- 1 Wojskowa flota aut wyprzedała się na pniu (53 opinie)
- 2 Wyprosił z autobusu dzieci z hulajnogami (772 opinie)
- 3 Pierwsze spotkanie trzech prezydentek (308 opinii)
- 4 Protest na ul. Boh. Getta Warszawskiego (436 opinii)
- 5 Zwężenie na Estakadzie Kwiatkowskiego (25 opinii)
- 6 15-latek autem na minuty uciekał policji (116 opinii)
Plany drogowców w 2021 r. "Miliony w zamrażarce"
W przyszłym roku gdańscy drogowcy na budowę i remont dróg będą mieli do dyspozycji o ponad 30 mln zł mniej, niż planowali przed pandemią koronawirusa. Urzędnicy zakładają jednak, że zamrożone środki powiększą wydatki na drogi w latach 2021-2023. W przyszłym roku czeka nas m.in. modernizacja kolejnych odcinków al. Hallera, ul. Łąkowej, Piastowskiej, Kielnieńskiej, a także budowa Nowej Olchowej i Nowej Opackiej.
Już teraz wiadomo, że budżet inwestycji miejskich w przyszłym roku będzie mniejszy o 70 mln zł. Prawie połowa z tych pieniędzy to środki pierwotnie przeznaczone na budowę i remonty dróg w mieście.
- Na chwilę obecną trudno do końca określić dokładnie wydatki, szczególnie na remonty. W bieżącym roku, jeszcze w kwietniu, gdy zaczęła się pandemia w Polsce i nieznana była jej skala oraz wpływ na miejski budżet, wstrzymana została część inwestycji i przesunięta na kolejne lata. Łącznie "zamrożonych" zostało 70 mln zł, w tym 31 mln zł na drogi. Plany zakładają, że "zamrożone" w tym roku środki powiększą kwotę wydatków w latach 2021-2023 - mówi Izabela Kozicka-Prus z Biura Prasowego UM w Gdańsku.
Już teraz jednak poznaliśmy wstępną listę nowych inwestycji i planowanych modernizacji istniejących dróg.
Urzędnicy chcą w przyszłym roku zrealizować kolejny etap przebudowy al. Hallera. Plany mają ambitne, bo na liście znalazły się aż cztery odcinki trasy łączącej Wrzeszcz z Brzeźnem: jeden w kierunku Brzeźna (między al. Płażyńskiego a Wczasy) oraz trzech w kierunku Wrzeszcza: odcinek od ul. Wczasy do al. Płażyńskiego, od al. M. Płażyńskiego do ul. Kościuszki oraz od ul. Kościuszki do Klinicznej (z wyłączeniem odcinków zmodernizowanych).
W planach jest też modernizacja ul. Łąkowej na odcinku od ul. Długie Ogrody do ul. Podwale Przedmiejskie, ul. Piastowskiej między ul. Subisława a ul. Chłopską i dwóch mocno wyeksploatowanych dróg na Olszynce: ul. Modrej i Łanowej. Drogowcy pojawią się też na starej ul. Słowackiego oraz na Osowej, gdzie planowana jest realizacja I etapu modernizacji Kielnieńskiej (Nowej Koziorożca).
Łącznie na te zadania miasto zamierza przeznaczyć w 2021 r. ok. 10 mln zł.
Ale to nie koniec. Ponad dwukrotnie więcej pieniędzy (ok. 23 mln zł) urzędnicy zaplanowali na budowę i przebudowę dróg lokalnych. Po czterech latach od pierwszych zapowiedzi ma wreszcie nastąpić budowa objazdu Bramy Nizinnej. Nową nawierzchnię zyska ul. Hoża na Stogach, a także Twarda, Połęże i Starowiślna. W przyszłym roku ma też powstać brakujący fragment ul. Piotrkowskiej do al. Adamowicza. Realizacji doczeka się też budowa Nowej Sadowej.
Miasto zapowiada też tzw. samodzielne zadania drogowe. To inwestycje finansowane przez inwestorów prywatnych. W ten sposób za kilka miesięcy ma się rozpocząć budowa Nowej Olchowej oraz budowa Nowej Opackiej.
W przyszłym roku miasto będzie też kontynuować i kończyć obecnie trwające budowy. Na tej liście znalazło się kilka zadań związanych z budową tras rowerowych: wzdłuż ulicy Nowatorów (od ul. Kartuskiej do ul. Budowlanych), wzdłuż al. Grunwaldzkiej między Bitwy Oliwskiej a Pomorską czy kontynuacja budowy trasy rowerowej od Świbna do granicy miasta wraz z łącznikiem do przystani w Błotniku.
W 2021 r. mają finiszować prace związane z przebudową wiaduktu Biskupia Górka. Ciężki sprzęt będzie pracować przy rozbudowie ul. Kartuskiej (od ul. Otomińskiej do skrzyżowania z ul. Nowatorów). Urzędnicy nie rezygnują też z budowy nowych linii tramwajowych. Trwają prace nad postępowaniem przetargowym budowy Nowej Warszawskiej.
Mają być też widoczne pierwsze efekty rewitalizacji Nowego Portu (przebudowa i modernizacja dróg i infrastruktury podziemnej ulic Góreckiego, Strajku Dokerów, Wilków Morskich), zapowiadana jest też przebudowa i rozbudowa dróg i infrastruktury podziemnej wraz z zagospodarowaniem terenu dla obszaru ulic: Przyokopowej, Polnej i Wierzbowej.
Na koniec dodajmy, że w przedstawionych planach nie są uwzględnione inwestycje realizowane przez Gdański Zarząd Dróg i Zieleni. Te poznamy pod koniec 2020 r.
Opinie (262) 10 zablokowanych
-
2020-09-29 08:50
Straszne. (1)
Gdańsk na tle innych polskich miast ma fatalne nawierzchnie. Są całe rejony miasta gdzie zniszczone pokrycie ulic pamięta czasy PRL, nie licuje to z wizerunkiem nowoczesnej metropolii na jaką kreuje się Gdańsk. Obecne zamrożenie środków oznacza, że problem będzie istniał jeszcze przez lata.
Cóż jeśli miasto w trybie bezprzetargowym robi jakieś dziwne zamiany gruntów z prywatnymi firmami, to potem kasa jest pusta, a w konsekwencji drogi rozbite.- 17 5
-
2020-09-29 09:19
słowo klucz "kreuje" tylko
filmiki z gory gdzie nie widac jak jest naprawde
- 0 0
-
2020-09-29 09:09
Pozdrwiam Nową Świętokrzyską 2030+.
- 14 1
-
2020-09-29 09:02
Co z rondem na skrzyżowaniu Niepołomickiej ze Starogardzka?
- 11 0
-
2020-09-29 08:14
A Pomorskiej jak nie ma tak nie ma ! (3)
Na Hallera deweloper postawil osiedle to miasto drogi remontuje, przypadek ?!
- 29 4
-
2020-09-29 08:45
(1)
Na Pomorskiej to tylko ciągle łatają dziury, wczoraj miało to znów miejsce. Kiedy to się w końcu skończy i ta ulica doczeka się porządnego remontu ?!?! Bo jak na razie to łata na łacie...
- 4 0
-
2020-09-29 09:02
Pomorska
Żabcia masz racje, przez Pomorską jeździ cały Gdańsk wylotówka do obwodnicy i drogę zieloną do tunelu. i tylko łatają i łatają. Kiedy skończy się w końcu marnowanie naszych pieniędzy na bzdurne wydatki władz miasta a zacznie się o prawdziwe rządzenie
- 3 0
-
2020-09-29 08:31
to byl jeden z punktów umowy sprzedaży terenów przez ZKM :)
- 2 0
-
2020-09-29 09:02
A kiedy tramwaj przez Nową Abrahama?
A kiedy jakiś realny transport zbiorowy przez Główne Miasto?
- 8 6
-
2020-09-29 08:59
Na kolorowe mosty,rydwany itp.sa pieniądze a na drogi nie,dna zarzadzania
- 15 8
-
2020-09-29 08:44
Pomorska!? (1)
To nierówna ulica, z kawałkami asfaltu pomiędzy dziurami, wymaga pilego remontu, czemu jej nie ma w planach?
- 12 1
-
2020-09-29 08:46
dlatego, że nie ma pieniędzy
- 3 1
-
2020-09-29 08:40
Kołobrzeska
A kiedy Kołobrzeska i ścieżki rowerowe między Grunwaldzką a Legionów?
- 9 8
-
2020-09-29 08:34
Obrońców Wybrzeża -Czarny Dwór - Dąbrowszczaków
A co z tym skrzyżowaniem ? Zgody na kolejne inwestycje deweloperskie przyklepane, część inwestycji w trakcie, tunel otwarty ... a infrastruktura tego skrzyżowania przez kilkadziesiąt lat taka sama. UM przez kilka ostatnich lat skutecznie sparaliżował dzielnicę mieszkalno- rekreacyjną. Przed tymi super decyzjami nie było tu korków. I nie chodzi tu o rozwiązanie pt droga zielona bo to nie jest dobry pomysł. Chodzi o to ze wydaje się decyzje na inwestycje bez jednoczesnych zmian infrastruktury. Puszczenie tunelu bez dróg odprowadzających to kolejna nieprzemyślana decyzja.
- 16 1
-
2020-09-29 07:57
Znaleźli sobie teraz idealną wymówkę na wszystko. (1)
Covid. I nie ma tematu!
- 34 6
-
2020-09-29 08:31
jak nie pis to covid
- 7 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.