- 1 Zakaz wstępu do lasów w Gdyni przez ASF (423 opinie)
- 2 Za rok pojedziemy Obw. Metropolitalną (279 opinii)
- 3 "Ławka wstydu" zniknęła i nie ma wstydu (72 opinie)
- 4 4- i 7-latek opuścili mamę. Pojechali do parku (116 opinii)
- 5 Nadal szukają nurka przy Westerplatte (129 opinii)
- 6 Dulkiewicz niechętna do wymiany zastępców (24 opinie)
Piękne plany: SKM co dwie-trzy minuty
Szybka Kolej Miejska często nazywana jest metrem. Jednak do metra wiele jej brakuje. Przez niezbyt wysoką częstotliwość kursowania i przestarzały tabor najbardziej pasuje do niej określenie Kolej Miejska. Jednak za kilka lat wiele może się zmienić.
Obecnie sterowanie ruchem opiera się na systemie, który powstał w latach 70, a jego najpoważniejsza modernizacja miała miejsce w latach 80. Maksymalna częstotliwość, z jaką mogą jeździć dziś pociągi to 7,5 minuty. Nowe Centrum wraz systemem komputerowym ma sprawić, że będzie można znacznie zmniejszyć odstępy między pociągami. Kierowanie całym ruchem na SKM ma się odbywać z jednego miejsca, a po zakończeniu prac związanych z jego wdrożeniem pociągi SKM będą mogły jeździć z częstotliwością co 2-3 minuty.
Koszt całej inwestycji to 35 mln złotych, a jej koniec zaplanowano na rok 2010. Obecnie w Polsce system taki funkcjonuje w Metrze Warszawskim. Jednak aby możliwe było pełne wykorzystanie jego możliwości w Trójmiescie, trzeba będzie zmodernizować istniejący tabor oraz kupić nowe składy. A tutaj niestety konkretne daty już się nie pojawiają.
Od dzisiaj do końca lipca zamknięte będzie wejście na peron SKM od strony holu Dworca Głównego. Aby dostać się na peron musimy skorzystać ze schodów przy Dworcu Podmiejskim. Jest to początek kompleksowego remontu, w wyniku którego peron zyska nowe oblicze. Całkowicie wymieniona zostanie nawierzchnia, pojawi się nowa, dłuższa wiata oraz winda dla osób niepełnosprawnych.
Opinie (128) 7 zablokowanych
-
2008-02-18 22:26
nie dajcie sobie robic wosy z mózgu...
Bzdura, dzisiaj pociągi mogą jeździć co 3 min, co zapewnia stary, ale dobry
system SBL (Samoczynnej Blokady Liniowej) oraz 2 tory ruchu na najbardziej
obciążonym odcinku, co gwarantuje całkowitą bezkolizyjność. Jednakże
ograniczenia techniczne (przestarzały węzeł Gdańsk Główny) oraz brak taboru
powoduje, że pociągi jeżdżą co 7,5 minut (kilka nowych składów umożliwiło by
wejście w takt 6 - minutowy). Wystarczy chcieć... (tzn. kupić kilka nowych składów i wyposażyć stację Gdańsk Główny w nowy system rozjazdów...)
Oj, nieładnie, dziennikarze. Kto wam płaci za kopiowanie niesprawdzonych, niepełnych informacji?- 0 0
-
2008-02-18 22:26
A tych wagonów jest ze czterdzieści
i sam nie wiem co się w nich jeszcze mieści- 1 0
-
2008-02-18 22:25
Zapewne zanim ukończą modernizację
to już szybka kolej nie będzie mi potrzebna, no ale cóż, dobry pomysł tylko żeby wypalił. Trzymam kciuki.
- 0 0
-
2008-02-18 22:25
Policzą sobie że bardziej opłaci im się puszczać skład co 7,5
Policzą że bardziej opłaci im się puszczać przepełniony skład co 7 min, niz w połowie pusty co 3 minuty i będzie jak teraz.
- 0 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.