• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Ponad 11 mln zł na linie pozagdyńskie

Szymon Zięba
24 listopada 2020 (artykuł sprzed 3 lat) 
Linią 181 można dojechać z Gdyni do Sopotu. Linią 181 można dojechać z Gdyni do Sopotu.

Ponad 11 mln złotych zamierza przeznaczyć ZKM w Gdyni na obsługę czterech linii komunikacji miejskiej, które kursują m.in. na terenie Sopotu czy Rumi. Zainteresowanie jest spore - do przetargów zgłosiły się cztery firmy, a większość złożonych ofert mieści się w określonych widełkach finansowych. Koszty obsługi tych połączeń zostaną pokryte proporcjonalnie przez samorządy, po których terenie kursują autobusy.



Liczba połączeń oferowanych przez gdyńską komunikację miejską:

ZKM w Gdyni, poza Gdynią, jest organizatorem komunikacji miejskiej także w miastach Sopot i Rumia oraz w gminach Kosakowo, Szemud, Wejherowo i Żukowo. Autobusy gdyńskiej komunikacji miejskiej obsługują te gminy na mocy zawartych porozumień komunalnych.

- Z umów do tych porozumień wynika, że koszty obsługi linii na rzecz tych miast i gmin będą poddawane weryfikacji rynkowej - właśnie poprzez przetargi. Jeżeli stawka z przetargu nie okaże się korzystniejsza niż u operatora komunalnego, kontraktowany będzie operator komunalny (taka sytuacja ma np. miejsce w Sopocie na linii 244) - tłumaczy Hubert Kołodziejski, dyrektor ZKM w Gdyni.
Zasady ogłaszania przetargów na usługi operatorów prywatnych uregulowane są w planie transportowym przyjętym uchwałą Rady Miasta. Można w nim przeczytać, że o ile na przeszkodzie nie stoi "brak pewności odnośnie stabilności popytu lub brak możliwości zaplanowania odpowiednich środków budżetowych", przewiduje się zawieranie umów z operatorami prywatnymi na okres 8-10 lat. W tym przypadku jednak - w związku z tym, że ogłoszone ostatnio przetargi dotyczą tzw. zadań drugorzędnych (nie wymaga się do nich nowych autobusów) - umowy ze zwycięzcami przetargów zawarte będą tylko na cztery lata.

Rozkłady komunikacji w Gdyni



Aktualnie kończą się dotychczasowe umowy na obsługę części zadań przewozowych na liniach: Z (kursujących na trasie Gdynia Dw. Gł. PKP - Żukowo Urząd Gminy) i 181 (Gdynia Kacze Buki - Sopot Reja) oraz całych linii: 84 (Podmokła/Rumia Dw. PKP - Reda Aquapark) i 87 (Reda Aquapark - Janowo SKM).

Tak wyglądają kwoty, jakie ZKM zamierza przeznaczyć na zamówienie:


  • linia Z - 4 136 100 zł brutto;
  • linia 181 - 3 842 000 zł brutto;
  • linie 84 + 87 (zadanie łączne, gdyż naprzemienną obsługę obu linii tymi samymi autobusami przewiduje rozkład jazdy) - 3 864 500 zł brutto.


Do przetargu zgłosiły się cztery firmy:



Na linię Z:

  • P.A. "Gryf" - zaproponowano kwotę brutto 3 535 458,45 zł;
  • PKS Gdynia - kwota brutto 4 119 035,73 zł;
  • Irex-3 - kwota brutto 4 453 317,86 zł.

Linia 181:

  • BP Tour - kwota brutto 3 461 446,39 zł;
  • Irex-3 - kwota brutto 3 603 572,00 zł;
  • P.A. "Gryf" - kwota brutto 3 878 653,83 zł.

Linie 84 + 87:

  • BP Tour - kwota brutto 3 516 506,27 zł;
  • P.A. "Gryf" - kwota brutto 3 559 241,58 zł;
  • Irex-3 - kwota brutto 3 748 498,00 zł;
  • PKS Gdynia - kwota brutto 3 833 968,64 zł.


Przetargi ogłoszono 8 października 2020 r. Jak usłyszeliśmy w ZKM, nie wybrano jeszcze zwycięzców - wciąż trwają procedury związane z analizą złożonych ofert.

Opinie (97) 1 zablokowana

  • A na wspolny bilet kasy nie ma..

    • 2 0

  • Proponuję trasę autobusu

    Orunia-Gdańsk Centrum-Młyniska-Letnica-Zaspa-Przymorze-Jelitkowo-Karlikowo-Dolny Sopot-Orłowo-Redłowo-Kamienna Góra (objazd górną częścią Gdyni-Gdynia Centrum)-Port Gdynia

    • 2 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane