• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Ponad 800 mln zł za pierwszy odcinek Trasy Kaszubskiej

Michał Brancewicz
17 października 2017 (artykuł sprzed 6 lat) 

Dziewięć podmiotów złożyło swoje oferty na budowę odcinka Trasy Kaszubskiej między Wielkim Kackiem a Szemudem. Kwoty, których domagają się potencjalni wykonawcy wahają się między 817 mln a ponad 1 mld zł. Zwycięzca postępowania będzie miał 34 miesiące na realizację inwestycji.



Realizacja kórego odcinka Trasy Kaszubskiej ma dla ciebie największe znaczenie?

Za miesiąc miną dwa lata od momentu, gdy do przetargu na budowę Trasy Kaszubskiej - 60-kilometrowej drogi ekspresowej mającej połączyć Gdynię z Lęborkiem - zgłosiło się 25 konsorcjów. Przedsięwzięcie podzielono na cztery zadania. W międzyczasie jeden z odcinków wypadł z realizacji, a jeden okrojono.

Teraz poznaliśmy oferty na pierwszy (zadanie 4), który ma być realizowany. Chodzi o 20-kilometrowy fragment miedzy węzłem Wielki Kack na Obwodnicy Trójmiasta a miejscowością Szemud. Trasa będzie miała po dwa pasy ruchu w każdym kierunku i pas awaryjnego postoju, a na odcinku Chwaszczyno - Gdynia Wielki Kack oraz w obrębie tego węzła będzie rozszerzać się do trzech pasów. Na trasie powstaną trzy węzły drogowe: Koleczkowo, Chwaszczyno, zespolony z węzłem Gdynia Dąbrowa oraz rozbudowany węzeł Gdynia Wielki Kack. Inwestycja nie obejmuje budowy węzła Szemud.

Najkorzystniejszą ofertę złożyła spółka PolAqua, która zadeklarowała, że zrealizuje to zadanie za 817 mln 110 tys. zł. Druga oferta, należąca do firmy Metrostav Polska, zawiera kwotę 818 mln 465 tys. zł., a trzecia - konsorcjum firm Strabag - 827 mln 686 tys. zł. Najwyżej swoje usługi wyceniło Przedsiębiorstwo Usług Technicznych Intercor - na 1 mld 70 mln 616 tys. zł.

Gdański oddział Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad przeznaczył na realizację 852 mln 873 tys. zł.

Wszystkie firmy zadeklarowały ten sam czas realizacji (34 miesiące, nie wliczając okresów zimowych między 15 grudnia a 15 marca) oraz dały taką samą gwarancję - 10 lat.

Na oferty czekają jeszcze odcinki: Szemud-Luzino oraz Luzino-Bożepole.

1. PolAqua Sp. z o.o. - 817 110 153,92 zł; termin: 34 miesiące, 10 lat gwarancji;
2. Metrostav Polska SA - 818 465 397,79 zł; termin: 34 miesiące, 10 lat gwarancji;
3. Konsorcjum firm: Strabag sp. z o.o., Strabag Infrastruktura Południe sp. z o.o. - 827.686.203,66 zł, termin: 34 miesiące, 10 lat gwarancji;
4. Konsorcjum: Przedsiębiorstwo Budowy Dróg i Mostów Kobylarnia S.A. (lider), Mirbud SA - 844 881 888,12 zł; termin: 34 miesiące, 10 lat gwarancji;
5. Budimex SA - 853 763 222,48 zł, termin: 34 miesiące, 10 lat gwarancji;
6. Konsorcjum firm: Societá Italiana per Condotte d'Acqua S.p.A. (lider). INSO Sistemi per le Infrastrutture Sociali S.p.A., NDI sp. z o.o., NDI SA - 860 955 720,00 zł; termin: 34 miesiące, 10 lat gwarancji;
7. Konsorcjum firm: Porr Polska Infrastructure SA (lider), Porr Bau GmbH (Partner) - 888 986 349,91 zł, termin: 34 miesiące, 10 lat gwarancji;
8. IDS-BUD SA - 945 870 000,00 zł; termin: 34 miesiące, 10 lat gwarancji;
9. Przedsiębiorstwo Usług Technicznych Intercor Sp. z o.o. - 1 070 616 600,00 zł, termin: 34 miesiące, 10 lat gwarancji;

O autorze

autor

Michał Brancewicz

Gdańszczanin od urodzenia. Nie ukryje się przed nim żadna nowa inwestycja w mieście. Gra w piłkę nożną, jeździ na snowboardzie i rowerze. Próbuje swoich sił w scenariopisarstwie.

Opinie (119) 8 zablokowanych

  • Grunty (2)

    Czy są to ceny z wykupem już działek od ludzi którzy mieszkają bądź mają swoje ziemie na trasie ? Jeśli nie no to koszta rosną w tym momencie...

    • 6 1

    • Nie

      To są ceny za budowę

      • 6 0

    • Doczytaj o podstawach inwestycji liniowych...
      Tak, ktoś dał w ciemno 800 baniek, nie wiedząc po ile wykupi tereny... zwłaszcza u Kaszubów

      • 1 4

  • (2)

    No ale kiedy rozpoczęcie budowy?

    • 9 2

    • za kolejne 2 lata (1)

      i kolejne,
      i kolejne,
      i tak bez końca

      • 6 1

      • do twojej emerytury zbudują..... chyba

        • 0 2

  • Niemcy budują dla siebie ....

    już niedługo ....

    • 5 14

  • Pol2121 (2)

    A gdzie skanska ?????

    • 4 2

    • (1)

      Upada jak Hydrobudowa.

      • 4 1

      • kubuś

        kto wie może wstanie z kolan

        • 1 1

  • bez obwodnicy południowej dramat Trojmiasta i okolic bedzie trwał (2)

    szkoda mi szczególnie Chwaszczyna, ale w sumie to szkoda mi nas wszystkich...

    • 12 8

    • Obwodnica Południowa jest gotowa (1)

      wczoraj jechałem

      • 10 1

      • sorry oczywiscie chodzilo o metropolitalna :)

        • 3 1

  • Zaraz zaraz jak to?

    "...drogi ekspresowej mającej połączyć Gdynię z Lęborkiem..."

    Jak to gdynię z Lęborkiem? A czemu nie piszecie już, że trójmiasto?

    • 9 5

  • a gdzi eobwodnica metropolitarna?

    a gdzi eobwodnica metropolitarna?

    • 10 6

  • po co to

    • 2 7

  • Gruszki na wierzbie (5)

    20 km odcinek trasy za ponad 800 mln zł ??
    Kraj absurdu. Ceny za budowę większe jak na świecie a pensje tych co będą budowali najmniejsze.
    Tylko niech nikt nie mówi ze to normalne. A do tego 34 miesiące nie licząc przerw zimowych za 20 km. Średnio z przerwami 500 metrów miesięcznie.
    Niemcy w latach 30 tych zeszłego wieku bez takiej technologi wybudowali ponad 2500 km autostrad w ciagu 5 lat.
    Starożytny Egipt chyba budowano szybciej i taniej.

    • 32 12

    • No 40 mln za 1 km to chyba dużo

      • 5 1

    • PiS zapowiadał, że będzie budował połowę taniej! (1)

      • 6 2

      • Pisiory już odlecieli w kosmos jak w tym radzieckim kawale.....

        Antek słyszałeś ruskie w kosmos polecieli a Antek na to: wszystkie? Nie tylko Gagarin ! To co mi d*pę zawracasz!

        • 1 3

    • To zbuduj taniej. To nie są nośne ziemie, teren nie jest płaski jak stół i droga wcale nie biegnie tylko przez pola.
      Każda budowa dróg pochłania olbrzymie kwoty i obniża komfort życia. Ja osobiście jestem za dobrze funkcjonująca koleją, ale nie łudzę się,że to się kiedyś uda. VW Passat zawsze wygra z EN57.

      • 2 4

    • Tylko o jednej rzeczy zapominasz

      W dzisiejszych czasach jest o wiele wyższa cena za wykup ziemi pod taką inwestycję. To pochłania bardzo duże pieniądze

      • 0 0

  • Budować OPAT

    • 13 7

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane