- 1 Wojskowa flota aut wyprzedała się na pniu (53 opinie)
- 2 Wyprosił z autobusu dzieci z hulajnogami (779 opinii)
- 3 Pierwsze spotkanie trzech prezydentek (312 opinii)
- 4 Protest na ul. Boh. Getta Warszawskiego (437 opinii)
- 5 Zwężenie na Estakadzie Kwiatkowskiego (26 opinii)
- 6 15-latek autem na minuty uciekał policji (116 opinii)
Plany drogowców w 2021 r. "Miliony w zamrażarce"
W przyszłym roku gdańscy drogowcy na budowę i remont dróg będą mieli do dyspozycji o ponad 30 mln zł mniej, niż planowali przed pandemią koronawirusa. Urzędnicy zakładają jednak, że zamrożone środki powiększą wydatki na drogi w latach 2021-2023. W przyszłym roku czeka nas m.in. modernizacja kolejnych odcinków al. Hallera, ul. Łąkowej, Piastowskiej, Kielnieńskiej, a także budowa Nowej Olchowej i Nowej Opackiej.
Już teraz wiadomo, że budżet inwestycji miejskich w przyszłym roku będzie mniejszy o 70 mln zł. Prawie połowa z tych pieniędzy to środki pierwotnie przeznaczone na budowę i remonty dróg w mieście.
- Na chwilę obecną trudno do końca określić dokładnie wydatki, szczególnie na remonty. W bieżącym roku, jeszcze w kwietniu, gdy zaczęła się pandemia w Polsce i nieznana była jej skala oraz wpływ na miejski budżet, wstrzymana została część inwestycji i przesunięta na kolejne lata. Łącznie "zamrożonych" zostało 70 mln zł, w tym 31 mln zł na drogi. Plany zakładają, że "zamrożone" w tym roku środki powiększą kwotę wydatków w latach 2021-2023 - mówi Izabela Kozicka-Prus z Biura Prasowego UM w Gdańsku.
Już teraz jednak poznaliśmy wstępną listę nowych inwestycji i planowanych modernizacji istniejących dróg.
Urzędnicy chcą w przyszłym roku zrealizować kolejny etap przebudowy al. Hallera. Plany mają ambitne, bo na liście znalazły się aż cztery odcinki trasy łączącej Wrzeszcz z Brzeźnem: jeden w kierunku Brzeźna (między al. Płażyńskiego a Wczasy) oraz trzech w kierunku Wrzeszcza: odcinek od ul. Wczasy do al. Płażyńskiego, od al. M. Płażyńskiego do ul. Kościuszki oraz od ul. Kościuszki do Klinicznej (z wyłączeniem odcinków zmodernizowanych).
W planach jest też modernizacja ul. Łąkowej na odcinku od ul. Długie Ogrody do ul. Podwale Przedmiejskie, ul. Piastowskiej między ul. Subisława a ul. Chłopską i dwóch mocno wyeksploatowanych dróg na Olszynce: ul. Modrej i Łanowej. Drogowcy pojawią się też na starej ul. Słowackiego oraz na Osowej, gdzie planowana jest realizacja I etapu modernizacji Kielnieńskiej (Nowej Koziorożca).
Łącznie na te zadania miasto zamierza przeznaczyć w 2021 r. ok. 10 mln zł.
Ale to nie koniec. Ponad dwukrotnie więcej pieniędzy (ok. 23 mln zł) urzędnicy zaplanowali na budowę i przebudowę dróg lokalnych. Po czterech latach od pierwszych zapowiedzi ma wreszcie nastąpić budowa objazdu Bramy Nizinnej. Nową nawierzchnię zyska ul. Hoża na Stogach, a także Twarda, Połęże i Starowiślna. W przyszłym roku ma też powstać brakujący fragment ul. Piotrkowskiej do al. Adamowicza. Realizacji doczeka się też budowa Nowej Sadowej.
Miasto zapowiada też tzw. samodzielne zadania drogowe. To inwestycje finansowane przez inwestorów prywatnych. W ten sposób za kilka miesięcy ma się rozpocząć budowa Nowej Olchowej oraz budowa Nowej Opackiej.
W przyszłym roku miasto będzie też kontynuować i kończyć obecnie trwające budowy. Na tej liście znalazło się kilka zadań związanych z budową tras rowerowych: wzdłuż ulicy Nowatorów (od ul. Kartuskiej do ul. Budowlanych), wzdłuż al. Grunwaldzkiej między Bitwy Oliwskiej a Pomorską czy kontynuacja budowy trasy rowerowej od Świbna do granicy miasta wraz z łącznikiem do przystani w Błotniku.
W 2021 r. mają finiszować prace związane z przebudową wiaduktu Biskupia Górka. Ciężki sprzęt będzie pracować przy rozbudowie ul. Kartuskiej (od ul. Otomińskiej do skrzyżowania z ul. Nowatorów). Urzędnicy nie rezygnują też z budowy nowych linii tramwajowych. Trwają prace nad postępowaniem przetargowym budowy Nowej Warszawskiej.
Mają być też widoczne pierwsze efekty rewitalizacji Nowego Portu (przebudowa i modernizacja dróg i infrastruktury podziemnej ulic Góreckiego, Strajku Dokerów, Wilków Morskich), zapowiadana jest też przebudowa i rozbudowa dróg i infrastruktury podziemnej wraz z zagospodarowaniem terenu dla obszaru ulic: Przyokopowej, Polnej i Wierzbowej.
Na koniec dodajmy, że w przedstawionych planach nie są uwzględnione inwestycje realizowane przez Gdański Zarząd Dróg i Zieleni. Te poznamy pod koniec 2020 r.
Opinie (262) 10 zablokowanych
-
2020-09-29 12:03
Typowe u lewicy ,jak za PO ,pieniędzy nie ma i nie będzie., czyli jednak były ale się zmyły.
by ludziom w platformie żyło sie lepiej. drogi do niczego w całym trójmieście,prezydenci miast to kolesiostwo,najpierw oni potem reszta a z resztą nigdy nie wiadomo czy dla reszty starczy.
- 10 4
-
2020-09-29 11:56
sprzedany gdańsk podupada,warszawa sie wysprzedaje. jacy gospodarze miast takie efekty.
- 15 7
-
2020-09-29 10:45
Inwestujcie w ścieżki rowerowe a nie drogi (3)
Kto widział np Kopenhagę lub Amsterdam ten zrozumie dlaczego. Dość betonowania miasta i zalewania blachosmrodami!
- 9 10
-
2020-09-29 11:36
Ach te przeświadczenie, że gdzie indziej to kraina szczęsliwości. (1)
Turyści też zachwycają sie Gdańskiem nie dostrzegajac jego problemów.
Wszystko z umiarem. Tacy Francuzi zaczynają się burzyć z powodu nadmiaru rowerów.- 2 3
-
2020-09-29 11:50
Ulubiony sport Francuzów
zwłaszcza tych bardziej śniadych, to palenie samochodów. Ciekawe czy rowery też będą podpalać?
- 5 0
-
2020-09-29 11:42
tam nie kradną rowerów
ludzie maja po kilka w rożnych częściach miasta i łączą to z komunikacją. Ja nie mam gdzie trzymać jednego roweru.
- 3 0
-
2020-09-29 11:50
a gdzie rongo na skrzyżowaniu Niepołomicka - Starogardzka?
kłamczuchy
- 9 3
-
2020-09-29 11:37
Wiadomo
Jak u czaskowskiego i całego poło. Piniędzy nie ma i nie będzie
- 13 1
-
2020-09-29 07:06
A w Gdyni? (4)
Ciekawe ile inwestycji zrealizuje pan Łucyk. I ile postów na fb o tym zapoda...
- 57 5
-
2020-09-29 07:51
ekipa która rządzi Gdynią doprowadziła budżet miasta do ruiny (1)
- 13 1
-
2020-09-29 11:19
Morawiecki rządzi Gdynią?
Czy może wszyscy samorządowcy z większych miast się dogadali że nagle zaczną do d*py zarządzać budżetem?
- 2 3
-
2020-09-29 08:58
A w gdyni zamowili kolejną dostawę białej farby :)
- 8 1
-
2020-09-29 07:39
Czy Gdynia w końcu ustosunkuje się
do skrzywdzenia półmaratończyków z całej Polski i świata? Takiego czarnego PR-u dawno nikt sobie nie zrobił. I nie chodzi o zwrot kasy a podejście do ludzi. Olewka, brak propozycji na przyszłość
- 7 5
-
2020-09-29 11:16
Przecież ta Modra na Olszynce jest o wiele równiejsza
niż odcinek Alei od ETC do kładki na Jana Pawła II - tam można zawieszenie zgubić!
- 12 1
-
2020-09-29 11:11
300 metrów od Świętokrzyskiej
w głąb Niepołomnickiej wraz z mostkiem trzeba naprawić !!!!
- 9 0
-
2020-09-29 10:45
Sie wybiera od lat tę fajną ekipę a potem sie narzeka. (1)
Wszędzie tam gdzie narzekacie 80% poparcia trzaska, budynia, platformy wszelakiej ze Sławkiem na czele.
- 17 5
-
2020-09-29 10:47
A na podlasiu miód leci z kranów
naród na kolanach wygląda mateusza
- 5 3
-
2020-09-29 10:44
Ani Jabłoniowej, ani Świętokrzyskiej
Ani tramwaju na Warszawskiej nie zobaczycie w przyszlym roku. Może uda się zakończyć remont na Stogach, ale w Śródmieściu dalej będzie poligon.
Serdeczności- 13 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.