• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Półmetek prac przy budowie węzła Chylonia

Patryk Szczerba
6 października 2020 (artykuł sprzed 3 lat) 

Postępy prac na pl. Dworcowym w Chyloni

Prace na pl. DworcowymMapka w Gdyni, gdzie powstaje integracyjny węzeł Chylonia, są na półmetku. Gotowy jest już m.in. obiekt parkingu podziemnego w stanie surowym, tunel ze schodami i sieć wodociągowa. W lipcu 2021 roku inwestycja ma zostać zakończona.



Czy śledzisz postępy miejskich inwestycji?

23 września 2019 roku Gdynia podpisała umowę z konsorcjum Roverpol - Rover Infraestructuras na budowę węzła Chylonia. Cztery dni później wykonawcy przekazano plac budowy. Prace pochłoną 45,8 mln zł. Większość finansuje Unia Europejska.

Na przełomie roku 2019 i 2020 rozpoczęły się prace budowlane.W lutym po naszej interwencji nastąpiła poprawa warunków dla pieszych, a w kwietniu ruszyły prace przy budowie kluczowego elementu, czyli parkingu podziemnego.

Parking podziemny gotowy w stanie surowym



Obiekt w surowym stanie jest już gotowy. Konieczne jest jeszcze wykonanie instalacji, prace wykończeniowe i montaż urządzeń wewnątrz, w tym windy i innych niezbędnych do funkcjonowania obiektu sieci technicznych. Przypomnijmy, że hala parkingowa o powierzchni 3586,78 m kw. i wysokości 2,6 m pomieści 140 samochodów i blisko 50 rowerów.

Oprócz tego, do tej pory, udało się wykonać roboty trakcyjne, jednak bez powieszenia przewodów trakcyjnych. Gotowa jest już konstrukcja tunelu ze schodami. Robotnicy zakończyli też prace przy stworzeniu sieci wodociągowej.

Urzędnicy informują, że wykonano ok. 55 proc. prac, a wchodzą one w kluczową fazę.

Wizualizacja węzła Chylonia po zakończeniu prac. Wizualizacja węzła Chylonia po zakończeniu prac.

Węzeł Chylonia: co pozostało do wykonania?



Do wykonania zostały instalacje, roboty wykończeniowe i montaż urządzeń w obiekcie parkingu podziemnego oraz oraz montaż przewodów jezdnych sieci trakcyjnej

Przed nimi roboty drogowe, w tym budowa nowej pętli trolejbusowo-autobusowej oraz zespołu toalet publicznych, których powierzchnia zabudowy to 100,08 m kw., przy kubaturze 370,30 m sześc.,

Koronawirus nie spowalnia prac



Prace mają zostać zakończone pod koniec lipca 2021 roku. Jak twierdzą władze Gdyni, na razie postępują bez przeszkód, choć ich znaczna część przypadła na czas epidemii koronawirusa.

- Wykonawca napotyka pewne trudności realizacyjne będące konsekwencją pandemii COVID-19, związane m.in. z organizacją robót w sposób zapewniający bezpieczny dystans wśród pracowników na budowie, utrudniające bezpośredni kontakt z instytucjami i podmiotami, z którymi z uwagi na formułę kontraktu wykonawca jest zobowiązany do uzgadniania w szczególności sposobu realizacji robót. Wykonawca dokłada wszelkich starań, aby napotykane trudności nie powodowały opóźnień w realizacji inwestycji. Do dzisiaj nie przedstawił konkretnych, uzasadnionych wniosków o zmianę terminu zakończenia robót z powodu COVID-19 - informuje Marek Łucyk, wiceprezydent Gdyni.

Pierwsze wiadukty na Trasie Kaszubskiej. Film z września



Opinie (102) 1 zablokowana

  • Kiedy pętla dla 163 i 198 po drugiej stronie dworca? (2)

    • 16 0

    • już nie będzie

      odcięto dojazd wzdłuż torów...

      • 0 1

    • Po likwidacji slumsów na Meksyku.

      • 1 1

  • Rzeczywiście priorytetowa inwestycja, (1)

    a wiaduktu nad (lub tunelu pod) przejazdem kolejowym na Puckiej (ew. Północnej) jak nie było, tak nie ma. I nie zapowiada się. W Gdyni rzeczywiście rządzą geniusze od planowania rozwoju miasta. I prawie każde rozwiązanie drogowe s....ne wręcz koncertowo. Gratulacje. A więc pędem do telewizji i pierś wypięta do orderów.

    • 18 1

    • W tej sprawie zgłoś się do kolejarzy. Oni odpowiadają za wiadukty i tunele.

      Pisano też o tym w trójmiasto.pl

      • 1 0

  • 45 mln to tyle co pół lotniska lub 2 lodowiska (7)

    A właśnie, co z lodowiskiem?

    • 50 7

    • szczurek obiecuje, mieszkańcy zapominają i tak od lat (1)

      • 4 2

      • Twoje obiecanki o poprawie pisowni też spełzły na niczym.

        • 0 2

    • A właśnie, co z lotniskiem (1)

      podobno miał tam powstać komodrom? Jakoś się Gdynianie o te zmarnowane pieniądze nie upominają. Powszechna amnezja?

      • 8 2

      • To z PiS

        aniołek Kaczyńskiego miał budować kosmodrom wybory się skończyły i temat też.

        • 3 4

    • Prezydent Szczurek podobno nie chce lodowiska.

      • 1 3

    • Budowa ma się rozpocząć zaraz po skończeniu basenu olimpijskiego

      • 6 0

    • Czekamy na zmianę pogody.

      • 8 0

  • (10)

    To zaiste inwestycja stulecia w Gdyni)

    • 53 24

    • Dlaczego pod każdym artykułem (6)

      Jesteś zawsze pierwszy i piszesz nie na temat?

      • 20 6

      • (2)

        Pod każdym?Nie przesadzaj,też możesz pisać,mamy wszak wolność kochanieńki)

        • 8 15

        • jesteś męczący jak wrzód na d...pie... (1)

          • 9 3

          • To się mówi nieco innaczej, z większą kulturą. Jesteś męczący jak " kontuzja szachisty ".

            • 0 0

      • Bo to burak , opłacany troll z prowincji za Sopotem

        • 3 2

      • Szczerba zawsze sie tak wypaca z nudów

        • 1 1

      • Płacą i wymagają.

        • 12 5

    • (1)

      Spodziewałem się, że część placu zostanie odsprzedana deweloperce

      • 1 1

      • została darowana

        bo chyba nie ma wątpliwości, kto będzie głównym użytkownikiem tego parkingu.

        • 0 0

    • Zaiste mocium Panie

      • 2 0

  • Bardzo fajnie że powstaje nowy Plac Dworcowy ale...

    potrzebne są mieszkańcom inne zmiany w postaci budowy nowych dróg aby usprawnić poruszanie po mieście. Jestem za budową Drogi OPAT oraz za wykonaniem tunelu pod ul. Pucką w celu likwidacji przejazdu kolejowego.

    • 4 0

  • T.A.

    on buduję sanitarkę na pewno bedzie skopana. bardziej jest zajety uganianiem sie za babami niz na robocie, kto go tam w ogole trzyma?

    • 4 0

  • Czekam na tunel pod ul. Pucka (7)

    To jest bardzo istotne! Parking napewno nie jest istotniejszy niż zapewnienie płynności przejazdu.

    • 121 7

    • Tak,tunel po Pucką to konieczność! (3)

      Chylońska jest stale zatkana a na przejezdzie czasem czeka sie pol godziny.Dramat. Miedzy dzielnicami powinien byc płynny przejazd

      • 9 4

      • ja mieszkam po drugiej stronie Gdyni, więc mi to gila (2)

        ... ale jeśli Chylońska jest stale zatkana, to chyba słaby pomysł, by teraz przez te 200 metrów między Pucką a Kartuską przepuszczać taki ogromny strumień ruchu. Centrum Chyloni będzie miało ruch na podobnej zasadzie jak ronda w Żukowie.

        Ale wygląda na to, że sami chcecie, to się duście spalinami.

        • 7 5

        • (1)

          Jak nie chcesz sie dusic spalinami to sie wyprowadz na wies albo do lasu.to jest miasto i winno sie rozbudowywac

          • 4 5

          • Kopcenie spalinami to był nierozłączny element miasta może 50 lat temu...

            ... napisałem powyżej: nie mieszkam tam - w rejonie dworca Chylonia może byłem z 5 razy w życiu. Możecie sobie tam nawet zrobić wysypisko radioaktywnych odpadów. Jednak zawsze mnie niezmiernie dziwiły te zdecydowane żądania tunelu na Puckiej. Ale to wolny kraj, jeśli chcecie mieć pod oknami tiry z Hutniczej, auta z gminy Kosakowo i północnej Gdyni, to oczywiście domagajcie się tego. Macie korek "wzdłuż", będziecie mieli korek "wzdłuż i w poprzek". No tak, ale "zawsze można się wyprowadzić do lasu"...

            Co innego tunel "na wprost Obwodnicy" - ten przyda się bardzo, bo właśnie wyprowadzi tranzyt. Dzisiaj on przewala się przez Estakadę, jeśli zbudują ten wasz ukochany tunel, to będą sobie jechać Pucką, Kartuską i Morską. Dopiero oba tunele coś dadzą.

            • 7 1

    • a ja czekam na dowolną budowlę drogową w osi Północna-Południowa i połączoną z Obwodnicą.

      bo tylko ona radykalne rozwiąże problemy komunikacji części miasta rozdzielonych magistralą kolejową i zapleczem portu.

      • 10 0

    • Istotne, dla kogo?

      Mieszkańców Chyloni, czy Pogórza i innych wiosek? Czy mieszkańcy chcą mieć trasę przelotowa kolejna pod domem? Potem będą wam przeszkadzać światła, progi, zatoczki autobusowe, przejścia dla pieszych. Te wszystkie elementy wrogie płynności ruchu i przepustowości

      • 5 20

    • O jaką ja mam bekę z tematu "tunel na Puckiej"...

      ... dziś ten szlaban powoduje, że 90% chętnych unika tego rejonu, przez co ruch na Chylońskiej i Kartuskiej jest mniejszy. Jesteście na Chyloni jedyną znaną mi nacją, która domaga się wpakowania tranzytu w samiutki środek dzielnicy. Po tygodniu od otwarcia te wszystkie tunelowe płaczki zaczną domagać się tunelu pod Chylonią... :)

      • 13 21

  • jaki prezydent taka inwestycja...zupełnie zbędna i bez sensu

    najpilniejszy to jest tunel na puckiej. Bierzmy przykład z Wejherowa i Rumi.

    • 15 3

  • Opinia wyróżniona

    Ja tylko mam nadzieję, że z głową tam zaplanują stanowiska dla autobusów (3)

    Jest miejsce na kilka peronów, przy których mogłoby się jednocześnie zatrzymywać wiele linii i wygodnie przesiadać np. z 28 z pustek i 114 z demptowa.

    • 39 0

    • 28 jadąc na pustki tracił przez ten plac jakieś 2 minuty (2)

      i dalej będzie tracił niestety, a z wyjścia z tunelu do skrzyżowania jest całkiem wolnym krokiem mniej niż 2 minuty pieszo więc nie wiem serio po co ta linia tam ma wjeżdżać, oszczędność czasu na pominięciu tego placu była by nawet dla przesiadających z pociągu, lepszy byłby przystanek przy samym skrzyżowaniu tak ja jest w drugą stronę

      • 0 9

      • Pomyśl, że autkiem teraz prawie wjedziesz na peron. (1)

        Więc jaka by to była korzyść jechać trolejbusem, skoro stoi w korku jak wszyscy i do tego zatrzymuje się najdalej ze wszystkich środków transportu?

        • 1 3

        • Nie no, trajtki musza zjeżdżać na plac.

          Teraz kazdy przystanek oddalony o 300 m od skm i od siebie nawzajem... Skoro budują węzeł przesiadkowy to przystanki muszą być blisko siebie.

          • 6 0

  • Mam nadzieję że parking nie będzie płatny, bo inaczej straci sens. Mieszkasz na wygwizdowiu, gdzie autobusy albo super rzadko jeżdżą 191 i 288 albo wcale. Więc musisz podjechać samochodem lub ewentualnie rowerem jak np pogoda dopisuje i masz czas. I z Chyloni kolejką.bo jak wprowadza opłaty i to na wzór tych stref że srodmiescia to całą inicjatywą straci sens i ludzie będą kombinować jak pobliskie drogi pozostawiać

    • 6 2

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane