- 1 Auto wjechało w pieszych i w budynek (215 opinii)
- 2 Z dworca na Jasień 80 zł (225 opinii)
- 3 Rakieta Elona Muska nad Trójmiastem (91 opinii)
- 4 Idź na spacer śladem linii Gdynia - Kokoszki (49 opinii)
- 5 To była fabryka "kryształu" na płn. Polskę (182 opinie)
- 6 Parawaniarze już anektują plaże (225 opinii)
Plany gdańskich drogowców na 2020 rok
Niemal 32 miliony złotych w 2020 roku wyda Gdańsk na remonty dróg i ulic w ramach programu modernizacji. Sprawdziliśmy, które trasy mają przejść lifting, gdzie szykuje się ich gruntowna przebudowa lub budowa oraz jakie inwestycje drogowe w tym roku mają zostać zakończone.
- Utworzone będzie przejście naziemne, zmodernizowany zostanie 250-metrowy odcinek Podwala. Oprócz wymiany nawierzchni, utworzone zostaną pasy dla rowerzystów i wyremontowane zostaną chodniki po obu stronach ulicy. Wykonawca przebuduje także torowisko i perony tramwajowe, by umożliwić dojście do przystanku Akademia Muzyczna. Przebudowa obejmie również zatoki autobusowe - przypomina Izabela Kozicka-Prus z gdańskiego magistratu. - Zadanie przewiduje także wykonanie kanalizacji deszczowej, instalacji sanitarnej i wodociągowej.
Planowane remonty i budowa dróg w 2020 roku w Gdańsku
To jednak nie wszystko. Sprawdziliśmy, jakie drogi mają zostać w tym roku zmodernizowane, które doczekają się przebudowy i gdzie powstaną nowe trasy.
Przypomnijmy: gdańscy urzędnicy uruchomili Program Modernizacji Ulic (PMU) na terenie Gdańska; dokument został opracowany przez ówczesny ZDiZ w Gdańsku (obecnie GZDiZ) w 2015 roku. W zależności od kategorii drogi, program realizowany jest poprzez dwa zadania:
- Budowę i przebudowę dróg lokalnych w różnych dzielnicach miasta, obejmujący drogi gminne (w tym roku miasto zamierza wydać na ten cel 21,9 mln zł).
W ramach tego zadania urzędnicy planują:
- budowę objazdu Bramy Nizinnej;
- modernizację ul. Hożej (we współpracy z GIWK sp. z o.o.) - na odcinku od ul. Stryjewskiego do Tamka (ciąg drogi publicznej);
- budowę ulicy Nowa Sadowa (art. 16 ustawa o drogach publicznych);
- modernizację ul. Twardej (we współpracy z GIWK sp. z o.o.);
- modernizację ul. Tama Pędzichowska;
- modernizację ul. Połęże;
- modernizację ul Starowiślnej;
- budowę ul. Królowej Jadwigi (odcinek od istniejącej nawierzchni do ok 5 m za łukiem wyokrąglającym projektowany zjazd na teren inwestycji firmy CUARTO Invest sp. z o.o.);
- budowę ul. Nowej Sudeckiej;
- przebudowę skrzyżowania ul. Traugutta i Sobieskiego;
- przebudowę ul. Flory;
- przebudowę ul. Stężyckiej (we współpracy z GIWK);
- przebudowę ul. Niedziałkowskiego, ul. Komandorskiej, ul. Sopockiej (zadanie realizowane przez GZDiZ).
- Na modernizację nawierzchni dróg na terenie Gdańska, obejmującej drogi powiatowe, wojewódzkie i krajowe w 2020 roku przeznaczonych ma zostać 10 mln zł.
W ramach tego zadania urzędnicy planują:
- modernizację al. Grunwaldzkiej na odcinku od nr 305 do nr 345 (jezdnia w kierunku centrum Sopotu);
- modernizację ul. Chłopskiej od ul. Piastowskiej do ul. Obrońców Wybrzeża (jezdnia w kierunku centrum Gdańska);
- modernizację ul. Hallera: odcinek od ul. Okrzei do ul. Mickiewicza (z wyłączeniem zmodernizowanego odcinka ulicy w obrębie skrzyżowania z ul. Reja) - jezdnia w kierunku Brzeźna oraz odcinek od ul. Mickiewicza do ul. Kościuszki - jezdnia w kierunku Brzeźna);
- modernizację ulic: Modrej i Łanowej (we współpracy z GIWK sp. z o.o.);
- modernizację ul. Słowackiego (we współpracy z GIWK sp. z o.o.) - w starym śladzie na odcinku od ul. Chrzanowskiego do ul. Trawki;
- budowę ul. Łąkowej (art. 16 ustawa o drogach publicznych we współpracy z PB. Kokoszki) - na odcinku od Podwala Przedmiejskiego do ul. Długie Ogrody;
- utworzenie ronda przy ul. Starogardzka-Czerska-Niepołomicka.
Na obu zadaniach miasto planuje wykonać prace za 31 mln 900 tys. zł.
Drogi i chodniki do remontu i utwardzenia
Niezależnie od tego, Gdański Zarząd Dróg i Zieleni zamierza przeznaczyć 11 mln złotych na:
Remont nawierzchni bitumicznych jezdni na ulicach:
- Myśliwskiej (na odcinku od ul. Bulońskiej do ul. Powstania Listopadowego)
- Głuchej (na odcinku od bud. nr 9 do ul. Przy Torze)
- Wyzwolenia (na wysokości budynku nr 51)
- Galaktycznej (na odcinku od ul. Kielnieńskiej do posesji nr 31)
- Schuberta (w sąsiedztwie posesji nr 20)
Utwardzenie nawierzchni gruntowych jezdni na ulicach:
Doroszewskiego, Szynszylowej, Dolne Młyny, Hallera (w rejonie pętli tramwajowej - utwardzenie pobocza jezdni w celu przystosowania do parkowania pojazdów), Grzybowej, Wita Stwosza (w rejonie przystanku PKM Strzyża - utwardzenie pobocza jezdni w celu przystosowania do parkowania pojazdów), Begoniowej, Czereśniowej, Otomińskiej (dojazd do posesji nr 45), Parterowej, Posejdona, Jowisza, Saneczkarskiej, Herosa, Karsińskiej, Cmentarnej, Wdzydzkiej, Bysewskiej, Miechucińskiej, Internetowej, Barniewickiej, Izydy, Zagony i Grunwaldzkiej(dojazd do posesji nr 533A).
Budowę nowych chodników na ulicach:
- Rybińskiego
- Sobieskiego (na odcinku od ul. Smoluchowskiego do ul. Sobieskiego)
- Nadwiślańskiej (na brakującym odcinku pomiędzy ul. Słowików a ul. Czajki)
- Kielnieńskiej (na odcinku od posesji nr 171 do przystanku komunikacji miejskiej)
- Reja na odcinku od Zespołu Szkół Elektrycznych do Instytutu Energetyki)
- Rzeźnickiej (w śladzie ścieżki przy budynku nr 2A)
- Gryglewskiego (na odcinku pomiędzy budynkami Abrahama 23-24)
- Kielnieńskiej (na skrzyżowaniu z ul. Sołdka) - budowa wyniesionego przejścia dla pieszych
Remont istniejących chodników na ulicach:
- Węsierskiej
- Głuchej (na odcinku od bud. nr 9 do ul. Przy Torze)
- Ptasiej
- Wołkowyskiej (na połączeniu ul. Myśliwskiej z osiedlem Królewskie Wzgórze)
- Lecha
- Hożej (wykonanie podjazdów na skwer)
- Tysiąclecia (na odcinku od ul. Piastowskiej do bud. nr 26)
Remonty dróg - które mają pierwszeństwo?
Co ważne: przy typowaniu kolejności remontów ulic decyduje ich znaczenie komunikacyjne, stan techniczny nawierzchni, zapewnienie dostępności do środków komunikacji miejskiej, a nawet zaangażowanie lokalnej społeczności w realizacje zadania czy współfinansowanie inwestycji ze środków rad dzielnic.
Miejsca
Opinie (269) 7 zablokowanych
-
2020-01-16 17:55
drogi
Mnóstwo szczekania na miasto w temacie dróg w Łostowicach Kowalach . Przecież tam gdzie wszystkie Hokejowe ,Niepołomnickie to były tereny prywatne wykupowane przez deweloperów zgłoście się do nich niech budują nowe drogi , chodniki ,ścieżki rowerowe.
- 3 11
-
2020-01-16 17:43
GIWK to ciekawa spółka... (1)
... niby podmiot ze ściśle określonymi zadaniami służebnymi dla miasta (infrastruktura wod-kan i jej utrzymanie), a tu okazuje się że buduje drogi, remontuje kamienice i co rusz a to fontannę ufunduje, a to w inny sposób dzieli się z miastem swoim zyskiem.
Kreatywna księgowość, inżynieria finansowa "made in Gdańsk"?
Czy ja czegoś nie rozumiem?- 10 2
-
2020-01-16 17:46
Pisofcy zazwyczaj za wiele nie rozumieją
Musi im kacper wyjaśniać
- 4 4
-
2020-01-16 16:47
Trochę za mało w tych planach jest ścieżek rowerowych, ale dobrze że przynajmniej powstaną te naziemne przejścia przy locie i dworcu.
- 2 8
-
2020-01-16 07:19
a nie lepiej zakazac jazdy prywatnym samochodem po miescie? (9)
samochody: generują smród, generują hałas, powodują wypadki na masową skale, paraliżują miasto każdego dnia, utrudniają poruszanie się innym, zajmują ponad 80%publicznej przestrzeni, są głównymi beneficjentami budzetu miejskiego, a żadnych podatków dodatkowych kierowcy nie płacą. Niszczą chodniki, zieleń i wieczne mają tylko rozszczenia. Ciągle im mało i mało...
Zlikwidować, zostawić tylko służby, zaopatrzenie, niepełnosprawnych i carsharing. Ile to środków i przestrzeni można by zaoszczedzić...- 17 41
-
2020-01-16 16:37
Zakazać wychodzenia z domów
Chodników też nie trzeba będzie naprawiać. Niszczejące miasto bez gospodarza od wielu, wielu lat.
- 3 0
-
2020-01-16 15:22
Znowu ten komuch z 'razem' dał głos
A nie lepiej tak zakazać jazdy prywatnym rowerkiem po mieście?
- 5 0
-
2020-01-16 14:03
30 milionów na drogi (1)
a prawie 4 miliardy budżetu. Główny beneficjent ?
- 5 0
-
2020-01-16 15:22
Brawo, 5zł wpadło. Problem tylko w tym, że budżet jest jawny i każdy może go znaleźć w BIP.
Dział "transport" 943,944,921pln
Co ciekawe, pieniędzy za "reformę" oświaty, które dokłada Gdańsk jest prawie miliard...- 0 3
-
2020-01-16 09:57
Niestety cechą Homo Sapiens jest lenistwo (1)
50 lat temu samochodów było 100 razy mniej i jakoś wszyscy dawali radę - SKM-ką lub tramwajami do pracy, ewentualnie rowerem, dzieci na piechotę do szkoły.
- 3 4
-
2020-01-16 14:06
50 lat temu to był tramwaj na Orunię
- 1 0
-
2020-01-16 13:39
po prostu podnosić opłaty za parkowanie w centrum i egzekwować kary za nielegalne parkowanie
w pewnej perspektywie również wprowadzić opłaty za wjazd do śródmieścia, wzorem wielu miast poważnie traktujących zasady zrównoważonego rozwoju (skądinąd zapisane w naszej konstytucji).
Radykalne cele ale umiarkowane, konsekwentnie realizowane programy mogą wiele pomóc. Warto iść śladami Kopenhagi: stopniowe poszerzanie stref miasta wolnych od (szybko) jeżdżących i parkujących samochodów. To wszystko jest już zapisane w planie zrównoważonej mobilności Gdańska, szkoda, że mało zdecydowania i konsekwencji we wdrażaniu.- 1 6
-
2020-01-16 08:12
(1)
Jestem zaopatrzeniem - zaopatruję moją firmę, siebie, moje mieszkanie. Jak wyobrażasz sobie robić zakupy na cały tydzień? Albo robienie remontu.
- 8 4
-
2020-01-16 08:45
no taa teraz to i do spania to pewnie i samochod jest potrzebny ;)
co za czasy- 2 7
-
2020-01-16 16:27
studzienek prawidłowo nie potrafią obsadzić od ............... lat
- 9 0
-
2020-01-16 16:14
Hokejowa/podleckiego/niepolomicka
Dlaczego nie uwzględniono połączenia hokejowej i podleckiego z niepolomicka? To główny łącznik w tej części miasta który został zablokowany przez szlaban na hokejowej
- 9 1
-
2020-01-16 16:04
Niedziałkowskiego...
mhmmm.... że niby przebudowa? Raczej hipotetycznie czy być może jak kto woli, że dokończą remont, który już poprawiali
Poczekamy, zobaczymy.... Raczej wątpię- 2 3
-
2020-01-16 15:57
Plany budowy dróg
powtarzam: plany budowy dróg. Co się stało się na Kokoszkach? Co się stało się?
- 3 3
-
2020-01-16 15:31
Rzeczypospolitej i Kielnieńska!
- 4 3
-
2020-01-16 15:30
A Budowlanych?
Co z przebudową ulicy Budowlanych?!
- 8 1
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.