• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Pierwszy tramwaj Pesa z nowej dostawy już w Gdańsku

bra
1 października 2020 (artykuł sprzed 3 lat) 
  • Nocny rozładunek tramwaju Pesa Jazz Duo - pierwszego z drugiej części dostawy obejmującej 15 nowych pojazdów.
  • Nocny rozładunek tramwaju Pesa Jazz Duo - pierwszego z drugiej części dostawy obejmującej 15 nowych pojazdów.
  • Nocny rozładunek tramwaju Pesa Jazz Duo - pierwszego z drugiej części dostawy obejmującej 15 nowych pojazdów.
  • Nocny rozładunek tramwaju Pesa Jazz Duo - pierwszego z drugiej części dostawy obejmującej 15 nowych pojazdów.

W nocy dotarł do Gdańska kolejny tramwaj Pesa Jazz Duo. To pierwszy skład z drugiej transzy zamówienia, która obejmuje dostawę kolejnych 15 nowoczesnych, dwukierunkowych pojazdów.



Czy ma dla ciebie znaczenie, którym tramwajem podróżujesz?

Realizacja pierwszej części zamówienia, nie bez problemów i opóźnień, zakończyła się w czerwcu. Wówczas do Gdańska dostarczony został tramwaj w biało-zielonych kolorach, którego patronem został słynny napastnik Lechii Gdańsk - Roman Rogocz.

Teraz przyszedł czas na kolejną partię pojazdów. Pierwsza z 15 Pes Jazz Duo dotarła do Gdańska w nocy z 30 września na 1 października.

- Rozładunek nowego tramwaju odbył się w stałym miejscu - na torowisku przy ul. Nowe Ogrody - mówi Anna Dobrowolska, rzecznik spółki Gdańskie Autobusy i Tramwaje. - Rozładunek przebiegł bez problemów i już po ok. 20 minutach tramwaj został osadzony na torach i mógł pojechać w stronę zajezdni.
Terminy dostaw kolejnych składów nie są na razie znane, bowiem będą na bieżąco ustalane z producentem - firmą Pesa z Bydgoszczy.

Równolegle GAiT pozbywa się najstarszych pojazdów w swoim taborze, czyli wagonów serii 105Na.

Czytaj także: Zobacz, co zostaje ze starego tramwaju

W czerwcu, jako ostatni z pierwszej transzy dostaw, przyjechał do Gdańska tramwaj w biało-zielonych barwach. W czerwcu, jako ostatni z pierwszej transzy dostaw, przyjechał do Gdańska tramwaj w biało-zielonych barwach.
Nowe tramwaje Pesa Jazz Duo to pojazdy dwukierunkowe, całkowicie niskopodłogowe o długości ok. 32,5 m. Pojazdy są w stanie pomieścić ponad 200 pasażerów, w tym 32 na miejscach siedzących. Tramwaje są klimatyzowane i wyposażone w monitoring wewnętrzny oraz system informacji pasażerskiej. W każdym znajduje się również defibrylator AED, umieszczony w kabinie motorniczego. W przestrzeni pasażerskiej i w kabinach prowadzącego zamontowane zostały gniazda USB. Wyznaczono także osobne, zabezpieczone stanowisko dla roweru.

Pojazdy wyposażone są w odkładane ręcznie platformy dla niepełnosprawnych. Znajduje się w nich również wydzielona powierzchnia dla wózków inwalidzkich i dziecięcych.

Czytaj też: Nowi patroni gdańskich tramwajów

Przypomnijmy, że produkcja pierwszych 15 tramwajów wraz z pakietem serwisowym kosztowała 138 mln 375 tys. zł. Producent miał jednak spore opóźnienie w ich dostawie, dlatego nałożone zostały na niego kary w wysokości ponad 30 mln zł.

Mino tych problemów miasto zdecydowało się na skorzystanie z prawa opcji i domówiło dodatkowych 15 pojazdów.
bra

Opinie (101)

  • Najgorsze

    Rupiecie jeżdżą linka NR 5 powinny już dawno być przetopione a cóż to prezent od Niemców za grube miliony

    • 0 0

  • ocena

    Od pojazdów oczekujemy coraz więcej i mamy pretensje ,ze sie więcej psują. Najbardziej niezawodnym uradzeniem jest to , które składa się z jak najmniejszej liczby elementów i zgodnie z prawem Murpyego psuje się najrzadziej. W tramwajach , które jeździły po Gdańsku w latach 60-tych nie psuły się nast elementy: klima, samoczynne otwieranie drzwi , falownik,układy automatyki , czujniki , przyłącza USB bo po prostu ich nie było. Jak kto chce niech spróbuje się przejechać takim dwuosiowcem ,zobaczy jaki to komfort w niezawodnym pojeździe

    • 0 0

  • Do wszystkich fanów Kaczafiego i reszty

    mafii: gdzie jest wrak???

    • 0 0

  • czym nowszy tramwaj, tym mniej siedzeń (1)

    200 pasażerów, w tym 32 na miejscach siedzących
    tak wygląda w Gdańsku zachęcanie do korzystania z komunikacji publicznej ?

    • 17 3

    • bo to sa tramwaje na pandemie zamowione. siedzenia sa co 2 metry po jednym. reszta bydla ma stac

      • 1 0

  • (3)

    Będzie miał krotsze lusterka czy motorniczy będzie wysiadał i składał tak jak kiedyś wysiadał do zwrotnic?

    • 36 22

    • nie. w kazdym bedzie elf siedzial i skladal

      • 0 0

    • Nie kiedyś a teraz i to na nowiutkiej pętli ujeścisko

      • 2 0

    • Będą składane na pilota.

      • 1 0

  • paskudny ten biało zielony (4)

    na cześć kibolstwa

    • 49 78

    • Skoro patokibolstwo ma aż dwa tramwaje ...

      (bo jeszcze Dortmunda) - to czas na tęczowego jazza. Niech się miasto wykaże.

      • 1 2

    • właśnie ten jest najpiękniejszy (1)

      • 21 13

      • Kombinacja barw sama w sobie jest ładna.

        Tylko że w Gdańsku zohydzona przez patologię.

        • 9 13

    • Trochę szacunku do patrona pojazdu.

      • 14 2

  • (5)

    Ciekawe czy w tych też będzie odpadał lakier po kilku miesiącach... Skoro wiadomo że to taki szrot to dlaczego się je kupuje? Przecież to działanie na szkodę spółki...

    • 37 68

    • Ciekawe kiedy w naszej Gdyni będą takie piękne nowe pojazdy? (2)

      • 2 0

      • Jak laweta zmieni trasę. (1)

        Nic nie stoi na przeszkodzie, żeby laweta przed rozładunkiem w Gdańsku, postała weekend w Gdyni na Skwerze Kościuszki. Przecież w Gdyni przewidziano budowę linii tramwajowej do Chwarzna (jest w planach miejskich).

        • 2 0

        • My Gdynianie chcielibyśmy najbardziej ten biało zielony tramwaj.

          Zazdrość nas zżera

          • 6 0

    • Lepiej 30 letnie niemieckie

      • 11 4

    • Kupisz - szrot

      Nie kupisz - hurr, durr, nie wsperają polskiego przemysłu tylko od Niemców biorą.

      • 38 8

  • Puśccie ten danzig*

    Moze dojedzie do stoczni Lenina?

    • 0 0

  • w nowych PESAch proponuję w ogóle zrezygnować z siedzeń (5)

    klepisko. Profile w oknach powinny zostać jeszcze bardziej poszerzone, a to co zostanie, szczelnie obite reklamą GAIT-u i ich genialnego stratega na L jak Lysy.

    • 54 16

    • Nic cie nie rozumiemy

      Szprechen zi poland?

      • 0 0

    • (3)

      akurat na siedzeniach nie powonno byc obic ze wzgledow higienicznych. sam plastik by wystarczyl. no ale jak ktos lubi siedziec na miejscu na ktorym przed chcwila siedzial obszcz*ny menel to pewnie to obicie siedzenia jest wazne

      • 16 3

      • Ja, tropem wykonawcy i zamawiających, w ogóle proponuję zrezygnować z takiej fanaberii jak siedzenia (2)

        pełen bydłowóz! B jak Bydgoszcz.

        • 13 5

        • Stanie w tramwajach jest zdrowe jak jazda rowerkiem :) (1)

          Szczególnie dla osób z dużymi bólami kręgosłupa, starszych schorowanych i matek z dziećmi.

          • 6 2

          • to sie teraz porobili tacy schorowani i delikatcy

            jak niemcy gnali Polaków z Gdyni zimą po polach - to jakoś dawali radę

            • 0 1

  • Ostatnio jeden zepsuł się tydzień po dostawie, doskonały wybór :) (7)

    • 23 58

    • Sabotaz

      Polkosceptykow!

      • 0 0

    • no bo miasto nieprawidłowo go uzytkowało, wiemy już o tym nie pogrążaj się (3)

      • 10 3

      • Jak można nieprawidłowo użytkować tramwaj? (2)

        Wyścigi na 1/4 mili nim robili czy wieźli 100 ton gruzu?

        • 6 6

        • (1)

          Nieprawidłowo bo wozili nim ludzi

          • 4 2

          • a mieli bydło?

            • 0 0

    • W czym masz problem? Przecież pani Krysia P. apelowała by nie kupywać niemieckich produktów, to kupujemy polskie.

      • 2 0

    • Andrzeju T., a skargę już napisałeś?

      • 3 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane