• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Pierwszy krok do alternatywnej drogi do Warszawy

ms
18 lutego 2022 (artykuł sprzed 2 lat) 
Ruszyły prace przygotowawcze do budowy drogi ekspresowej Włocławek-Warszawa, która będzie alternatywą dla drogi S7 Trójmiasto-Warszawa. Ruszyły prace przygotowawcze do budowy drogi ekspresowej Włocławek-Warszawa, która będzie alternatywą dla drogi S7 Trójmiasto-Warszawa.

Dwie trójmiejskie firmy walczą o kontrakt na opracowanie studium drogi, która ułatwi dojazd z Trójmiasta do Warszawy.



Podróżując do Warszawy najczęściej wybierasz:

Droga ekspresowa S10 ma połączyć autostradę A1 na wysokości Włocławka z drogą S7 na północ od Warszawy. Gdy już powstanie, będzie alternatywą dla kierowców z Trójmiasta, którzy jadąc do stolicy, będą woleli pokonać pierwsze 200 km autostradą.

To jednak dopiero melodia przyszłości. Przygotowania do budowy tej drogi już ruszyły, ale są na wczesnym etapie.

Przetarg na studium dla drogi S10



Generalna Dyrekcja Dróg i Autostrad poznała właśnie oferty firm, które chcą opracować Studium techniczno-ekonomiczno-środowiskowe (STEŚ) dla przebiegu tej trasy. Ten dokument jest niezbędny do wyznaczenia dokładnego przebiegu drogi, następnie jej zaprojektowania, a ostatecznie wybudowania.

Korytarz, którym pobiegnie droga ekspresowa z Włocławka do Warszawy. Korytarz, którym pobiegnie droga ekspresowa z Włocławka do Warszawy.
Osobne studia powstaną dla każdego z województw, przez które będzie przebiegać droga S10. Dokumenty mają być gotowe w 2026 r.

Osiem ofert na studium S10 na Kujawach



W województwie kujawsko-pomorskim o kontrakt powalczy osiem firm, wśród nich dwie z Trójmiasta:

  • IVIA - 7 933 500 zł 
  • Konsorcjum TPF (lider), Databout (partner) - 8 960 550 zł 
  • Multiconsult Polska - 9 788 117,37 zł 
  • Mosty Katowice - 9 861 648 zł 
  • Transprojekt Gdański - 10 086 000 zł
  • Konsorcjum Egis Poland (lider), HPC POLGEOL (partner) - 10 945 770 zł 
  • Value Engineering - 21 232 979,55 zł 
  • Europrojekt Gdańsk - 24 502 409,96 zł


GDDKiA chce wydać na to zlecenie nie więcej niż 12,6 mln zł. W tym budżecie mieści się pięć ofert, w tym także Transprojektu Gdańskiego.

Osiem ofert na studium S10 na Mazowszu



W województwie mazowieckim o kontrakt walczy także osiem firm. Tu również są dwie oferty z Trójmiasta.

  • Konsorcjum TPF (lider), Databout (partner) - 13 382 400 zł
  • Multiconsult Polska - 13 727 754,48 zł 
  • Transprojekt Gdański - 14 883 000 zł
  • IVIA - 15 190 500 zł 
  • TRAKT - 16 965 205,50 zł 
  • Mosty Katowice - 19 802 188,20 zł 
  • Biuro Projektowo-Badawcze Dróg i Mostów Transprojekt-Warszawa - 24 539 562,72 zł 
  • Europrojekt Gdańsk - 40 540 831 zł


Na to zlecenie GDDKiA chce wydać nie więcej niż 25,8 mln zł. Siedem firm zmieściło się w budżecie. Poza nim znalazła się, podobnie jak w ofercie na odcinek na Kujawach, oferta Europrojektu Gdańskiego.

Droga S10. Liczy się nie tylko cena



Cena jest najważniejszym elementem oceny oferty (60 proc. możliwych punktów), ale poza nią zlecający weźmie pod uwagę także doświadczenie projektanta (20 proc.), skład zespołu środowiskowego (10 proc.), a także zespołu geologicznego (10 proc.).

Fioletową linią (wariant 4) zaznaczono orientacyjny przebieg trasy S10, łączącej autostradę A1 na północ od Włocławka z  planowaną Obwodnicą Autostradową Warszawy i drogą S7 Trójmiasto-Warszawa. Fioletową linią (wariant 4) zaznaczono orientacyjny przebieg trasy S10, łączącej autostradę A1 na północ od Włocławka z  planowaną Obwodnicą Autostradową Warszawy i drogą S7 Trójmiasto-Warszawa.

Decyzja środowiskowa dla drogi S10 w 2026 roku



Drogowcy zakładają, że podpisanie umowy z projektantem będzie możliwe w drugim kwartale 2022 r. Zwycięska firma będzie musiała w ciągu 44 miesięcy (3 lata i 8 miesięcy) uzyskać decyzję środowiskową, o którą będzie musiała wystąpić w 29 miesięcy od podpisania umowy.

Zakończenie wszystkich prac przewidywane jest w 2026 r. Dopiero wówczas drogowcy rozpiszą przetarg na projekt i budowę tej trasy.
ms

Miejsca

Opinie wybrane

Wszystkie opinie (145)

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane