• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Pływające autobusy nową atrakcją Gdańska?

Maciej Korolczuk
7 listopada 2020 (artykuł sprzed 3 lat) 

To mogłaby być nowa atrakcja turystyczna Gdańska i inna od dotychczasowych perspektywa zwiedzania miasta - zarówno od strony wody, jak i lądu. Jeden z naszych czytelników zaproponował, by po wodach Motławy i Zatoki, na wzór holenderskiego Rotterdamu, kursował amfibus zwany też splashbusem, a więc połączenie autobusu turystycznego i amfibii. ZTM do pomysłu odniósł się z optymizmem.



Pływające autobusy w Gdańsku to:

Pojazd zwany amfibusem lub splashbusem to atrakcja turystyczna od lat z powodzeniem funkcjonująca w Holandii. Tego rodzaju pojazdy łączące funkcje autobusu i statku turystycznego kursują w Amsterdamie i Rotterdamie, a więc miastach oplecionych - podobnie jak Gdańsk - kanałami w centrum miasta. Jeszcze przed pandemią koronawirusa bilety w cenie 20-30 euro rozchodziły się jak ciepłe bułki.

Z inicjatywą, by podobną atrakcję rozważyły także władze Gdańska, wyszedł jeden z naszych czytelników. Pan Karol na co dzień mieszka w Amsterdamie, ale jest związany z Trójmiastem. Jego zdaniem splashbus okazałby się w Trójmieście prawdziwym hitem.

Bilet na taką atrakcję kosztuje 20-30 euro. Bilet na taką atrakcję kosztuje 20-30 euro.
- Z jednej strony mamy kanały, z drugiej zatokę, z trzeciej Śródmieście Gdańska czy Gdyni, które leży blisko wody, co sprzyja zwiedzaniu miasta zarówno z perspektywy autobusu, jak i wody. Amfibus łączy obie te atrakcje i sprawia, że przejażdżka pływającym autobusem na długo zapada w pamięci - mówi pan Karol.
Jako potencjalne miejsce wodowania pływającego autobusu nasz czytelnik wskazuje pochyłe nabrzeże przy Stoczni CesarskiejMapka. Splashbusy mogłyby kursować po wodach Motławy i kanałem dopływać do Westerplatte i Falochronu Zachodniego. Przy sprzyjającej pogodzie i spokojnych wodach na zatoce autobus mógłby też kursować w kierunku Sopotu i Gdyni.

Pływające autobusy są atrakcją turystyczną w Amsterdamie i Rotterdamie. Pływające autobusy są atrakcją turystyczną w Amsterdamie i Rotterdamie.

Miasto: jesteśmy za, ale potrzebny inwestor



Co o pomyśle naszego czytelnika myślą przedstawiciele miasta? Prośbę o komentarz wysłaliśmy do Zarządu Transportu Miejskiego w Gdańsku, odpowiadającego za funkcjonowanie w mieście tramwajów wodnych.

- Tego rodzaju amfibus, jako komercyjna usługa turystyczna, mógłby funkcjonować również i w Gdańsku - przyznaje Sebastian Zomkowski, dyrektor ZTM. - Gdańsk jest miastem turystycznym, m.in. ze względu na swoją fantastyczną lokalizację nad wodą i jest otwarte na rozwój takiej formy przedsiębiorczości, szczególnie związanej z przewozami drogą wodną. Zarząd Transportu Miejskiego jest odpowiedzialny za zapewnienie sprawnej i wydajnej komunikacji publicznej. Usługa przejażdżki amfibusem pełniłaby raczej funkcję atrakcji turystycznej i jako taka powinna być udostępniana przez pomioty specjalizujące się w tego typu działalności. Naszym zdaniem z pewnością znajdzie się podmiot komercyjny, który - o ile nie wystąpią żadne przeszkody natury formalno-prawnej, bądź technicznej - byłby zainteresowany włączeniem takiej usługi do swojego programu.
Pomysł naszego czytelnika wydaje się o tyle atrakcyjny, że mógłby przyczynić się do "odbicia" branży turystycznej po zapaści spowodowanej pandemią koronawirusa.

Opinie (331) ponad 10 zablokowanych

  • a

    A zieloni, i ci od wolności, wojny i czystości wszystkiego to gdzie ?

    • 1 0

  • Przecież są tramwaje wodne więc po co komu takie dziwo.

    • 1 0

  • Na razie mamy pływające g*wno z Warszawy (1)

    A Dulkiewicz zamiast rządzić miastem rozkleja plakaty z błyskawicą. Kiedy wreszcie ta chora psychicznie baba odejdzie ze swoim kolejnym korkowcem Alankiem.

    • 4 2

    • chłopie ziejesz nienawiścią, może tobie przydałaby się terapia? Pomyśl o tym! Pozdro!

      • 1 0

  • Nie lubię Rotterdamu

    • 0 0

  • W naszych realiach fekaliobus

    Producent dla Polski gwarancje ograniczyłby do miesiąca. Poruszanie sie w tym szambie też dla podróżnych byłoby wątpliwą przyjemnością.

    • 0 0

  • (40)

    Splashbus....a po polsku?Amfibia turystyczna?Sam pomysł fajny tylko żeby ceny przełożyli na polskie zarobki. A więc nie 20-30 euro a 10-15zł.Wtedy ma to sens moi drodzy i kochani.Inna sprawa to porównanie kanałów Amsterdamu i Gdańska....to przepaść...Tam czysto,wiele śluz i drożek wokół poprzeplatanych alejkami i klombami zadbanych roślin...stan czystości Motławy woła o pomstę do nieba,wszędzie śmiecie, plastikowe butelki a i zamulenie rzecz jasna niebotyczne....najpierw trzeba by to wszystko dobrze posprzątać.

    • 198 72

    • Mig

      A nawet zwłoki wyławiają

      • 0 0

    • (6)

      A jakby zamiast tych autobusów zrobić pływające rydwany ? To byłby hit na skale światową!!! Jakie zyski by z tego biznesu spływały! A Inwestycje można byłoby sfinansować sprzedając mieszkania po byłym prezydencie. Może nawet Ola by się dorzuciła?

      • 23 7

      • Sprzedaj makulaturę wyborczą Sasina, albo maseczki bez atestu od kolegi narciarza i respiratory widmo od handlarza bronią. (5)

        • 13 15

        • (4)

          Dobra,dobra,lepiej zbieraj te kartony z bluzgami dla Dulkiewicz.

          • 12 6

          • A co? Brakuje wam do budowy państwa z kartonu? (3)

            • 11 6

            • (2)

              POwcom się już to państwo z kartonu prawie udało.

              • 10 5

              • POwcom prawie, PiSowi udało się skutecznie. (1)

                • 8 6

              • Borysław Budka wszystko naprawi.

                • 1 0

    • (7)

      Przeczytaj artykuł to się dowiesz, a nie komentarz by tylko zabłysnąć

      • 12 15

      • (6)

        Miasto nie ogarnia zwykłej komunikacji miejskie, brak kierowców, a co dopiero wodne autobusy. I kto to będzie serwisował? Znając zamiłowanie rodzimych serwisantów do improwizacji i prowizorki, to pasażerowie będą musieli podróżować w kamizelkach ratunkowych i aparatach tlenowych. Można by to połączyć razem ze zwiedzaniem miasta od strony dna. A jeśli miałby to prowadzić prywatny inwestor, to co miastu do tego i po co wypowiedzi ZTM? Działalność na zasadzie podróży balonem, dwupłatowcem, statkiem wycieczkowym, czy coś podobnego.

        • 18 5

        • (5)

          Od strony dna, dobre :)

          Swoja droga, kierowca musialby posiadać patent co najmniej sternika motorowodnego, więc już widzę jak znajdują chętnych. Nie ma ich do prowadzenia autobusów z kat. D to jeszcze za te same pieniądze będą wymagali by kierowcy mieli dodatkowe uprawnienia...

          • 10 1

          • To ma sens. (3)

            Tyle tylko ze zgadzam się iz kanały są zanieczyszczone. Najlepszym byłoby puszczenie czegos takiego wzdłuz brzegów plaży Gdańsk-Sopot-Gdynia. Klify od strony morza fajnie oglądać a i plazowicze mieliby w miarę blisko zmieniajace się widoki.

            • 1 0

            • Nonsens

              Taki pojazd nadaje się tylko do wód spokojnych, bez fal. Płynąc wzdłuż wybrzeża morskiego mógłby nawet zatonąć.

              • 1 0

            • (1)

              Kiedyś były wodoloty, dziś zwane tramwajami wodnymi, więc po co to dublować. Te tramwaje i tak dziś stoją, ze względu na koszty.

              • 3 0

              • Taki pojazd nie nadaje się do płynięcia wodami zatoki, fale przewróciłyby go w mgnieniu oka.

                • 1 0

          • Nie da się, nie można, to zgniły zachód, mój szwagier ma dwa takie i mówi że to pikuś, trzeba spytać Rosję i Bruxele.

            • 1 0

    • Nieprawda.

      W kanałach Amsterdamu śmietnik. Z wody nawet latem nie można korzystać, bo woda zanieczyszczona i można jakiejś ch oroby dostać.

      • 2 0

    • A co z tramwajami wodnymi już nie dobra inicjatywa?

      • 0 0

    • to w rotterdamie maja taki autobus? łoł aż jeden? kosmos, faktycznie (1)

      a w budapeszcie maja takich 6 i z tego co słyszałem własnie rotterdam podchwycił pomysł całkiem niedawno od Węgórw, którzy latają takimi autobusami juz od 15 lat. jak brac dobre wzorce to od Węgrów a nie od zgniłego imperialisty, który jest tylko nasladowcą

      • 7 0

      • Imperialisty towarzyszu mówicie.

        Słusznie słusznie, a kiedy to byliście na Węgrzech co? I z kim się tam spotykaliście? Kiedy przestaliście brać łapówki?

        • 1 0

    • (6)

      A ty byleś w ogóle w Amsterdamie?

      • 4 1

      • (5)

        Byłem w większości krajów świata.Taki lokalny obieżyświat.

        • 4 13

        • Jestę podróżnikę (1)

          A w każdej wolnej chwili wypisuję farmazony na trójmiasto.pl

          • 3 0

          • Taki lokalny pólgłowek

            • 0 0

        • Prosty jesteś

          ...jak noga od stołu.

          • 0 0

        • (1)

          Google Street View to teraz mega potęga w turystyce a Svenek jest tego najlepszym przykłądem.

          • 6 2

          • Można też zapisać się do jakiejś religii, kasować wiernych i budować dom na Marsie.

            • 0 0

    • ehm (2)

      ...czyste kanały, w Holandii? Gdzie, bo od 1 1/2 roku w tym kraju, jeszcze nie widziałem.

      • 3 3

      • wyjdz ze szklarni to zobaczysz (1)

        • 3 0

        • HEHE, w szklarniach nie chodzę bo nawet z daleka jedynie co słychać to "k...wa". Po za tym nie nalezę do tych którzy pracują jak niewolnicy po 12 godz dziennie, za niecałe 1500 euro i potem przyjeżdżają do swoich w Polsce 10letnim BMW 750 aby się "błysnąć" sukcesem. A tak na poważnie, Od Amsterdamu as do Vlissingen, łowienie magnesami ma się dobrze. O ile to coś wam mówi.

          • 0 0

    • a po polsku weź tabletki

      • 0 0

    • Tam czysto , wiele sluz .... tylko sluzy sie zgadzaja . Pozdrawiam

      • 2 0

    • skąd możesz to wiedzieć ?

      musiałbyś wstać i odejść od monitora ...

      • 0 0

    • Zapraszam do Hamburga. Cos takiego tam funkcjonuje juz od dawna i moge sie załozyć że ze kanały tam na pewno nie są czystsze niz te w Trójmieście dwa na pewno Hamburg ma mniej do zaoferowania atrakcji. Ten "autobus" w Hamburgu jest mega atrakcją więc tej nasz takze by taką sie stał.

      • 0 2

    • (1)

      10-15zl? gdzie ty pracujesz i zyjesz?

      • 14 2

      • Może on pisze z Indii? Albo Bangladeszu?

        • 7 1

    • może jeszcze za 2 złote najlepiej

      • 2 0

    • Mega słabe

      • 2 1

    • Znowu ten wynajęty troll że swoimi mądrościami, aby zwiększyć klikalności i (1)

      Wpływy z reklam

      • 17 12

      • Yhm oj kolego chyba za dużo naczytałeś się norweskich baśni i legend)

        • 5 8

  • Były już wodoloty, gdzie są, na Hel można było dojechać w 25 min.

    • 0 0

  • Teraz potrzebne są szpitale. W Sopocie mieście o dużej liczbie mieszkańców, studentów i turystów od 2 wojny światowej nie ma szpitala z oddziałem urazowym, kardiologia i położniczym. Trzeba jeździć do Gdyni lub Gdańska szukać a czasami się i nie dojedzie , bezpośredniej komunikacji pod szpital nie ma, w nocy była audycja ze niby seniorom się pomaga a le jak jak szpitala nie ma. Taka mała Ustka a szpital ma , świetne warunki a tylko 20 tys mieszkańców w porywach

    • 0 0

  • Jest jeden problem

    W Motławie g*wno zobaczycie w takim pojeździe :D i to dosłownie haha

    • 1 0

  • (7)

    W Hamburgu (i wielu innych europejskich miastach) komunikacja rzeczna jest elementem komunikacji miejskiej i obowiązują te same bilety co na kolejkę czy autobus. To aż wstyd, że Gdańsk nie ma czegoś takiego. No ale cóż się dziwić skoro ten kraj jest 100 lat za Afroamerykanami..

    • 18 7

    • ten kraj (3)

      Ten kraj to w języku PO Polska?

      • 0 3

      • nie ma

        jeszcze leków na pisobilizm

        • 0 0

      • (1)

        Tak, a w języku PiS Białoruś 2

        • 1 0

        • Białoruś to taki kraj

          gdzie wszystkie telewizje mówią jednym głosem, zupełnie jak za PO bywało.

          • 0 0

    • 100 lat za kim?

      Buhahahahahaha

      • 1 2

    • Takich mamy w Gdańsku rządzących.

      • 4 2

    • Gdzie dopłyniesz wodną komunikacją w Gdańsku?

      Załóż firmę i woź ludzi.

      • 2 2

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane