• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Pierwszy krok do alternatywnej drogi do Warszawy

ms
18 lutego 2022 (artykuł sprzed 2 lat) 
Ruszyły prace przygotowawcze do budowy drogi ekspresowej Włocławek-Warszawa, która będzie alternatywą dla drogi S7 Trójmiasto-Warszawa. Ruszyły prace przygotowawcze do budowy drogi ekspresowej Włocławek-Warszawa, która będzie alternatywą dla drogi S7 Trójmiasto-Warszawa.

Dwie trójmiejskie firmy walczą o kontrakt na opracowanie studium drogi, która ułatwi dojazd z Trójmiasta do Warszawy.



Podróżując do Warszawy najczęściej wybierasz:

Droga ekspresowa S10 ma połączyć autostradę A1 na wysokości Włocławka z drogą S7 na północ od Warszawy. Gdy już powstanie, będzie alternatywą dla kierowców z Trójmiasta, którzy jadąc do stolicy, będą woleli pokonać pierwsze 200 km autostradą.

To jednak dopiero melodia przyszłości. Przygotowania do budowy tej drogi już ruszyły, ale są na wczesnym etapie.

Przetarg na studium dla drogi S10



Generalna Dyrekcja Dróg i Autostrad poznała właśnie oferty firm, które chcą opracować Studium techniczno-ekonomiczno-środowiskowe (STEŚ) dla przebiegu tej trasy. Ten dokument jest niezbędny do wyznaczenia dokładnego przebiegu drogi, następnie jej zaprojektowania, a ostatecznie wybudowania.

Korytarz, którym pobiegnie droga ekspresowa z Włocławka do Warszawy. Korytarz, którym pobiegnie droga ekspresowa z Włocławka do Warszawy.
Osobne studia powstaną dla każdego z województw, przez które będzie przebiegać droga S10. Dokumenty mają być gotowe w 2026 r.

Osiem ofert na studium S10 na Kujawach



W województwie kujawsko-pomorskim o kontrakt powalczy osiem firm, wśród nich dwie z Trójmiasta:

  • IVIA - 7 933 500 zł 
  • Konsorcjum TPF (lider), Databout (partner) - 8 960 550 zł 
  • Multiconsult Polska - 9 788 117,37 zł 
  • Mosty Katowice - 9 861 648 zł 
  • Transprojekt Gdański - 10 086 000 zł
  • Konsorcjum Egis Poland (lider), HPC POLGEOL (partner) - 10 945 770 zł 
  • Value Engineering - 21 232 979,55 zł 
  • Europrojekt Gdańsk - 24 502 409,96 zł


GDDKiA chce wydać na to zlecenie nie więcej niż 12,6 mln zł. W tym budżecie mieści się pięć ofert, w tym także Transprojektu Gdańskiego.

Osiem ofert na studium S10 na Mazowszu



W województwie mazowieckim o kontrakt walczy także osiem firm. Tu również są dwie oferty z Trójmiasta.

  • Konsorcjum TPF (lider), Databout (partner) - 13 382 400 zł
  • Multiconsult Polska - 13 727 754,48 zł 
  • Transprojekt Gdański - 14 883 000 zł
  • IVIA - 15 190 500 zł 
  • TRAKT - 16 965 205,50 zł 
  • Mosty Katowice - 19 802 188,20 zł 
  • Biuro Projektowo-Badawcze Dróg i Mostów Transprojekt-Warszawa - 24 539 562,72 zł 
  • Europrojekt Gdańsk - 40 540 831 zł


Na to zlecenie GDDKiA chce wydać nie więcej niż 25,8 mln zł. Siedem firm zmieściło się w budżecie. Poza nim znalazła się, podobnie jak w ofercie na odcinek na Kujawach, oferta Europrojektu Gdańskiego.

Droga S10. Liczy się nie tylko cena



Cena jest najważniejszym elementem oceny oferty (60 proc. możliwych punktów), ale poza nią zlecający weźmie pod uwagę także doświadczenie projektanta (20 proc.), skład zespołu środowiskowego (10 proc.), a także zespołu geologicznego (10 proc.).

Fioletową linią (wariant 4) zaznaczono orientacyjny przebieg trasy S10, łączącej autostradę A1 na północ od Włocławka z  planowaną Obwodnicą Autostradową Warszawy i drogą S7 Trójmiasto-Warszawa. Fioletową linią (wariant 4) zaznaczono orientacyjny przebieg trasy S10, łączącej autostradę A1 na północ od Włocławka z  planowaną Obwodnicą Autostradową Warszawy i drogą S7 Trójmiasto-Warszawa.

Decyzja środowiskowa dla drogi S10 w 2026 roku



Drogowcy zakładają, że podpisanie umowy z projektantem będzie możliwe w drugim kwartale 2022 r. Zwycięska firma będzie musiała w ciągu 44 miesięcy (3 lata i 8 miesięcy) uzyskać decyzję środowiskową, o którą będzie musiała wystąpić w 29 miesięcy od podpisania umowy.

Zakończenie wszystkich prac przewidywane jest w 2026 r. Dopiero wówczas drogowcy rozpiszą przetarg na projekt i budowę tej trasy.
ms

Miejsca

Opinie (145) 8 zablokowanych

  • Spójdzie sobie na miasto Płock (1)

    100 tysięcy mieszkańców, a Generalna Dyrekcja robi sobie tę S10 ok. 50km od miasta bo coś tam jakiś przebieg im nie pasuje i w ogóle to tam rządzi przeciwna opcja więc sami sobie winni.

    Narzekamy na jakość dróg, na wolne tempo budów, a mało kto zwraca uwagę na wykluczenie komunikacyjne dużych miast tylko ze względu na kaprys GDDKiA. Tak samo zrobiono z Ciechanowem budując S7, brakowało kilkadziesiąt kilometrów żeby byłe miasto wojewódzkie było podłączone do dróg klasy A i S no ale jakoś coś nie wyszło.

    Potem przez takie durne decyzje cierpią tysiące ludzi w miastach w różnych częściach kraju.

    • 5 1

    • Jak patrzę na rządy Szczurka to nie dziwię sie

      Rządy PO na Pomorzu to tragedia i żenada. Szczurek to bałwan i cymbał. Kompletny pajacyk i koszt dla miasta. Każdy dzień jego rządów to pogłębiający się dług.

      • 0 0

  • To droga przede wszystkim dla Torunia, Bydgoszczy i Szczecina, a nie dla Trójmiasta.

    Pomorskie ma dedykowaną dla niego S7

    • 3 0

  • Jakie Trójmiato !! ! ! ! ! ! ! (1)

    Mieszkam w Gdańsku !A nie w żadnym Trójmieście !
    Geografii nie znacie w tym portalu !?

    • 2 11

    • popieram

      co to za przekręcanie na silę, drogi są Gdańsk - Warszawa, Gdańsk -Łódź a nie trójmiasto - warszawa

      • 0 3

  • Wzruszyłem się (2)

    :)))

    • 4 0

    • 3 zablokowane wpisy (1)

      to moje wpisy.

      • 3 0

      • jude rządzące podsumowałeś ?

        • 0 0

  • Ale po co

    Lepiej władze Gdańska zajęliby się drogami lokalnymi i tutejszą komunikacją bo wszystko leży. Nie potrzebujemy elyty z Warszawki.

    • 1 3

  • Inne rozwiązanie

    Świetnie, że rozważane są inne dojazdy do W-wy z A-1.
    Zamiast zaproponowanej drogi przez Włocławek do A-1 - ok. 45-50 km + most Na Wiśle we Włocławku z wjazdem do Warszawy od północy proponuję:
    - wzdłuż Wisły do Torunia ok. 65 km i nie ma mostu na Wiśle (wariant 1) już wcześniej rozpatrywany
    - przygotować inny wariant z A1 - Kutno północ w kierunku Sochaczewa i dalej do W-wy, bo zdecydowana większość Warszawy leży z tej strony Wisły; byłby to dodatkowy główny wjazd do W-wy

    • 0 0

  • do Niemiec

    Lepiej zrobiliby autostradę z Gdańska do Szczecina. Odciążyłoby to dawno już zmęczony i wyeksploatowany tranzyt towarów z tzw. zachodu na wschód w obie strony przez środek naszego kraju.

    • 4 0

  • Bardziej dla mieszkańców Płocka i Włocławka

    W sumie to niech mają...

    • 0 1

  • Uważam, że to zbyteczne.

    I w ogóle dla turystów z "Warszafki", Śląska i Łodzi powinniśmy wprowadzić ruch wizowy na początku województwa.

    • 0 0

  • Czy to prawda

    Wszak w Gdańsku mamy Port morski, lotnisko, i dużo przejeżdża towarów z Chin do zachodniej Europy - przeładowanej z torów- od Polski zaczynają się "węższy rozkład torów"- a za naszą wschodnią granicą jest szerszy azjatycki szerszy rozkład- co jest ważne na tym "chińskim szlaku"

    • 0 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane