- 1 Lasy w Gdyni bez ludzi. "Chronimy dziki" (156 opinii)
- 2 Ukraińcy z Trójmiasta pojadą na front? (720 opinii)
- 3 Pod prąd uciekał przed policją (250 opinii)
- 4 Rozbój w kolejce SKM. Interwencja SOK (103 opinie)
- 5 35 mln zł na remont gmachu Straży Granicznej (63 opinie)
- 6 Rejsy sezonowe: dokąd popłyniemy? (142 opinie)
Pływające autobusy nową atrakcją Gdańska?
To mogłaby być nowa atrakcja turystyczna Gdańska i inna od dotychczasowych perspektywa zwiedzania miasta - zarówno od strony wody, jak i lądu. Jeden z naszych czytelników zaproponował, by po wodach Motławy i Zatoki, na wzór holenderskiego Rotterdamu, kursował amfibus zwany też splashbusem, a więc połączenie autobusu turystycznego i amfibii. ZTM do pomysłu odniósł się z optymizmem.
Z inicjatywą, by podobną atrakcję rozważyły także władze Gdańska, wyszedł jeden z naszych czytelników. Pan Karol na co dzień mieszka w Amsterdamie, ale jest związany z Trójmiastem. Jego zdaniem splashbus okazałby się w Trójmieście prawdziwym hitem.
- Z jednej strony mamy kanały, z drugiej zatokę, z trzeciej Śródmieście Gdańska czy Gdyni, które leży blisko wody, co sprzyja zwiedzaniu miasta zarówno z perspektywy autobusu, jak i wody. Amfibus łączy obie te atrakcje i sprawia, że przejażdżka pływającym autobusem na długo zapada w pamięci - mówi pan Karol.
Jako potencjalne miejsce wodowania pływającego autobusu nasz czytelnik wskazuje pochyłe nabrzeże przy Stoczni Cesarskiej. Splashbusy mogłyby kursować po wodach Motławy i kanałem dopływać do Westerplatte i Falochronu Zachodniego. Przy sprzyjającej pogodzie i spokojnych wodach na zatoce autobus mógłby też kursować w kierunku Sopotu i Gdyni.
Miasto: jesteśmy za, ale potrzebny inwestor
Co o pomyśle naszego czytelnika myślą przedstawiciele miasta? Prośbę o komentarz wysłaliśmy do Zarządu Transportu Miejskiego w Gdańsku, odpowiadającego za funkcjonowanie w mieście tramwajów wodnych.
- Tego rodzaju amfibus, jako komercyjna usługa turystyczna, mógłby funkcjonować również i w Gdańsku - przyznaje Sebastian Zomkowski, dyrektor ZTM. - Gdańsk jest miastem turystycznym, m.in. ze względu na swoją fantastyczną lokalizację nad wodą i jest otwarte na rozwój takiej formy przedsiębiorczości, szczególnie związanej z przewozami drogą wodną. Zarząd Transportu Miejskiego jest odpowiedzialny za zapewnienie sprawnej i wydajnej komunikacji publicznej. Usługa przejażdżki amfibusem pełniłaby raczej funkcję atrakcji turystycznej i jako taka powinna być udostępniana przez pomioty specjalizujące się w tego typu działalności. Naszym zdaniem z pewnością znajdzie się podmiot komercyjny, który - o ile nie wystąpią żadne przeszkody natury formalno-prawnej, bądź technicznej - byłby zainteresowany włączeniem takiej usługi do swojego programu.
Pomysł naszego czytelnika wydaje się o tyle atrakcyjny, że mógłby przyczynić się do "odbicia" branży turystycznej po zapaści spowodowanej pandemią koronawirusa.
Opinie (331) ponad 10 zablokowanych
-
2020-11-07 15:29
niezbyt stabilnie to wyglada...
- 13 1
-
2020-11-07 15:31
No to niech czytelnik założy firmę pywających autobusów. . Życzę powodzenia.
Miasta nie stać na takie atrakcje. Dopłaca już do tramwajów wodnych.
- 11 5
-
2020-11-07 15:33
Gondole jak w Wenecji? (3)
- 5 4
-
2020-11-07 15:39
U nas za mało kanałów i rzek....
- 1 0
-
2020-11-07 15:43
miały być...
w Gdyni...
;)- 0 0
-
2020-11-07 22:07
Na gondoli na gondoli
Jakaś para się
Całuje- 2 0
-
2020-11-07 15:35
\m/ Pomioty z piekła rodem \m/
przepraszam, że się smieję ale nie mogłem się powstrzymać w końcu w trójmieście same pomioty szatana mieszkają sława \m/
- 6 3
-
2020-11-07 15:36
Już są tramwaje wodne.
Na Żabim Kruku jest tania wypożyczalnia kajaków. To wystarczy.
- 17 1
-
2020-11-07 15:39
Safety First
Proponuję autobus z przyczepą odkrytą oczywista- w razie by czego to może się...ktoś....uratuje
- 12 1
-
2020-11-07 15:42
I oczywiście wszyscy ze smartfonem w wodobusie nagrywają wycieczkę
zamiast cieszyć się podrożą...
- 10 1
-
2020-11-07 15:48
Idealnie by się taki pojazd zmieścił
W przekop Mierzei ;)
- 10 4
-
2020-11-07 15:49
Czy będzie producent z Polski rybo-busów oraz prawo do takiej działalności (1)
Jak może działać w Holandii to czemu nie w Gdańsku? Czekamy 2 miesiące na analizę kompetentnych specjalistów pomorskich uczelni, którzy odpowiedzą kompleksowo na poniższe pytania: Jakie są wymagania konstrukcyjne dla rybo-busa? Jaki producent taboru z Polski zaoferuje homologowane rybo-busy hybrydowe napędzane elektrycznie z fotowoltaiki na dachu i bokach z rezerwowym silnikiem na gaz? Jakie są dziury prawa w Polsce aby taki pojazd mógł poruszać się po drodze i po wodzie? W jakim zakresie trzeba uzupełnić prawo w Polsce aby taki biznes mógł ruszyć i ile będzie trwać legislacja ? Co z serwisem? Co z akcją ratowniczą w przypadku awarii na wodzie? A czy kierowca będzie musiał mieć prawo jazdy kat. A oraz uprawnienia sternika lądowo-morskiego? I jeszcze o ekonomii całego przedsięwzięcia. Czy w XXI w, będzie to 10 letnia droga przez mękę, czy jak pokazuje historia Gdańska nowe pomysły realizowano bardzo szybko i z pożytkiem dla miasta, regionu i kraju?
- 6 5
-
2020-11-08 10:18
adaM
Na autobusy jest kategoria D nie A
- 0 0
-
2020-11-07 15:52
Świetne rozwiązanie na wypadek ulewy
- 12 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.