• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Pomysł czytelnika na kolejki przed biletomatami SKM

Maciej Korolczuk
26 lipca 2018 (artykuł sprzed 5 lat) 
Jedna z naszych propozycji, jak mogłoby wyglądać oznakowanie kierunku kolejki do biletomatów SKM. Jedna z naszych propozycji, jak mogłoby wyglądać oznakowanie kierunku kolejki do biletomatów SKM.

Jeden z naszych czytelników proponuje, by w tunelach, gdzie stoją automaty biletowe Szybkiej Kolei Miejskiej wymalować na posadzce dodatkowe oznakowanie wyznaczające kierunek kolejki do biletomatu. Często zdarza się bowiem, że kolejkowicze utrudniają płynne przejście osobom wysiadającym z pociągów. Władze SKM podchwyciły pomysł i teraz przeanalizują, gdzie takie linie powinny zostać wymalowane.



Czy przy biletomatach powinny pojawić się linie wyznaczające kierunek kolejki?

Zdaniem pana Macieja, który dojeżdża kolejką SKM z Gdyni do Gdańska, najczęściej problem szpaleru tworzonego przez oczekujących na kupno biletu pasażerów występuje w tunelu na stacji Gdańsk Główny.

- Automaty biletowe stoją tam w takich miejscach, że ludzie - co nawet rozumiem - ustawiają się w kolejkach nie wzdłuż ściany, a w poprzek przejścia. To sprawia, że inne osoby wchodzące na peron lub z niego schodzące, aby przejść dalej, muszą przeciskać się przez tę kolejkę - zauważa czytelnik Trojmiasto.pl. - Myślę, że gdyby ktoś w SKM wpadł na pomysł takich linii wzdłuż tunelu, który właśnie jest remontowany i raczej nie powinno być problemu, by takie oznakowanie się pojawiło, ułatwiłoby to pasażerom i poruszanie się, i oczekiwanie na kupno biletu. Bo to też nie jest komfortowa sytuacja, gdy stojąc w kolejce ciągle ktoś przechodzi nam przed nosem albo za plecami.
Kierunek mogą też wyznaczać szersze i bardziej widoczne strzałki. Kierunek mogą też wyznaczać szersze i bardziej widoczne strzałki.
Jak mogłyby wyglądać takie linie? Na potrzeby artykułu przygotowaliśmy dwie propozycje, które oczywiście mogą, ale nie muszą zostać zrealizowane w takim kształcie. Pierwsza to pomarańczowe, szerokie strzałki wyznaczające kierunek kolejki. Drugi projekt jest nieco skromniejszy i zakłada wymalowanie śladów stóp oczekujących w kolejce osób.

Od dwóch lat oznakowanie ułatwiające poruszanie się po terminalu z powodzeniem funkcjonuje na lotnisku w Gdańsku. Pasażerowie wychodzący z hali przylotów "rozprowadzani" są przez kolorowe piktogramy wymalowane na podłodze m.in. na peron Pomorskiej Kolei Metropolitalnej, przystanki autobusowe czy postoje taksówek.

Co o pomyśle naszego czytelnika myślą przedstawiciele SKM? Jak mówi Tomasz Złotoś, rzecznik prasowy SKM, pomysł wydaje się interesujący i spółka z pewnością rozważy wymalowanie linii, ale tylko tam, gdzie jest to konieczne.

- Pomysł waszego czytelnika przedstawiłem dyrektorowi Sławomirowi Szlendakowi i bardzo mu się spodobał. Dziś zapozna się z tym zarząd spółki. Przeanalizujemy, gdzie jest to konieczne, bo kolejki nie tworzą się przed wszystkimi automatami - powiedział Złotoś.

Czytelnicy narzekają też, że automatów jest zbyt mało

Opinie (127) 1 zablokowana

  • Tylko na gapę...

    Ja nigdy w życiu nie kupiłem żadnego biletu buahahaahahaa, więc kolejki mi nie straszne :) dla mnie problem nie istnieje a i złapać się nie dałem więc kasy zaoszczędzone mega :)) wiem, że teraz wszyscy mnie zjadą i hejtują czy jak to się tam mówi, ale mam do w d***e :)

    • 0 5

  • A moze tak przeniesc automat ktory znajduje sie na opustoszalym peronie obok?

    • 1 0

  • Są dwa rodzaje automatów i ten gorszy to model stojący m.in. w tunelu PKP w Gdańsku.Toporny słabo reagujący na dotyk,prawdopodobnie wina zbyt grubej szyby.Trzeba często cisnąć/stukać i kombinować aby zadziałał.Przez to tez działa z opóźnieniem co skutkuje tym że liczy podwójnie bo zdążyliśmy stuknąć dwa lub więcej razy.Trzeba poprawiać,anulować itp.I to też powód że kolejka się wydłuża.Nie wspominając że menu jest trochę chaotyczne.
    Tu chodzi o czas/szybkość zakupu biletu i wystarczy to poprawić a wszystkim będzie żyło się lepiej :)
    W porównaniu do pierwszego modelu to przepaść.Oprócz tego że często nie chce przyjąć banknotu 20 zł.bo woli monety nie ma z nim problemu.

    • 7 0

  • Stocznia

    Ludzie sami sobie winni. Kasy świecą pustkami a ludzie stoją w metrowych kolejkach do automatu. Brawo za myślenie

    • 6 5

  • Skycash i nie stoję w żadnych kolejkach

    • 5 3

  • Sopot główny również

    Myślę, że takie oznakowanie przyda się bardzo również w Sopocie, tam podobnie jak w Gdańsku gł. tłumy turystów blokują przejście i często panuje chaos :)

    • 2 2

  • Panie Macieju (1)

    Posłużył się Pan moim wizerunkiem w nakręconym materiale, bez mojej zgody. Materiał ten został opublikowany w komercyjnym portalu internetowym. Sprawę skieruje do sądu

    • 5 4

    • Panie Adamie.

      Był pan częścią filmowanego tłumu. Proszę spokojnie kierować sprawę do sądu. Obciążę pana kosztami moich prawników, gdyż przegra pan sromotnie.

      • 3 3

  • przestawić biletomat

    Wystarczy przestawić biletomat na drugą stronę, mamy zwyczajowo ruch "prawostronny" i stawianie po tej stronie biletomatu to porażka.

    • 1 0

  • Ciekawe kiedy zdrapią? (1)

    W GB też wywieszono na ruchomych schodach instrukcje jak stawać, żeby ruchu (schodzącym) nie tamować. Po, bodajże, pół roku się poddali i usunęli. Polak, jak krowa w Iniach, nie do ruszenia.

    • 3 0

    • w Indiach

      miało być :)

      • 2 0

  • I tak stoją jak św krowy

    • 4 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane