• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Ponad 11 mln zł na linie pozagdyńskie

Szymon Zięba
24 listopada 2020 (artykuł sprzed 3 lat) 
Linią 181 można dojechać z Gdyni do Sopotu. Linią 181 można dojechać z Gdyni do Sopotu.

Ponad 11 mln złotych zamierza przeznaczyć ZKM w Gdyni na obsługę czterech linii komunikacji miejskiej, które kursują m.in. na terenie Sopotu czy Rumi. Zainteresowanie jest spore - do przetargów zgłosiły się cztery firmy, a większość złożonych ofert mieści się w określonych widełkach finansowych. Koszty obsługi tych połączeń zostaną pokryte proporcjonalnie przez samorządy, po których terenie kursują autobusy.



Liczba połączeń oferowanych przez gdyńską komunikację miejską:

ZKM w Gdyni, poza Gdynią, jest organizatorem komunikacji miejskiej także w miastach Sopot i Rumia oraz w gminach Kosakowo, Szemud, Wejherowo i Żukowo. Autobusy gdyńskiej komunikacji miejskiej obsługują te gminy na mocy zawartych porozumień komunalnych.

- Z umów do tych porozumień wynika, że koszty obsługi linii na rzecz tych miast i gmin będą poddawane weryfikacji rynkowej - właśnie poprzez przetargi. Jeżeli stawka z przetargu nie okaże się korzystniejsza niż u operatora komunalnego, kontraktowany będzie operator komunalny (taka sytuacja ma np. miejsce w Sopocie na linii 244) - tłumaczy Hubert Kołodziejski, dyrektor ZKM w Gdyni.
Zasady ogłaszania przetargów na usługi operatorów prywatnych uregulowane są w planie transportowym przyjętym uchwałą Rady Miasta. Można w nim przeczytać, że o ile na przeszkodzie nie stoi "brak pewności odnośnie stabilności popytu lub brak możliwości zaplanowania odpowiednich środków budżetowych", przewiduje się zawieranie umów z operatorami prywatnymi na okres 8-10 lat. W tym przypadku jednak - w związku z tym, że ogłoszone ostatnio przetargi dotyczą tzw. zadań drugorzędnych (nie wymaga się do nich nowych autobusów) - umowy ze zwycięzcami przetargów zawarte będą tylko na cztery lata.

Rozkłady komunikacji w Gdyni



Aktualnie kończą się dotychczasowe umowy na obsługę części zadań przewozowych na liniach: Z (kursujących na trasie Gdynia Dw. Gł. PKP - Żukowo Urząd Gminy) i 181 (Gdynia Kacze Buki - Sopot Reja) oraz całych linii: 84 (Podmokła/Rumia Dw. PKP - Reda Aquapark) i 87 (Reda Aquapark - Janowo SKM).

Tak wyglądają kwoty, jakie ZKM zamierza przeznaczyć na zamówienie:


  • linia Z - 4 136 100 zł brutto;
  • linia 181 - 3 842 000 zł brutto;
  • linie 84 + 87 (zadanie łączne, gdyż naprzemienną obsługę obu linii tymi samymi autobusami przewiduje rozkład jazdy) - 3 864 500 zł brutto.


Do przetargu zgłosiły się cztery firmy:



Na linię Z:

  • P.A. "Gryf" - zaproponowano kwotę brutto 3 535 458,45 zł;
  • PKS Gdynia - kwota brutto 4 119 035,73 zł;
  • Irex-3 - kwota brutto 4 453 317,86 zł.

Linia 181:

  • BP Tour - kwota brutto 3 461 446,39 zł;
  • Irex-3 - kwota brutto 3 603 572,00 zł;
  • P.A. "Gryf" - kwota brutto 3 878 653,83 zł.

Linie 84 + 87:

  • BP Tour - kwota brutto 3 516 506,27 zł;
  • P.A. "Gryf" - kwota brutto 3 559 241,58 zł;
  • Irex-3 - kwota brutto 3 748 498,00 zł;
  • PKS Gdynia - kwota brutto 3 833 968,64 zł.


Przetargi ogłoszono 8 października 2020 r. Jak usłyszeliśmy w ZKM, nie wybrano jeszcze zwycięzców - wciąż trwają procedury związane z analizą złożonych ofert.

Opinie (97) 1 zablokowana

  • (2)

    Mało połączeń do Karczemek tam coraz więcej ludzi mieszka

    • 4 5

    • Za te połaczenie odpowiadają lokalni samorządowcy a nie ZKM

      • 1 0

    • Bylo zamieszkac w miescie

      • 0 0

  • Przydałoby się połączenie autobusowe szkolne z Chwaszczyna na Witomino

    • 4 3

  • Współczuje (6)

    jak ZKM Gdynia wybierze BP Toura, zabawy z nimi będzie co nie miara

    • 13 12

    • Niby czemu (4)

      W Sopocie jakoś jeżdżą normalnie, to samo na 165 dają radę, tym bardziej patrząc na to, że bazę mają aż na Połężu.

      • 4 4

      • (3)

        Bardzo normalnie jeden kierowca był pijany a parę autobusów im zdjeli z trasy po kontroli technicznej w Sopocie na liniach 144 i 185 wymaga się minibusow a oni mają taki jeden w dodatku ciągle zepsuty i jeżdżą za duże pojazdy które ledwo się mieszczą na wąskich uliczkach albo małe autobusy z gryfa ich wozy muszą zastępować na tych liniach w Sopocie nie radzą sobie zatem

        • 3 4

        • (2)

          Jeżdżą małe, bo decyzją zkm mają jeździć większe przez Koronawirusa. Nie mąć.

          • 3 2

          • (1)

            Przed covidem też jaździly za duże wozy.

            • 1 2

            • przeczytaj dobrze przetarg to zobaczysz że można jeździć większymi, ale nie mniejszymi

              • 2 0

    • Luzik

      nadzór ruchu sobie z nimi da radę

      • 8 2

  • Opinia wyróżniona

    Mi brakuje autobusu (4)

    takiego, który jechałby ze np. Wzgórza SKM lub Redłowa SKM przez Witomino, Wiczlino w kierunku Koleczkowa/Szemudu, który zajeżdżałby do Łężyc. Tam jest wbrew pozorom sporo miejsc pracy.
    No i przydałoby się skomunikować lepiej Chwarzno-Wiczlino z Pustkami i Chylonią przez ul. Marszewską. Taka linia na kilka kursów dziennie.
    No i przydałby się autobus z północnych dzielnic Gdyni do Grabówka SKM/Osady Kolejowej. Był kiedyś nawet artykuł czytelnika o tym. Po co ludzie z północnych dzielnic mają śmigać z Morskiej/Estakady lub spod Radmoru na SKM całkiem spory kawałek?
    No i przydałoby się ulicę Gołębią (jako alternatywę dla ul. Wiśniewskiego) wykorzystać. Tam też po naprawieniu drogi mógłby jeździć jakiś autobus w godzinach szczytu. Bardzo dużo ludzi niepotrzebnie idzie w tamte okolice z Wezła Ofiar Grudnia.

    • 12 9

    • mnie (2)

      • 3 0

      • Racja.

        • 2 0

      • Doucz się, bo masz spore braki!

        • 0 0

    • Byl kiedyś 196 do Grabowka SKM.

      • 1 0

  • Niestety, ale w artykule brakuje ważnej informacji. (1)

    Autor zapomniał zacytować Pana Marka Łucyka, który mówi, że to wszystko dzięki niemu.

    • 21 1

    • No tak

      Inaczej musieliby jeździć na kucyku!

      • 3 0

  • Boże BP Tour. I ten gwiazdor z yt

    • 17 6

  • Teraz wiadomo po co by spolki w komunikacji (1)

    Żeby każde "ramie" wladzy dostalo stolek.juz nie mówię o dyrektorach zkm

    • 8 3

    • W Gdańsku jest jeden i kradnie za trzech

      • 7 1

  • BP Tour będzie szukało kierowców. (2)

    Odradzam pracę w tej firmę.

    • 12 7

    • Dlaczego? (1)

      A ja złożę dokumenty do BP Tour, pytanie czy często jest dmuchanie w alkomat przed wyjazdem z bazy, bo jeśli tak to długo chyba nie popracuje. W tej ze Śląska mysmy nigdy nie widzieli alkomatu, i w Chwaszczynie hulaj dusza :D

      • 7 2

      • A co, pracodawca ma obowiązek kontroli trzeźwości, nie, do pracy masz przychodzić trzeźwy obojętnie, czy jesteś kierowcą, czy sprzedawcą

        • 1 2

  • Opinia wyróżniona

    Bojano - Gdynia przez Małkowskiego (3)

    Takie połączenie jest potrzebne od lat. Mnóstwo ludzi z Gdyni pobudowało się w Bojanie, a do tego dochodzi Małkowskiego i okolica bez autobusu!

    • 15 15

    • Ciekawe dlaczego akurat

      Ta opinia jest wyróżniona? W pakiecie artykułu sponsorowanego, czy komuś z portalu by pasowała? Typowa manipulacja!

      • 5 2

    • Tak, tak, tak. Linia która robi koło: Gdynia, Bojano, Koleczkowo, Wejherowo, Rumia, Reda, Gdynia i w drugą stronę. Korki na tej trasie bywają okrutne. Do Bojana drogi nie ma, tylko płyty jambo . W godzinach szczytu można się pozabijać.Masa ludzi tam mieszka, i się buduje. Gdynia przesuwa się w tamtą stronę, a dróg nie ma. jedna naokoło. Wizjonerów to tu nie ma, nie rodzą się na tych terenach.

      • 4 2

    • No i 11mln poszło w izdu

      Tera nam szczurek nic na naszo arkie nie da.

      • 0 2

  • (1)

    No i dobrze. bp tour pewnie da radę, widać parcie nie tylko na Gdańsk, ale i całe trójmiasto

    • 6 8

    • jak sie nie rozsypie

      • 7 3

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane