- 1 Lądowanie w Poznaniu przez nocny Duathlon (173 opinie)
- 2 Jak zniszczono Rady Dzielnic w Gdyni (120 opinii)
- 3 PKP chce oddać Gdyni tunel. Szansa na zmiany w centrum (121 opinii)
- 4 Pozostałości baterii mającej bronić portu (68 opinii)
- 5 Wybudują chodnik w miejscu prowizorki (50 opinii)
- 6 Odnaleziono ciało zaginionego nurka (136 opinii)
Plany drogowców w 2021 r. "Miliony w zamrażarce"
W przyszłym roku gdańscy drogowcy na budowę i remont dróg będą mieli do dyspozycji o ponad 30 mln zł mniej, niż planowali przed pandemią koronawirusa. Urzędnicy zakładają jednak, że zamrożone środki powiększą wydatki na drogi w latach 2021-2023. W przyszłym roku czeka nas m.in. modernizacja kolejnych odcinków al. Hallera, ul. Łąkowej, Piastowskiej, Kielnieńskiej, a także budowa Nowej Olchowej i Nowej Opackiej.
Już teraz wiadomo, że budżet inwestycji miejskich w przyszłym roku będzie mniejszy o 70 mln zł. Prawie połowa z tych pieniędzy to środki pierwotnie przeznaczone na budowę i remonty dróg w mieście.
- Na chwilę obecną trudno do końca określić dokładnie wydatki, szczególnie na remonty. W bieżącym roku, jeszcze w kwietniu, gdy zaczęła się pandemia w Polsce i nieznana była jej skala oraz wpływ na miejski budżet, wstrzymana została część inwestycji i przesunięta na kolejne lata. Łącznie "zamrożonych" zostało 70 mln zł, w tym 31 mln zł na drogi. Plany zakładają, że "zamrożone" w tym roku środki powiększą kwotę wydatków w latach 2021-2023 - mówi Izabela Kozicka-Prus z Biura Prasowego UM w Gdańsku.
Już teraz jednak poznaliśmy wstępną listę nowych inwestycji i planowanych modernizacji istniejących dróg.
Urzędnicy chcą w przyszłym roku zrealizować kolejny etap przebudowy al. Hallera. Plany mają ambitne, bo na liście znalazły się aż cztery odcinki trasy łączącej Wrzeszcz z Brzeźnem: jeden w kierunku Brzeźna (między al. Płażyńskiego a Wczasy) oraz trzech w kierunku Wrzeszcza: odcinek od ul. Wczasy do al. Płażyńskiego, od al. M. Płażyńskiego do ul. Kościuszki oraz od ul. Kościuszki do Klinicznej (z wyłączeniem odcinków zmodernizowanych).
W planach jest też modernizacja ul. Łąkowej na odcinku od ul. Długie Ogrody do ul. Podwale Przedmiejskie, ul. Piastowskiej między ul. Subisława a ul. Chłopską i dwóch mocno wyeksploatowanych dróg na Olszynce: ul. Modrej i Łanowej. Drogowcy pojawią się też na starej ul. Słowackiego oraz na Osowej, gdzie planowana jest realizacja I etapu modernizacji Kielnieńskiej (Nowej Koziorożca).
Łącznie na te zadania miasto zamierza przeznaczyć w 2021 r. ok. 10 mln zł.
Ale to nie koniec. Ponad dwukrotnie więcej pieniędzy (ok. 23 mln zł) urzędnicy zaplanowali na budowę i przebudowę dróg lokalnych. Po czterech latach od pierwszych zapowiedzi ma wreszcie nastąpić budowa objazdu Bramy Nizinnej. Nową nawierzchnię zyska ul. Hoża na Stogach, a także Twarda, Połęże i Starowiślna. W przyszłym roku ma też powstać brakujący fragment ul. Piotrkowskiej do al. Adamowicza. Realizacji doczeka się też budowa Nowej Sadowej.
Miasto zapowiada też tzw. samodzielne zadania drogowe. To inwestycje finansowane przez inwestorów prywatnych. W ten sposób za kilka miesięcy ma się rozpocząć budowa Nowej Olchowej oraz budowa Nowej Opackiej.
W przyszłym roku miasto będzie też kontynuować i kończyć obecnie trwające budowy. Na tej liście znalazło się kilka zadań związanych z budową tras rowerowych: wzdłuż ulicy Nowatorów (od ul. Kartuskiej do ul. Budowlanych), wzdłuż al. Grunwaldzkiej między Bitwy Oliwskiej a Pomorską czy kontynuacja budowy trasy rowerowej od Świbna do granicy miasta wraz z łącznikiem do przystani w Błotniku.
W 2021 r. mają finiszować prace związane z przebudową wiaduktu Biskupia Górka. Ciężki sprzęt będzie pracować przy rozbudowie ul. Kartuskiej (od ul. Otomińskiej do skrzyżowania z ul. Nowatorów). Urzędnicy nie rezygnują też z budowy nowych linii tramwajowych. Trwają prace nad postępowaniem przetargowym budowy Nowej Warszawskiej.
Mają być też widoczne pierwsze efekty rewitalizacji Nowego Portu (przebudowa i modernizacja dróg i infrastruktury podziemnej ulic Góreckiego, Strajku Dokerów, Wilków Morskich), zapowiadana jest też przebudowa i rozbudowa dróg i infrastruktury podziemnej wraz z zagospodarowaniem terenu dla obszaru ulic: Przyokopowej, Polnej i Wierzbowej.
Na koniec dodajmy, że w przedstawionych planach nie są uwzględnione inwestycje realizowane przez Gdański Zarząd Dróg i Zieleni. Te poznamy pod koniec 2020 r.
Opinie (262) 10 zablokowanych
-
2020-09-29 19:10
Już na dniach kolejny artykuł z tej serii "Gdynia: 30mln na farbę mniej"
- 4 0
-
2020-09-29 20:45
Fragment ulicy Łąkowej, o którym mowa, to wstyd dla miasta.
Jak można mieć taką lichą drogę w pobliżu starówki?
- 3 2
-
2020-09-29 20:52
dlaczego milicja przestala pałowac kierowcow bez przyczyny skoro przynosilo to bardzo dobre efekty!?
- 3 0
-
2020-09-29 20:52
Brak Gospodarza w Mieście Gdańsku - dziurawe ulice i dziury w ulicach pamiętają PRL
- 3 0
-
2020-09-29 20:54
Gańsk tu się nic nierobi tu się nie buduje drogi i nie remontuje drogi
- 4 0
-
2020-09-29 20:55
Orunia ul Nowiny to dziura w dziurze załatana łatą w łacie i już nowa dziura
- 2 1
-
2020-09-29 20:57
A kiedy obiecana przez Panią Prezydent Nowa Świętokrzyska? Kiedy jakakolwiek inwestycja drogowa na południu? Kiedy rondo na Starogardzkiej, które miało powstać w 2019 roku?
- 2 1
-
2020-09-29 21:32
Dawajcie na rydwanach, będzie za darmo!!!!!!!!!!!!
- 4 2
-
2020-09-29 21:34
AStarogardzka
A co z ulicą Starogardzką i budową ronda Starogardzka-Niepołomicka
- 2 0
-
2020-09-29 22:03
Widziały gały, co brały
A Sadową to może deweloperzy i hotelarz. Dobrze wiedzieli, gdzie inwestują, a teraz cisną "zaprzyjaźnionych" w UM w Gdańsku.
- 4 1
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.