• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Połączyli siły, by poprawić jakość życia na górnym tarasie Gdańska

Ewelina Oleksy
15 czerwca 2020 (artykuł sprzed 3 lat) 
Odbyło się już inauguracyjne spotkanie grupy Górny Taras Gdańska, do której należą m.in. radni Matarni, Osowej, Kokoszek i Jasienia. Odbyło się już inauguracyjne spotkanie grupy Górny Taras Gdańska, do której należą m.in. radni Matarni, Osowej, Kokoszek i Jasienia.

Cztery rady dzielnic, dwójka miejskich radnych i wsparcie lokalnych stowarzyszeń - wszyscy razem połączyli siły i powołali nową inicjatywę obywatelską pod nazwą Górny Taras Gdańska. Wspólnie będą zabiegać o realizację projektów, które ułatwią mieszkańcom życie. Na pierwszy ogień idzie linia autobusowa, która ma połączyć zachodnie dzielnice.



Czy udzielasz się społecznie na rzecz swojego osiedla lub dzielnicy?

Inicjatywa Górny Taras Gdańska powstała, żeby rozwiązywać wspólne problemy dzielnic Osowa, Matarnia, Kokoszki, Jasień. Mowa o inwestycjach, prowadzonej strategii działań, które dotyczą nie tylko jednej dzielnicy, ale szerzej - całego górnego tarasu Gdańska.

Zjednoczenie sił jedyną skuteczną metodą



- Osiedla górnego tarasu mają wspólne problemy, które w pojedynkę są niezwykle trudne do rozwiązania, a jedyną skuteczną drogą jest zjednoczenie sił. Naszym wspólnym celem jest wyrównywanie luki infrastrukturalnej i komunikacyjnej pomiędzy górnym a dolnym tarasem Gdańska. Chcemy, aby cały Gdańsk był miastem zrównoważonego rozwoju i miastem równych szans - tłumaczą powstanie nowej inicjatywy jej założyciele.

Rady Dzielnic w Trójmieście



Górny Taras Gdańska już zapowiada złożenie wspólnego projektu do trwającej właśnie edycji Budżetu Obywatelskiego.

Powalczą o Zachodnią Linię Autobusową



- Pierwszym wspólnym projektem, nad którym pracujemy, jest Zachodnia Linia Autobusowa. Ma się ona składać z dwóch połączeń: istniejącej linii 169 (Oliwa - lotnisko), którą nie tak dawno udało się wydłużyć do portu lotniczego oraz drugiego autobusu z lotniska przez Matarnię, Kokoszki, Jasień, w kierunku centrum - informuje Jan Perucki, miejski radny i jeden z inicjatorów powołania nowej grupy aktywistów. - Jednak problemem staje się obecnie ul. StężyckaMapka, którą musimy doprowadzić do przejezdności, wcześniej nie pojedzie tamtędy autobus. Spróbujemy swoich sił w tym temacie w ramach Budżetu Obywatelskiego.
Czytaj też: Komunikacja na zamówienie? Pomysł dla Chwarzna i Wiczlina

Pomysł Zachodniej Linii Autobusowej to odpowiedź mieszkańców na brak połączenia pomiędzy dzielnicami górnego tarasu.

W pierwszej kolejności członkowie nowej inicjatywy chcą powalczyć o nową linię autobusową, która połączy ich dzielnice. W pierwszej kolejności członkowie nowej inicjatywy chcą powalczyć o nową linię autobusową, która połączy ich dzielnice.
- Obecnie linie autobusowe są w Gdańsku wykonane promieniście. Dlatego tworzy się absurd, że z Osowej, jadąc komunikacją publiczną, często jest szybciej dojechać na Kokoszki przez Hucisko, a zatem kompletnie naokoło - wskazuje radny Perucki. - Jeżeli koalicja Górnego Tarasu Gdańska może pomóc tym dzielnicom w załatwieniu wielu ważnych spraw, to ja w takim razie w to wchodzę. Trzeba podnieść komfort życia mieszkańców w dzielnicach, także tych peryferyjnych.

Rozkład jazdy ZTM Gdańsk



Po ul. Stężyckiej, jak mówią członkowie organizacji, przyjdzie czas na kolejne tematy do załatwienia. Wśród nich wymieniają już m.in. ciąg pieszo-rowerowy łączący Matarnię i Osowę.

Miejsca

Opinie (144) 10 zablokowanych

  • P. Radny Perucki (6)

    P. Perucki 3 lata temu biegałeś i zbierałeś podpisy w sprawie PKM przystanku "Kukawka" . I co przystanku nie ma a podpisy na radnego Gdanska się przydały z Osowy. Obiecanki kiełbasa wyborcza.

    • 14 3

    • Buduj przystanek, buduj... (4)

      Na ziemiach PKP. Człowieku, ogarnij głowę.

      • 3 0

      • Sam ogarnij głowę (3)

        Sam ogarnij głowę. Dziwne na firodze można wybudować stacje bo co bo korporacje developerzy itd Kasa .A po co dbać o zwykłych mieszkańców którzy płacą podatki do budżetu miasta i nie mogą dojechać do pracy, bo Kieleńska roz..... Chodził obiecywał przed wyborami a teraz cisza

        • 0 5

        • Chłopie, ogarnij się (2)

          Na Fiordze zbudują przystanek kolejowy, ponieważ teren nie należy do PKP (państwowy beton) , tylko do PKM, czyli spółka Urzędu Marszałkowskiego, więc nie ma sensu porównywania tych 2 spraw.

          • 4 0

          • Chłopie.. (1)

            Chłopie widzę że jesteś nie źle zorientowany. Albo jesteś radnym albo samym P.Peruckim i teraz boli że nie da się spełnić obietnicy wyborczej.

            • 0 2

            • Dobrze poinformowany?

              Wystarczy czytać ze zrozumieniem doniesienia w lokalnych portalach.
              Także się ogarnij, Gdańszczanku.

              • 1 0

    • Teren należący do PKP

      Tak, teren należy do PKP i to oni byliby inwestorami. Działalność społecznikowska w postaci petycji zapewniła, że cały czas się o tym przystanku mówi, Prezydent RP nawet zadeklarował jego zbudowanie do 2024. Adresatem zażaleń powinno być PKP. Petycja na pewno nie zaszkodziła, a zapewne pomogła!

      • 2 0

  • lk (3)

    Tu na tarasie mówimy Drugie Miasto i widać że brakuje wewnętrznych połączeń. Kiedyś może i tramwaj albo odmiana PKMki ze Straszyna do Osowej się rewitalizuje. Może byc nawet na tych samych torach

    • 5 4

    • ! (1)

      Kogo czego? - Osowy

      • 0 1

      • Osowej.

        Polecam poprawną polszczyznę.

        • 0 0

    • Pruszcz sie nie bedzie chcial dorzucic

      • 0 0

  • Problem jest bardziej złożony (6)

    Zarówno władze miasta, jak i deweloperzy, a także prezesi różnych firm upodobali sobie centrum miasta do prowadzenia zakładania tam swoich biur. W efekcie m.in. wzdłuż Grunwaldzkiej powstało kilka biurowców, a w planie są kolejne. To zaś sprawia, że zapotrzebowanie na transport do jak i z centrum miasta jeszcze wzrośnie. Nie wiem, co sprawia, że firmy nie dość, że nie przenoszą swojej działalności poza miasto, to jeszcze otwierają swoje kolejne biura w centrach miast. W efekcie zarówno pracownicy tych firm, jak i ich klienci, muszą tracić więcej czasu na dojazd do nich. Powiem tak, mieszkam w dzielnicy Piecki-Migowo i jeszcze ani razu nie byłem m.in. w CityForum, bo nie widzę najmniejszego sensu, aby akurat tam jechać na zakupy. Jeśli już jadę co centrum miasta, to jedynie aby załatwić sprawy, których nie załatwię przez internet czy telefon, a zakupy, to robię w okolicy, ewentualnie w sklepach zlokalizowanych przy obwodnicy.

    • 22 0

    • No wlasnie.. (4)

      Teoretycznie biura w centrach są ok, bo wiadomo, że nie ma miejsc parkingowych, więc ludzie przyjadą SKM czy komunikacją miejską.
      Ale komunikacja zbyt wydajna nie jest.

      A biura poza centrum też są, ale bardziej magazynowe, nie takie molochy jak OBC.

      • 3 1

      • (3)

        No właśnie nie są ok. Gdyby były rozmieszczone w różnych częściach proporcjonalnie, ruch odbywałby się we wszystkie strony i nie byloby korków.

        • 5 0

        • To jest zbyt skomplikowane dla naszych pozal się boże planistów (2)

          Oni tkwią umysłowo w latach 70. Tu dzielnica przemysłowa, tu biurowa, a tu się da blokowiska. I korki gotowe

          • 6 0

          • Obawiam się, że rządzą nie planiści ale przypadek (1)

            To, że powstało OBC to tylko zbieg okoliczności a nie jakaś przemyślana strategia rozwoju miasta.

            • 2 0

            • Ja bym ten zbieg kojarzył z jakimiś mieszkaniami...

              • 0 0

    • Budują centra handlowe tam gdzie uważają i dopuszcza prawo

      Masz centra handlowe w wielu miejscach. W twojej dzielnicy istniejące od lat, teraz pod nazwą Galeria Morena. Są trzy skupiska przy obwodnicy, jest GB we Wrzeszczu i Alfa na Przymorzu.
      Ja tu nie widzę skupienia tylko w centrum.

      • 1 1

  • Rada...

    Totalny bessens w wysiłku okolicznych ..." tych co mają jeszcze nadzieję" ! Z szacunkiem za...zobaczymo co! Pół wieku trwały moje zmagania o publiczne mienie...nie udało się ...Urząd jest ponad systemami, od kogoś coś - tak ! od siebie nic! No chyba, że Strzyża się zdenerwuje,...no może jakiś retencyjny zbudowany nie tak, może jakaś kanaliza... ( ale to nie nasza!).Miasto ma kilkanaście spółek....i każda jest do dudy!

    • 1 1

  • PO-móż sobie i innym i chodź piechotą podpowiada Twoje serce.. (2)

    • 16 8

    • Jak w Gdańsku się nie spełniłeś proponuję powrót na Podkarpacie. (1)

      • 5 6

      • PO-lszewia, to stan umysłu..

        • 0 2

  • Kiedy przedszkola

    Kiedy zbudujecie przedszkola wkoncu.Na Zlotej Karczmie jest jedno przedszkole na wielki region.W tym roku byly 24 miejsca na ponad 80 chetnych.Wy sie dziwicie ze jest niz demograficzny.nigdy tu dzieci nie bedzie.Na matarni jest łąka,leży odłogiem od lat.W pierwszej kolejnosci tym powinniscie sie zajac bo to pilna potrzeba ludzi.

    • 4 1

  • A można było nie wyprowadzać się na wieś. (5)

    Widziały gały co brały, a teraz tylko żądania i roszczenia, że daleko, że długo, że nie ma jak itd. itp.

    • 36 46

    • ci ludzie też płacą podatki - wyższe niż ty

      • 1 1

    • może czas przestać dzielić mieszkańców Gdańska na lepszych i gorszych?

      • 6 0

    • To właśnie mieszkańcy dolnego tarasu nie wiedzieć czemu chcą z niego zrobić drugie Banino.

      Biurowców nie budować, bloków nie budować, komunikacji nie rozwijać.

      Najlepiej mieć wioskę w centrum miasta.

      • 4 4

    • Osowa, Kokoszki, Matarnia, Jasień...

      To dzielnice Gdańska od 1973 roku. Niektórzy mogli się już tu urodzić, bucu :)

      • 13 1

    • Jasne, po co miasto ma się rozwijać?

      Otoczyć dolny taras wysokim murem i jeszcze proklamować niepodległe księstwo. Co za d**ilna mentalność.

      • 8 7

  • (2)

    To niech jedzie na razie obwodnicą zamiast Stężycką.

