• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Pojedziemy 70 km/h w tunelu pod Martwą Wisłą

Maciej Naskręt
10 maja 2016 (artykuł sprzed 8 lat) 
Najnowszy artykuł na ten temat 18-latek wbiegł do tunelu. 2 tys. zł mandatu
Od czerwca kierowcy nie będą musieli zwalniać do 50 km/h przed wjazdem do tunelu. Od czerwca kierowcy nie będą musieli zwalniać do 50 km/h przed wjazdem do tunelu.

Wielu kierowców narzeka na ograniczenie prędkości w tunelu pod Martwą Wisłą zobacz na mapie Gdańska - można tam jechać 50 km/h. Na szczęście dla nich szykują się już zmiany. Drogowcy zwiększą dopuszczalną prędkość w podwodnej przeprawie o 20 km/h.



Czy jechałeś już tunelem pod Martwą Wisłą?

"Przesada" - tak do tej pory kierowcy oceniali ograniczenie prędkości do 50 km/h w tunelu pod Martwą Wisłą. Ma to się jednak na szczęście dla kierowców zmienić - już niebawem pojedziemy tam szybciej.

- Nadal dostrzegamy kierowców, którzy wjeżdżają z pewnymi obawami do tunelu - m.in. gwałtownie hamują, trudno im zachować odstęp 50 m. Z każdym dniem jest jednak lepiej i prawdopodobnie w czerwcu podwyższymy dopuszczalną prędkość do 70 km/h - mówi Mieczysław Kotłowski, dyrektor Zarządu Dróg i Zieleni w Gdańsku.
Drogowcy mają jednak nadzieję, że to nie zachęci kierujących pojazdami do jeszcze szybszej jazdy.

- Obecnie przy 50 km/h wielu kierowców jedzie już 70 km/h. Mamy nadzieję, że nie będzie tam chętnych, by po podniesieniu limitu jeździć jeszcze szybciej - na przykład 90 km/h - podkreśla Kotłowski.
Co ciekawe, podwyższenie prędkości do 70 km/h umożliwi przejechanie z tą prędkością odcinka od al. Hallera zobacz na mapie Gdańska do wysokości Węzła Błonia zobacz na mapie Gdańska. Stamtąd dalej w kierunku Południowej Obwodnicy Gdańska zobacz na mapie Gdańska można już pędzić 100 km/h.

Niedawno drogowcy zmienili też dopuszczalną prędkość na moście wantowym zobacz na mapie Gdańska w kierunku tunelu pod Martwą Wisłą, o co zresztą zabiegaliśmy. Można tam jechać już 70 km/h, a nie jak dotąd - 50 km/h.

Mimo wszystko, trzeba uważać, bowiem policja dość często porusza się Trasą Sucharskiego. Dowiodła tego choćby widowiskowymi filmami z odebrania prawa jazdy kierowcy motocykla i samochodu osobowego.

Tunel pod Martwą Wisłą okiem kierowcy


Zobacz nasz test drogowy z tunelem pod Martwą Wisłą

Miejsca

Opinie (314) 3 zablokowane

  • e tam 70km ja już tam jeżdzę 240km/h (4)

    • 5 11

    • ale Twoj Golf III 1,8 benz z chipem idzie max 205kmh ! (2)

      • 3 0

      • zamontowane ledy z Biedry podniósł prędkość do 240 (1)

        • 7 1

        • a ja myślałem, że cywik z naklejką o ciastkach i że lubisz zap**** no i koniecznie Domo

          oraz JDM i jakieś przypadkowe znaki japońskie na szybie

          • 0 0

    • durny polski Janusz!!!

      • 1 0

  • pomysl dla redakcji (3)

    Mam takie spostrzeżenie odnośnie tunelu itd, podniesienie limitu prędkości oczywiście popieram... ale zastanawia mnie inna rzecz dotyczącą ronda na marynarki polskiej ... Pewnie większość pamieta, że byla tam zamontowana sygnalizacja świetlna po ktorej dziś zostały juz tylko słupy. Do otwarcia tunelu funkcjonowała w trybie pulsacyjnym ... po czym zniknęła.
    I mam pytanie a zarazem pomysl dla redakcji do zajecia sie sprawą. Kto zlecił, zaprojektował i wziął grubą kasę za wykonanie tych świateł i po co to było skoro zostały ostatecznie zdjęte ...

    • 27 0

    • ja zaprojektowalem te swiatla i wzialem kase.

      juz wiesz. na h...j drazyc temat

      • 5 4

    • Jak to kto - gdański zarząd dróg i zieleni, siedlisko patologii i korupcji

      • 7 1

    • I od razu po jej wybudowaniu była mowa, że jest robiona przyszłościowo na otwarcie tunelu.. Nie sądziłem, że właśnie teraz ją zdemontują :(
      Tzn. pewnie dla płynności ruchu to lepiej, ale dla kieszeni podatnika średnio. Eh..

      • 4 0

  • (1)

    uważam że winno zostac 50 km w tunelu, jest wielu niestety wariatów ktorzy z 70 zrobia sobie 100 lub wiecej na liczniku, tunel jest kolizycjną budowlą niestety i tu winno być ograniczenie, w berlinie w tunelach jest 50 km/h a na ringu samym sa i 70/km/h

    • 7 21

    • Wiec zróbmy lepiej 5.

      • 0 0

  • Róbta co chceta (1)

    Nie rozumiem hura optymizmu przecież Polski Janusz i tak jeździ ile chce:)

    • 9 2

    • tak samo jak polski Janusz pisze glupoty na temat polskich Januszow.

      • 1 3

  • I tak misie będą robić łapanki, tylko pytanie czy majà na to uprawnienia

    • 0 4

  • podniesc predkosc do 70 kmh jednoczesnie montujac odcinkowy pomiar predkosci.

    przynajmniej zwroci sie utrzymanie tunelu a moze i wiecej.

    • 11 3

  • I ogromna prosba do drogowcow:

    pomalujcie znaki poziome :) Aby przed miejscem, ktore widzimy na zdjeciu nr 1 byly juz strzalki kierunkowe.

    --->CENTRUM
    --->WARSZAWA>LODZ>S6>A1

    Duzo przyjemniej bedzie sie jechac(sloikom i turystom). Tak jak na zachodzie, jest oznakowanie a po kilkuset metrach jest powtorzone - nie trzeba w ostatniej chwili myslec gdzie skrecic ;)

    • 20 0

  • Dopóki nie ma pasa rowerowego, niech będzie te 70. (1)

    Ale ja wciąż czekam na wytyczenie pasa rowerowego.

    • 6 20

    • Gwarantuję ci, że sie nie doczekasz....

      • 4 0

  • 60 - oto kompromis!

    • 2 13

  • podnoszenie limitu prędkości do 70 km/h nie zwiększa przepustowości (6)

    jeśli się zdarzy stłuczka w wyniku niezachowania odstępu, będą megakorki.

    Największa przepustowość korytarza ruchu drogowego jest osiągana przy limicie 50 km/h i przestrzeganiu go lub przy limicie 30 km/h i przekraczaniu go o nie więcej niż 15 km/h

    • 5 15

    • (1)

      ale jadąc w kierunku Warszawy np. w niedzielę kiedy jest pusto musisz legalnie wlec się 50 a potem 70 kiedy 70 a dalej nawet 90 są szybkościami bezpiecznymi, a przepustowość nie zależy istotnie od prędkości dozwolonej w tunelu, ale od infrastruktury przed i za nim (zjazdy, rozwiązania ruchu na skrzyżowaniach itd.)

      • 9 3

      • Słyszysz, że grają, ale nie wiesz w którym kościele

        Jeżeli przed i za tunelem infrastruktura nie pozwala na płynny ruch, to korki będę tym mniejsze im mniejsza będzie różnica między samochodami przyjeżdżającymi i opuszczającymi wąskie gardło. A wielkość tego strumień ten jest uzależniona właśnie od prędkości z jaką poruszają się samochody na drodze przed nim.

        • 2 1

    • (3)

      Myślisz, że jak posłużysz się takimi słowami jak "korytarz drogowy" "empirycznie" to twoja wypowiedź jest bardziej wiarygodna? Na tym odcinku od JPII do mostu wantowego są dwa pasy, prędkość 70 a tunel zaburza płynność z dwóch powodów - ograniczenia prędkości i maniery jazdy lewym pasem za strachu przed kamerami. Powoduje to zmniejszenie odstępów, a pod koniec tunelu także prędkości do 40 gdy już odstępy stają się niebezpiecznie małe. Ja dla własnego bezpieczeństwa jadę lewym pasem.

      • 2 2

      • poprawka w drugim zdaniu - prawym zamiast lewym.

        • 0 0

      • przecież to jakiś absurd

        odstępy biorą się nie z powodu ograniczenia prędkości, tylko z powodu jego nieprzestrzegania przez część kierowców

        • 1 0

      • To zagęszczenie na koniec wynika z tego, ...

        ...że miejscowi kierowcy nagle chcą wbić się z lewego pasa na prawo-skręt (a niestety nie robią tego umiejętnie) , żeby zaraz na rondzie zawrócić z powrotem do tunelu - chyba nadal jeszcze nie naoglądali się tego tunelu...i to jest przyczyną tych spowolnień na końcu tunelu.

        • 1 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane