• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Pierwsze wiadukty na Trasie Kaszubskiej

Patryk Szczerba
25 września 2020 (artykuł sprzed 3 lat) 

Postępy prac na budowie Trasy Kaszubskiej w Wielkim Kacku

Na przełomie grudnia i stycznia ruch z Obwodnicy Trójmiasta nad ul. ChwaszczyńskąMapka zostanie przekierowany na powstające w ramach Trasy Kaszubskiej dwa nowe wiadukty. Z użytkowania wyłączony zostanie 3-kilometrowy odcinek obwodnicy. Istniejący wiadukt będzie zburzony, ale powstanie nowy, dzięki którego obwodnicą kierowcy pojadą nowym węzłem trzema pasami ruchu.



Czy Trasa Kaszubska ułatwi ci przejazd?

Rozpoczęte pod koniec zeszłego roku prace przy budowie Trasy Kaszubskiej postępują, a krajobraz węzła w okolicach ul. Chwaszczyńskiej zmienia się praktycznie z dnia na dzień. Przypomnijmy, że w Wielkim Kacku powstanie węzeł zespolony, podobny do znajdującego się na obwodnicy w Karczemkach.

Nowe wiadukty, przebudowa obwodnicy



Jego jedna część znajdzie się nad ul. ChwaszczyńskąMapka, natomiast druga mniejsza na przecięciu z ul. Nowowiczlińską, nad którą obecnie kierowcy jadą obwodnicą po wiadukcie. Po zakończeniu prac w ramach węzła Gdynia-Dąbrowa, ulica NowowiliczńskaMapka będzie połączona z ekspresówką wjazdami i zjazdami, co powinno odciążyć ruch w okolicy.

Do końca roku mają powstać równolegle położone do obwodnicy dwa nowe wiadukty, dzięki którym możliwe będzie przeniesienie ruchu z ekspresówki. Stary wiadukt obwodnicy, po którym obecnie jeżdżą kierowcy, zostanie po zmianie organizacji ruchu wyburzony, a w jego miejsce powstanie nowy - umożliwiający docelowo jazdę po trzech pasach w każdym kierunku.

Przedstawiciele firmy Polaqua prowadzącej prace na odcinku Gdynia-Szemud zapowiadają, że planowane na przełom roku zmiany w organizacji ruchu nie powinny spowodować poważniejszych od dotychczasowych utrudnień dla kierowców.

Pod koniec roku kierowcy w Wielkim Kacku będą mogli przejechać po dwóch powstających wiaduktach. Pod koniec roku kierowcy w Wielkim Kacku będą mogli przejechać po dwóch powstających wiaduktach.

Według symulacji nie będzie korków



- Mamy symulacje, dzięki Politechnice Gdańskiej, mówiące o tym, że utrudnień nie będzie. Radzimy kierowcom, by śledzili komunikaty o zmianach, które niebawem nastąpią. Będą pojawiały się odpowiednio wcześnie, by wszyscy zdążyli się z nimi zapoznać - mówi Arkadiusz Daniluk, zastępca dyrektora kontraktu z firmy Polaqua.
W okolicy Wielkiego Kacka do wykonania - oprócz wiaduktów - pozostaje także nowa ul. Chwaszczyńska o długości 5 kilometrów. Będzie drogą z trzema pasami w każdym kierunku. Gdy ruch zostanie przeniesiony na nowe wiadukty, budowlańcy rozpoczną też odtwarzanie wiaduktu z obwodnicą, która na długości 3 kilometrów zostanie rozbudowana do trzech pasów.

1/3 prac wykonana



Do tej pory zrealizowano ok. 30 proc. zaplanowanych prac. Mają zakończyć się do listopada przyszłego roku. Główną przeszkodą jest fakt, że inwestycja jest prowadzona w ruchu miejskim przy Obwodnicy Trójmiasta, po której jeździ średnio 85 tys. pojazdów na dobę.

- Specyfiką robót w Wielkim Kacku jest to, że prowadzimy je w mieście. Problemami jest istniejące uzbrojenie. Posiadamy mapy, ale były robione w latach 70., więc nie do końca odzwierciedlają to, co znajdujemy pod ziemią. Na dziś termin zakończenia prac nie jest jednak zagrożony - zaznacza Arkadiusz Daniluk.
Drugim duży węzłem zespolonym na odcinku Gdynia-Szemud będzie Węzeł Chwaszczyno. Po zakończeniu budowy wszystkich etapów Trasy Kaszubskiej przejazd z Gdyni do Bożego Pola ma zająć niecałe 30 minut.

Trasa Kaszubska: co powstanie


Odcinek Gdynia-Szemud - 22 km:

  • trzy węzły: mniejszy w Koleczkowie i dwa duże w Chwaszczynie oraz Gdyni-Wielki Kack,
  • dwa pasy ruchu w każdym kierunku oraz pas awaryjny,
  • na odcinku Chwaszczyno - Gdynia-Wielki Kack oraz na odcinku Obwodnicy Trójmiasta w obrębie węzła Gdynia-Wielki Kack - będą po trzy pasy na długości ok. 2,9 km.

Powstanie 37 obiektów inżynierskich, w tym mosty, estakady, 22 wiadukty, dwa przejścia podziemne i kładki dla pieszych. Oprócz drogi ekspresowej zbudowanych zostanie ok. 12,2 km dróg lokalnych i ok. 15,3 km dróg zapewniających dojazd do nieruchomości, pozbawionych dostępu do drogi publicznej przez budowę drogi ekspresowej. Do tego ok. 1,3 km dróg służących obsłudze trasy. Podróżujący będą mogli skorzystać z dwóch miejsc obsługi podróżnych zlokalizowanych w pobliżu miejscowości Kamień.

Odcinek Szemud-Luzino - 10,3 km:

  • dwa pasy ruchu w każdym kierunku oraz pas awaryjny,
  • węzeł Szemud na skrzyżowaniu z drogą wojewódzką nr 224.

Powstaną 22 obiekty inżynierskie, w tym dwa mosty i dwie estakady. Oprócz trasy głównej zostaną przebudowane drogi o długości ok. 5 km i wybudowane nowe, zapewniające dojazd do nieruchomości oraz służące obsłudze trasy o długości ok. 10 km.

Odcinek Luzino-Bożepole - 10,4 km:

  • dwa pasy ruchu w każdym kierunku oraz pas awaryjny,
  • trzy węzły drogowe: Bożepole Wielkie, Strzebielino, Luzino,
  • obwód utrzymania drogi ekspresowej przy węźle Luzino,
  • miejsce obsługi podróżnych.
13:40 25 WRZEśNIA 20

Ruch na obwodnicy na budowie Trasy Kaszubskiej (3 opinie)

Ruch na obwodnicy na budowie Trasy Kaszubskiej poprowadzony nowym pasem asfaltu - w str Gdańska jednym pasem, w stronę Gdyni oba pasy obwodnicy wyłączone
Ruch na obwodnicy na budowie Trasy Kaszubskiej poprowadzony nowym pasem asfaltu - w str Gdańska jednym pasem, w stronę Gdyni oba pasy obwodnicy wyłączone

Opinie (247) ponad 10 zablokowanych

  • Bardzo dobrze

    Robić jak najszybciej

    • 19 1

  • Tam gdzie te 3 pasy

    Tak powinien być odcinkowy pomiar prędkości i radary pomiędzy punktami pomiaru.

    • 13 6

  • Korków nie będzie?

    Gdzieś to już słyszałem....

    • 7 4

  • Według symulacji nie będzie korkow (1)

    jakim cudem nie będzie skoro teraz są

    • 9 6

    • Podejrzewam, że chodzi o to że samo przekierowanie ruchu na łącznice nie spowduje dodatkowych utrudnień samo z siebie. Korki spowodowane wypadkami i blokowaniem się zjazdów były i będą niezależnie od tego remontu.

      • 2 0

  • Proponuję wyłączyć opcje dodawania komentarzy. 99% nie ma żadnego sensu.

    • 9 9

  • Przy tej muzyce to zaraz ja z łopatą biegnę pomagać !

    • 8 1

  • Kiedy OPAT?! (1)

    .

    • 21 3

    • Spytaj się Kacperka i Mariana VAT który lata temu

      coś grzebał łopatą.

      • 3 0

  • Opinia wyróżniona

    Mieszkam w bezpośrednim pobliżu (8)

    Wyjątkowo sprawnie idą prace.
    Tam non stop się coś dzieje, nawet nocami.
    Pomimo wielkiego placu budowy powodują minimalne utrudnienia.
    Aż czasami się dziwię, jak można prowadzić tak wielką inwestycję w tak ruchliwym miejscu w sposób właściwie nie utrudniający życia mieszkańcom i użytkownikom dróg.
    Korki są, ale gdyby nie było tej budowy to też by były bo od zawsze były.

    Dopiero teraz po wpisach tutaj widać rzeczywisty poziom trollingu gimbazy tutaj egzystującej...

    • 318 8

    • Gdyby PiS nie zablokował tego 5 lat temu to do Słupska i Koszalina byśmy jechali S-ka (7)

      • 25 11

      • Gdyby PO chciała zbudować w ciągu 8-letnuch rządów (6)

        to by zbudowała na Euro2012 jak obiecywal Tusk. Ale pieniędzy nie było no to grzebali się w papierach dla picu. Przyszedł PIS i buduje ale lemingi głupie jak zawsze.

        • 15 22

        • Zapomniałeś (5)

          lemingu, że w okresie panowania Tuska mieliśmy kryzys gospodarczy a i tak pieniędzy zostawili tyle, że starczyło na 5 lat kradzenia przez PiS, a teraz zaciągają pożyczki które będą spłacać twoje wnuki.

          • 29 11

          • no tak bo gdzie on sie pojawi to jest kryzys (1)

            jak poszedl do ue to wybuchl brexit

            • 9 10

            • Kryzys światowy - wina Tuska

              Niskie ceny paliw na świecie - zasługa Morawieckiego :D

              • 17 0

          • (2)

            A ja myślałem, że zielona wyspą byliśmy...

            • 10 0

            • Owszem byliśmy

              • 5 1

            • w ten sposob mowiono o nas w europie, z uznaniem

              • 6 1

  • moja symulacja mowi ze lepiej by bylo zbudowac 4pasmowy most, tj 3 pasy i czwarty awaryjny o rozmiarach normalnego pasa, na wypadek ewentualnych robot drogowwych co da po 2 pasy w oby kierunkach , kolizji ,ale pewnie sie nie znam

    • 5 5

  • OPAT - Obwodnica Północna Aglomeracji Trójmiejskiej (4)

    To droga na ktora czekaja mieszkancy Polnocnej czesci woj. Pomorskiego. Chcemy by odkorkowano ul. Morską w Gdyni, istniejaca obwodnicę oraz Estakade Kwiatkowskiego ktora juz nie wydala. Korki wszedzie w godz szczytu nieublagalne. Czy ktos sie w koncu zlituje i da zielone swiatlo na budowe OPAT-u? Dobrze ze buduja sie inne drogi ale OPAT jest bardzo potrzebna. Nie moze byc tylko jedna przelotowka z Gdyni przez Rumie i Rede na polnoc. Droga jest niedrozna a gdy ma miejsce jakas kolizja na dodatek to robi sie dramat

    • 31 1

    • oby OPAT zbudowano za mojego zycia...

      Kazdy marzy o tej drodze ale mowi sie o niej od wielu wielu lat i nic sie w tym kierunku nie dzieje. Ta droga to bylaby taka wisienka na torcie w srod pomorskich drog. Gdy otworza trase Kaszubska i Obwodnice Metropolitalna to bedzie jeszcze do szczescia potrzeba OPAT

      • 9 0

    • Nie wiem (1)

      Jak budowa OPAT ma zlikwidować korki na Etakadzie Kwiatkowskiego lub Morskiej w Gdyni. M aona być przedłużeniem obwodnicy w Chyloni, a wieć już poza Morską , zaś Trasa Kwiatkowskiego nei ma łącznic w kierunku północnym a tylko na południe, więc w tym kierunku nie jest do użytku. Myślę, że już oddanie trasy S6 zmniejszy ruch od końca obwodnicy trójmiast aż do Bolszewa, gdyż przekieruje ruch tranzytowy i dalekobieżny na s 6 . Trzeba będzie wówczas zobaczyć jak kształtują się potoki ruchu. OPAT jeżeli już do w drugiej kolejności. Być może po wybudowaniu OPAT ruch na obecnje dordze nr 6 tak się zmniejszy, że można bedzie ją zwęzić tylko do dwóch pasów . Bedzie on przecież obsługiwał tylko Rumię i Redę.

      • 3 5

      • wystarczy, że zniknie z estakady ruch do i z portu (droga czerwona)

        a z Rumi i Redy ruch na półwysep (kolizja obwodnicy z magistralą kolejową - główne zadanie OPAT).
        A wtedy estakada faktycznie stanie sie drogą miejską, jak klasyfikuje ją Zarząd Dróg

        To bardzo dużo.

        Do tego działania uzupełniające, jak wiadukty/tunele kolejowe na Puckiej, Hutniczej, Wiśniewskiego i Unruga.

        Masz, Drogowcu, dużo do zrobienia... ;)

        • 4 0

    • Teren OPEC .

      Tkzw pijacka ulica .

      To powinna byc wybudowana dwupasmowa droga . Odciazylaby ruch na Hutniczej i Morskiej w kierunku ns Slupsk oraz do polnocnych dzielnic Gdyni .

      • 2 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane