- 1 Jeden z pierwszych w Polsce "bliźniaków" (38 opinii)
- 2 Upiorne syreny i największe pożary w Sopocie (13 opinii)
- 3 Chcemy żyć w miastach 15-minutowych? (438 opinii)
- 4 Z dworca na Jasień 80 zł (477 opinii)
- 5 Auto wjechało w pieszych i w budynek (290 opinii)
- 6 Zapomniany minister i jego gdyńska historia (8 opinii)
Pojechaliśmy Drogą Zieloną do Ergo Areny
Zobacz, jak wygląda Droga Zielona w Oliwie i na Żabiance.
Sprawdziliśmy budowę Drogi Zielonej na granicy Gdańska i Sopotu. 800-metrowa droga jest już gotowa, trwają jeszcze odbiory techniczne. Nową ulicą m.in. do Ergo Areny, kierowcy pojadą tuż przed Bożym Narodzeniem.
Tak w październiku 2011 r. wyglądał plac budowy Drogi Zielonej.
Nową drogę można uznać za świąteczny prezent od władz Gdańska. - Otwarcie Drogi Zielonej ma nastąpić po 10 grudnia, ale nie później niż przed Bożym Narodzeniem - mówi Włodzimierz Bartosiewicz, dyrektor Dyrekcji Rozbudowy Miasta Gdańska, która jest inwestorem budowy Drogi Zielonej na granicy Gdańska i Sopotu.
Zobacz jeszcze raz przepychanie wiaduktu pod magistralą kolejową.
Zbudowano w zasadzie trzy tunele pod magistralą kolejową relacji Gdańsk - Gdynia - dwa drogowe i jeden pieszo-rowerowy. Hydrauliczne popychacze wsunęły pod torowisko ogromne betonowe rynny. Na ich przedzie były zainstalowane ostrza przecinające grunt. Po ich wprowadzeniu drogowcom pozostało wybrać ziemię spod rynny i rozpocząć budowę elementów drogi.
Obie nitki drogi oddziela betonowa bariera. Powód? Prawa jezdnia - wiodąca do Ergo Areny - znajduje się wyżej niż jezdnia, którą kierowcy będą podróżować do al. Grunwaldzkiej. Część drogi na Żabiance przed hałasem zabezpieczają ekrany akustyczne.
O mały włos, a mielibyśmy na budowie Drogi Zielonej opóźnienie. Bo kolejarze nie lubią, gdy ktoś wchodzi z budową pod ich linie kolejowe, tym bardziej, gdy dotyczy to najważniejszej magistrali kolejowej na Pomorzu - linii z Gdańska do Gdyni. Wykonawcy trudno było uzyskać zgody na przepchnięcie pod tunelem ogromnych żelbetowych konstrukcji stanowiących kanwę przyszłego tunelu. Wymagało to wstrzymania ruchu niektórych pociągów towarowych, szczególnie nocą. Procedury odwlekały się tygodniami.
- W tym miejscu spisał się przede wszystkim wykonawca, który nadrobił stracony czas. Gdyby nie te utrudnienia, droga mogła być oddana już w trzecim kwartale tego roku - mówi Włodzimierz Bartosiewicz.
Na końcu warto wspomnieć, że w wyniku wybudowania Drogi Zielonej część ul. Rybackiej - ok. 100-metrowy odcinek od strony Ergo Areny - jest jednokierunkowy. Ma to zapobiec m.in. zakorkowaniu ulic na terenie Żabianki, szczególnie ul. Subisława.
Budowa Drogi Zielonej na terenie Oliwy i Żabianki kosztuje 61,6 mln zł. Wykonawcą drogi jest polsko-hiszpańskie konsorcjum Mostostalu Warszawa i Acciona Infraestructuras. Inwestorem jest Dyrekcja Rozbudowy Miasta Gdańska.
Miejsca
Opinie (152) 1 zablokowana
-
2012-11-22 07:53
plan vs wykonanie (3)
Szkoda tylko, że wykonanie w żaden sposób nie przypomina wizualizacji prezentowanej na etapie planowania inwestycji - powstał wąwóz z drogą na dnie, a na szczycie ohydny mur. A miało być tak ładnie i przyjaźnie dla mieszkańców.
- 16 4
-
2012-11-22 08:25
Fosa i mur (1)
to skuteczne odgrodzenie się Żabianki od Sopotu
- 6 2
-
2012-11-22 10:01
Przepraszam że pytam, a po której stronie jest NRD, bo ja chciałbym do NRF-nu.
- 3 0
-
2012-11-22 15:08
co dla kierowcy jest murem i fosą
dla mieszkańca jest odcięciem się od hałasu...
- 0 0
-
2012-11-22 07:57
Propaganda sukcesu ciąg dalszy. (1)
Dziękujemy ci pawle adamowiczu, miska budyniu na zdrowie !
- 9 7
-
2012-11-22 12:32
jest równie dużo informacji w mediach nie wyłączając tego portalu o wszelakich sp...ych sprawach.
siejesz tylko demagogię, jesteś zbędny.
- 3 1
-
2012-11-22 07:59
Prezent na święta???
Prezenty są za darmo...Czy droga jest za darmo, czy z naszych podatków??? A może prezentem jest to, że "łaskawy" wykonawca wyrobił się w terminie
- 9 4
-
2012-11-22 08:02
czy zaplanowano już remont?
- 9 4
-
2012-11-22 08:05
nareszcie (2)
mieszkam na Żabiance i cieszą mnie kolejne nowe inwestycje w okolicy osiedla. Jest Łokietka jest Droga Zielona, czekamy na punktowiec koło Zatoki/Biedronki.
Szkoda że Gospody nie poszerzyli....- 20 1
-
2012-11-22 10:04
..popieram mohera z Żabianki.
- 7 0
-
2012-11-22 12:35
a po co punkt owiec koło Biedronki?
mieszkańcy okolicy raczej nie wypasają owiec.
- 2 0
-
2012-11-22 08:10
Droga zielona na filmie wygląda tak
Malarz tunel krzaki malarz ekran krzaki szczotka szczotka
- 6 0
-
2012-11-22 08:11
Wszystko fajnie (1)
Będę miał z Gospody na obwodnicę bliżej (tiry zresztą też :/) ale niech mi ktoś mądry wyjaśni, dlaczego tam jest chodnik tylko po jednej stronie i w dodatku OD osiedla i SKM Żabianka a nie po drugiej stronie? Idzie sobie chodniczek przy hipodromie i po co on tam komu.
- 11 1
-
2012-11-22 08:14
bo panu inżynierowi tak w programie wyszło
- 3 0
-
2012-11-22 08:18
Znowu rozjeżdżają się posty podstawowe z odpowiedziami. Tworzy to mało zrozumiały mętlik.
- 0 4
-
2012-11-22 08:19
Z cyklu kurioza : (1)
Mieszkam na Żabiance i absolutnie nie rozumiem po co tam taka duża dwu pasmowa droga? ... Niektórym z Żabianki rzeczywiście coś na rozum dało. Wcześniej zablokowali rozbudowę drogi wiodącej do Ergo Areny. Potem wpadli na pomysł ogrodzenia domów i wprowadzenia szlabanów. A teraz nie podoba im się Droga Zielona.
- 9 3
-
2012-11-22 11:14
To nie jest droga dla mieszkańców Żabianki.
To taka jakby mini-obwodnica, nie oglądałeś planów?
- 4 2
-
2012-11-22 08:20
Profesjonalizm, aż boli (3)
A jakie parametry ma nowa trasa? Zapomniał pan zapytać? Jakiej wielkości pojazdy będą mogły nią jeżdzić? Zapomniał pan zapytać? Pełen profesjonalizm.
- 4 1
-
2012-11-22 08:25
ogarnij się trochę
Nie ma drogi - źle
Jest droga - to marudzisz ze jest zła.
Czy w genach masz marudzenie i lament ?- 1 3
-
2012-11-22 08:49
Po prostu chcę wiedzieć czy mogę pojechać dostawczakiem panie Macieju
- 3 0
-
2012-11-22 15:04
INFO
całość Drogi Zielonej została zaprojektowana, a ten jej odcinek też i wykonany w klasie GP 2/2 Vp=60 km/h (Vm=70 km/h) kategoria ruchu KR5 - dla niebudowlańców droga Główna Przyspieszona, 2 jezdnie po 2 pełne pasy ruchu (3,5 m szerokości), Vp - prędkość projektowa, Vm - prędkość miarodajna (dla terenu zabudowanego), skrajnia pionowa drogi 4,70 m, konstrukcja nawierzchni podatnej wg KR5
- 0 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.