- 1 Lądowanie w Poznaniu przez nocny Duathlon (182 opinie)
- 2 Jak zniszczono Rady Dzielnic w Gdyni (124 opinie)
- 3 Wybudują chodnik w miejscu prowizorki (54 opinie)
- 4 Pozostałości baterii mającej bronić portu (69 opinii)
- 5 PKP chce oddać Gdyni tunel. Szansa na zmiany w centrum (121 opinii)
- 6 Odnaleziono ciało zaginionego nurka (136 opinii)
Policjanci receptą na zatkane skrzyżowania?
Wjeżdżanie na czerwonym świetle na skrzyżowanie, blokowanie ruchu, wymuszanie pierwszeństwa przejazdu - przyczyn powodujących kolizje, wypadki i większe korki - zwłaszcza podczas komunikacyjnych szczytów - jest wiele. Są jednak proste sposoby, by temu zapobiec. Oprócz fotoradarów czy odcinkowego pomiaru prędkości jednym z nich jest też sama obecność patroli ruchu drogowego na newralgicznych skrzyżowaniach w mieście.
Kierowcom wymuszającym pierwszeństwo, wjeżdżającym na skrzyżowania bez możliwości jego opuszczenia, często na późnym pomarańczowym czy nawet czerwonym świetle można jednak zaradzić. W dużych aglomeracjach - takich jak Trójmiasto - w godzinach przeważnie popołudniowego szczytu na newralgicznych skrzyżowaniach pojawia się prewencyjnie patrol ruchu drogowego.
Radiowóz stoi w widocznym miejscu, nie powoduje utrudnień w ruchu i już sama jego obecność (tylko przy włączonych sygnałach świetlnych) powoduje, że wielu kierowców przypomina sobie o podstawach ruchu drogowego. Choć brzmi to banalnie, to jak pokazuje praktyka, w obecności przypatrujących się policjantów trudniej używa się klaksona, łatwiej przychodzi też nam przepuszczanie pieszych, rowerzystów, a czerwone światło nie jest już tylko sugestią do zatrzymania pojazdu.
Takich miejsc, gdzie już sama obecność policji szybko okazałaby się pożyteczna, nie brakuje także w Trójmieście. Tylko w Gdańsku policjanci wskazują sześć lokalizacji, gdzie kierowcy potrzebują ich pomocy: skrzyżowanie Chłopskiej z Jagiellońską i Czerwonym Dworem , Chłopskiej z Obrońców Wybrzeża i Bora Komorowskiego , Czarnego Dworu z Jana Pawła II , Grunwaldzkiej z Do Studzienki i Miszewskiego , Słowackiego z Niedźwiednikiem i Potokową oraz na odcinku Al. Jana Pawła II na wysokości posesji nr 11. W Gdyni kierowcy wymieniają przede wszystkim skrzyżowanie obwodnicy z ul. Morską.
Jak przekonują funkcjonariusze, ich asysta i pomoc kierowcom w sprawnym i bezpiecznym poruszaniu się po drogach nie ogranicza się tylko do sytuacji wyjątkowych np. kierowania ruchem w razie wypadku czy awarii sygnalizacji, ale także w dni powszednie. Z drugiej strony policjanci przyznają, że jest ich zbyt mało, by móc "obstawić" wszystkie skrzyżowania, a priorytetem zawsze pozostanie bieżąca obsługa zdarzeń drogowych, których podczas 3-godzinnego szczytu w całym Trójmieście jest kilkadziesiąt.
- W tych rejonach, w godzinach popołudniowego natężenia ruchu, kierowane są patrole ruchu drogowego, które obejmują te miejsca szczególnym nadzorem. Należy zaznaczyć, iż policjanci pojawiają się w tych miejscach, jeżeli akurat nie mają zgłoszenia o zdarzeniu drogowym, bo w pierwszej kolejności zawsze jadą na interwencję - informuje nadkom. Magdalena Ciska z Wydziału Ruchu Drogowego Komendy Miejskiej Policji w Gdańsku.
Jak podkreśla, obecność policjantów i oznakowanych radiowozów na skrzyżowaniach przede wszystkim ma oddziaływać prewencyjnie na kierowców, pieszych i przyczyniać się tym samym do poprawy bezpieczeństwa w ruchu drogowym.
