• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Ponad 4 tys. aut w gdańskim porcie

on
27 marca 2007 (artykuł sprzed 17 lat) 
Do Portu Gdańsk zawinął samochodowiec "Höegh Trident" z ładunkiem 4 290 aut. To największa do tej pory jednorazowa partia samochodów dostarczona do Gdańska drogą morską. Jednostka zacumowała przy Nabrzeżu Oliwskim. Wyładunek trwał od godz. 7:12 do 18:20 następnego dnia. Z pokładu zjechało 3 121 aut marki Nissan i 1 169 marki Chevrolet. Operację wyładunku obsłużyła spółka Port Gdański Eksploatacja.

Jednostka "Höegh Trident" może zabrać jednorazowo aż 6 100 samochodów. Ma 200 m długości, 32,2 m szerokości, zanurzenie do 10 m i tonaż brutto (GT) 56 164.

W 2006 roku w Porcie Gdańsk przeładowano 78 874 samochody. To ponad 7 razy więcej niż w roku 2005, kiedy to przeładowano 10 716 sztuk. W Porcie Gdańsk trwają prace inwestycyjne, które jeszcze zwiększą możliwości obsługi przeładunków ro-ro. Są to zarówno inwestycje prywatne (stanowisko ro-ro przy nowym terminalu kontenerowym), jak i finansowane ze środków Zarządu Morskiego Portu Gdańsk SA przy współudziale Unii Europejskiej w ramach Sektorowego Programu Operacyjnego - Transport.

Natomiast gdyński port rozpoczął 2007 rok ponad 20 proc. wzrostem przeładunków. W pierwszych dwóch miesiącach przeładowano 2399,2 tys. ton towarów, o 406,7 tys. ton więcej niż w analogicznym okresie ubiegłego roku. Dzięki tak dobrym wynikom Port Gdynia jest liderem wśród polskich portów morskich pod względem dynamiki wzrostu obrotów towarowych.

Wśród ładunków drobnicowych, które są dla Portu Gdynia najważniejszą grupą towarową (szczególnie istotne są tu przeładunki kontenerów oraz ładunków ro-ro) odnotowano wzrost o blisko 14 proc. Poziom przeładunków drobnicy osiągnął 1472,9 tys. ton wzrastając o 179,7 tys. ton w stosunku do rekordowego pod tym względem 2006 roku.
on

Opinie (31) 2 zablokowane

  • ech...

    ...ciekawe, kiedy we wszechogarniającym pędzie do posiadania własnego samochodu jako oznaki statusu czy iluzorycznej namiastki wolności zakorkujemy się na śmierć? Ludzie - o ile możecie (to jest nie mieszkacie w miejscu oddalonym od komunikacji miejskiej i nie pracujecie przy użyciu autka), przesiądźcie się na autobusy/tramwaje/trolejbusy/kolejkę/rowery/skutery* - ileż szybciej będziemy się wtedy przemieszczać...

    *niepotrzebne skreślić:)

    • 0 0

  • Nie załuj ludziom samochodów

    Przez 50 lat zabraniano wszystkiego. Niech każdy kto może ma samochód albo dwa. Na pewno potrzebne jest nam więcej dobrych dróg, obwodnic, autostrad itp.

    • 0 0

  • tylko narod jest z dupy

    chca samochodow ale nie chca korkow.
    chca autostrad ale 100 km od miast i jednoczsnie nie przez las
    chca prawdziwego rzadu a wybieraja pIS

    • 0 0

  • A co autor miał na myśli, tytuł newsa to: "Ponad 4 tys. aut w gdańskim porcie" czyli jakby o przeładunku samochodów w gdańskim porcie miało być napisane, a tu na koniec zapodane jakieś informacje dot. przeładunków ro-ro i kontenerów w Gdyni, jak to powiadała moja nauczycielka od polaka "masło maślane".

    • 0 0

  • te ałta to czinkłeczento

    • 0 0

  • Super... ale zapraszamy do Gdyni...

    Wybudowany i ostatnio zawija do nas. TAKIE MALE BYDLE. a przed nim WIEKSZE BYDLE NAJWIEKSZE NA BALTYKU.

    Czemu sie tym nie chwialicie? Ba, Gdansk ma gazoport :)

    Kontenerowiec:
    " Największy kontenerowiec w Porcie Gdynia

    2007-03-12

    Na 15 marca 2007 roku zapowiedziano wizytę w Gdyni największego kontenerowca obsługiwanego w polskich portach morskich. Maersk Brooklyn – jednostka o długości 294 metrów zacumuje przy nabrzeżu Helskim Bałtyckiego Terminalu Kontenerowego. Pojemność statku wynosi 4174 TEU (kontenerów 20-stopowych). Jego szerokość to ponad 32 metry, a maksymalne zanurzenie wynosi 13,5 metra. Po wizycie w Porcie Gdynia kontenerowiec uda się do niemieckiego portu Bremerhaven. "

    Samochodowiec:
    "13.10.2004

    CHRZEST I PRZEKAZANIE RO-RO SAMOCHODOWCA W STOCZNI GDYNIA S.A.

    13 października 2004r. w Stoczni Gdynia odbyła się uroczystość chrztu Ro-Ro samochodowca do przewozu 6 tys. samochodów osobowych, który został zbudowany na zamówienie Armatora "Calm Maritime Ltd." z Wyspy Man. "

    • 0 0

  • BOSKO JEST ALE TO MI WISI

    NIE WIEM JAK ONI TO LICZA , BO JA WIDZE ZE W PORCIE GDYNSKIM JEST PUSTO POKRZYWY ROSNA A STATKOW PRZY KEJACH NIE MA . WIDOCZNIE MAJA PROFIT BO 9OOO TYSIECY KASZOBOW NIE PRACUJE, MOZE TO TAK PRACUJE. PUSTO W PORCIE I PROFIT JEST , BRAWOOOOOO. KIEDYS TEN PORT NALEZAL DO NAS TERAZ MAJA GO TOWARZYSZE TYLKO KRAWATY ZMIENILI I NACZEJ SIE TYTULUJA

    • 0 0

  • Do 100"

    Gdańsk nie ma gazoportu, bo w Gdańsku wygrała PO więc PISuary przeniosły inwestycję do Świnoujścia. A Gdyńska stocznia buduje największe statki bo trzeba było zniszczyć kolebkę "SOLIDARNOŚCI" i w tym też Kaczory mają swój udział.

    • 0 0

  • Statystycznie

    jeśli człowiek mieszka do 5 km od miejsca pracy to różnica w dotarciu tam samochodem a komunikacją miejską wynosi ok 2-3 minut, biorąc pod uwagę korki, światła na skrzyżowaniach. (moje 2 letnie obserwacje). My jednak tego nie rozumiemy co zrozumieli już dawno na zachodzie, że warto korzystać z komunikacji miejskiej, rowerów, skuterów lub piechotą. Nie rozumiem zatem biadolenia na ceny paliw, skoro polacy to chyba najbardziej wygodnicki naród w Europie. Niby najmniej zarabiamy ale wszędzie musimy samochodem.

    • 0 0

  • Komunikacja miejska, która jest zorganizowana tak, że trzeba się przesiadać, jechać dłuższą trasa lub czekać pół godziny na przystanku ("przyjedzie"-nie przyjedzie"-"przyjedzie"-nie przyjedzie" ?)

    Umiesz liczyć - licz na siebie.

    • 0 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane