• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Pendolino z Gdyni do Warszawy w 3 godziny 23 minuty

Krzysztof Koprowski
13 sierpnia 2014 (artykuł sprzed 9 lat) 
Dotychczas pociągi Pendolino było można zobaczyć tylko podczas testów lub prezentacji (nz. ubiegłoroczne targi Trako w Gdańsku). Pod koniec roku będą już stałym bywalcem na polskich torach. Dotychczas pociągi Pendolino było można zobaczyć tylko podczas testów lub prezentacji (nz. ubiegłoroczne targi Trako w Gdańsku). Pod koniec roku będą już stałym bywalcem na polskich torach.

Do Warszawy z Gdyni dotrzemy w 3 godziny 23 minuty, a z Gdańska w 2 godziny 57 minut - nieoficjalnie znany jest już rozkład jazdy PKP, który wejdzie w życie pod koniec br. i który obejmuje połączenia pociągami Pendolino między Trójmiastem a Warszawą, Krakowem i Katowicami.



Czy Pendolino będzie konkurencją dla innych form transportu z Trójmiasta do Warszawy?

Do założeń rozkładu jazdy na 2014/2015 r., czyli pierwszego, w którym jeździć będą pociągi Pendolino, dotarł nieoficjalnie Portal Rynek Kolejowy.

Pociągami Pendolino dotrzemy z Trójmiasta do Warszawy, Krakowa i Katowic.

Z Gdyni pociągi będą ruszały w trasę o godzinach: 5:07 (do Krakowa Gł.), 6:07 (do Warszawy Zachodniej, kursuje od poniedziałku do soboty, a w wakacje codziennie), 7:07 (do Katowic), 8:07 (do Krakowa Gł.), 11:07 (do Krakowa Gł.), 14:07 (do Krakowa Gł.), 15:07 (do Krakowa Gł.), 16:07 (do Katowic), 17:07 (do Krakowa), 18:07 (do Warszawy Zach., tylko w niedziele poza okresem wakacji), 19:22 (do Warszawy Zach.).

W kierunku odwrotnym, czyli z Warszawy do Trójmiasta, pociągi będą odjeżdżały z Dworca Centralnego o godz. 6:35 (pociąg z Warszawy Zachodniej), 8:35 (z Krakowa Gł.), 9:35 (z Katowic), 10:35 (z Krakowa), 12:35 (z Krakowa), 14:35 (z Krakowa), 16:35 (z Krakowa), 17:35 (z Katowic), 18:35 (z Krakowa), 20:35 (z Krakowa).

Czas przejazdu z Gdyni do Warszawy Centralnej wyniesie 3 godziny 23 minuty. Do Krakowa dotrzemy w 5 godz. 53 min., zaś do Katowic w 6 godz. 11 min. Czas jazdy z Gdańska Głównego będzie krótszy o 26 minut.

Pociągi w relacji Gdynia-Katowice-Gdynia będą miały 20-minutowy postój na stacji Warszawa Centralna, zaś dla relacji Gdynia-Kraków-Gdynia postój ten wyniesie 5 minut.

W Trójmieście pociągi będą zatrzymywały się na stacjach: Gdańsk Główny, Gdańsk Wrzeszcz, Gdańsk Oliwa, Sopot i Gdynia Główna. W drodze do Warszawy zaplanowano zatrzymania w Tczewie, Malborku, Iławie oraz Warszawie Wschodniej.

Na trasie do Krakowa, pociągi będą miały postoje tylko na stacji Warszawa Zachodnia, zaś do Katowic zatrzymają się na stacjach Włoszczowa Północ i Sosnowiec Główny.

Dodatkowo, oprócz Pendolino, na trasie między Trójmiastem a Warszawą będą uruchomione pociągi Express Intercity (pociągi Pendolino będą nosiło nazwę Express Intercity Premium), które będą odjeżdżały co ok. godzinę w godz. 5:07 - 9:06 z Gdyni oraz 14:35-20:35 z Warszawy. Będą one stanowiły uzupełnienie oferty przejazdu pociągami Pendolino.

Pociągi Pendolino, oprócz Trójmiasta, Warszawy, Krakowa i Katowic, docierały będą również z Warszawy do Wrocławia przez Częstochowę i Opole. Dwa kursy w relacji do stolicy Dolnego Śląska zatrzymają się w Lublińcu.

Zobacz wnętrze Pendolino. Materiał archiwalny z targów Trako 2013.


Pendolino po raz pierwszy w Trójmieście.


Przejazd Pendolino przez Gdańsk Główny.

Opinie (401) 5 zablokowanych

  • LOT (1)

    A samolotem w niecałą godzinę za 170 zł.

    • 0 0

    • "w niecałą godzinę"? Na ile minut przed odlotem przyjeżdżasz? Ile minut po przylocie wychodzisz z terminala? A odbiór bagażu?

      • 1 0

  • Gdańskie SZLABANY PKP

    Gdańsk został z jedynymi Szlabanami (przejazdami kolejowymi w poziomie szyn) po modernizacji linii E-65 "dla Pendolino" !
    Wstyd dla Miasta Gdańsk który nie negocjował z PKP PLK ............ !
    Ciekawe czy przez to Pendolino wydłuży się jeszcze bardziej czas oczekiwania na karetkę pogotowia na Gdańskiej Oruni i Lipcach .... dla bagatela około 5tys. Mieszkańców w tej części Dzielnicy Naszego Gdańska?
    Mniejsze "Miasteczka" podjeły wysiłek i teraz mają tunele lub wiadukty zamias przeklętych Szlabanów!

    • 1 0

  • Przecież jeszcze 12-13 lat temu tyle jeździły

    PO co tyle zachodu. Nie wystarczy przywrócić stan torowisk do tego sprzed lat?

    • 0 0

  • O ile pamiętam

    kiedyś zwykłym ekspresem jechało się jakieś 4 godziny z kawałkiem. 25 lat minęło wydano niezliczone miliardy złotych żeby przywrócić ten stan, poprawiając go o pół godziny. Polska to niesamowity kraj...

    A i jeszcze przepraszam, nie doczytałem ceny za bilet?

    • 1 1

  • Nowoczesność

    Tyle czasu, a nawet krócej jechał z Gdańska do Warszawy ekspres "Kaszub" już ćwierć wieku temu...

    • 2 1

  • jaaa

    Nawet Niemcy zamawiają pociągi produkowane w Polsce. A nasz własny rząd kupuje pociągi pendolino zza granicy, zamiast zlecić polskiej firmie wyprodukowanie tego typu pociągów.

    • 1 1

  • (1)

    Po co na dziobie tego pociągu wystaje ten metalowy drąg? Przecież to strasznie szpeci wygląd tego pojazdu.

    • 0 1

    • Korba do rozruchu.

      • 0 0

  • To jest tak jak z Lechią Gdańsk. Wywalono miliony na stadion PGE po to by oglądać jak się komfortowo przegrywa 1:2, jak na starym ,dobrym stadionie.

    • 0 1

  • czas

    Mogą pisać że czas krótszy, kiedyś był krótki potem go wydłużyli żeby teraz ponownie skrócić. Tak nas oszukują,to się nie zmieni.

    • 0 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane