- 1 Brak koalicji w Radzie Miasta w Gdyni (212 opinii)
- 2 Trzy przejścia na odcinku 130 metrów (58 opinii)
- 3 Borawski i Lodzińska wiceprezydentami? (150 opinii)
- 4 Podpalacz z Gdyni w rękach policji (69 opinii)
- 5 Mieczysław Struk wybrany marszałkiem (145 opinii)
- 6 Sprawa zgubionego karabinu trafiła do Gdyni (133 opinie)
Pomysł czytelnika na kolejki przed biletomatami SKM
Jeden z naszych czytelników proponuje, by w tunelach, gdzie stoją automaty biletowe Szybkiej Kolei Miejskiej wymalować na posadzce dodatkowe oznakowanie wyznaczające kierunek kolejki do biletomatu. Często zdarza się bowiem, że kolejkowicze utrudniają płynne przejście osobom wysiadającym z pociągów. Władze SKM podchwyciły pomysł i teraz przeanalizują, gdzie takie linie powinny zostać wymalowane.
- Automaty biletowe stoją tam w takich miejscach, że ludzie - co nawet rozumiem - ustawiają się w kolejkach nie wzdłuż ściany, a w poprzek przejścia. To sprawia, że inne osoby wchodzące na peron lub z niego schodzące, aby przejść dalej, muszą przeciskać się przez tę kolejkę - zauważa czytelnik Trojmiasto.pl. - Myślę, że gdyby ktoś w SKM wpadł na pomysł takich linii wzdłuż tunelu, który właśnie jest remontowany i raczej nie powinno być problemu, by takie oznakowanie się pojawiło, ułatwiłoby to pasażerom i poruszanie się, i oczekiwanie na kupno biletu. Bo to też nie jest komfortowa sytuacja, gdy stojąc w kolejce ciągle ktoś przechodzi nam przed nosem albo za plecami.
Jak mogłyby wyglądać takie linie? Na potrzeby artykułu przygotowaliśmy dwie propozycje, które oczywiście mogą, ale nie muszą zostać zrealizowane w takim kształcie. Pierwsza to pomarańczowe, szerokie strzałki wyznaczające kierunek kolejki. Drugi projekt jest nieco skromniejszy i zakłada wymalowanie śladów stóp oczekujących w kolejce osób.
Od dwóch lat oznakowanie ułatwiające poruszanie się po terminalu z powodzeniem funkcjonuje na lotnisku w Gdańsku. Pasażerowie wychodzący z hali przylotów "rozprowadzani" są przez kolorowe piktogramy wymalowane na podłodze m.in. na peron Pomorskiej Kolei Metropolitalnej, przystanki autobusowe czy postoje taksówek.
Co o pomyśle naszego czytelnika myślą przedstawiciele SKM? Jak mówi Tomasz Złotoś, rzecznik prasowy SKM, pomysł wydaje się interesujący i spółka z pewnością rozważy wymalowanie linii, ale tylko tam, gdzie jest to konieczne.
- Pomysł waszego czytelnika przedstawiłem dyrektorowi Sławomirowi Szlendakowi i bardzo mu się spodobał. Dziś zapozna się z tym zarząd spółki. Przeanalizujemy, gdzie jest to konieczne, bo kolejki nie tworzą się przed wszystkimi automatami - powiedział Złotoś.
Czytelnicy narzekają też, że automatów jest zbyt mało
Opinie (127) 1 zablokowana
-
2018-07-27 08:17
Czas zakupu biletu w automacie (2)
Kolejka to jedno, ale może najpierw usprawnić proces samego zakupu biletu w automacie?
Żeby kupić bilet Gdańsk-Sopot trzeba stać przy automacie z 5 minut, bo pyta się kilka razy czy na pewno taryfa A czy B. Chcę najtańszy bilet na danej trasie i szybko załatwić sprawę.
Dla średnio ogarniętej osoby to jest upierdliwe, wyobrażam sobie jak klną obcokrajowcy.- 13 2
-
2018-07-27 08:49
a za PRLu były proste automaty i działały szybko
- 3 0
-
2018-07-27 12:04
Po obcemu zapewne...
- 1 1
-
2018-07-27 08:48
Lepiej zainstalujcie kasowniki w każdym przedziale pociągu bo takiego systemu kasowania biletów nie ma nigdzie w Polsce z tego co kojarzę i wszyscy się dziwią...
- 3 3
-
2018-07-27 08:48
w Gdyni są automaty SKM we wnęce - pozycja sensowna
ale jest też drugi automat kogoś innego w holu głównym - przy drzwiach - oczywiście kolejki blokuja przejście
obok tych bodaj 2 automatów SKM jest jeszcze miejsce na pewnie ze 2 następne....- 3 0
-
2018-07-27 09:32
A gdyby bilety z automatu nie byłyby na najbliższy pociąg, tylko do kasowania?
Ja wiedząc, że jadę gdzieś i z powrotem kupiłabym od razu 2 bilety zamiast stać w kolejce 2 razy. Gdyby wszyscy tak robili, kolejki byłyby 2 razy krótsze.
A dla tych, co piszą, że wystarczy pomyśleć: jeśli kolejka już stoi byle jak, to co zrobicie? Staniecie w kolejce, czy gdzieś obok niej, w sposób, jaki stawać waszym zdaniem należy? Wystarczy, że jedna osoba stanie byle jak, każdy następny stanie za nią i kolejka jest do kitu.- 9 0
-
2018-07-27 09:58
Pomysł czytelnika na kolejki przed biletomatami SKM
Mentalność niewolnika, ekonom nie pokarze to beduin nie pomyśli.
- 4 0
-
2018-07-27 10:03
Szukanie lekarstwa na nie ten problem (1)
Możemy oczywiście debatować sobie nad tym, czy ludzie powinni stać w kolejkach zakręcających w prawo, czy w lewo, według piktogramów, strzałek czy sterowani z megafonu. Może przyniesie to jakieś drobne ułatwienie. Nie zmienia to jednak faktu, że szukamy w ten sposób lekarstwa nie na to, co jest tu głównym problemem. A problemem jest żenująco mało automatów przy jednoczesnych ogromnych kolejkach do kas. To samo we Wrzeszczu. Może nad powinni zastanowić się "przedstawiciele SKM"?
- 4 0
-
2018-07-27 10:28
Przecież ......
"..Przedstawiciele SKM" się nad tym zastanowili. W czasie , kiedy był Opener brygady kanarów postawili w tunelach (widziałem we Wrzeszczu i Oliwie) i tam sprzedawali bilety z tych swoich podręcznych urządzeń, które noszą podczas zwykłej kontroli biletów. Można - można :-)). Tylko rzeczywiście dlaczego nie pomyślano o zwiększeniu liczby punktów sprzedaży na cały sezon wakacyjny?
A dyskusja o kierunku kolejki rzeczywiście godna Barei. To tak jak w socjaliźmie, który dzielnie walczył z problemami, które sam stwarzał i które nie były znane w innych ustrojach.- 2 0
-
2018-07-27 10:11
Lemingi i gimbusy bez instrukcji niepotrafią sie zachowac w miescie.Ale najpierw musi im ktos te instrukcje wytłumaczyc:)
Przykładów jest więcej rowerzyści jadą cała szerokością drogi obok siebie na drodze 2 kierunkowej!! jak zadzwoni telefon to stają w poprzek drogi rowerowej. Nareszcie dla gimbusów namalowano pasy na drodze rowerowej ,ale gimbusy nadal jadą cała szerokością bo niewiedzą dlaczego te pasy są na malowane.!! Psiarze wychodzą ze smyczami rozciągającymi i nawet jak chodnik ma 6 metrów szerokości to psiarz idzie po jednej stronie pies na smyczy po drugiej blokuje cała szerokość chodnika i zdziwiony ze ludzie nie mogą przejść.
W miejscach gdzie są wąskie przejścia zatrzymują się na pogaduszki. Można powiedzieć ,że lemingi i gimbusy mają podświadome sterowanie do najbardziej głupich zachowań .
Tak samo tworzą korki wmieście na ulicach sa 2 pasy do skrętu w lewo,ale wszyscy ustawiają się do jednego mimo ze i tak wszyscy skręcają w lewo często te głąby blokują na wjazd na drugi pas. Bankomaty ,stoją 2 bankomaty obok siebie ,ale gimbusy z lemingami tworzą kolejkę ustawiają się jeden za drugim .Niechciałem pchać się bez kolejki Podchodzę pytam ,czy ten bankomat jest zepsuty? Nikt nie wie :) Podchodzę wypłacam kase a w kolejce jeszcze 10 było bezmózgowce stają jak kozy jeden za drugim. Czasami to samo jest przy kasach samoobsługowych w markecie jak kobieta z obsługi nie zareaguje.- 4 1
-
2018-07-27 10:16
Kiedyś w Tczewie
w jednej instytucji finansowej, kierownik zgłosił, że potrzebuje dodatkowych pracowników do obsługi klientów, których kolejka nie mieści się w holu. Decyzja dyrekcji: przebudujemy hol żeby kolejka się pomieściła. Nikt na to wcześniej nie wpadł. To się nazywa myślenie nieszablonowe.
- 4 0
-
2018-07-27 10:46
(1)
częściej jeżdżę pkm-ką niż skmką bo mieszkam na lawendowych wzgórzach i jeżdżę tylko do Wrzeszcza, ale w sumie to ten sam operator. Widzę że większość ludzi i tak kupuje bilet online, choć dla tych którzy w biegle nie posługują się komórkami, rozwiązanie które zaproponował czytelnik nie jest głupie.
- 2 0
-
2018-07-30 21:36
fakt, że lawendowe wzgórza są nieźle skomunikowane, a pkm-ką można wygodnie dojechać do centrum, ale też i na lotnisko i na moje ukochane Kaszuby:)
- 1 0
-
2018-07-27 12:08
Zlikwidować bilety, biletomaty i spokój bedzie...
- 0 3
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.