- 1 Gdynia ma dwóch nowych wiceprezydentów (125 opinii)
- 2 Kolejny pożar aut w Gdańsku. Podpalenie? (78 opinii)
- 3 Rozwód Koalicji Obywatelskiej z Dulkiewicz? (94 opinie)
- 4 Kiedy otwarcie Kauflandu w Gdyni? (193 opinie)
- 5 Burza o "nowy" parking, który już istnieje (187 opinii)
- 6 Sopot ma nowych wiceprezydentów (71 opinii)
Ponad 11 mln zł na linie pozagdyńskie
Ponad 11 mln złotych zamierza przeznaczyć ZKM w Gdyni na obsługę czterech linii komunikacji miejskiej, które kursują m.in. na terenie Sopotu czy Rumi. Zainteresowanie jest spore - do przetargów zgłosiły się cztery firmy, a większość złożonych ofert mieści się w określonych widełkach finansowych. Koszty obsługi tych połączeń zostaną pokryte proporcjonalnie przez samorządy, po których terenie kursują autobusy.
- Z umów do tych porozumień wynika, że koszty obsługi linii na rzecz tych miast i gmin będą poddawane weryfikacji rynkowej - właśnie poprzez przetargi. Jeżeli stawka z przetargu nie okaże się korzystniejsza niż u operatora komunalnego, kontraktowany będzie operator komunalny (taka sytuacja ma np. miejsce w Sopocie na linii 244) - tłumaczy Hubert Kołodziejski, dyrektor ZKM w Gdyni.
Zasady ogłaszania przetargów na usługi operatorów prywatnych uregulowane są w planie transportowym przyjętym uchwałą Rady Miasta. Można w nim przeczytać, że o ile na przeszkodzie nie stoi "brak pewności odnośnie stabilności popytu lub brak możliwości zaplanowania odpowiednich środków budżetowych", przewiduje się zawieranie umów z operatorami prywatnymi na okres 8-10 lat. W tym przypadku jednak - w związku z tym, że ogłoszone ostatnio przetargi dotyczą tzw. zadań drugorzędnych (nie wymaga się do nich nowych autobusów) - umowy ze zwycięzcami przetargów zawarte będą tylko na cztery lata.
Rozkłady komunikacji w Gdyni
Aktualnie kończą się dotychczasowe umowy na obsługę części zadań przewozowych na liniach: Z (kursujących na trasie Gdynia Dw. Gł. PKP - Żukowo Urząd Gminy) i 181 (Gdynia Kacze Buki - Sopot Reja) oraz całych linii: 84 (Podmokła/Rumia Dw. PKP - Reda Aquapark) i 87 (Reda Aquapark - Janowo SKM).
Tak wyglądają kwoty, jakie ZKM zamierza przeznaczyć na zamówienie:
- linia Z - 4 136 100 zł brutto;
- linia 181 - 3 842 000 zł brutto;
- linie 84 + 87 (zadanie łączne, gdyż naprzemienną obsługę obu linii tymi samymi autobusami przewiduje rozkład jazdy) - 3 864 500 zł brutto.
Do przetargu zgłosiły się cztery firmy:
Na linię Z:
- P.A. "Gryf" - zaproponowano kwotę brutto 3 535 458,45 zł;
- PKS Gdynia - kwota brutto 4 119 035,73 zł;
- Irex-3 - kwota brutto 4 453 317,86 zł.
Linia 181:
- BP Tour - kwota brutto 3 461 446,39 zł;
- Irex-3 - kwota brutto 3 603 572,00 zł;
- P.A. "Gryf" - kwota brutto 3 878 653,83 zł.
Linie 84 + 87:
- BP Tour - kwota brutto 3 516 506,27 zł;
- P.A. "Gryf" - kwota brutto 3 559 241,58 zł;
- Irex-3 - kwota brutto 3 748 498,00 zł;
- PKS Gdynia - kwota brutto 3 833 968,64 zł.
Przetargi ogłoszono 8 października 2020 r. Jak usłyszeliśmy w ZKM, nie wybrano jeszcze zwycięzców - wciąż trwają procedury związane z analizą złożonych ofert.
Opinie (97) 1 zablokowana
-
2020-11-24 16:10
Jakieś pozytywy przynajmniej
Zorganizowali przetarg i wyszło, zmieścili się w kwotach. I można śmigać do Żukowa.
- 20 1
-
2020-11-24 16:04
GKA
No i git majonez, dalej będę zetą śmigał do miasta zamiast paskiem
- 17 3
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.