- 1 Błyskawiczna podróż ze stolicy i w góry (172 opinie)
- 2 14 mln zł odszkodowania za Westerplatte (351 opinii)
- 3 17-letni złodziej paczek zatrzymany (108 opinii)
- 4 Piękne i niebezpieczne zjawisko nad morzem (21 opinii)
- 5 Nie boicie się dilerów narkotyków? (157 opinii)
- 6 Jest data otwarcia Kauflandu na Karwinach (167 opinii)
Port Północny wrzuci piąty bieg dzięki przebudowie linii kolejowej
W 2012 r. ruszy przebudowa torowiska dla pociągów towarowych z Pruszcza Gdańskiego w kierunku Portu Północnego. Inwestycja pochłonie 426 mln zł. Niemal połowę tej kwoty dofinansuje Unia Europejska.
Od zawsze ruch pociągów w kierunku gdańskiego portu jest dławiony przez jednotorowy most nad Martwą Wisłą na Przeróbce. Liczba składów kolejowych, pokonujących trasę, jest tam mocno ograniczona. Dlatego w latach 2012-2014 kolejarze-budowlańcy gruntownie zmodernizują linię kolejową dla pociągów towarowych z Pruszcza Gdańskiego w kierunku Portu Północnego.
Przebudowę 11 kilometrów trasy kolejowej, która pochłonie 426 mln zł, zlecą wspólnie Polskie Linie Kolejowe S.A. i Zarząd Portu Morskiego Gdańsk S.A. Przedsięwzięcie dofinansuje Unia Europejska. Ponad 184 mln zł trafi na konto inwestora z Funduszu Spójności w ramach Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko.
- W lipcu ogłosimy przetarg na wykonanie dokumentacji projektowej, która powinna być gotowa w grudniu 2011 r. Chcemy wydać na nią nie więcej niż 16,6 mln zł - opowiada Ewa Symonowicz-Ginter, rzeczniczka gdańskiego oddziału Polskich Linii Kolejowych S.A.
Przetarg na realizację ruszy w 2012 r. Budowa potrwa do końca 2014 r. Inwestycja obejmuje m.in. budowę nowego, dwutorowego mostu kolejowego nad Martwą Wisłą. .
- Jego konstrukcja pozwoli na uzyskanie toru wodnego o wysokości 8 m i szerokości 50 m. Nowy obiekt będzie łączył brzegi rzeki w świetle istniejącego, jednotorowego mostu kolejowego - mówi Ewa Symonowicz-Ginter.
Modernizacji ulegną przejazdy kolejowe dla aut na gdańskiej Olszynce. Tam zostaną zainstalowane rogatki i bardziej widoczne oświetlenie, informujące kierowców o nadjeżdżającym pociągu.
Dla mieszkańców ul. Modrej problem stanowi bardzo wysoka kładka dla pieszych, którą muszą pokonywać zawsze, chcąc dostać się do centrum Gdańska. Czy zamierzacie usprawnić tam przejście? - Projekt nie obejmuje modernizacji tej kładki - odpowiada rzeczniczka gdańskiego oddziału PLK S.A.
Z realizacji przedsięwzięcia skorzystają przede wszystkim firmy, rezydujące przy linii kolejowej. - Korzyści odniesie spółka Lotos Kolej, a także zarządcy terminali w Porcie Północnym. Składy pociągów będą miały szybsze i bardziej dogodne połączenie z centrum Polski - opowiada Marcin Kamola, ekspert rynku kolejowego z Zespołu Doradców Gospodarczych "TOR" w Warszawie.
- Dobrze stało się też, że zostanie przebudowany most nad Martwą Wisłą. Jego żywotność dobiega końca - dodaje ekspert.
Opinie (51) 1 zablokowana
-
2010-07-01 08:06
Ruch pociągów dławi liczbę składów
Ach, te cudne błędy...
- 2 5
-
2010-07-01 08:12
Szkoda że trasa kolejowa do Warszawy dopiero w 2014r gotowa (3)
a do Euro zrobią tylko wybrane odcinki, ale i tak będzie lepiej i szybciej, tyle, że zamiast 160 na całości, pociągi pojadą 100-120-160 na różnych odcinkach,ale postęp będzie.
- 4 3
-
2010-07-01 09:34
Kiedyś było tylko 120 a jechało się 3:20
- 4 1
-
2010-07-01 13:10
dobrze mówisz pasażer (1)
ci co Ci powstawiali minusy to ,,typowi znawcy, wiecznie narzekające Polaczki są".
- 0 0
-
2010-07-02 11:08
Narzekające, bo mają powód. Jeszcze w 2007 mówili, że zdążą do Euro 2012.
- 1 0
-
2010-07-01 08:14
ciekawe
Ciekawe czy ktoś wpadnie na pomysł by wprowadzic na tę linię pociągi osobowe.jesli nie to pamietajcie że to mój pomysł;)
- 1 6
-
2010-07-01 08:38
Wszystko OK
Tylko dlaczego tak późno, tam już od dawna powinny śmigać pociągi :(
- 3 2
-
2010-07-01 09:13
A co przez te 2 lata?
nie będą jeździć pociągi do portu???
- 1 5
-
2010-07-01 10:00
I tak nie wierzę, nie uda się bo to Polska ;]
- 1 2
-
2010-07-01 10:17
Rozbiorą ostatni zwodzony most w Gdańsku
Wszystko super, tylko że ten most jest przedwojenny i to obrotowy, by żeglugę umożliwić. Ale obecnie wszyscy mają w dupie transport wodny w Polsce, a zwłaszcza w Gdańsku, nie to żeby Gdańsk istniał dzięki Wiśle przez wieki itp. Ale i tak skoro już powstał wantowy - największa wielomilionowa porażka miasta, gdzie ni to człowiek ni rower nie przejdą po nim, bo pod 90 metrowym pylonem ledwo jezdnia się zmieściła 10 m nad wodą, tak by przypadkiem nic nie mogło Wisłą do Gdańska przypłynąć. Więc można następną zaporę postawić, zresztą Siennicki dawniej zwodzony, zabetonowany jest też na amen (a miał być tylko tymczasowo). A kiedyś prawie wszystkie mosty w Gdańsku miały zwodzenie.
- 8 4
-
2010-07-01 12:13
Co z kasa na kolej metropolitalna /?
Czy juz jest gotowe studium wykonalnosci tych kilku kilometrow? Kiedy wielebne PKP wezmie sie za skansen dworcowy we Wrzeszczu ?
- 3 0
-
2010-07-01 12:56
Od 12 lat ciągle te obiecanki
teraz ten most.....
- 2 1
-
2010-07-01 21:32
Trasa SUCHARSKIEGO!!!! B.PILNE!!!!!
Ale ECS PILNIEJSZE.Szlag mnie trafia...!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
- 1 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.