• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Podczas majówki rowerzyści pojadą estakadą dla odważnych

Maciej Naskręt
27 kwietnia 2013 (artykuł sprzed 11 lat) 

Część rowerzystów nie może się doczekać nowej ścieżki rowerowej przy ul. 3 Maja i podróżuje nią, mimo że nie posiada ona stosownych odbiorów.


Mamy dobrą wiadomość dla rowerzystów. Podczas zbliżającej się majówki będą mogli bez przeszkód przejechać ścieżką rowerową wiodącą po dwóch estakadach przy ul. 3 Maja zobacz na mapie Gdańska. Ruszyła też budowa ścieżek na ul. Klinicznej i al. Jana Pawła II.



Zobacz relację z budowy ścieżki przy ul. 3 Maja w Gdańsku.

1 maja rowerzyści będą mogli korzystać z nietypowej ścieżki rowerowej, bo wiodącej po dwóch estakadach nad Dworcem Głównym PKP w centrum Gdańska. Pierwsza estakada, o długości ok. 100 metrów, znajduje się na wysokości budynku Urzędu Pracy. Natomiast druga, nieco krótsza, jest już wykonana przy przystanku tramwajowym na wysokości Dworca PKS. Obie powstają nad skarpą, między linią tramwajową a stacją kolejową Gdańsk Główny.

Ok. kilometrowa, nowa ścieżka ma połączyć ul. Hucisko zobacz na mapie Gdańska ze skrzyżowaniem przy Bramie Oliwskiej zobacz na mapie Gdańska.

- Mamy niewiele dni pracujących do 1 maja. Jednak zrobimy wszystko, by droga dla rowerów przy ul. 3 Maja, była w pełni przejezdna do tego czasu - zapewnia Włodzimierz Bartosiewicz, dyrektor Dyrekcji Rozbudowy Miasta Gdańska.

Zobacz plan budowy chodników i ścieżek rowerowych na południu Gdańska w kierunku pętli tramwajowej Łostowicka/Świętokrzyska. Zobacz plan budowy chodników i ścieżek rowerowych na południu Gdańska w kierunku pętli tramwajowej Łostowicka/Świętokrzyska.
Wykonawcą budowy ścieżki rowerowej jest firma Skanska, która za realizację tego zadania otrzyma ok. 2,95 mln zł. Nowa droga pozwoli rowerzystom skrócić trasę podróży, np. między Siedlcami a Wrzeszczem. Zamiast jechać przez ul. Podwale Grodzkie, jak czynią to teraz, pojadą właśnie przez ul. 3 Maja.

Natomiast 24 kwietnia ruszyły prace związane z budową ścieżek rowerowych w Gdańsku wzdłuż ul. Klinicznej zobacz na mapie Gdańska, ul. Marynarki Polskiej zobacz na mapie Gdańska i al. Jana Pawła II zobacz na mapie Gdańska na Zaspie. Rowerzyści będą mogli przejechać nowymi drogami najszybciej w listopadzie tego roku.

Na zlecenie Dyrekcji Rozbudowy Miasta Gdańska kontrakt, za łączną kwotę 2,2 mln zł netto, zrealizuje również firma Skanska. - Oprócz prac budowlanych wzdłuż dróg wyremontujemy kładkę nad ul. Kliniczną o łącznej długości 46 m - wyjaśnia Zbigniew Paszko, kierownik robót mostowych firmy Skanska. - Przeprowadzimy również rozbiórkę trzech ścian oporowych znajdujących się przy obu jezdniach ul. Klinicznej. Na ich miejscu powstaną nowe żelbetowe ściany oporowe - dodaje Paszko.

Czy cieszy cię rozbudowa ścieżek rowerowych?

2241 metrów - tyle wynosić będzie łączna długość nowo powstających wspomnianych wyżej dróg rowerowych. Ścieżki o szerokości min. 2 metrów powstaną w dwóch lokalizacjach: wzdłuż ul. Klinicznej i ul. Marynarki Polskiej od al. Hallera do ul. Reja oraz wzdłuż al. Jana Pawła II na odcinku od al. Rzeczypospolitej do ul. Hynka w Gdańsku.

Inwestycja, która wystartowała w kwietniu ma duże znaczenie dla rowerzystów. Dzięki nowej drodze szybciej dotrą z Zaspy do Wrzeszcza, przemieszczając się wzdłuż al. Jana Pawła II. W przypadku drugiego odcinka rowerzyści będą mieli możliwość bezpośredniego przejazdu z ul. Klinicznej do ul.Reja.

Obecnie w DRMG trwa też przetarg na wykonawcę chodnika i ścieżki dla rowerów: wzdłuż ul. Augustowskiej zobacz na mapie Gdańska, przy ul. Gen. Kazimierza Sosnkowskiego zobacz na mapie Gdańska i ul. Alojzego Bruskiego zobacz na mapie Gdańska, a także do ul. Sosnowskiego. Wykonawcę poznamy po zbliżającym się długim weekendzie majowym.

Miejsca

  • DRMG Gdańsk, Piekarnicza 16

Opinie (231) 3 zablokowane

  • PROBLEM 'UBOCZNY' ścieżek rowerowych (2)

    Jeszcze nie znalazłam opinii poruszającej ten temat, a chyba jest POWAŻNY, i trzeba zacząć o nim mówić-to ZANIECZYSZCZENIE SPALINAMI, które MY rowerzyści wdychamy!!!Ostatnio po powrocie ze Skandynawii i pobycie w Kopenhadze ponownie postanowiłam więcej jeździć na rowerze,z przykrością stwierdzam że się nie da.W krajach gdzie nawet pod parlamentem stoją zaparkowane rowery/politycy dojeżdżają do pracy na rowerach/jadąc ulicą oddychamy świeżym powietrzem,obowiązek posiadania katalizatora w samochodzie jest warunkiem/b.wysokie kary za jego brak/u nas powstają ścieżki a zupełnie NIC nie robi się dla zdrowia podczas uprawiania sportu;trzeba wiedzieć,że płuca podczas wysiłku zwiększają swoje zapotrzebowanie i wdychają więcej.CZEGO?- SPALIN.Jeżdżąc samochodem nie odczuwamy tak bardzo zanieczyszczeń,dopiero rowerem da się zauważyć jak mocno trujemy się chcąc żyć ekologicznie!Nie powstają również parkingi rowerowe co jest nonsensem kolejnym.ścieżki są,ale nic poza tym.To ogromna PARANOJA jeżdżący na rowerach myślą że zdrowo żyją,a nikt inny/z użytkowników dróg/ nie wdycha tyle trucizny co rowerzyści/rodzice,którzy ciągną wózki za rowerami z małymi dziećmi ścieżkami trójmiejskimi myślą że zabrali dziecko na zdrową przejażdżkę...moda - ZAWSZE ROBI DUŻO KRZYWDY, KTO BEZKRYTYCZNIE JEJ FOLGUJE...

    • 0 2

    • masz oczywiscie racje

      poniewaz jezdzilem na rowerze przez caly rok czyli non stop - okolo trzy lata w Sztokholmie a i tak zaczely mnie bolec tzw drogi oddechowe a samochody tam maja lepsze - wrocilem do Polski i ... musialem przestac jezdzic na rowerze bo w smrodzie sie po prostu nie da. Nie wspomne oczywiscie o kompletnym braku zrozumienia - czego - ano tego jak sie powinno budowac chodniki i cala infrastrukture do poruszania sie. Za to co w Polsce nazywa sie ''sciezkami'' czy tez ''drogami rowerowymi '' powinno sie isc siedziec min.5lat.

      • 0 0

    • biancza, chyba masz problem

      osoby jeżdżące samochodem wdychają powietrze bardziej zanieczyszczone spalinami niż powietrze dostępne na zewnątrz samochodu. To nie jest problem uboczny ścieżek rowerowych ale jeden z problemów generowanych przez ruch samochodów z napędem spalinowym. Na ten temat jest wiele badań - pomyśl, jak redukować skalę ruchu samochodów a nie pisz tekstów które niczego nie wnoszą poza uwalnianiem emocji.

      • 0 0

  • Estekada niby otwarta ale.

    Dlaczego znaki pionowe na niej są nadal pozaklejane folią. Dziś tamtędy jechałem i naprawdę jedzie się świetnie i płynnie się w końcu przejeżdża przez Centrum. Jednak znaki są zaklejone co świadczy że nadal jest to plac budowy i ścieżki chyba oficjalnie nie otwarto. Pojawili się też na niej nieuprawnieni piesi , którzy urządzili sobie tam spacerniak. Drodzy piesi to jest droga dla rowerów. Chodnik jest po drugiej stronie ulicy. Ta ścieżka ma w końcu ma nam ułatwić przejazd przez Centrum z ominięciem Dworca , gdzie przez was ścieżki te zostały przekształcone w ciągi pieszo -rowerowe. Dlatego apeluje do was piesi przestańcie tam chodzić. To jest komunikacyjna droga rowerowa , a nie ciąg spacerowy

    • 1 0

  • Super (1)

    Byłem jechałem - rewelacja :)

    • 7 1

    • to prawda. Świetny objazd centrum

      • 0 0

  • cieszmy się

    w Gdańsku drogi dla rowerów są naprawdę dobre. Spróbujcie się przejechać po Gdyni. Dramat.

    • 0 1

  • Nadmorska scieżka (2)

    Kiedy posprzątają ścieżkę nadmorską - już chyba najwyższa pora panie budyniowy generale rowerowy ?

    • 5 1

    • od kiedy generałowie sprzątają drogi?

      czy chciałbyś żyć w mieście zarządzanym w ten sposób?

      • 0 0

    • budyń zamiast na sprzatanie kase wydał na premie dla kolesiów!

      osobiscie juz mam dosc tego cwaniaka

      • 3 2

  • dobrze (3)

    ,że w Gdańsku zimą super sprawnie odśnieżają drogi rowerowe...

    • 7 1

    • (1)

      roztopi, nie rozpuści.
      rozpuścić to się może cukier.

      • 0 1

      • czep

        się

        • 0 0

    • Podobnie jak po zimie super uprzątają tony piasku zalegające na ścieżkach. Przykład KARTUSKA! gdzie chodnik uprzątnięto już jakiś czas temu, a na ścieżce jak sahara leżała tak leży.

      • 6 1

  • za to przy (3)

    żółtym moście zrobili rozpierduchę ,że ręce opadają.Centralnie w środku rozwalonej DR zainstalowano złącze kablowe(jakby specjalnie)chociaż miejsca jest tam pod dostatkiem.Wygląda to jakby ktoś nie myślał.....a to nie boli!Wygląda na to ,że ten stan potrwa kilka lat.

    • 5 4

    • przeciez tam trwa budowa wiaduktu! (2)

      • 2 2

      • przecież

        mogliby budować 2-3metry niżej -ale to....trudne .Budowa budową, a myślenie "poległo" .Uważam ,że nie trzeba było rozpierdzielać tamtego terenu...

        • 0 0

      • Co więcej w odróżnieniu od Morskiej w Gdyni pomyśleli o przejeździe rowerowym kosztem pasa ruchu. Coś nowego w naszym mieście.

        • 3 0

  • Brak drog, korki ze ludzie zaczynaja sie lac a tu prosze (4)

    Nawet dla rowerzystow sprawa braku drog to problem. Dobra komunikacja to wiekszy pkb czyli nasze zarobki. W postprlu oczywiscie jest odwrotnie, nie buduje sie tam gdzie potrzeba ale tam gdzie plebs to medialnie kupi

    • 4 2

    • im więcej dróg tylko dla samochodów (1)

      tym więcej skłonności do jazdy samochodem nawet na krótkie odległości i tym więcej okazji do lania się między kierowcami. System rowerowy jest sposobem na wyjście miasta z tego błędnego koła.

      • 4 2

      • nie flaki

        Nie dla typowego polskiego forumowicza (vide - komentarze)

        • 0 0

    • (1)

      Na rowerach PKB nie zbudujesz, ani na eksploatacji, ani na produkcji.

      • 0 3

      • XYZOL

        A ile trzeba dróg zbudować, żeby PKB był wystarczająco dobry?

        • 2 0

  • Ścieżki rowerowe buduje się gdy nie ma pilniejszych potrzeb. (10)

    Kto z was kupi kryształ na segment gdy nie ma na chleb?

    • 9 27

    • rozwiązywanie problemów komunikacyjnych miasta (3)

      to podstawowa potrzeba mieszkańców. Wsiądź na rower - to zwykle poszerza wyobraźnię i redukuje poziom toksycznej żółci w organizmie: czytając poprzednie twoje posty na innych forach nabrałam wrażenia, że ci jej nie brakuje.

      • 14 3

      • Nie widzę tej redukcji żółci - niemal wszyscy cykliści prowadzący swoją krucjatę na tym forum plują jadem na sto metrów.

        • 0 2

      • Długo trwało zanim wyprodukowali pieluchy w które potem nafajdałaś (1)

        gdy ja jeździłem na rowerze.

        • 1 4

        • Jak zwykle komentarz na poziomie.

          Szkoda że tak żenująco niskim. Ale już powoli przyzwyczajam się do tego, że Pan nic mądrego nie jest w stanie z siebie wydobyć.

          • 4 1

    • to zapytaj sie budynia który wydał miliardy na pusty stadion (5)

      drogi rowerowe to drogi komunikacyjne w pierwszej kolejnosci buduje sie wszelkie go rrodzaju drogi

      • 2 1

      • Drogi rowerowe zmieniają miasto w plac zabaw. (4)

        Więc są rozleglejszą wersją owego stadionu. Z tą różnicą, że owego amfiteatru korzysta o wiele więcej osób. Więc to ścieżki rowerowe są większym marnotrawstwem.

        Żebyś tylko nie gadał iż uprawiam propagandę: Stadion może mieć pewną liczbę zastosowań. A ile ścieżka? Jak nie wyłącznie frajda dla dzieci w ciałach dorosłych.

        Szwedzi to straszny lud. Czego oni za normalne nie uważają. Co oni za nienormalne uważają...

        • 1 8

        • swoja głupotą juz sie nieraz chwaliłes.Ze stadionu który stoi pusty praktycznie niekorzysta nikt (3)

          kosztował 100razy wiecej niz wszystkie drogi rowerowe w Gdańsku!!I generuje co roku 30 milionów strat!!!Drogi rowerowe to drogi komunikacyjne i tak jest na całym świecie .Ty widocznie należysz do tych zacofanych.

          • 5 1

          • Atak osobisty to przyznanie racji. (2)

            Ależ to wspominany przez ciebie świat jest zacofany! Cofa się do XIX wieku. Pozostajemy w latach siedemdziesiątych XX wieku? Zawsze to później niż w XIX wiek.

            Ludzi na ścieżkach nie przybywa w sposób zauważalny. Więc są nieistotni. Taki nasz gust.

            • 0 4

            • (1)

              oddaj prawo jazdy, bo ślepy nie powinien prowadzić.
              A trzeba być ślepym, żeby nie zauważać w Gdańsku wzrostu ruchu rowerowego.
              Czy ci się to podoba czy nie, z faktami się nie powinno dyskutować.

              • 3 0

              • Powtarzam, atak osobisty to przyznanie racji

                Jeżdżenie na rowerze powoduje bezpłodność i impotencję, odwrotnie do jeżdżenia samochodem. Powinno się budować drogi, szczególnie przez lasy trójmiejskie, a nie ścieżki rowerowe. Na szczęście czas gdy lasy trójmiejskie zostaną zabudowane i poprzecinane drogami zbliża się szybko. Nas, kierowców przybywa szybciej niż was, rowerzystów i to my dyktujemy warunki.

                • 1 1

  • jakie plany z Jasienia

    czy będzie ścieżka Jasień - odcinek Kartuskiej? bardzo niebezpieczny ??

    • 2 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane