• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Płatne miejsca postojowe na stacji paliw

Maciej Korolczuk
7 grudnia 2019 (artykuł sprzed 4 lat) 
O tym, że parking jest płatny, informuje duża tablica stojąca na wjeździe od ul. Kołobrzeskiej. Podobne znaki stoją też w kilku miejscach wzdłuż parkingu. O tym, że parking jest płatny, informuje duża tablica stojąca na wjeździe od ul. Kołobrzeskiej. Podobne znaki stoją też w kilku miejscach wzdłuż parkingu.

Na początku grudnia miejsca postojowe na stacji paliw Lotosu przy ul. Kołobrzeskiej stały się płatne. To reakcja właścicieli na kierowców okolicznych biur i klientów centrum handlowego, którzy zajmowali miejsca przeznaczone dla klientów stacji. Teraz za parkowanie trzeba płacić, doba postoju kosztuje 25 zł.



Decyzja o wprowadzeniu opłat na stacji paliw:

Regulamin niestrzeżonego i płatnego parkingu na stacji paliw Lotosu przy Kołobrzeskiej w Gdańsku. Regulamin niestrzeżonego i płatnego parkingu na stacji paliw Lotosu przy Kołobrzeskiej w Gdańsku.
Parking na stacji Lotosu przy ul. Kołobrzeskiej stał się płatny z początkiem grudnia. Wprowadzenie opłat poprzedziła akcja informacyjna, a same znaki z widocznym regulaminem pojawiły się na stacji już w połowie listopada. To pierwsza stacja Lotosu w Trójmieście, na której funkcjonuje takie rozwiązanie.

Powodem wprowadzenia opłat były powtarzające się sygnały od klientów stacji narzekających na brak wolnych miejsc postojowych. Te mieli zajmować klienci znajdującej się tuż obok galerii handlowej, hipermarketu i pracownicy okolicznych firm.

- Wprowadzone 1 grudnia na stacji przy ul. Kołobrzeskiej rozwiązanie to odpowiedź na realne potrzeby naszych klientów - zapewnia Adam Kasprzyk, rzecznik prasowy grupy Lotos. - Od dłuższego czasu docierały do nas sygnały od kierowców, którzy chcąc skorzystać z naszej oferty gastronomicznej, nie mogli znaleźć wolnego miejsca parkingowego w okolicy stacji. Stanowiska te były zajmowane przez klientów sąsiadującego ze stacją centrum handlowego oraz pracowników okolicznych biur.
Z opłat za parkowanie wyłączeni są klienci stacji, bowiem zakupy umożliwiają im do 30 min. bezpłatnego parkingu. Pozostali muszą płacić. Doba postoju kosztuje 25 zł, a abonament miesięczny - 250 zł. Opłata za zagubiony bilet także wynosi 250 zł.

- Warto też dodać, czemu nie wprowadzono taryfy godzinnej, a wyłącznie dobową i miesięczną - nie zależy nam bowiem na rozwijaniu tej działalności, zatrudnianiu dodatkowych osób itd. Naszym celem jest wyjście naprzeciw potrzebom naszych klientów, udostępnienie im tych miejsc oraz zmotywowanie pozostałych kierowców, będących m.in. klientami centrum handlowego, do korzystania np. z bezpłatnego parkingu zlokalizowanego w podziemiach centrum handlowego - dodaje Kasprzyk.

Pierwsi kierowcy zaskoczeni



O tym, że parking przy stacji paliw stał się płatny poinformował nas jeden z czytelników. Pan Paweł kilka dni temu zaparkował tam swoje auto i na ok. kwadrans oddalił się od samochodu. Widząc nowe znaki i cennik uznał jednak, że opłaty dotyczą postoju długoterminowego. Gdy po kilku minutach wrócił do samochodu, czekała go przykra niespodzianka: wezwanie do zapłaty z dopiskiem, że jeśli płatność nie zostanie uregulowana, sprawa zostanie zgłoszona na policję.

- W momencie parkowania samochodu w odległości paru kroków znajdował się pracownik stacji. Ani słowem nie poinformował mnie, że parkowanie, nawet krótkotrwałe, jest płatne. Po powrocie do samochodu poszedłem na stację, gdzie spotkałem kierownika. Od niego dowiedziałem się, że od początku grudnia parking jest płatny. Na moje uwagi, że mogłem zostać poinformowany o tym fakcie przez pracownika stacji, który bacznie mnie obserwował w momencie parkowania, usłyszałem, że "parking jest płatny, regulamin jest widoczny, a ja zbagatelizowałem regulamin parkingu".

Miejsca

  • LOTOS Gdańsk, Kołobrzeska 41A

Opinie (448) ponad 10 zablokowanych

  • Trójmiasto to nie jest wioska, żeby po niej jeździć samochodem (4)

    Samochody to oczywiście doskonały środek transportu jak ktoś mieszka w jakiejś niewielkiej wiosce, z dala od linii kolejowych czy głównych dróg.
    To oczywiście trudno od kogoś takiego oczekiwać żeby chodził kilkanaście kilometrów piechotą, albo jeździł zimą rowerem.

    Natomiast w warunkach metropolii jeżdżenie po niej samochodem to trochę przysłowiowa wystająca słoma z butów.
    Ludzie muszą wiedzieć że sprowadzając się do miasta trzeba wiejskie przyzwyczajenia zostawić w rodzinnych stronach.

    Ludzie z miasta nie trzymają krowy na balkonie żeby się napić mleka - chodzimy do sklepu po mleku.
    Nie organizują świniobicia żeby mieć co jeść - chodzimy do restauracji.
    I również nie jeżdżą samochodem - mamy od tego komunikację miejską.

    • 5 15

    • No żesz.... mocne.

      • 1 1

    • Kilka razy w roku jezdze komunikacja miejska zeby sobie przypomniec dlaczego mam samochod. Ostatnio bylo to kilka mcy temu. Wracalem z dzieckiem tramwajem z Gdanska na Zabianke. Tramwaj popsul sie pod Opera a reszta jechala tylko do zajezdni bo cos tam dalej jeszcze sie popsulo. Na szczescie w poblizu znalazlem traficara. Podroz trwala 1,5 godziny i kosztowala znacznie wiecej niz powinna. Samochodem o tej porze dnia co wtedy zajeloby to jakies 20 min spokojnej jazdy.

      • 2 0

    • ja nie chodze po mleku

      • 1 0

    • wnioskując z twoich wypocin

      wszystkie metropolie światowe pozbawione są samochodów. A to czy trzymają krowy czy inwentarz w mieście zależy od organizacji miasta i kraju. Jeżeli będzie bieda to i to się w Gdańsku pojawi.

      • 1 0

  • Kierowca jest zobowiązany zapoznać się z oznakowaniem.

    • 3 3

  • Krótkie pytanie (2)

    Czy jak mnie przyciśnie podczas jazdy i zjadę na tą stację skorzystać z toalety to już jestem klientem stacji czy nie?
    Jak mocno przyciśnie to nawet nie będę myślał o bilecie, chyba że będzie mi potrzebny do dwójki.

    • 3 0

    • Ale głupi jestes

      • 0 0

    • nos papmersy, jest taki rozmiar :)

      • 0 0

  • Kolejny idota...

    Nie Klient stacji, to płać łosiu.

    • 1 3

  • Będę omijał z daleka

    • 1 2

  • Przez takich i**otow (1)

    Świat staje się lepszy
    Gratulacje.

    • 1 1

    • Może nie lepszy, ale śmieszniejszy na pewno.

      • 0 0

  • Moim zdaniem

    Mamy kapitalizm i jest to teren prywatny wybudowany w celu zarabiania pieniędzy w ten czy w inny sposób i jest to indywidualna sprawa w jaki zarabia ,jego własność jego sprawa

    • 3 1

  • Obok auchan jest budowany wielopietrowy parking..

    • 2 1

  • Miasto niech zabudowuje wiecej terenu, wszędzie wieżowce, biurowce a parkingów jak na lekarstwo a stawianie takie regulaminu przy jakim wjeździe to jest dopiero głupi pomysł.

    • 2 4

  • Jakby było wystarczająco dużo parkingów dla wszystkich, to dopiero byłby dramat. Plujcie, ale dwa pokolenie lub dwa nawet Polacy zrozumieją.

    • 0 3

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane