• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Pół miliona złotych za podniesienie trakcji na al. Hallera

Szymon Zięba
7 października 2020 (artykuł sprzed 3 lat) 
Zbyt duże samochody regularnie zrywały trakcję, próbując przecisnąć się pod wiaduktem na al. Hallera. Zbyt duże samochody regularnie zrywały trakcję, próbując przecisnąć się pod wiaduktem na al. Hallera.

Zrywana przez ciężarówki trakcja na al. HalleraMapka zostanie podniesiona o 5 cm. To rozwiązanie nie gwarantuje, że już nigdy nie dojdzie do jej naruszenia, ale nawet gdyby tak się stało, to tramwaje będą mogły kursować objazdem przez węzeł Kliniczna, co wcześniej było niemożliwe. Warte 584 tys. zł roboty mają zakończyć się jeszcze w tym roku.



Podniesienie trakcji pod wiaduktem sprawi, że ciężarówki przestaną o nią zahaczać?

Przypomnijmy: zgodnie z planem przebudowany zostanie odcinek sieci trakcyjnej al. Hallera od ul. TrubadurówMapka do skrzyżowania ul. WyspiańskiegoMapka i ul. KlinicznejMapka.

Prace mają być prowadzone głównie nocą, między północą a godz. 4, więc rano tramwaje będą mogły normalnie wyruszyć na swoje trasy.

Magdalena Kiljan, rzeczniczka Gdańskiego Zarządu Dróg i Zieleni, informowała, że na wniosek wykonawcy mogą być również prowadzone w innych terminach - ale po wcześniejszym uzgodnieniu z organizatorem publicznego transportu zbiorowego, tj. Zarządem Transportu Miejskiego w Gdańsku (chodzi np. o dni wolne od pracy: sobota-niedziela).

Miejscy urzędnicy nie przewidują jednak całkowitego zamknięcia remontowanego odcinka.

Podniesienie trakcji i umożliwienie kursowania tramwajów



Samo zadanie będzie polegało na podniesieniu trakcji w rejonie wiaduktu o około 5 cm (więcej miejsca pod wiaduktem już nie ma), wymianie całej konstrukcji sieci (przewód jezdny, poprzeczki, izolatory itp.) oraz zamontowaniu izolatorów sekcyjnych sieci trakcyjnej.

Wypadki i kolizje w Trójmieście. Nagrania czytelników



Dzięki temu, w przypadku zerwania sieci trakcyjnej pod wiaduktem Hallera, nadal możliwe będzie kursowanie tramwajów przez węzeł Kliniczna. Dotąd taka awaria paraliżowała ruch tramwajowy w całej okolicy.

70 dni na realizację



Zwycięska oferta na wykonanie prac opiewa na 584 tys. złotych.

Zgodnie z umową wykonawca ma 70 dni na realizację zadania, więc jeżeli wszystko pójdzie zgodnie z planem, trakcja ma zostać przebudowana jeszcze w tym roku.

Skutki zerwania trakcji na al. Hallera w 2016 roku.

Opinie (161) 9 zablokowanych

  • edward (1)

    za pol miliona podniesione bedzie 5 cm ? to chyba zart !!! dlaczego sie jezdni nie obnizy i przy okazji kanalize poprawic ..

    • 1 0

    • czytanie ze zrozumieniem się kłania ...

      • 0 1

  • "zrywana przez ciężarówki trakcja"

    nie prze ciężarówki, a przez bezmyślność kierowców. i to oni powinni płacić. dużo. i jeszcze więcej.

    • 1 0

  • sieć trakcyjna

    sieć trakcyjna

    • 0 0

  • a może lepiej podnieść wyżej most :D

    • 0 1

  • I sru TIR-y Hallera pojadą (1)

    Ograniczniki przed wiaduktem. Kolejny ,,pomysł" nieudacznika za 500 tyś podnieś linię pot żeby TIRY mogły jechać. A może zwykły zakaz i ograniczniki wysokości.

    • 4 0

    • przeczytaj cały tekst ze zrozumieniem ...

      • 0 0

  • Jeszcze więcej Biedronek i Lidli nastawiajcie

    Żeby TIR y mogły swobodnie wozić zaopatrzenie dla niemieckich i holenderskich podatników.

    • 2 1

  • Wystarczy powiesić łańcuchy troche wcześniej

    Tak to wygląda na świecie, jak walnie w łańcuchy to się obudzi królewicz za kierownicą......

    • 2 0

  • Co tam do czarta tyle kosztuje ? (1)

    Ano: przetarg, dokumentacja, pozwolenia, itd. itp. . Sama robocizna i materiały pewnie 1/10 tego.

    • 1 0

    • jeden izolator to 30k x 6 szt , sztywna sieć tez trochę kosztuje

      • 0 0

  • Jedyne

    Rozwiązanie zakaz jazdy Tirów

    • 2 0

  • niezly moment

    moze lepiej w karetke zainwestowac a kierowcow dotkliwie karac za szkody

    • 0 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane