wrzeszcz, Gdańsk Główny, Iława Główna, Warszawa Wschodnia, Warszawa Centralna, Warszawa Zachodnia, Kraków Główny, Kraków Płaszów, Tarnów i Dębica.
Z Rzeszowa do Gdyni pociąg zatrzyma się dodatkowo na stacjach w Malborku oraz Tczewie.
Od 13 grudnia korekcie ulegają również czasy przejazdów pociągami Pendolino do Warszawy oraz Krakowa i Katowic.
Do Warszawy Centralnej pociągi z Gdyni Głównej dotrą najszybciej w 3 godz. 7 min (szybciej o 12 minut), zaś do Krakowa - 5 godz. 39 min (szybciej o 8 minut). Najwięcej czasu zaoszczędzą pasażerowie udający się pociągami Pendolino z Trójmiasta do Katowic. Podróż najszybszym bezpośrednim połączeniem z Gdyni ulegnie skróceniu z 6 godz. 7 min do 5 godz. 37 min.
Nowy rozkład jazdy pociągów jest już dostępny na stronach PKP.
Oprócz pociągów Pendolino, krótsze czasy uzyskano na trasach obsługiwanych innym taborem kolejowym - m.in. do Wrocławia, Bydgoszczy czy Poznania. Rozkład zawiera też lokalne połączenia, w tym pociągi na trasie Pomorskiej Kolei Metropolitalnej między Gdańskiem a Gdynią przez Gdańsk Osową.
Opinie (257) 4 zablokowane
-
2015-11-15 09:45
skończyły się remonty (1)
To jest przyspieszenie. Normalny pociąg na tej trasie ma podobny czas przejadu. Bez ciasteczka za to stowe taniej.
- 21 1
-
2015-11-15 16:49
remonty się NIE Skończyłym, przyspiueszania nie ma, czas krótszy dwóch pociągów bo im zlikwidowali postoje w iławie malborku tczewie, aby wygladalo ze jest przyspieszenie!
- 0 0
-
2015-11-15 09:52
PIS rzadzi (2)
I od razu widac przyspieszenie :)
- 19 11
-
2015-11-15 11:09
(1)
Chyba w klozecie rzadzi, bo taka ilosc g***wna sie wylewa z ich rzadzenia. Jeszcze nie maja rzadu a juz wqrwili ludzi .
- 8 6
-
2015-11-15 22:18
Alez mnie rozbawiles. . .
PIS nie wkurzul uczciwych Polakow, tylko komuchow i lewactwo.
Za 4 lata PIS wygra w Pomorskim!- 0 3
-
2015-11-15 09:55
V 200 km/h do Warszawy (2)
Na zakończonej w 2014 roku zmodernizowanej linii E-65 Warszawa - Gdańsk z szybkością V 200 km/h nie pojedziemy ani w 2016 ani w 2017 roku. Takie są informacje z "Rynku Kolejowego" cytujące wypowiedzi ekspertów PKP w przedmiotowej sprawie. Szkoda tylko że nie chcą się przyznań do popełnionych błędów przy projektowaniu wymaganych dla tej szybkości urządzeń sterowania i zabezpieczenia ruchu kolejowego. A nie tak dawno rzecznik PKP PLK S.A. nijaki p. Siemieniec deklarował że na tej linii z V 200 km/h pojedziemy w rozkładzie jazdy 2015/2016 który wejdzie w życie 13 grudnia br.
- 16 5
-
2015-11-15 10:00
Jakiś link?
Bo moi eksperci mówią że pojedziemy V 200km/h.
- 4 5
-
2015-11-16 15:31
200 km/h
na CMK już się jeździ między Olszamowicami a Zawierciem. Chodzi o przedłużenie prędkości 200 km/h ,iędzu Idzikowicami i Grodziskiem Mazowieckim. Tam 200 km/h będzie na pewno w przyszłym roku. Trzeba jeszcze przebudować kilka przepustów i wiaduktów kolejowych w ty jest w trakcie most nad Pilicą Tak więc spokojnie. Poza tym "rynek Kolejowy" ściemnia . Kilka razy napisali coś bez sensu.
- 0 0
-
2015-11-15 09:58
TRÓJMIASTO - ŁÓDŹ (6)
A do Łodzi dalej ponad 6 godzin ..gratulacje dla budowniczych kolejarskiego badziewia.
- 18 6
-
2015-11-15 10:13
Po co do łodzi jeździć? (4)
Jak powiedział Bogus Linda, Łódź to miasto żyli.
- 10 4
-
2015-11-15 10:14
Żuli nie żyli (2)
...
- 8 0
-
2015-11-15 10:17
(1)
A dokladnie - jak powiedział :meneli
- 10 1
-
2015-11-15 13:13
A moze Luizów a nie meneli
- 0 2
-
2015-11-15 20:44
Bo Polska to nie tylko Gdańsk, Warszawa i Kraków.
- 2 1
-
2015-11-15 20:35
Gdańsk - Łódź pociągiem InterCity lub TLK 4:50 od nowego rozkładu
- 0 0
-
2015-11-15 10:02
A co z połączeniami do Torunia, czy Łodzi? (1)
Gdańsk - Toruń 180 km i najszybsze połączenie 2h50 min, co daje średnią prędkość 65 km/h.
- 29 2
-
2015-11-15 23:37
możesz sobie sprawdzić w rozkładzie. Będą 4 połączenia z czasem 2:20.
- 0 0
-
2015-11-15 10:13
Od marca po korekcie rozkładu Pendzik również do Kołobrzegu
Poranny do Warszawy i Krakowa via Słupsk, powrót wieczorem.
No i nowe Flirty jako IC do Katowic (Bydgoszcz, Toruń, "Uć", Częstochowa).- 10 0
-
2015-11-15 10:14
Do Rzeszowa jest ok 650 km (4)
8 h? Słabo średnia prędkość około 90km.
- 17 3
-
2015-11-15 11:38
jak ma być szybciej... (2)
...skoro przez całą Polskę jedzie zygzakiem a nie w linii prostej?
szybciej byłoby pewnie przez Lublin, ale co z tego, skoro linia PKP od Lublina do Rzeszowa jest nie zelektryfikowana.- 7 0
-
2015-11-16 16:20
przez Lublin pół godziny dłużej, z przesiadką w W-wie
kilka połączeń w ciągu dnia, nieco taniej i w dogodnej porze na dalszą podróż np. w Bieszczady,
- 0 1
-
2015-11-19 20:34
Z punktu widzenia Dębicy przez lublin do warszawy jedzie się dużo bardziej zygazakiem pozatym do lublina nie ma torów kolejowych z tego co wiem
- 0 0
-
2015-11-16 11:52
Kompromitacja Pendolino
Moskwa - Petersburg (650 km...), po modernizacji szlaku czas przejazdu niespełna 4 godziny! Komentarz chyba zbędny...
- 2 1
-
2015-11-15 10:30
(1)
dlaczego nie kupili polskich pociagow tylko pendolino ? zapyta chamska swolocz ... bo nie bylo wtedy w polskich pociagow w ofercie i nawet teraz Pesa ma problem dodstarczyc Darty na czas . co moze zagrozic strata dotacji z UE ... uprzedam tepa polska cholote i jej tepe pytania ...
- 14 36
-
2015-11-15 10:45
dokładnie.. zawsze tłumaczę, że do przetargu kilka lat temu nie zgłosił się żaden polski producent
- 16 3
-
2015-11-15 10:34
ankieta
Jak zwykle rozwala system....
- 13 0
-
2015-11-15 10:41
jak zwykle picowanie .... a nikt nie zauważył że zniknął jeden z IC do Wrocławia...... (1)
na trasie GDYNIA-WROCŁAW zniknął jeden IC i zmienili na TLK , zostały tylko 2 IC a trzeci ranny zmienili na TLK ( czyli cyrk na kółkach czyli każdy wagon inny ) .... co do PENDOLINO oszaleć można od intensywnego oświetlenia ledowego , które włączone jest nonstop
- 17 4
-
2015-11-16 16:21
fabryka nie wyrobiła się z montowaniem pociągów
- 0 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.