• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Pomysł czytelnika na kolejki przed biletomatami SKM

Maciej Korolczuk
26 lipca 2018 (artykuł sprzed 5 lat) 
Jedna z naszych propozycji, jak mogłoby wyglądać oznakowanie kierunku kolejki do biletomatów SKM. Jedna z naszych propozycji, jak mogłoby wyglądać oznakowanie kierunku kolejki do biletomatów SKM.

Jeden z naszych czytelników proponuje, by w tunelach, gdzie stoją automaty biletowe Szybkiej Kolei Miejskiej wymalować na posadzce dodatkowe oznakowanie wyznaczające kierunek kolejki do biletomatu. Często zdarza się bowiem, że kolejkowicze utrudniają płynne przejście osobom wysiadającym z pociągów. Władze SKM podchwyciły pomysł i teraz przeanalizują, gdzie takie linie powinny zostać wymalowane.



Czy przy biletomatach powinny pojawić się linie wyznaczające kierunek kolejki?

Zdaniem pana Macieja, który dojeżdża kolejką SKM z Gdyni do Gdańska, najczęściej problem szpaleru tworzonego przez oczekujących na kupno biletu pasażerów występuje w tunelu na stacji Gdańsk Główny.

- Automaty biletowe stoją tam w takich miejscach, że ludzie - co nawet rozumiem - ustawiają się w kolejkach nie wzdłuż ściany, a w poprzek przejścia. To sprawia, że inne osoby wchodzące na peron lub z niego schodzące, aby przejść dalej, muszą przeciskać się przez tę kolejkę - zauważa czytelnik Trojmiasto.pl. - Myślę, że gdyby ktoś w SKM wpadł na pomysł takich linii wzdłuż tunelu, który właśnie jest remontowany i raczej nie powinno być problemu, by takie oznakowanie się pojawiło, ułatwiłoby to pasażerom i poruszanie się, i oczekiwanie na kupno biletu. Bo to też nie jest komfortowa sytuacja, gdy stojąc w kolejce ciągle ktoś przechodzi nam przed nosem albo za plecami.
Kierunek mogą też wyznaczać szersze i bardziej widoczne strzałki. Kierunek mogą też wyznaczać szersze i bardziej widoczne strzałki.
Jak mogłyby wyglądać takie linie? Na potrzeby artykułu przygotowaliśmy dwie propozycje, które oczywiście mogą, ale nie muszą zostać zrealizowane w takim kształcie. Pierwsza to pomarańczowe, szerokie strzałki wyznaczające kierunek kolejki. Drugi projekt jest nieco skromniejszy i zakłada wymalowanie śladów stóp oczekujących w kolejce osób.

Od dwóch lat oznakowanie ułatwiające poruszanie się po terminalu z powodzeniem funkcjonuje na lotnisku w Gdańsku. Pasażerowie wychodzący z hali przylotów "rozprowadzani" są przez kolorowe piktogramy wymalowane na podłodze m.in. na peron Pomorskiej Kolei Metropolitalnej, przystanki autobusowe czy postoje taksówek.

Co o pomyśle naszego czytelnika myślą przedstawiciele SKM? Jak mówi Tomasz Złotoś, rzecznik prasowy SKM, pomysł wydaje się interesujący i spółka z pewnością rozważy wymalowanie linii, ale tylko tam, gdzie jest to konieczne.

- Pomysł waszego czytelnika przedstawiłem dyrektorowi Sławomirowi Szlendakowi i bardzo mu się spodobał. Dziś zapozna się z tym zarząd spółki. Przeanalizujemy, gdzie jest to konieczne, bo kolejki nie tworzą się przed wszystkimi automatami - powiedział Złotoś.

Czytelnicy narzekają też, że automatów jest zbyt mało

Opinie (127) 1 zablokowana

  • Na filmiku kolejka jeszcze krótka

    Często jest taka przez całą szerokość tunelu, ani razu nie widziałam żeby ustawili się wzdłuż. Codziennie mnie zadziwia ta głupota ludzi, mi nawet do głowy by nie przyszło żeby w taki sposób stanąć, a tu tyłu bezmyślnych. Jeżeli nawet w tak prozaicznych sytuacjach ludzie muszą mieć instrukcję to dowód, że przed ludzkością nie ma przyszłości.

    • 5 1

  • A ja mam genialny pomysl

    Wystarczy kupić kilka nowych automatów.W Londynie na Euston w jednej tylko sali jest ich ponad 40 .Ale w SKM d.n na dur..u

    • 10 1

  • a może po prostu więcej tych automatów ustawić?

    • 11 0

  • Każdy non stop w smartfonie, ale skoro biletu kupić przez aplikację nie może, to stoi jeden z drugim w kolejce

    • 6 0

  • RFID vixtechnology

    • 0 1

  • A może po prostu więcej biletomatów?

    • 7 1

  • (1)

    A ja tam do tej pory nie wiem czemu służą niebieskie pasy wymalowane przed dworcem we Wrzeszczu. Wie ktoś?

    • 6 2

    • Nie wie...

      • 1 0

  • Ludzie ustawiając się w kolejce tracą myślenie!

    Nigdy nie potrafię zrozumieć, dlaczego kolejka ustawia się z a w s z e w poprzek przejścia. To totalny idiotyzm. Czy to na dworcu pkp czy do kasy w markecie zawsze jest to samo!!! Wczoraj jechałem pociągiem i kupowałem bilet w kasie we Wrocławiu. Tam przed kasami ustawiony jest wężyk ze słupków i linek, który dyscyplinuje kolejkowiczów. To chyba jedyne rozwiązanie na kretynów, którzy chyba uwielbiają być potrącani przez innych.

    • 8 0

  • Kasy są na górze (2)

    Kasy są na górnym tarasie, wystarczy przejść.

    • 3 3

    • Kasy skm

      To kasy sa na tarasie?hmmm musze zobaczyc bo myslalam ze na przeciw peronow a tu prosze na tarasie

      • 0 0

    • Kasy skm

      To gdzie ten taras?

      • 1 0

  • Najbardziej dziwi mnie to, że w kolejkach stoją młodzi ludzie. (1)

    Ja sam nie jestem już najmłodszy ale smartfona mam i korzystam z aplikacji do zakupu biletu. Nie korzystam z tych automatów. A ci młodzi ludzie stojący w kolejce zabijają czas patrząc w smartfona. Po prostu super, nie wiem czy oni na to nie wpadli jeszcze, są czymś ograniczeni, czy to ja jestem taki przebojowy ;)

    • 13 1

    • Ani jedno, ani drugie...

      Z całym szacunkiem ale nie jesteś aż tak przebojowy ani też kolejkowicze nie są aż tak zacofani... Po prostu to w większości turyści (słabo wymagać od np. Hiszpana, Szweda lub Francuza do pobierania aplikacji na jeden przejazd) lub podróżni, którzy korzystają z SKM okazjonalnie więc nie czują potrzeby pobierania aplikacji, rejestrowania sie, podawania numerów kart kredytowych, przelewania pieniędzy do elektronicznej portmonetki itp. Pozatym ktoś, kto korzysta z SKM regularnie pewnie posiada bilet miesięczny :) to logiczne :) rozwiązanie jest proste: postawić kilka biletomatów jak to jest w większości metropolii na świecie i sprawa załatwiona :))

      • 3 1

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane