- 1 Powstanie kilometrowy tor do jazdy rowerem (134 opinie)
- 2 Jak sprawa Amber Gold zmieniła prawo (92 opinie)
- 3 Piękne werandy odtworzone w kamienicy (62 opinie)
- 4 Remont "Słoneczka". Będzie nowy wystrój (108 opinii)
- 5 Lody Miś były serwowane na ruinach zamku (127 opinii)
- 6 Reforma ortografii wymusi zmiany w miastach (232 opinie)
Port Północny wrzuci piąty bieg dzięki przebudowie linii kolejowej
1 lipca 2010 (artykuł sprzed 13 lat)
Najnowszy artykuł na ten temat
Czytelnicy pytają: czemu SKM nie jeździ do Pruszcza i Tczewa?
W 2012 r. ruszy przebudowa torowiska dla pociągów towarowych z Pruszcza Gdańskiego w kierunku Portu Północnego. Inwestycja pochłonie 426 mln zł. Niemal połowę tej kwoty dofinansuje Unia Europejska.
Od zawsze ruch pociągów w kierunku gdańskiego portu jest dławiony przez jednotorowy most nad Martwą Wisłą na Przeróbce. Liczba składów kolejowych, pokonujących trasę, jest tam mocno ograniczona. Dlatego w latach 2012-2014 kolejarze-budowlańcy gruntownie zmodernizują linię kolejową dla pociągów towarowych z Pruszcza Gdańskiego w kierunku Portu Północnego.
Przebudowę 11 kilometrów trasy kolejowej, która pochłonie 426 mln zł, zlecą wspólnie Polskie Linie Kolejowe S.A. i Zarząd Portu Morskiego Gdańsk S.A. Przedsięwzięcie dofinansuje Unia Europejska. Ponad 184 mln zł trafi na konto inwestora z Funduszu Spójności w ramach Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko.
- W lipcu ogłosimy przetarg na wykonanie dokumentacji projektowej, która powinna być gotowa w grudniu 2011 r. Chcemy wydać na nią nie więcej niż 16,6 mln zł - opowiada Ewa Symonowicz-Ginter, rzeczniczka gdańskiego oddziału Polskich Linii Kolejowych S.A.
Przetarg na realizację ruszy w 2012 r. Budowa potrwa do końca 2014 r. Inwestycja obejmuje m.in. budowę nowego, dwutorowego mostu kolejowego nad Martwą Wisłą. .
- Jego konstrukcja pozwoli na uzyskanie toru wodnego o wysokości 8 m i szerokości 50 m. Nowy obiekt będzie łączył brzegi rzeki w świetle istniejącego, jednotorowego mostu kolejowego - mówi Ewa Symonowicz-Ginter.
Modernizacji ulegną przejazdy kolejowe dla aut na gdańskiej Olszynce. Tam zostaną zainstalowane rogatki i bardziej widoczne oświetlenie, informujące kierowców o nadjeżdżającym pociągu.
Dla mieszkańców ul. Modrej problem stanowi bardzo wysoka kładka dla pieszych, którą muszą pokonywać zawsze, chcąc dostać się do centrum Gdańska. Czy zamierzacie usprawnić tam przejście? - Projekt nie obejmuje modernizacji tej kładki - odpowiada rzeczniczka gdańskiego oddziału PLK S.A.
Z realizacji przedsięwzięcia skorzystają przede wszystkim firmy, rezydujące przy linii kolejowej. - Korzyści odniesie spółka Lotos Kolej, a także zarządcy terminali w Porcie Północnym. Składy pociągów będą miały szybsze i bardziej dogodne połączenie z centrum Polski - opowiada Marcin Kamola, ekspert rynku kolejowego z Zespołu Doradców Gospodarczych "TOR" w Warszawie.
- Dobrze stało się też, że zostanie przebudowany most nad Martwą Wisłą. Jego żywotność dobiega końca - dodaje ekspert.
Opinie (51) 1 zablokowana
-
2010-07-02 10:03
kolejne 'plany' Adamka
PO wyborach obudzimy się z łapą w nocniku..........
- 0 2
-
2011-01-06 11:29
PO staremu
Reforma i obiecywanki a PKB leci i dług publiczny rośnie. Za ten czas nie będzie kasy na wszelkie zmiany. Trzeba będzie utrzymać ESC i Arene które są jak polskie drogi dziurawe i chłonne w kosztach a brak poprawy...
- 0 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.