• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Polskim Busem z Gdańska do Wiednia i Brna

Rafał Borowski
14 marca 2016 (artykuł sprzed 8 lat) 
Polski Bus przewiózł już 16 milionów pasażerów. Polski Bus przewiózł już 16 milionów pasażerów.

Od 22 marca, mieszkańcy Trójmiasta będą mogli dojechać z Gdańska do Wiednia i Brna. Połączenia na tej trasie będą realizowane dwa razy dziennie. Skorzystają także miłośnicy weekendowych wycieczek: przyjazd będzie wczesnym rankiem, a powrót późnym popołudniem. Ponadto, na trasie do Warszawy będą odbywać się trzy kursy dziennie z przystankami w Mławie, Ostródzie i Elblągu.



Korzystasz z usług Polskiego Busa?

Polski Bus ujawnił właśnie wiosenny kalendarz połączeń, obejmujące podróże realizowane między 13 kwietnia a 11 maja. Oprócz tego, przewoźnik wprowadził dwie nowości, z których będą mogli skorzystać pasażerowie odjeżdżający z dworca autobusowego przy ul. 3 Maja zobacz na mapie Gdańska w Gdańska.

Codzienne kursy do Austrii i Czech

Pierwszą z nich jest przedłużenie linii P12 (jej obecna trasa przebiega z Gdańska, przez Toruń, Łódź, Katowice do Krakowa) do Wiednia i Brna. Kursy w tym kierunku będą odbywać się dwa razy dziennie. Ich rozkład został ułożony w taki sposób, aby pasażerowie mieli możliwość przyjechania wczesnym rankiem do stolicy Austrii, albo drugiego, największego miasta w Czechach, spędzenia tam całego dnia i późnym popołudniem rozpocząć podróż powrotną.

- Dogodny rozkład jazdy umożliwia jednodniowe wypady, które są uwielbiane przez naszych pasażerów. Ten sposób znakomicie sprawdza się na niedawno otwartej nowej trasie do Budapesztu i jestem przekonany, że podobnie będzie z Wiedniem i Brnem - mówi Piotr Pogonowski, dyrektor ds. marketingu i komunikacji Polskiego Busa.
Kursy w tym kierunku będą rozpoczynać się o godz. 12 oraz 18:45, a kursy powrotne do Gdańska o godz. 6:05 oraz 16:35. Czas przejazdu z Gdańska do Brna wyniesie niecałe 15 godzin, zaś do Wiednia ok. 17 godzin.

Nowe kursy na trasie do Warszawy

Drugą nowością jest wprowadzenie trzech nowych kursów na linii P1, czyli z Gdańska do Warszawy. Na ich trasie znajdą się przystanki w Mławie, Ostródzie i Elblągu. Wyjazdy z Gdańska będą odbywać się codziennie o godz. 6:30, 14:30 oraz 23:30, a powrotne z Warszawy o godz. 8:30, 16:30 oraz 23:30. Dotychczasowe, bezpośrednie kursy do Warszawy nie ulegną zmianom.

Dodatkowo, na linii P1 pojawi się również możliwość zakupu biletu ze zniżkami ustawowymi. Szczegóły na temat wysokości zniżek oraz wykaz osób, które są uprawnione do skorzystania z nich, można znaleźć na stronie www.polskibus.com.

16 milionów pasażerów od 2011 roku

Polski Bus obsługuje obecnie 23 trasy, docierając do 36 polskich miast: Białegostoku, Bydgoszczy, Częstochowy, Gdańska, Katowic, Kielc, Krakowa, Kalisza, Lublina, Łodzi, Opola, Ostrowca Świętokrzyskiego, Ostródy, Poznania, Radomia, Rzeszowa, Torunia, Warszawy, Wrocławia, Płocka, Włocławka, Białej Podlaskiej, Ostrowa Wielkopolskiego, Łomży, Ostrołęki, Tarnobrzega, Elbląga, Siedlec, Piotrkowa Trybunalskiego, Skarżyska-Kamiennej, Suwałk, Augustowa, Mławy, Sandomierza, Sieradza i Zakopanego.

Ponadto, Polski Bus obsługuje sześć europejskich lokalizacji: Berlin, Lotnisko Berlin Schönefeld, Bratysławę, Budapeszt, Pragę oraz Wiedeń. Przewoźnik jest obecny na polskim rynku od czerwca 2011 r. Do tej pory przewiózł ponad 16 milionów pasażerów.

Miejsca

Opinie (146) 7 zablokowanych

  • to ja wolę Sobieskim. szybko i wygodnie

    a nie ta klitka na kółkach, z budzeniem co przystanek

    • 5 0

  • Nikt nie zwrócił uwagi, że te 2 kursy do Wiednia nie jadą najkrótszą trasą, tylko zajeżdżają z Katowic do Krakowa, by po 10 minutach wracać w kierunku Katowic! Tylko głupi telepałby się tyle czasu w autobusie, gdy jest alternatywa w postaci Sobieskiego

    • 7 0

  • Jeżdżę regularnie na trasie Berlin - Gdańsk autokary dobrej jakości, personel uprzejmy aczkolwiek stanowczy (mam na myśli próby kupna biletu i kirerowcy).Własnym autem koszt przejazdu to około 130 euro zmęczenie i stres a więc same pozytywy.

    • 5 2

  • czy kierowcy za granicą też jeżdżą jak wariaci, czy tam jednak potrafią jechać normalnie

    bez chamstwa i brawury?

    • 5 3

  • Jechałem PB ok. 150 razy na przestrzeni ponad 3 lat

    I nie znajduję podstaw do krytyki - ani przewoźnika, ani taboru, ani kierowców.
    Ale tylko na linii P1. Więcej niż 4-5 godzin bym nie zniósł.

    No i tylko Astromega! Altanki są ciasnawe, trudno w nich o dobre miejsce. A Plaxtonów już nie zaznałem, chyba na szczęście ;)

    • 9 1

  • Kiedy do Amsterdamu

    • 8 1

  • koszty tej zmiany !

    zlikwidowanie po jednym - dwóch kursów w danym kierunku !!!
    ścisk i tłok żeby się dostać na pozostałe godziny danej linii
    gratuluje debilizmu w marketingu

    • 7 0

  • Dodatkowo, na linii P1 pojawi się również możliwość zakupu biletu ze zniżkami ustawowymi.

    "Dodatkowo, na linii P1 pojawi się również możliwość zakupu biletu ze zniżkami ustawowymi"

    To nie jest raczej ukłon w stronę pasażerów, ale konieczność. Jeżeli autobus ma przystanek (nie początkowy i nie końcowy) w mieście wojewódzkim, to takie połączenie nie może być ekspresowym a pospiesznym. W takim przypadku (postoje w Mławie, Ostródzie) przewoźnik ma obowiązek honorować ulgi ustawowe.

    • 8 0

  • Boję się wyjeżdżać na zachód, od kilku miesięcy

    trochę tam straszno

    • 6 5

  • gorale z rafineri sie ciesza 1 zł

    ale juz ich coraz mniej .dieta za 5 zl dziennie ich eliminuje (by passy itp )wiem co mowie organizmu nie oszukasz

    • 0 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane