• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Pomysły rad dzielnic: Śródmieście Gdyni

Michał Sielski
20 maja 2020 (artykuł sprzed 4 lat) 
W najbliższych latach Śródmieście Gdyni czekają spore zmiany. W najbliższych latach Śródmieście Gdyni czekają spore zmiany.

Zaczynamy cykl opisujący plany rad dzielnic działających w Trójmieście. Dziś o pomysłach inwestycyjnych gdyńskiej Rady Dzielnicy Śródmieście. Ich realizacja zależy od możliwości finansowych miasta, ale społecznicy działający na rzecz swoich małych ojczyzn mają wiele ciekawych pomysłów. W przyszłym tygodniu opiszemy plany radnych Orłowa.



Czy wiesz o tym, jakie plany ma twoja rada dzielnicy?

Rady dzielnic to jednostki pomocnicze miasta, które mają wspierać Radę Miasta w realizacji oddolnych działań. Dzielnicowi radni mają lepszy kontakt z mieszkańcami, pracują społecznie i najczęściej doskonale znają swoją okolicę. Dzięki temu wiedzą co w niej zmienić i mogą to podpowiedzieć władzom miasta.

W Gdyni rady przekazały już prezydentowi propozycje wszystkich inwestycji, planowanych na najbliższe lata. Dziś przedstawiamy pomysły Rady Dzielnicy Śródmieście. Nie wszystkie zostaną zrealizowane, ale część - jak choćby słupki uniemożliwiające nielegalne parkowanie - już teraz są realizowane przez gdyński Zarząd Dróg i Zieleni. To plany inwestycji na najbliższe cztery lata.

Jakie zmiany zajdą w centrum Gdyni?



Rada dzielnicy ma aż kilkanaście pomysłów na najbliższe lata.

Przedstawiamy wszystkie, z krótkim opisem:

  1. Stworzenie parku kieszonkowego przy ul. 3 Maja, pomiędzy ul. Starowiejską a ul. Jana z Kolna. Zasadzone tam będą nowe drzewa, pojawią się ławki, latarnie i kamery monitoringu miejskiego.
  2. Stworzenie parku kieszonkowego na rogu ul. Abrahama i ul. Kilińskiego. Tam planowane jest również stworzenie niewielkiego placu zabaw np. z linami do wspinania.
  3. Stworzenie skweru z zielenią po zachodniej stronie ul. 3 MajaMapka, na wysokości Domu Rzemiosła. W miejscu trzech miejsc parkingowych staną kwietnik i rabaty.
  4. Zmiany na ul. BatoregoMapka:
    wykonanie żywopłotu od ul. 3 Maja do ul. Jastaka, nasadzenia trzech drzew (kosztem trzech miejsc postojowych) na odcinku od ul. 3 Maja do ul. Jastaka, postawienie donic wzdłuż krawężnika w północnym odcinku ul. Jastaka.
  5. Posadzenie drzew przy ul. Wójta RadtkegoMapka, ul. Abrahama, al. Piłsudskiego, ul. 10 Lutego i ul. Portowej.
  6. Postawienie latarni na ul. Zygmunta AugustaMapka na wysokości skrzyżowania z ul. 10 Lutego.
  7. Remont chodnika po zachodniej stronie Władysława IV od ul. Wójta Radtkego do ul. Jana z Kolna na wysokości Urzędu Skarbowego.
  8. Utworzenie przejść dla pieszych na skrzyżowaniach ulic 3 Maja/Armii Krajowej; Armii Krajowej/ks. Jastaka; Władysława IV/Armii Krajowej (przy przystanku).
  9. Zabezpieczenie wjazdów na chodniki i przejścia: przez przejścia dla pieszych na Plac KaszubskiMapka, przy ul. Armii Krajowej i parkingu przy ul. Zawiszy Czarnego, ul. 10 Lutego na odcinku pomiędzy ul. Abrahama a ul. Świętojańską, przy ul. Żołnierzy I Armii Wojska Polskiego 3, ul. Kilińskiego oraz ul. Żwirki i Wigury po obu stronach.
  10. Likwidacja zatoczek parkingowych: przy ul. Zygmunta AugustaMapka na wysokości Urzędu Pocztowego nr 1 i poszerzenie chodnika; na ul. Batorego na wysokości nr 7 i 9 oraz poszerzenie chodnika.
  11. Wyznaczenia strefy zamieszkania na ul. Mściwoja i ul. ZgodaMapka.
  12. Zaznaczenie linii brzegu morskiego sprzed 1931 roku na Molo PołudniowymMapka. Miałyby być to litery z metalu wtopione w płaszczyznę chodnika, przypominające czasy, gdy jeszcze nawet nie planowano Mola Południowego.


Za pomoc w przygotowaniu artykułu bardzo dziękuję Jędrzejowi Szerle, wiceprzewodniczącemu Rady Dzielnicy Śródmieście.

Opinie (128) 6 zablokowanych

  • Posadzenie drzew, parki kieszonkowe

    A wielkie drzewa przy Armii Krajowej wycięte bo deweloperowi nie pasowały, to samo przy nowej budowie przy Kieleckiej. Wsadźcie sobie swoje parki kieszonkowe wiecie gdzie.

    • 11 3

  • Co z ulicą sienkiewicza w gdyni?

    Ulica Sienkiewicza nie może być dwukierunkowa. to jest chyba jasne i nie podlega żadnej dyskusji z tego powodu, ponieważ strona od budynków jest blokowana przez parkujące tam samochody. Kierowcy jadący z z Pl. Grunwaldzkiego do góry niejednokrotnie muszą się cofać, aby ustąpić pierwszeństwa kierowcom jadącym w kierunku odwrotnym. najlepszym rozwiązaniem jest zrobienie tej ulicy jednokierunkową- z dołu do góry.

    • 4 5

  • Czym dojeżdża UM

    A Szczurek i reszta prominentnych urzędasów czym dojeżdża do pracy w UM - rowerem, hulajnogą, trolejbusem ...
    Zamykacie śródmieście dla gdynian z dzielnic, a wyciągacie łapy po nasze podatki.

    • 12 3

  • W Gdańsku sytuacja jest prosta

    BRG działa pod dyktando deweloperów. W sumie taniej byłoby zlikwidować tą jednostkę i rozmawiać bezpośrednio z ludźmi decyzyjnymi.

    • 7 0

  • Mają ludzie problemy

    Ja jestem za dołożeniem beczek z benzyną i skrzynek z narzędziami. Sporo można kupić w lombardach. Kiedy wybory do rad dzielnic? Może się w końcu zapisze tylko jeszcze nie wiem z jakiej dzielni

    • 3 0

  • Parking

    Szaleństwo! Co wy robicie? W XXI wieku robić z nowoczesnego miasta wiochę!
    Przed wojną projektowano szerokie przejezdne arterie a dziś się je zwęża u likwiduje się miejsca parkingowe.Proponuję
    likwdować domy a zakładac jaskinie i osiedlać w nich tych urbanistów

    • 6 0

  • Zielona strefa na 3 Maja między ul. Starowiejską a Jana z Kolna w życiu tam nic nie powstanie. Mżonka, tam jest WC między drzewami mocz leje się na okrągło, klocki zostawione przez psy i bezdomnych latem smród i muchy to jest centrum Gdyni od lat.

    • 4 0

  • (1)

    Ja to mam wrażenie ,że w Gdyni na stołkach pracujący to są głównie przyjezdni z okolicznych wioch , którzy na siłę od kilku lat z miasta chcą zrobić miasteczko lub właśnie jakaś wieś . Z drogą z piasku najlepiej tempo 30 itd. Ludzie jak się mieszka w mieście ścisłej w centrum to trzeba się liczyć z tym ,że jest to centrum a nie robić na siłę z tego Chwarzno czy Wiczlino. Za 15 lat będziecie znów wszystko zmieniać bo zobaczycie ,że połowa się nie sprawdza . Chyba ,że chcecie by tylko mieszkańcy centrum tam jedli , robili zakupy ,chodzili na plażę . No to okey ! Jak można zachęcać do komunikacji w obecnych czasach to raz a dwa jeszcze przy takiej jakości komunikacji. W Gdańsku już sobie odpuścili namawianie bo dobrze wiedzą ,że się nikt nie przesiądzie gdy ta codziennie ma opóźnienia.
    Czy wy wyobrażacie sobie co by się stało jakby nagle połowa kierowców przesiadła się do komunikacji ? Kierowca nawet by nie ruszył bo by tyle ludzi było. Weźcie dajcie żyć ludziom normalnie i wygodnie , ludzie pracują po 200,300 godzin w miesiącu mają rodziny i jeszcze na rowerach mają tylko jeździć dobrze się czujecie? Dzisiaj liczy się czas a nikt nie będzie tracił go na komunikację skoro autem jest 5 razy szybciej.
    Z chęcią zamienię się z kimś na tydzień jak funkcjonuje ja zobaczymy czy będziecie komunikacja jeździć

    • 7 0

    • Odnoszę takie samo wrażenie.

      Tego nie było 20-30 lat temu. Tak durnej ekipy rządzącej miastem nie mieliśmy od czasu Cegielskiej. Po jej śmierci skończyła się "moja" Gdynia. Problem powstał, gdy słoje z podolsztyńskich i innych wsi zaczęli się tu zjeżdżać i osiedlać. Załapali się do pracy w UM i wywracają miasto do góry nogami.

      • 1 0

  • Dajcie ludziom prace !!!

    Wezcie zaproscie 2-3 duze firmy co na obrzezach postawia porzadna montazownei na 200-400 osob i zobaczycie ze nie trzeba dotacji itp....

    • 2 0

  • Gdynia- obecnie ani to wioska rybacka, ani miasto turystyczne, ani przemysłowe, ani żadne.

    • 5 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane