• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Pięć niezrealizowanych inwestycji w Trójmieście

mn
14 października 2018 (artykuł sprzed 5 lat) 
Na mapie Trójmiasta planowano wiele dużych inwestycji, które nie doczekały się nigdy fazy realizacji. Na mapie Trójmiasta planowano wiele dużych inwestycji, które nie doczekały się nigdy fazy realizacji.

Niedawno pisaliśmy o pięciu największych inwestycjach, które zmieniły życie mieszkańców Trójmiasta. Tym razem przedstawiamy inwestycje, które były szumnie zapowiadane przez inwestorów, ale z wielu różnych powodów nie powstały.



Tor Formuły 1 w dzielnicy Maćkowy



Wizualizacja toru Formuły 1 w Gdańsku. Wizualizacja toru Formuły 1 w Gdańsku.

Która inwestycja jest warta zrealizowania?

Głównym elementem miała być trasa wyścigowa na głównym torze o szerokości 12 i długości 4335 metrów, z 17 zakrętami (sześcioma lewymi i 11 prawymi). Najdłuższa prosta - startu i mety - miała 593 metry. Różnica poziomów na torze miała wynieść 20 m.

Poza torem wyścigowym miały powstać także: tor kartingowy (długość 1,2 km), tor motocrossowy (2 km) oraz prosta do wyścigów na 1/4 mili, czyli na dystansie 402,336 m. Dodatkowo obok miał powstać tor żużlowy oraz trasa pozwalająca na organizację wyścigów samochodów terenowych. Kilkukrotnie wskrzeszany pomysł ostatecznie jednak upadł.

Sztuczna wyspa w Sopocie



Planowana wyspa u wybrzeży Sopotu. Planowana wyspa u wybrzeży Sopotu.
Najmniejsze miasto Trójmiasta pozazdrościło Dubajowi bujnej linii brzegowej powstałej wskutek ludzkiej pomysłowości i również zamarzyło o wdzierającym się w głąb Zatoki Gdańskiej terenie na pograniczu Gdańska i Sopotu.

Koszt całego przedsięwzięcia, tj. utworzenia 10-hektarowej wyspy z mariną na 350 jachtów oraz podwójnego półkilometrowego molo, które łączyłoby marinę z brzegiem, szacowano w 2008 roku na 800-900 mln zł, a więc porównywalnie do ceny budowy tunelu pod Martwą Wisłą.

Jak pokazała rzeczywistość, projekt pozostał wyłącznie w sferze marzeń.

Podwodny hotel w Gdyni



Podwodny hotel u wybrzeży Gdyni. Podwodny hotel u wybrzeży Gdyni.
Water Discus Hotel miał być wyjątkową konstrukcją, ożywieniem kart powieści science-fiction. O pomyśle podwodnego hotelu zrobiło się głośno w 2010 r. Spółka Deep Ocean Technology, czyli autor pomysłu, by realizować tak skomplikowane technologicznie zadania, podjęła stałą współpracę z naukowcami i inżynierami z Wydziału Oceanotechniki i Okrętownictwa Politechniki Gdańskiej oraz innych polskich instytucji badawczych i badawczo-rozwojowych. Wykorzystano także umiejętności produkcyjne krajowych i zagranicznych stoczni oraz producentów wyposażenia.

Inwestor przekonywał, że projektem zainteresowane są zagraniczne firmy, które chcą wybudować go na Malediwach i Bahamach. Potem była mowa, że prototyp stanie w Gdyni.

Wizjonerski pomysł zatonął jednak w odmętach.

Rozbudowa mola w Brzeźnie



Wizualizacja rozbudowy mola w Brzeźnie. Wizualizacja rozbudowy mola w Brzeźnie.
Wiele lat temu planowano przedłużyć istniejące molo w Brzeźnie. Jego długość miała być powiększona z 116 do aż 246 metrów, co umożliwiłoby cumowanie tutaj małych statków, w tym tramwaju wodnego. Budowa miała ruszyć w 2009 roku, a o kształcie platformy na końcu molo zadecydowała sonda internetowa.

W tym przypadku również skończyło się jedynie na szumnych zapowiedziach.

Kolejka linowa na Górę Gradową



Pomysł kolejki linowej na Górę Gradową. Pomysł kolejki linowej na Górę Gradową.
Pomysł budowy kolejki linowej pojawił się już w 2005 r. Miała ona być najlepszym środkiem dla połączenia Grodziska ze Śródmieściem Gdańska ze względu na brak dogodnej drogi dla pieszych. Koszt wybudowania szacowano wówczas na ok. 5 mln zł, a sześcioosobowe wagoniki pokonujące około 50 m różnicy poziomów miałyby w ciągu godziny przewozić ok. 600 osób.

Lata minęły, a kolejki jak nie było, tak nie ma.
mn

Opinie (360) ponad 20 zablokowanych

  • zamiast forum ,Brzeżno molo dłuższe - 100m,nabrzeże dla Białej Floty,tramwaj wodnny

    • 18 3

  • Park rozrywki (2)

    Przydałby się też park rozrywki z prawdziwego zdarzenia. Jakieś kolejki górskie, karuzele, coś jak mają w Energy landii. To by przyciągnęło masy turystów.

    • 20 9

    • Byl kiedys park rozrywki na placu zebran ludowych zamkneli bo niebezpieczne i wypadki... bo nikomu nie spieszylo sie z konserwacja i dopilnowalniem sfery technicznej

      • 5 1

    • Co wy z tymi turystami macie

      Przede wszystkim udogodnienia dla mieszkancow

      • 5 3

  • A to dziwne, wszystkie develeoerskie zabudowy nginające prawo, oraz galerje hipermakrety z betonu powstają bez przeszkód... (1)

    • 28 6

    • to wyburz bloki i wybuduj ziemianki - ekologiczne

      • 2 2

  • punkt widokowy (2)

    W artykule zabrakło obietnicy zagospodarowania okolic falochronu północnego. Chodzi o tereny portu gdańskiego przy basenie Władysłąwa IV. Trójmiasto.pl publikowało dwa artykuły na ten temat. ????

    • 10 1

    • Daj link

      • 0 0

    • Do tego aerotunel, oceanarium, opera jak w Sidney, tunel pod pacholkiem, przedluzenie slowackiego

      • 0 0

  • Przecież ta lista to same pomysły rodem z powieści science-fiction (1)

    Jedynie rozbudowa mola ociera się o realizm.

    • 31 3

    • i remontulicy Gruzowiejskiej w Gdyni...

      • 3 0

  • Ten tor F1 to kpina, którą byśmy solacali do XXII wieku (5)

    Ale porządna marina by się bardzo przydała.

    • 14 18

    • Silverstone w Anglii spłaciło się szybko.

      Można tam pojeździć za kilkanaście funtów za godzinę. I trzeba rezerwować termin, taka jest kolejka.

      • 3 1

    • PO CO? pływasz na codzień yahtem? pokaz ilu ludiz pływa? Dofinansowywać tłuściochów oco się nahapali? (1)

      sopotu już se spsprało molo sr*riną mariną... korzystają ci, co podatki płacą za granica...

      • 7 1

      • Pływam I nie jestem bogatym tłuściochem. To bardzo fajny sport, łajba kosztuje mniej niż wypasiony rower I ciasne gatki do niego. Tylko jest zdecydowanie za mało miejsc do trzymania łódki. A te co są, to bardzo drogie

        • 2 3

    • kpina to jest gdańska marina

      ktoś tam pływa?

      • 1 0

    • A ECS a stadion to co? generuje ogromne dlugi.

      • 2 3

  • (3)

    A tak przyziemnie to chcialabym metro z 1 nitką na Osowę.

    • 18 6

    • (1)

      Masz pkm

      • 3 0

      • Ale nie do Oliwy

        • 0 0

    • metro przy naszych warunkach geologicznych? do szkoły chodziłeś? I na Osowę?

      • 5 1

  • Pomysły fajne, przynajmniej niektóre.

    Podwodny hotel w wodzie tak mętnej, że nie widać własnej stopy to lekka przesada, ale ten tor i kolejka na Gradową Górę to świetne pomysły. Gdynia ma kolejkę na Kamienną Górę, czemu w Gdańsku nie ma być coś takiego? Widoki z góry są świetne, byłaby super atrakcja miejska przez co też Forty byłyby częściej odwiedzane. Torów do sportów motorowych też brakuje. Może w innej lokalizacji ale potrzebny jest na pewno. Może ktoś liedyś wróci do tych koncepcji, bo warto. Rozwój miasta to nie tylko nowe mieszkania pod wynajem!

    • 15 6

  • Tor F1 fajny pomysł. .. (3)

    Na reklamę miasta, i danie miejsca młodym wyszaleć się !!!

    • 17 13

    • (2)

      Świetnie, zainwestuj i zbuduj a potem wróć i powiedz, czy się zwróci.
      Ja nie mam zamiaru sponsorować twojego szkodliwego hobby.

      • 7 4

      • a stadion w letnicy to sie zwraca komus? a ecs moze? (1)

        do wszystkiego doplacamy wiec tor spokojnie moglaby sponorowac firma Lotos.

        • 5 4

        • A firmę Lotos- gdańscy kierowcy

          • 4 0

  • Tor F1.. a już chcą zamykać tor samochodowy w Pszczółkach..

    Poziom hałasu za duży. Hahha.. F1 elektryczne by musiało być chyba. Polak to kufa kmiot i zacofaniec.

    • 20 3

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane