- 1 W Gdyni odłowią 80 dzików (157 opinii)
- 2 Chwarznieńska do obwodnicy już gotowa (116 opinii)
- 3 Wrak nie do usunięcia przez biurokrację (195 opinii)
- 4 Z zakazem i narkotykami jeździł po Gdyni (28 opinii)
- 5 Rozwód Koalicji Obywatelskiej z Dulkiewicz? (380 opinii)
- 6 Szykują się do Jarmarku św. Dominika (64 opinie)
Pływające autobusy nową atrakcją Gdańska?
To mogłaby być nowa atrakcja turystyczna Gdańska i inna od dotychczasowych perspektywa zwiedzania miasta - zarówno od strony wody, jak i lądu. Jeden z naszych czytelników zaproponował, by po wodach Motławy i Zatoki, na wzór holenderskiego Rotterdamu, kursował amfibus zwany też splashbusem, a więc połączenie autobusu turystycznego i amfibii. ZTM do pomysłu odniósł się z optymizmem.
Z inicjatywą, by podobną atrakcję rozważyły także władze Gdańska, wyszedł jeden z naszych czytelników. Pan Karol na co dzień mieszka w Amsterdamie, ale jest związany z Trójmiastem. Jego zdaniem splashbus okazałby się w Trójmieście prawdziwym hitem.
- Z jednej strony mamy kanały, z drugiej zatokę, z trzeciej Śródmieście Gdańska czy Gdyni, które leży blisko wody, co sprzyja zwiedzaniu miasta zarówno z perspektywy autobusu, jak i wody. Amfibus łączy obie te atrakcje i sprawia, że przejażdżka pływającym autobusem na długo zapada w pamięci - mówi pan Karol.
Jako potencjalne miejsce wodowania pływającego autobusu nasz czytelnik wskazuje pochyłe nabrzeże przy Stoczni Cesarskiej. Splashbusy mogłyby kursować po wodach Motławy i kanałem dopływać do Westerplatte i Falochronu Zachodniego. Przy sprzyjającej pogodzie i spokojnych wodach na zatoce autobus mógłby też kursować w kierunku Sopotu i Gdyni.
Miasto: jesteśmy za, ale potrzebny inwestor
Co o pomyśle naszego czytelnika myślą przedstawiciele miasta? Prośbę o komentarz wysłaliśmy do Zarządu Transportu Miejskiego w Gdańsku, odpowiadającego za funkcjonowanie w mieście tramwajów wodnych.
- Tego rodzaju amfibus, jako komercyjna usługa turystyczna, mógłby funkcjonować również i w Gdańsku - przyznaje Sebastian Zomkowski, dyrektor ZTM. - Gdańsk jest miastem turystycznym, m.in. ze względu na swoją fantastyczną lokalizację nad wodą i jest otwarte na rozwój takiej formy przedsiębiorczości, szczególnie związanej z przewozami drogą wodną. Zarząd Transportu Miejskiego jest odpowiedzialny za zapewnienie sprawnej i wydajnej komunikacji publicznej. Usługa przejażdżki amfibusem pełniłaby raczej funkcję atrakcji turystycznej i jako taka powinna być udostępniana przez pomioty specjalizujące się w tego typu działalności. Naszym zdaniem z pewnością znajdzie się podmiot komercyjny, który - o ile nie wystąpią żadne przeszkody natury formalno-prawnej, bądź technicznej - byłby zainteresowany włączeniem takiej usługi do swojego programu.
Pomysł naszego czytelnika wydaje się o tyle atrakcyjny, że mógłby przyczynić się do "odbicia" branży turystycznej po zapaści spowodowanej pandemią koronawirusa.
Opinie (331) ponad 10 zablokowanych
-
2020-11-07 15:03
Jak to wpływa na zanieczyszczenie wody? (27)
Przecież na podwoziu są smary, resztki paliwa i inne toksyczne zabrudzenia. Wszystko trafia do wody. To jest OK?
- 128 99
-
2020-11-08 23:52
Chyba u ciebie w Golfie.
- 0 0
-
2020-11-07 16:48
(7)
Autobusy są elektryczne wiec nie ma smarów
- 5 7
-
2020-11-08 22:37
ten jest wodny
- 0 0
-
2020-11-07 18:50
obali się na bok (2)
i co wtedy?
- 2 4
-
2020-11-08 14:17
a statek się nie przewraca ?
- 2 0
-
2020-11-07 20:01
Nic, turystów ci u nas nie braknie
- 6 0
-
2020-11-08 04:40
Jestem hetero nie używam żelu. Wszystko na sucho chodzi, jeździ.
- 6 1
-
2020-11-07 21:53
Każda ruchoma
część jest smarowana...
- 3 0
-
2020-11-07 18:30
dobre!
- 3 0
-
2020-11-08 22:03
pranie brudow
Stachu , a jak pierzesz skarpetki to gdze woda splywa? Zawsze do Baltyku ,chyba ze piszesz z angoli
- 0 0
-
2020-11-08 15:14
Eko smary i oleje
Oleje mineralne z inhibitorami utleniania i korozji. Teraz to standard w przemyśle morskim jeśli układ napędowy ma kontakt z wodą.
- 1 0
-
2020-11-07 16:16
(4)
Na pewno lepiej niż zrzut ścieków do Motławy czy Wisły .
- 21 7
-
2020-11-07 16:38
Za prezydentury Lecha ścieki płynęły do Wisły 24/7 (3)
- 25 11
-
2020-11-08 08:04
Prawda... (2)
Ale to tez Jego zasluga ze wogole powstala i gdyby nie skopali budowy Czajki to dzisiaj pewnie bys o tym nie wiedzial. Czajke budowala i otwierala Waltz owa
- 7 3
-
2020-11-08 09:30
Osobiście budowała Gronkiewicz-Waltz.. (1)
...no taak. Jak zapewne sam sprawdziłeś.
- 3 3
-
2020-11-08 13:42
zaczął budować sp. Kaczyński
Budowała Gronkiewicz-Waltz, ta pani również zrezygnowała z budowy dodatkowego kolektora
- 1 2
-
2020-11-08 11:33
Jak zwykle wypowiedział się geniusz z Polski. Lepsi są tylko w tym Ukraińcy i Rosjanie, którzy podobnie jak Polacy zawsze znajdą "mądrą", krytyczną uwagę.
- 1 0
-
2020-11-08 10:25
Holendrzy
Jak by tak było to w Roterdamie by na to na pewno nie pozwolili
- 1 0
-
2020-11-08 09:25
Ale to nie jest normalny...
...autobus jeśli się zorientowałeś więc wszystko zapewne ma uszczelnione i odpowiednio skonstruowane zapewne.
- 7 0
-
2020-11-07 20:24
Jasne
A statki to niby lepiej?
- 4 1
-
2020-11-07 20:13
Akurat o zanieczyszczenie motławy można się nie martwić i tak wyjedzie brudniejszy niż wjechał
- 19 0
-
2020-11-07 15:25
To jest ok. (4)
Ale wjazd autem 100m od plazy juz nie.
- 11 10
-
2020-11-07 16:18
(3)
Polactwo cebulactwo to tacy jak ty kiepie. Najlepiej byś do biedronki swoim passerattim wjechał.
- 22 11
-
2020-11-07 16:57
nie znasz się (2)
Jakoś a Danii ludzie na środku plaży parkują samochody kampery i jest dobrze, tylko u nas nic nie można mentalność homo soveticus.
- 13 14
-
2020-11-07 17:48
(1)
Tylko tam nie jeżdżą samochodami, które trzymaja się na rdzy
- 5 6
-
2020-11-07 20:00
W danii wszystkie auta zgnite, tam w powietrzu non toper się sól unosi, takie ma położenie śródmorskie
- 7 1
-
2020-11-07 15:07
Czy na "podwoziu" motorówki są smary i zanieczyszczenia? Gdyby jakikolwiek olej czy zanieczyszenia pokazały się na lądzie, wątpię aby kierowca/sternik pojechał/popłynął po wodzie.
- 23 9
-
2020-11-07 15:05
Przez najbliższe lata to wątpie, żeby to zysk przynosiło. (7)
PiS wymyśli, że max 25% miejsc może być zajętych i biznes plan do kosza.
- 68 65
-
2020-11-07 15:26
To nie pis tylko rotszyldy i gejtsy (5)
A btw to jakby nie wymyslil to bys mowil ze nie radzi sobie z epidemio - ot platfus
- 13 11
-
2020-11-07 16:39
Tjaaaa radzi sobie wyśmienicie, zwłaszcza na paskach w TVPiS info. (4)
- 9 9
-
2020-11-07 18:42
Tak, tak... (2)
Siedzą i patrzą platformersy na te paski i czekają na potknięcie, a potem jak rzep psiego ogona i ujadanie... super genialna taktyka, lecz Polacy już dawno wiedzą, że ta strategia to farbowany lis.
- 7 4
-
2020-11-07 19:08
Ładnie ci ten TVPiS mózg wyprał. (1)
- 4 6
-
2020-11-08 23:50
A tobie tvn nie pierze, no skąd.
- 1 1
-
2020-11-08 23:49
Budka by se poradził że ha.
- 2 0
-
2020-11-07 15:14
Poza tym że pandemia, to u nas jest sezon że 3-max 4 miesiące w roku.
- 6 2
-
2020-11-07 20:58
Oby Pis i Sasin nie zabrali się za to bo dobrze się to nie skończy * (1)
*( dla pasażerów)
- 5 8
-
2020-11-08 23:45
Lepiej Budka z Giertychem
- 0 0
-
2020-11-07 15:05
pływający autobus (7)
To niech ten pan zrobi biznes za swoje a nie proponuje innym umoczć pieniądze . Za 30 euro nikt nie popłynie.
- 90 20
-
2020-11-08 10:32
Polak nigdy! (1)
Dlatego opcja dla turysty.
Dla Polaka 3.8zl będzie za drogo- 2 0
-
2020-11-08 23:43
Napisał Eskimos milioner .
- 0 0
-
2020-11-08 06:36
Popłyną, tylko że będzie dla tych bogatszych. W Hamburgu bilety wyprzedane na miesiąc półtorej do przodu
- 1 1
-
2020-11-07 17:30
Przecież ten pływający (1)
autobus nie jest z myślą o Polakach tylko o zagranicznych turystach.Dla ludzi z za granicy 30 euro to nie wiele.Gdansk jest dawno odbudowany dla turysty zagranicznego.
- 10 0
-
2020-11-07 20:05
Niestety dobrze prawisz, turysty nie mają niższego piniondza niż 50 ojro... biedaki tu nie przyjeżdzajo, tyle hajsu tu przepuszczajo i walizy towaru zabierajo bo tu tak śmisznie tanio... a Polakersów nawet na miesięczny często nie stać
- 7 2
-
2020-11-07 15:57
za jedyne 30Euro to będa chętne tłumy turystów
- 3 5
-
2020-11-07 15:31
Załozysz się
???
- 7 0
-
2020-11-07 15:06
A jaki papier trzeba mieć aby to prowadzić? (13)
Prawko na autobus i patent straszego sternika? Bo zapewne urzędy będą temu się przyglądać. Poproszę o konkretne odpowiedzi.
- 76 4
-
2020-11-07 15:08
(6)
Wystarczy karta woźnicy na rydwan)
- 29 9
-
2020-11-07 15:53
Starasz się być dowcipny. (5)
Jesteś żałosny.
- 12 24
-
2020-11-07 16:01
żałosny to jest elektorat obecnego gdańskiego magistratu. (4)
przez tyle lat robić z siebie ciężkich frajerów i poziom arogancji utrzymywać na tym samym poziomie co niewiedzy,
- 21 9
-
2020-11-07 16:38
(1)
Tylko Kacperek:)
- 9 5
-
2020-11-08 23:38
Tylko co Kacperek?
- 0 0
-
2020-11-07 16:41
Jednak wolę ich, niż takich specjalistów jak w Stadninie w Janowie. (1)
- 11 5
-
2020-11-08 23:32
Ci z Janowa gorsi od speców z Letnicy?
- 2 0
-
2020-11-08 11:05
dużo toaletowego,,,
- 0 0
-
2020-11-07 17:16
Uprawnienia (1)
Prawko i patent stermotorzysty aby prowadzić rejsy komercyjne bo to tak musi się nazywać
- 3 0
-
2020-11-07 21:32
zaleznie jak to bedzie zarejestrowane i ile metrow... stermotorzysta na jachcie morskim nic nie moze
- 0 0
-
2020-11-07 19:52
Trzeba mieć papier toaletowy, dużo.
- 3 0
-
2020-11-07 17:59
Licencja pilota
...portowego.
- 1 1
-
2020-11-07 16:06
Myślę że to jest kluczowe pytanie dla kogokolwiek myślącego o takim biznesie. Kiedy w Polsce instytucje w końcu uzgodnią co, jak i komu , to w Holandii będą już jeździć podwodnymi rowerami.
- 16 0
-
2020-11-07 15:04
(3)
Chętnie bym się przejechał :)
- 53 15
-
2020-11-07 15:56
najlepiej z oksywia do głównej (1)
skoro władze miasta nie potrafią sobie poradzić z połączeniem drogowym i kolejowym północnych dzielnic, może lepszym rozwiązaniem byłby prom przez zatokę? może być pod postacią pływającego autobusu, tramwaju, amfibii albo wózka dwukółka, byle cokolwiek co się porusza w jakimś sensownym czasie między dzielnicami północnymi a centrum
- 5 2
-
2020-11-08 22:38
rydwan gdański?
- 1 0
-
2020-11-07 17:13
Już jeździłem
Wystarczyło , że mocniej przez 15 minut popada wtedy w Gdańsku same takie autobusy jeżdżą :)
- 13 0
-
2020-11-08 21:07
Ceny 20-30 euro??
W Polsce to nie przejdzie. Tu max 20zl, żeby było popularne, bo nieco droższe są tramwaje wodne.
- 0 0
-
2020-11-08 20:54
Punktualny na bank
Bo to zapewne bylby jedyny autobus w gda ktory dotrze na czas korki go nie tycza
- 0 0
-
2020-11-08 19:01
Kolejny
truciciel środowiska. Rozlana ropa na wodzie to nie atrakcja. Biznesmen tego nie posprząta.
- 0 2
-
2020-11-08 18:55
Autobus wodny to tak jak meleksy na naszych ulicach. Poroniony pomysł.
- 0 1
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.