- Poza tym oddziaływaniem prewencyjnym, nie obyło się we wskazanych rejonach bez represji, i tak w I półroczu 2017 na wskazanych skrzyżowaniach policjanci ruchu drogowego ujawnili 121 wykroczeń popełnianych przez kierujących wobec pieszych, jak i popełnianych przez samych pieszych. W zakresie kierujących pojazdami funkcjonariusze zwracają uwagę na wykroczenie polegające na wjeździe na skrzyżowanie, gdy nie ma możliwości jego opuszczenia - zablokowanie skrzyżowania skutkuje powiększeniem korków, bo tamuje się przejazd w innym kierunku. Ponadto policjanci zwracają szczególną uwagę na nieudzielanie pierwszeństwa przejazdu, tamowanie i utrudnianie ruchu, czy też niestosowanie się do sygnalizacji świetlnej - dodaje Ciska.
Opinie (181) 1 zablokowana
-
2017-09-19 12:54
zamiast tylko stać
powinni aktywnie wyłapywać "miszczów kierownicy" i wręczać dyplomy karne (mandaty). Po 3 miesiącach takiej akcji kierowców mielibyśmy najlepszych na świecie.
- 3 2
-
2017-09-19 12:54
No niekoniecznie
Moje obserwacje policjantów kierujących ruchem są raczej negatywne. Brak doświadczenia powoduje, że tworzą jeszcze większe zatory. Przykład-ostatnie pokazy lotnicze na Babich Dołach. Jeżdżę 27 lat i od zawsze było tak, że policjant przodem lub tyłem do ciebie - stoisz, jeśli bokiem-jedziesz. Ostatnio bardzo się zdziwiłem i gliniarz też, bo stał bokiem a ja pojechałem, a nie taki był zamysł. No i mi pogroził. Już nie chciałem blokować ruchu, zatrzymywać się i pytać za co, bo i tak by nie zrozumiał... Chyba już tego w szkole policyjnej nie uczą, albo zajęcia są nudne i nikt nie chodzi...
- 5 2
-
2017-09-19 14:33
kultura jazy w Gdańsku =0.
Dlamnie to błąd w szkoleniu kierowców w Gdańsku ! Centrum Krakowa nie ma sygnalizacji ,gęste torowiska, rowery ,samochody no i piesi i wszystko gra ,nie ma korkow nikt nie trąbi wszysko odbywa się płynnie ,szok, u nas o kulturze jazdy kierowcy nie mają pojęcia . Można ,można tylko kultura jazdy na wyższym poziomie !
- 2 4
-
2017-09-19 14:44
To po Ch...... TRISTAR
Od razu te miliony trzeba było przelać na konto policji i było by ok
- 7 1
-
2017-09-19 14:49
Zjazd z Grunwaldzkiej na Wojska Polskiego we Wrzeszczu - notoryczne trąbienie na kierowców,
którzy zatrzymali się na czerwonym przed skrzyżowaniem. Im droższe auto tym większy głąb w nim trąbiący.
- 6 1
-
2017-09-19 15:07
"Radiowóz stoi w widocznym miejscu, nie powoduje utrudnień w ruchu (...)" - a na zdjęciu pod "Zileieniakiem" radiowóz zajmuje jeden pas ścieżki rowerowej... Tak wygląda to nieblokowanie ruchu? A może chodzi tylko o ruch kierowców w ich świętych pojazdach a rowerzyści jak zwykle są spychani na drugi plan?
- 1 0
-
2017-09-19 15:19
To po jakiego czorta kupiono Tristar??!
Jeśli ten wybitny system do zarządzania ruchem za ogromne pieniądze zakupiony się nie sprawdza, to co poradzą policjanci?
Policjanci sprawdzają się w małych miejscowościach do kierowania ruchem, ale nie w dużych miastach. Z tego co pamiętam zawsze przez nich tworzyły się jeszcze większe korki...- 2 0
-
2017-09-19 15:20
Pozdrawiamy Policję
:-)
- 1 0
-
2017-09-19 15:52
Wyjaśniam
tristar jest po to,żeby ktoś na kimś zarobił a wy macie mieć podjarkę wieśniaki że jest nowocześnie.
- 3 0
-
2017-09-19 16:43
Tam gdzie jezdzi komunikacja zrobic bus pasy jesli ulizaa ma dwa pasy w jednym kierunku.
Ci co jezdza komunikacja skorzystaja,a samochodziarze lubia stac w korkach.codziennie korki w tych samych miejscach,a oni uparli sie wozic due autem:)zrozumiem jeszcze tych dojezdzajacych do pracy ze wsi,ale w trojmiescie mozliwosci dojazdu do pracy jest mnostwo.
- 2 2
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.