• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Pomysł na bezpieczniejsze skrzyżowanie w Gdyni

Marcin
24 maja 2019 (artykuł sprzed 5 lat) 
  • Dodatkowego sygnalizatora do skrętu w lewo nie będzie, ale urzędnicy ułatwią kierowcom pokonywanie tego skrzyżowania.
  • Dodatkowego sygnalizatora do skrętu w lewo nie będzie, ale urzędnicy ułatwią kierowcom pokonywanie tego skrzyżowania.
  • Dodatkowego sygnalizatora do skrętu w lewo nie będzie, ale urzędnicy ułatwią kierowcom pokonywanie tego skrzyżowania.
  • Dodatkowego sygnalizatora do skrętu w lewo nie będzie, ale urzędnicy ułatwią kierowcom pokonywanie tego skrzyżowania.
  • Dodatkowego sygnalizatora do skrętu w lewo nie będzie, ale urzędnicy ułatwią kierowcom pokonywanie tego skrzyżowania.

Zdaniem kierowców skręt z al. Piłsudskiego w ul. Legionów zobacz na mapie Gdyni w Gdyni powinien być ułatwiony poprzez dodatkowy sygnalizator. Urzędnicy odpowiadają, że wydłużyłby czas oczekiwania na przejazd, ale planują zmiany w obowiązującym obecnie cyklu.



Miewasz problemy ze skrętem w lewo na podobnych skrzyżowaniach z czterema wlotami?

Na problem zwrócił uwagę pan Marcin, opisując sytuację na wskazanym skrzyżowaniu i proponując jego rozwiązanie. Oto jego list:

***

Na skrzyżowaniu Piłsudskiego i Legionów niebawem może dojść do tragedii. Już kolejny raz prawie doszło w tym miejscu do stłuczki z powodu dość przykrego rozwiązania świateł.

Jadąc aleją Piłsudskiego od strony Urzędu Miasta i chcąc skręcić w lewo w ulicę Legionów, mamy do dyspozycji pas skrętu w lewo. Natomiast światło nad tym pasem nie jest strzałką kierunkową, ale zwykłym sygnalizatorem, który nie upoważnia do lewoskrętu, jeśli z naprzeciwka jedzie samochód.

Wielu kierowców jadących od Urzędu Miasta i chcących skręcić w ulicę Legionów, gdy widzi zielone światło zakłada, że ma pierwszeństwo ruchu. Tym samym wymusza pierwszeństwo na kierowcach jadących od strony bulwaru.

Jest to oczywiście błąd kierowcy, ale gdyby rozwiązać to skrzyżowanie za pomocą strzałki i innej sekwencji świateł, byłoby o wiele bezpiecznej. Do czego urzędników chciałbym zachęcić.

Wojciech Folejewski, zastępca dyrektora ZDiZ w Gdyni:

Na opisywanym przez czytelnika skrzyżowaniu sterowanie ruchem odbywa się z wykorzystaniem sygnalizatorów ogólnych. Wskazywane przez nie sygnały nie zwalniają kierowców z konieczności ustąpienia pierwszeństwa innym uczestnikom ruchu - np. podczas skręcania w lewo należy ustąpić pojazdom jadącym z przeciwnego kierunku oraz pieszym przechodzącym w poprzek jezdni podporządkowanych.

Tego typu rozwiązanie jest zgodne z obowiązującymi przepisami i powszechnie stosowane również na innych skrzyżowaniach znajdujących się poza głównymi ciągami komunikacyjnymi. Sposób stosowania się do wskazań sygnalizatorów stanowi jedną z podstawowych zasad zawartych w przepisach kodeksu drogowego.

Proponowane rozwiązanie w postaci zastosowania sygnalizatorów kierunkowych wiąże się z koniecznością stworzenia dodatkowych faz ruchu, umożliwiających obsługę tych relacji. Zwiększenie liczby faz ruchu na omawianym skrzyżowaniu spowodowałoby skrócenie czasów zielonego światła dla wszystkich relacji przy jednoczesnym wydłużeniu czasu oczekiwania na zmianę sygnału.

Efektem takiego rozwiązania byłoby pogorszenie warunków dla wszystkich uczestników ruchu. Warto także zauważyć, że ze względu na stosunkowo krótki pas do skrętu w lewo, kolejka pojazdów oczekujących na nim na otrzymanie sygnału zielonego mogłaby blokować ruch pojazdów w relacji na wprost.

W najbliższym czasie zostanie przygotowane dodatkowe rozwiązanie mające na celu usprawnienie skrętu w lewo z al. Piłsudskiego w ul. Legionów w postaci nieco wcześniejszego zakończenia wyświetlania sygnału zielonego na wlocie od strony bulwaru Nadmorskiego. Stworzy to możliwość wykonania pod koniec trwania fazy praktycznie bezkolizyjnego manewru skrętu w lewo bez konieczności stosowania sygnalizatorów kierunkowych.

Następnie na omawianym skrzyżowaniu będą prowadzone obserwacje funkcjonowania tego rozwiązania, co pozwoli ocenić jego skuteczność. Ponadto informujemy, że wraz z budową Parku Centralnego w Gdyni przewidziane jest również wprowadzenie pewnych zmian w układzie drogowym w otoczeniu parku. Obejmą one również analizowane skrzyżowanie al. Piłsudskiego z ul. Legionów, w związku z czym sposób poruszania się w tym miejscu również może ulec zmianie.
Marcin

Co Cię gryzie - artykuł czytelnika to rubryka redagowana przez czytelników, zawierająca ich spostrzeżenia na temat otaczającej nas trójmiejskiej rzeczywistości. Wbrew nazwie nie wszystkie refleksje mają charakter narzekania. Jeśli coś cię gryzie opisz to i zobacz co inni myślą o sprawie. A my z radością nagrodzimy najciekawsze teksty biletami do kina lub na inne imprezy odbywające się w Trójmieście.

Miejsca

Opinie (149) 4 zablokowane

  • Dlatego nie skręca się w lewo.

    brzydzę się skręcać w lewo, skręcam tylko i wyłącznie w prawo. W każdych wyborach!

    • 1 3

  • propouję zainstalować znak

    Kierowco! Jedź zgodnie z przepisami! Z pewnością pomoże.

    • 8 0

  • To nie jest zbyt ruchliwe skrzyżowanie, problemem jest Stryjska i Aleja, bo duży ruch

    A jak niedouczeni kierowcy nie znają podstawowych przepisów to rzeczywiście stłuczki mogą być, czy tak trudno zapamiętać, że nawet na światłach przy skręcie podporządkowany jest ten co ma innego kierowcę z prawej?

    • 5 1

  • Już jedno skrzyżowanie w ostatnim czasie zepsuli, nie podsuwajta im kolejnych pomysłów

    • 7 2

  • chore rozwiązania w gdyni (1)

    Od początku. Zmiana organizacji w centrum Gdyni...tzn "skrzyżowania rownorzędne "to nie trafione rozwiązanie m.in dlatego, że aut poruszających się od ul.Świętojańskiej do ul.Władysława IV i na odwrót jest ich po prostu więcej niż np. jadacych ul.Abrahama i teraz więcej aut musi ustępować pierwszeństwa tym jadącym ul. Abrahama.... Jeszcze jakieś nietrafione pomysły w tym mieście na powiększenie korków ?? Ps. A zmiana na omawianym skrzyżowaniu jest całkowicie nie potrzebna tylko ludzie przepisów nie znają albo chamsko łamią i taka zmiana niczego nie zmieni....

    • 1 7

    • A wiesz kolego

      ze w takiej Francji na przyklad, znakomita wiekszosc skrzyzowan to skrzyzowania rownorzedne? I jadac nawet szeroka, glowna ulica music ciagle uwazac na tych wyjezdzajacych z prawych przecznic. Tak, masz racje - na pierwszy rzut oka to kompletny kretynizm, ale jak sie chwile zastanowisz to zrozumiesz czemu tam nikt nie pedzi taka ulica w miescie z predkoscia 80-90km/h nawet jesli jest kompletnie pusta w srodku nocy;)

      • 3 2

  • Tak samo powinno być przy Baktorym, skręt od skweru z 10 lutego we Władka IV

    • 1 2

  • najpierw nauczcie się czytać ze zrozumieniem (1)

    potem dopiero komentujcie

    • 3 2

    • Chyba wymagasz za duzo;)

      • 1 0

  • 4 stopy

    Ściągnąć światła .Postawic cztery znaki Stopu i po bólu. Każdy się zatrzyma.
    Kto dojeżdża do skrzyżowania ze znakiem stop pierwszy to odjeżdża pierwszy. Jak dojeżdża się równo to zasad prawej ręki. Od lat stosuje się to w USA i dzięki temu nie ma stłuczek bo ruch jest spowolniony i bezkolizyjny.

    • 2 2

  • Jeśli dla kogoś skręt w lewo jest problemem to powinien udać się do wydziału komunikacji i oddać prawo jazdy

    • 5 1

  • Likwidacja wszystkich sygnalizatorów i znaków. W mieście wszystkie drogi różnorzędne. =>> Bezpiecznie.

    • 4 1

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane