• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Port przejmuje część terenów nadmorskich w Gdyni

Michał Brancewicz
14 marca 2018 (artykuł sprzed 6 lat) 
Na zdjęciu zaznaczony teren Nauty kupiony przez Port Gdynia. Na zdjęciu zaznaczony teren Nauty kupiony przez Port Gdynia.

Port Gdynia kupił od Stoczni Nauta spory teren w centrum miasta zobacz na mapie Gdyni. Nowy właściciel zamierza prowadzić tu działalność okołoportową, nieuprzykrzającą życia mieszkańcom nowych osiedli, które są planowane w okolicy. To oznacza, że w tej części nabrzeża nie powstanie nowa, mieszkalna zabudowa. Tymczasem miejski "Waterfront" władze miasta promują właśnie na targach w Cannes.



Nadmorskie tereny w centrum Gdyni:

Port Gdynia jako jedyny złożył ofertę w przetargu na zakup gruntów należących do Stoczni Nauta. Teren o powierzchni 61,9 tys. m kw. przy ul. Waszyngtona 1 wystawiono z ceną wywoławczą 90 mln zł. Zarząd stoczni postanowił przyjąć ofertę, a szczegóły dotyczące kwoty transakcji nie zostały ujawnione.

- Środki uzyskane ze sprzedaży terenów zostaną przeznaczone na finansowanie działalności operacyjnej, a także optymalizację struktury zadłużenia spółki - mówi Paweł Brzozowski, wiceprezes Stoczni Nauta.
Ta transakcja nie ogranicza w żaden sposób działalności produkcyjnej Stoczni Nauta.

Jakie plany wobec tych terenów ma port?

- Pomysłów jest kilka. Służba ratownicza SAR poszukuje działki, aby postawić nowy obiekt. Gdzieś trzeba też zbudować elektrownię gazową już z myślą o powstaniu portu zewnętrznego. Być może terenem byłby zainteresowany Portowy Zakład Techniczny, który zajmuje się montażem konstrukcji stalowych lub udałoby się stworzyć tam zaplecze dla cruiserów [duże statki wycieczkowe - dop. red.]. Taka działalność nie jest uciążliwa, więc mogłaby być prowadzona w sąsiedztwie apartamentów - mówił niedawno na konferencji podsumowującej rok Adam Meller, prezes Zarządu Morskiego Portu Gdynia.
To oznacza, że idea stworzenia "waterfrontu", czyli nowej części miasta na poprzemysłowych terenach zlokalizowanych nad wodą nie zostanie w pełni zrealizowana.

Tymczasem Gdynia we francuskim Cannes podczas targów nieruchomości "MIPIM - The World's Leading Property Market" nadal promuje ideę Sea City, zwanego przez włodarzy Śródmieściem Morskim. Przedstawiciele magistratu uczestniczyli w dyskusji o nowych możliwościach miast posiadających gotowe do zabudowy tereny nadwodne.

- Chcemy stworzyć nowoczesną dzielnicę, ale przede wszystkim naszym celem jest to, żeby pozostała bardzo przyjaznym miejscem do życia, w którym ludzie będą szczęśliwi - mówiła podczas debaty Katarzyna Gruszecka-Spychała, wiceprezydent Gdyni.
Jak na całą sytuację zapatrują się deweloperzy realizujący lub planujący w tym obszarze inwestycje? Można zakładać, że mają mieszane uczucia. Z jednej strony portowe czy przemysłowe otoczenie trudno nazwać przyjaznym, z drugiej zaś ograniczenie podaży mieszkań w tej części miasta może zwiększyć zainteresowanie ich ofertą.

- W naszym odczuciu fakt ten nie będzie miał większego wpływu na zainteresowanie naszą inwestycją, głównie za sprawą innych projektów deweloperskich, które są planowane na granicy pomiędzy obszarem przemysłowo-portowym i strefą miejską w tej części miasta - mówi Ewa Łydkowska, rzecznik firmy Vastint, która pod koniec roku zamierza rozpocząć budowę mieszkań i biur. - Kompleks Waterfront zlokalizowany będzie w bezpośrednim sąsiedztwie skweru Kościuszki zobacz na mapie Gdyni, już samo to stanowi wartość dodaną inwestycji, która spotka się z dużym zainteresowaniem ze strony przyszłych użytkowników.
Drugim dużym deweloperem w okolicy jest Polski Holding Nieruchomości. Niedawno rozpoczął on prace przy budowie osiedla Yacht Park, które powstaje na części Nabrzeża Kutrowego zobacz na mapie Gdyni.

Podczas prac ziemnych budowlańcy natknęli się tu na ponad 800 betonowych pali, które przed laty wykorzystano podczas budowy pirsu. Wcześniej z żadnej dokumentacji nie wynikało, że mogą tam się znajdować.

- Podczas prac rozbiórkowych natrafiono na elementy, które nie były naniesione na dokumentacji archiwalnej, co na tę chwilę nie wpłynęło na realizację inwestycji. Biznesplan inwestycji na terenie pirsu przewidywał rezerwy czasowe na tego rodzaju zdarzenia i na chwilę obecną nie ma mowy o opóźnieniach. Na placu budowy prace trwają nieprzerwanie - uspokaja Magdalena Kacprzak, dyrektor biura marketingu, strategii, relacji inwestorskich i PR w Polskim Holdingu Nieruchomości.
Jeśli wszystko pójdzie zgodnie z planem, to marina oraz pierwszych sześć budynków osiedla Yacht Park powinno być gotowych w drugiej połowie 2019 roku.

Opinie (239) 2 zablokowane

  • Gdynia miasto upadłe

    • 3 0

  • Zamiast "Manhattanu", będziemy mieli mączke kukurydzianą.

    • 2 11

  • Deweloperzy won z portu! (9)

    • 153 29

    • Za późno. Wszystko sprzedane, plany miejscowe uchwalone pod deweloperów! (6)

      • 11 9

      • Jak się okazuje plany można zmieniać. (1)

        Jak teren miał być miejski to plan przewidywał zabudowę mieszkaniową, a jak właściciele mają szansę odzyskać teren w centrum Gdyni, to miasto występuje o zmianę planu na teren zielony. Czy to niej jest sk.......two?

        • 14 2

        • Jest niestety...

          • 6 1

      • To się odkupi a budynki zburzy (3)

        • 10 3

        • Za co:))?? (2)

          • 4 4

          • (1)

            sprzeda sie urzedasów

            • 10 3

            • Trzeba by dopłacić. Kto rozsądny kupi tych Biernych, miernych ale wiernych.

              • 3 2

    • (1)

      Zamiast developerow niech panstwo moze z naszych podatków buduje mieszkania i rozdaje za darmo ? Komuszepissuary won z portalu ...

      • 7 15

      • Kto mówi że za darmo?

        Ale dla kogo budujesz te "szklane domy"? Ceny dla spekulantów. Kto kupuje te apartamenty?

        • 6 3

  • No i prawidłowo !!! (4)

    Jeszcze trzeba "uratować" tereny Dalmoru przed deweloperką.
    I jednoczesnie deweloperzy won ze Skweru Kościuszki to jedyna wolna od betonu przestrzeń dla mieszkańców Gdyni i wara od tego miejsca. Nie chcemy tam żadnych osiedli ani hoteli!
    Obecna Rada Miasta (oczywiście ta większość) do rozliczenia za działanie na szkodę mieszkańców.

    • 31 5

    • Nie wypowiadaj się za wszystkich! (3)

      Ja napiszę: My chcemy aby zaniedbane tereny w centrum Gdyni uporządkować, uzupełnić brakującą zabudowę. Oczekujemy więcej nowoczesnych budynków, nowych placów i parków.
      Wiesz która część Gdyni to Skwer Kościuszki? Wątpię.

      • 1 9


      • Gdzie wybudowano w Gdyni nowu park. Wszystkie dostępne place i placyki oraz tereny na których jeszcze coś zielonego rośnie, są zabudowywane.

        • 4 0

      • To znaczy ty się możesz wypowiadać "za wszystkich"? Jak ja chdziłem na spacery na Skwer to przwdopodobnie ciebie jeszcze na świe

        Oczekujemy więcej miejsc pracy, tereny przemysłowe powinny przynosić dochód do kasy miasta, mieszkania mają być w takiej cenie aby pracujący gdynianie mogli je kupić.
        Budynki powinny być podobne jak w najbliższej okolicy, plan zagospodarowania powinien uwzgledniać poprawę życia społeczności lokalnej a nie kalkulacje dewelopera.
        Prezydent miasta powinien określić co jest priorytetem w rozwoju miasta i jak zamierza rozwiązywać problemy , zwłaszcz komunikacyjne.Oczekujemy aby w naszej dzielnicy domków jednorodzinnych i przedwojennych willi nie zabudowywać wieżowcami.

        • 6 0

      • mieszkam w Gdyni 50 lat.

        Oczywiscie wiem co to Skwer Kościuszki ale... nie pamiętam kiedy po raz ostatni tam byłem.
        Nie mam po co...

        • 3 0

  • winda (1)

    Kupili tereny portowe, żeby budować wieżowce.

    • 7 3

    • Zobaczymy co miasto wpisze w Plan Zagospodarowania Przestrzennego dla tego terenu.

      • 6 0

  • Wydział planowania (2)

    Jako architekt popieram fakt pozostawienia ternu portu w „porcie”, przy takiej polityce miasto nie jest wstanie wchłonąć tyle powierzchni premium. Wdaje się również , iż zakup terenu i pozostawienie go w funkcji przemysłowej ,odetnie przyszła zabudowę międzytorza od zatoki, co może przekreślić plany PKP Semeko. Gdynia to port , praca to port popieram

    • 51 2

    • (1)

      Międzytorze jest śliczne i tętni życiem lol a ludzie niech mieszkają na zadu..ich . Recepta pisuaru na szczescie

      • 1 10

      • Międzytorze tętni kołami wagonów towarowych i szumem taśmociągów portowych oraz suwnic kontenerowych. Tylko masochista chciałby tam mieszkać. Ale pewnie dadzą się nabrać ci którzy Gdynię znają tylko z opowiadań bajkopisarzy UM.

        • 5 0

  • Ha ha (6)

    Kontenery zamiast ładnych budynków

    • 28 60

    • No i o to chodzi.... port ma tętnić życiem ... kontenerami przeładunkiem ... (2)

      aaa nie budynkami !!! budynki mieszkalne za obwodnice!!!!

      • 20 8

      • kolejny debil (1)

        • 1 12

        • Patrzysz w lustro?

          • 6 0

    • nie po to Kwiatkowski i Wenda (1)

      rękami i funduszami całej Polski budowali super nowoczesne nabrzeża, żeby ktoś miał tam teraz prowadzić jakąś działalność portową. Przecież do 1929 r. też była tam mieszkaniówka i Waterfront, i komu to przeszkadzało?

      • 16 8

      • Do 1929 r.

        Tam były podmokłe łąki i plaża.

        • 6 1

    • Kontenery to pieniądze

      Budynki to koszty
      Do zabudowania masz całą Kępę Oksywską, widoki na morze będą jeszcze ładniejsze, 150m wyżej. Mamy w tym długoletnie tradycje, hasło "mieszkanie z widokiem"...

      • 15 3

  • Czy zauważyliście, że przed godziną 8 nie ma komentarzy pochlebnych dla miasta? (1)

    Za 20 minut zacznie się "mowa miłości". Pozdrawiam panie i panów z wydziału propagandy i sukcesu :)

    • 40 2

    • Bo o 8-mej zaczynaja prace w URM.

      A po 8-mej juz z pracy nie moga pisac krytycznych postow. No bo jak, z ich miejsca pracy?

      • 0 0

  • Zacznijmy od małych rzeczy

    Jak chociażby tunel pod torami PKP na Chyloni.
    Skończmy z przesadnym dbaniem o interes deweloperów.
    Miasto Gdynia to Port i Obecni mieszkańcy miasta w nim żyjący i płacący podatki.

    • 17 0

  • Gdynia Miasto Upadłe - czy Gdynia ma szansę podnieść i wzbić na szczyty Gospodarcze

    • 6 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane