- 1 Lądowanie w Poznaniu przez nocny Duathlon (208 opinii)
- 2 Jak zniszczono Rady Dzielnic w Gdyni (125 opinii)
- 3 "Pani już tu nie mieszka". Wyrzucili też kota (34 opinie)
- 4 Wybudują chodnik w miejscu prowizorki (59 opinii)
- 5 Remontują, zamiast wyburzyć. Dlaczego? (6 opinii)
- 6 Pozostałości baterii mającej bronić portu (69 opinii)
Pierwszy z kontenerowców-gigantów jest już w Gdańsku
Do gdańskiego terminalu DCT wpłynął kontenerowiec Maersk Elba, który może przewozić na raz ponad 13 tys. kontenerów. Tak dużego kontenerowca ten terminal jeszcze nie gościł. Statek przypłynął z Dalekiego Wschodu, a opuści Gdańsk 13 maja.
Jako pierwszy, w ramach dalekowschodniej linii transportowej AE 10, do gdańskiego portu zawinął kontenerowiec Maersk Taikung. W styczniu 2010 r. jego ładowność wynosząca 8,4 tys. kontenerów robiła na wszystkich ogromne wrażenie. I nadal robi, tyle że dzisiejszy gość - Maersk Elba - kontenerów mieści ponad 13 tys.! Ale to nie koniec: w następnych tygodniach spodziewane są jeszcze Maersk Eubank i największy - Eleonora Maersk, o pojemności 15,5 tys. TEU!
Linia AE 10 łączy porty Dalekiego Wschód z Europą. Na jej trasie znajdują się porty chińskie Ningbo, Shanghai, Yantian i Hongkong, tajwański - Kaohsiung i europejskie - Zeebrugge, Gdańsk, Aarhus, Gothenburg i Rotterdam. W drodze powrotnej kontenerowce zawijają do Singapuru i portów w Japonii. Połączenie to prowadzi duński armator Maersk Line, jeden z największych operatorów kontenerowych należący do koncernu A.P. Moller-Maersk.
DCT Gdańsk został oficjalnie otwarty 1 października 2007. W przeciwieństwie do innych terminali zlokalizowanych w pobliżu, DCT Gdańsk posiada nieograniczone możliwości rozwoju. Roczna zdolność przeładunkowa DCT Gdańsk zostanie podwyższona do 1 mln TEU po otrzymaniu dodatkowych urządzeń przeładunkowych w trzecim kwartale 2011 roku. Następne plany ekspansji DCT przewidują dalszy rozwój infrastruktury, co pozwoli na czterokrotne zwiększenie terminalowej rocznej zdolności przeładunkowej do 4 mln TEU.
Statek Mearsk Elba stoi w terminalu DCT. Jest dobrze widoczny z plaży (patrz zdjęcia). Aby go zobaczyć trzeba ul. Kontenerową dojechać do parkingu przed terminalem DCT, plaża jest tuż obok parkingu.
Maersk Elba w Gdańsku.
Ruch statków w Zatoce Gdańskiej
Zobacz na bieżąco aktualizowany ruch statków na wodach Zatoki Gdańskiej. Mapa opracowana i prowadzona przez Department of Product & System Design Engineering - University of The Aegean.
Miejsca
Opinie (130) ponad 10 zablokowanych
-
2011-05-11 19:37
pytanko
ktoś wie może o której godzinie wypływa?
- 3 1
-
2011-05-11 19:55
W Sopocie należy wybudować
port, aby odciążyć, resztę Trójmiasta i stworzyć nowe miejsca pracy w Sopocie.
- 4 3
-
2011-05-11 20:29
Drugi kontenerowiec ( Emma Maersk)
- 0 1
-
2011-05-11 21:06
co innego radio co innego telewizja (1)
zastanawiam sie czy on w ogóle przywiózł jakieś kontenery ?
radio - może zabrać 13 tyś
panorama gdańska - 15 tyś
jak by jeszcze dodać dziennik tv to uzbiera sie pewnie ze 20 tyś
Kabaret- 0 1
-
2011-05-12 00:41
pisze się tys. a nie tyś
- 1 0
-
2011-05-11 21:17
Świtenie! (1)
Niemcy nie chcą przeładowanych kontenerów, więc my je bierzemy - przecież mamy świetne drogi, to się pomieszczą, i dróg nie zniszczą.
- 2 2
-
2011-05-12 11:04
2x30 ton na naczepe
Tak to prawda niejednokrotnie byłem świadkiem jak kierowcy brali dwa kontenery 20 TEU każdy po 30 ton, to daje wynik 60 ton ładunku + zestaw jakieś 12 ton to razem ponad 70 ton. A u nas dopuszczalna masa całkowita pojazdu nie może przekraczać 41 ton. Niestety terminal nie może kontrolować spedytorów. A powinien w sumie takiej ciężarówki nie wypuszczać poza bramki terminala. Jedno co dobre to DCT nie obsługuje już ciężarówek z naczepami nieprzystosowanymi do przewozów kontenerów. Jedynie naczepy z systemem ISO. Czasami na placu pojawiały się takie naczepy, że strach było na nie ładować kontenery.
- 0 0
-
2011-05-11 22:01
z Pirsu Rudowy
musi być ładny widok, pozdrowienia dla strażników z budku na tym pirsie !!!!!
- 0 0
-
2011-05-11 22:57
a czemu nie do gdyni ? (3)
- 0 5
-
2011-05-11 23:09
Bo Gdynia jest słaba
- 3 1
-
2011-05-12 21:22
już mówię (1)
W Gdyni jest za płytko max13,5m zanurzenia a ogólnie na terenach portu północnego i DCT jest 17-18,5m więc taki statek nie jest w stanie się przedostać na terminal
- 1 0
-
2011-11-28 08:55
no faktycznie tym bardziej ze ten statek i tak jest w połowie pusty bo by przez cisnine nie przepłynął.
- 0 0
-
2011-05-12 00:19
kontenery (2)
to jak to jest z ta iloscia kontenerow?
jeden kontener ma np. 20 TEU standartowo.- 0 0
-
2011-05-12 10:21
Kontener może mieć 1 lub 2 TEU, w zależności od od rozmiaru:
- 20 stopowy
- 40 stopowy
pozdrawiam- 0 0
-
2011-05-12 22:40
Teu to jets wymar w stopach 20x8x8,5 jezeli dobrze pamietam i znaczy twenty-feet cos tam costam;p czyli jak mozna tak powiedziec to 1 kontener to 1 teu.
- 0 0
-
2011-05-12 02:00
Sołdek.
Sołdek to jest statek:)
- 4 0
-
2011-05-12 09:06
inni mogą !- a my ?...
Czas uruchomić w końcu naszą flote -"Sołdek" ,"Dar Pomorza" ,"Błyskawica "...
- 0 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.