    • 6 3

    • (1)

      albo Armii Krajowej

      • 0 1

      • W Gdańsku szybkie linie autobusowe są zakazane

        Musi być wolno i z wieloma "zajazdami" po drodze

        • 3 1

  • Z tą linią to ktoś totalnie odjechal (6)

    Drugie 210, wycieczka krajoznawcza. Nikt na to nie pójdzie. Ale idea zjednoczenia całkiem spoko

    • 54 18

    • Powinni lobbiwiac za linią (2)

      Od Szadółek lub Ujesciska przez Adamowicza prosto do Wrzeszcza. Potrzeba nam szybkich połączeń, nie krajoznawczych. Inaczej nikt się z samochodu nie przesiądzie.

      • 5 0

      • Ale jakże to, 115 bez meandrowania przez Ujeścisko, całe Suchanino, GUMed?!

        Tak po prostu, szybka, bezpośrednia linia najkrótszą trasą?! A potem się obudziłem i przypomniałem sobie, że jestem w Gdańsku

        • 1 0

      • W budowie od 2015

        Tylko paru ludzi, których nie stać na garaż blokuje całą inwestycję dla 150000 mieszkańców Południa...

        • 0 1

    • to nie tak jak z 210

      ale to nie ma być linia bezpośrednia tylko połączenie dwóch linii czyli 120 idącej przez Jasień Kokoszki i Matarnię do lotniska, gdzie będzie można się przesiąść na 169 na Osowę i dalej Oliwę

      • 7 1

    • Przeczytaj prosze dokładnie artykuł

      To ma być linia podwójna, łączona - nie jedna. Linia 169 i linia łącząca lotniska przez Kokoszki i Jasień w kierunku centrum, także na lotnisku zakłada się przesiadkę.

      • 4 1

    • I jeszcze rozkład po gdańsku, czyli nie częściej niż co godzinę

      • 9 1

  • (5)

    deweloperzy niech dopłacą do budowania dróg dojazdowych do osiedli wznoszonych w wypizdowach a nie miasto. I wychodzi na to, że zapomina się o "tubylcach" ze starszych dzielnic. Hallera czekało na remont chyba 10 lat hehe. No ale słoikolandia na szadółkach widzę była ważniejsza;)

    • 59 20

    • Deweloperzy niech dopłacą? Przecież cały koszt dróg zostanie przeniesiony na przyszłych mieszkańców. Jak budowano wielką płytę na żabiance, zaspie czy przymorzu to budowało państwo i za darmo rozdawało mieszkania. Wykupiliście je za bezcen i wciąż oczekujecie remontów dróg i parginków, a mieszkańcy nowych dzielnic muszą płacic za każdy m2 mieszkania a państwo nie może im nawet wybudować normalnej drogi.

      • 2 3

    • Mieszkamy od 2000 na południu Gdańska. Ulica Kampinoska nie doczekała się budowy przez te 20 lat, Świętokrzyska wygląda tak samo jak wyglądała 20 lat temu, a Ty narzekasz, że Hallera co 10 lat remontują.

      • 2 0

    • Skoro mieszkańcy innych dzielnic mają się zrzucać na swoje drogi,

      bo przecież developer to nie Caritas i doliczy to do ceny mieszkania,
      to może Ty też zrób zrzutkę z innymi mieszkańcami i sobie wyremontujcie tą drogę.

      • 3 1

    • deweloperzy mają budować drogi w bezpośrednim sąsiedztwie osiedla które budują. Ale nie zapominaj że to miasto sprzedało te wszystkie działki, wydało pozwolenie na budowe 4 piętrowych bloków, więc niech teraz miasto zapewni budowę dróg zbiorczych i tramwajów. Jak się mówi A to trzeba powiedzieć B.

      • 7 1

    • niestety zmiany wprowadził rząd pis - teraz nie ma nawet wymaganych odstępów od płotra ani konieczności dróg dojazdowych - podziękuj "specjalistom" z pis robio jak umio a że gnój wywalali to na tym sie znali

      • 8 8

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane