• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Pierwszy krok do alternatywnej drogi do Warszawy

ms
18 lutego 2022 (artykuł sprzed 2 lat) 
Ruszyły prace przygotowawcze do budowy drogi ekspresowej Włocławek-Warszawa, która będzie alternatywą dla drogi S7 Trójmiasto-Warszawa. Ruszyły prace przygotowawcze do budowy drogi ekspresowej Włocławek-Warszawa, która będzie alternatywą dla drogi S7 Trójmiasto-Warszawa.

Dwie trójmiejskie firmy walczą o kontrakt na opracowanie studium drogi, która ułatwi dojazd z Trójmiasta do Warszawy.



Podróżując do Warszawy najczęściej wybierasz:

Droga ekspresowa S10 ma połączyć autostradę A1 na wysokości Włocławka z drogą S7 na północ od Warszawy. Gdy już powstanie, będzie alternatywą dla kierowców z Trójmiasta, którzy jadąc do stolicy, będą woleli pokonać pierwsze 200 km autostradą.

To jednak dopiero melodia przyszłości. Przygotowania do budowy tej drogi już ruszyły, ale są na wczesnym etapie.

Przetarg na studium dla drogi S10



Generalna Dyrekcja Dróg i Autostrad poznała właśnie oferty firm, które chcą opracować Studium techniczno-ekonomiczno-środowiskowe (STEŚ) dla przebiegu tej trasy. Ten dokument jest niezbędny do wyznaczenia dokładnego przebiegu drogi, następnie jej zaprojektowania, a ostatecznie wybudowania.

Korytarz, którym pobiegnie droga ekspresowa z Włocławka do Warszawy. Korytarz, którym pobiegnie droga ekspresowa z Włocławka do Warszawy.
Osobne studia powstaną dla każdego z województw, przez które będzie przebiegać droga S10. Dokumenty mają być gotowe w 2026 r.

Osiem ofert na studium S10 na Kujawach



W województwie kujawsko-pomorskim o kontrakt powalczy osiem firm, wśród nich dwie z Trójmiasta:

  • IVIA - 7 933 500 zł 
  • Konsorcjum TPF (lider), Databout (partner) - 8 960 550 zł 
  • Multiconsult Polska - 9 788 117,37 zł 
  • Mosty Katowice - 9 861 648 zł 
  • Transprojekt Gdański - 10 086 000 zł
  • Konsorcjum Egis Poland (lider), HPC POLGEOL (partner) - 10 945 770 zł 
  • Value Engineering - 21 232 979,55 zł 
  • Europrojekt Gdańsk - 24 502 409,96 zł


GDDKiA chce wydać na to zlecenie nie więcej niż 12,6 mln zł. W tym budżecie mieści się pięć ofert, w tym także Transprojektu Gdańskiego.

Osiem ofert na studium S10 na Mazowszu



W województwie mazowieckim o kontrakt walczy także osiem firm. Tu również są dwie oferty z Trójmiasta.

  • Konsorcjum TPF (lider), Databout (partner) - 13 382 400 zł
  • Multiconsult Polska - 13 727 754,48 zł 
  • Transprojekt Gdański - 14 883 000 zł
  • IVIA - 15 190 500 zł 
  • TRAKT - 16 965 205,50 zł 
  • Mosty Katowice - 19 802 188,20 zł 
  • Biuro Projektowo-Badawcze Dróg i Mostów Transprojekt-Warszawa - 24 539 562,72 zł 
  • Europrojekt Gdańsk - 40 540 831 zł


Na to zlecenie GDDKiA chce wydać nie więcej niż 25,8 mln zł. Siedem firm zmieściło się w budżecie. Poza nim znalazła się, podobnie jak w ofercie na odcinek na Kujawach, oferta Europrojektu Gdańskiego.

Droga S10. Liczy się nie tylko cena



Cena jest najważniejszym elementem oceny oferty (60 proc. możliwych punktów), ale poza nią zlecający weźmie pod uwagę także doświadczenie projektanta (20 proc.), skład zespołu środowiskowego (10 proc.), a także zespołu geologicznego (10 proc.).

Fioletową linią (wariant 4) zaznaczono orientacyjny przebieg trasy S10, łączącej autostradę A1 na północ od Włocławka z  planowaną Obwodnicą Autostradową Warszawy i drogą S7 Trójmiasto-Warszawa. Fioletową linią (wariant 4) zaznaczono orientacyjny przebieg trasy S10, łączącej autostradę A1 na północ od Włocławka z  planowaną Obwodnicą Autostradową Warszawy i drogą S7 Trójmiasto-Warszawa.

Decyzja środowiskowa dla drogi S10 w 2026 roku



Drogowcy zakładają, że podpisanie umowy z projektantem będzie możliwe w drugim kwartale 2022 r. Zwycięska firma będzie musiała w ciągu 44 miesięcy (3 lata i 8 miesięcy) uzyskać decyzję środowiskową, o którą będzie musiała wystąpić w 29 miesięcy od podpisania umowy.

Zakończenie wszystkich prac przewidywane jest w 2026 r. Dopiero wówczas drogowcy rozpiszą przetarg na projekt i budowę tej trasy.
ms

Miejsca

Opinie (145) 8 zablokowanych

  • (11)

    No to za 10 lat może będzie. Ale jak tam elektrykiem dojechać aby nie trwało to dwóch dni

    • 145 16

    • Jak byś miał ev to byś wiedział. Tempo 120 i dodatkowa godzina na ładowanie. (3)

      • 1 25

      • (2)

        Nie wiem co to jest "Tempo 120" ale jesli chodzi o predkosc w km/h to przy takiej predkosci musialbys sie ladowac ze dwa razy w drodze do Warszawy i dwa razy w powrotnej.

        • 30 2

        • Tak właśnie wygląda postęp i nowoczesność...

          • 23 0

        • Raz w jedną i raz w drugą stronę - chyba, że mówimy o czymś z mikro-batryjką typu 38kWh

          • 3 6

    • Elektryki teraz mają sens jeśli jeździsz tylko po mieście. (2)

      Jeśli jeździsz w trybie "mieszanym" (miasto/długa trasa) najlepszym rozwiązaniem jest hybryda lub jeszcze lepiej hybryda plug-in.
      Technologia i niezbędna infrastruktura cały czas się rozwijają więc myślę, że za jakieś 5 lat elektryki będą na prawdę znośne na dłuższe trasy.
      Inna sprawa, że samochody elektryczne/hybrydowe są droższe i większości Polaków stać jedynie na marki "premium" w stylu 15+ szroty WV, Audi, tudzież BMW i to koniecznie w TDI.
      Ja tego problemu nie mam, mogę kupować nowe.

      • 3 11

      • Najlepszy jest Turbo diesel a nie jakiś paździerz elektryk

        • 12 1

      • naj lepszy jest dizel ze źielonymi tablicami. mi załatwiła dziewczyna ktura pracuje w urzendzie w gdańsku

        • 0 0

    • weź pan dynamo i stado chomików

      • 9 0

    • Lubię ten portal

      Zawsze piszą co będzie, a nigdy nie ma. Ostatnio miało być połączenie kolejowe Gdynia-praga

      • 2 0

    • Za 10 lat elektryki a możexwodorowce będą miały inny zasięg. (1)

      • 2 0

      • jo, kruciejszy bo sie zurzyjom baterie

        • 0 0

  • Już niestety nie dożyję oddania tej drogi (3)

    Przy tym tempie budowy...

    • 31 2

    • (1)

      Ze starosci czy na cos chorujesz?

      • 2 0

      • Ze starości

        • 5 0

    • E tam,

      Trzeba myśleć pozytywnie :)

      • 0 0

  • Nie można jednej dobrej drogi zamiast kolejnej "alternatywy"? (2)

    W tym kraju nawet demokracja robi się alternatywna.

    • 26 25

    • Przecież akurat S7 jest porządna, o czym ty pitolisz? (1)

      • 7 1

      • Póki co nie jest, więc o czym ty pitolisz?

        • 1 2

  • To moze w 2040 (1)

    sobie nią pojedziemy autami na wodór

    • 16 2

    • nieważna jest droga nach Warszau, ta wiocha traci na znaczeniu...

      najważniejsza, dla nas Gdańszczan, powinna być wygodna droga do Berlina! Co mi tam do jakiejś zakichanej Warszawy? Co to jest Warszawa? Po co nam tam jechać?

      • 0 3

  • Może najpierw (1)

    Niech skończą S7 po 30 latach, a potem budują dojazdy alternatywne

    • 63 3

    • Najpierw OPAT! Tylko OPAT i Droga Czerwona!

      Reszta dróg może poczekać.

      • 5 4

  • Chce alternatywnej drogi na hel pod dnem baltyku!!! I tunelu ze swibna do mikoszewa! (3)

    • 24 9

    • a czwarta na kamienie

      • 7 0

    • To jest

      Atrakcją turystyczna,mi się podoba.jak coś możesz przez przegaline lecieć,parę kilometrów nałożysz ale widoki jak i trasa super

      • 2 0

    • i ze specjalnym przeszklonym tunelem obok zatopionego Frankena

      żeby można było podziwiać kiedy wreszcie puści z siebie soki w postaci wszelkiej maści paliw, które w sobie trzyma...

      • 0 0

  • Skąd oni maja na to pieniadze? (11)

    Tyle starań, żeby zagłodzić Polskę, żeby zablokować dotacje i kredyty. I co? Drogi budują, przekopy jakieś i lotniska. Nawet płoty na granicy. Teraz to Unia nie ma już wyjścia, musi Polskę oddać Putinowi.

    • 13 41

    • no co wnuki będą spłacać - Gierek nam już pokazał jak się za pożyczone bawić

      • 14 11

    • (1)

      Na razie z tych wszystkich planow powstaje nikomu niepotrzebny przekop. Cala reszta istnieje w glowach poliytkow PiS i ich niezbyt inteligentnych wyborcow.

      • 18 9

      • Gdzie nasze 447 ?

        • 1 0

    • "Na to wszystko"??? Czyli na co? (2)

      Póki co z szumnych zapowiedzi PiS kopią nikomu nie potrzebny przekop dla jachtów.
      Reszta pisowskich inwestycji jest jedynie widoczna na listach płac, gdzie pełno różnych Horalow kasę bierze za nic.

      A jedyne konkrety to inwestycje które zaczęły się jeszcze za PO.

      • 18 7

      • Za czasów PełO zaczęły się inwestycje, śmieszny jesteś! (1)

        • 2 17

        • Nie jest śmieszny tylko prawdomówny

          • 17 2

    • Z dodruku

      Okradaja ludzi z oszczędności poprzez inflację

      • 13 2

    • Pieniadze maja z wyzysku obywateli i działalności nie do końca zgodnej z prawem !!!! (2)

      • 11 2

      • To tak jak Unia! (1)

        Najpierw zabierają Heldze, Klausowi czy Helmutowi żeby potem "dać" pieniadze na inwestycje które nam Hilda i Hans wybudują. Ale vat od tych wszystkich inwestycji i tak zaplacimy z naszych podatkow. To dopiero interes!

        • 0 2

        • Ale tylko VAT. Wartość dodana tych inwestycji zostanie u nas.

          Poćwicz trochę głową, bo myślenie nie boli.

          • 2 0

    • Słyszałeś cokolwiek o długu publicznym?

      Nie? To może się zainteresuj, zanim PiS z nasz wszystkich zrobi dziadów kalwaryjskich!

      • 5 1

  • Niech najpierw zrobią do końca S7

    S6 na zachód tez się wlecze

    • 48 1

  • Europrojekt - szacun! (1)

    To jest majstersztyk reklamowy. Nic nie trzeba robić, a już wszyscy cię znają ;)

    • 27 0

    • Zna się na cenach i nie chce popłynąć. Będą podwyżki znaczące a on to wie i ma uwzględnione a inni nie koniecznie.

      • 1 2

  • Dobudujcie 3 pas na S7 to rozwiązałoby wszystkie problemy. (3)

    A tak nie jeżdżę bo się nie da, cymbały z tirow na prawym i wyprzedzający się non stop a na lewym barany na długich. Dziekuję nie skorzystam.

    • 19 24

    • Samolot

      Dla Jaśnie-Pana, jest samolot.. szerokość pasa wystarczająca.

      • 8 7

    • Jeżdżę s7 do Warszawy i z powrotem średnio raz w miesiącu.

      I nie jest źle. A gdy skończą ostatni odcinek do przed Warszawą będzie w ogóle super.

      • 10 0

    • Ideał,miszcz prostej!!!!! Ogarnij się!!!!

      • 3 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane